Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
de data in Zuid Europa maken dat momenteel vrijwel niet meer mogelijk... kans heel klein in ieder geval.

Stadspark Groningen zou ook een prima headliner aan Lionel hebben fyi
Maar Pinkpop zou gewoon een feestje zijn, zoals in 2016 of op de "Nile Rodgers plek" (sub mainstage)
Stadspark is echt een goeie shout hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Danielledaan

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
de data in Zuid Europa maken dat momenteel vrijwel niet meer mogelijk... kans heel klein in ieder geval.

Stadspark Groningen zou ook een prima headliner aan Lionel hebben fyi
Maar Pinkpop zou gewoon een feestje zijn, zoals in 2016 of op de "Nile Rodgers plek" (sub mainstage)
Hij zou gewoon Bospop kunnen afsluiten op de zondag. Dat is zeker nog een optie al zijn de vrijdag en zaterdag daar wel uitgesloten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Pagina voor tickets is gemaakt, nog geen nieuwe info. Maar wellicht in aantocht

IMG-20221102-WA0042.jpg

Fyi... pinkpop.nl/2023/tickets/

edit: wat wel anders is, op de pagina staat "Ticketprijzen worden binnenkort bekendgemaakt" in de eerdere berichten stond altijd "later bekendgemaakt"
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Tickets zullen wel wat naar boven zijn. Benieuwd wat een dagticket gaat kosten.
ik denk dat je makkelijk 10% op de 2022 prijzen kan verwachten... Hopelijk minder, maar ja...

Dagtickets van 120 naar €130 en Weekend van 245 naar €270, zou ik gokken
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Pfffff nee zeg, dat is toch geen afsluiter??? 🤣🤣🤣
Was in 2016 al niet om aan te horen.

Als dat de zondag gaat afsluiten dan kun je pas rollators zien. Ik zal in de silent disco liever nog de Snollebollekes luisteren.
Nou nee geen afsluiter maar Richie als niet om aan te horen aan te geven is echt niet waar. Hij was goed bij stem en heeft gewoon kneiters van hits. Dat jij liever Snollebollekes luistert zegt meer over jou lol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Danielledaan en TiemenM

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
270 voor een weekend... dat zou bijna een verdubbeling zijn ten opzichte van mijn eerste PP (De 40e met Bruce), toen was het 140 euro.
De dagkaarten zullen wel hard gaan, maar ben benieuwd wat met deze line up in combinatie met deze prijs de weekend kaarten gaan doen.

Het is wel tijd voor nieuwe namen :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
The Black Crowes eerste festivaldatum eind juli in Amerika. Afwachten waar ze daarvoor staan maar ik vrees voor Europa dan....
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Pink - Robbie Williams - Florence & The Machine, kijken wat voor reacties we dan krijgen :ROFLMAO:
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Pink - Robbie Williams - Florence & The Machine, kijken wat voor reacties we dan krijgen :ROFLMAO:
Als de tweede lijn sterk is zal dit gewoon prima verkopen alleen de zondag minder goed.

Ik ben zelf heel erg benieuwd wat de tweede lijn gaat worden naar mijn idee touren er veel grote acts voor de tweede lijn voor Pinkpop maar veel minder headliners.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
wat ik er slecht aan vond? Ten eerste grote pauzes tussen de nummers. Scherm uit, licht uit, lange stiltes. Het was van hak op tak. Normaal bouw je als band je optreden op. Maar hier was het bij peppers een setlist die alle kanten op ging. Het was we doen ons nummertjes even en klaar.
Als dat alles is, dan valt dat wel mee toch? Ik stoor me nooit zo aan lange stiltes, het kan juist wel voor wat extra spanningsopbouw zorgen, zeker voor een band waarbij de setlist elke avond anders is, zoals bij de Peppers het geval is. En een setlist die alle kanten op ging valt ook wel mee, er zat gewoon een logisch begin en einde aan de show. Er zijn natuurlijk acts die hun show helemaal tot in de puntjes uitdenken en opbouwen, maar zo'n soort act is RHCP nooit geweest. En dat geldt voor de meeste Pinkpop headliners hoor, alsof Pearl Jam en Metallica wel een setlist hebben waarbij elke positie op de set volledig uitgedacht is. Nee, die spelen ook gewoon hun nummertjes en werken net als de Peppers toe naar een aantal knallers op het einde. Bovendien spelen improvisatie en jams altijd een grote rol bij de Peppers dus dat element van "willekeurigheid" hoort er ook bij. Het is nou juist een band waarbij het niet uit maakt als de nummers een beetje alle kanten op gaan. Je hebt juist het verrassingselement van welke nummers ze gaan spelen, zeker bij een band met zo veel materiaal. Wat mij betreft is de vibe die een RHCP-show hoort te hebben juist het gevoel alsof je binnenloopt in het jam-hok bij een groep vrienden die muzikaal perfect op elkaar zijn afgestemd zijn. De energie komt volledig van het samen spelen als band en alles eromheen maakt niet uit.

Verder snap ik ook niet waarom nou juist die RW show zo ondermaats was, want er was weinig verschil met hoe de shows normaal gesproken gaan. Qua zang en energie waren ze ook zeker niet slechter dan normaal. En we kregen zelfs nog een zeldzame verrassing op RW: John die eindelijk weer een stukje solo deed met Your Song!

Keane is vaak (niet altijd naar mijn mening) goed live en dat mag ik zeggen na 6x ze live gezien te hebben.
Dan is dat woordje "zelfs" toch niet nodig. Gewoon een goede band.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ze mogen van mij wel met wat namen komen. 26 november is de verkoop hopelijk nog twee pakketjes. Wat verwachten jullie? Nog een of twee pakketjes?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Heb even gekeken voor afgelopen editie werden er 23 namen bekendgemaakt voor de verkoop!

Door Corona wel een ander verloop van aankondigingen :

Aankondigingen voor verkoop:
- Pearl jam , los ( met bericht over verplaatsing Pinkpop)
- Metallica , los
- Nothing But Thieves , los
- Twenty One Pilots , los
- 19 namen in een pakket vlak voor de kaartverkoop

Na de verkoop:
- Maneskin , los
- 28 nieuwe namen (15 december)
- 3 nieuwe namen ( 10 februari) -1 vanwege QTSA annulering
- 7 nieuwe namen ( 3 maart)
- 1 nieuwe naam (21 april)

Totaal aantal namen 2022: 62 namen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken