Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ben benieuwd of Pinkpop bij de presale, voor de mensen die tickets 2020/2021 behouden hebben, gaat werken met unieke/individuele codes?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
ben benieuwd of Pinkpop bij de presale, voor de mensen die tickets 2020/2021 behouden hebben, gaat werken met unieke/individuele codes?
Dat dus! Anders kan je iedereen letterlijk een linkje sturen zoals bij de normale presales bij de Mojo nieuwsbrief!
Ik ben voorstander van unieke code met een Max van rond de 6/8 tickets!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Van mij hoeven ze niet nog een artiest te boeken om voor 5% van de bezoekers te spelen terwijl de rest bij de headliner staat, iets anders doet dan muziek beleven, of eerder het terrein verlaat. Ik snap dat ze dat budget ergens anders voor gebruiken.

Maar ik snap heel goed jullie punt hoor. Ik heb vooral het idee dat de discussie draait om dat Pinkpop hierin een andere keuze maakt dan de meeste festivals, en in hoeverre ze daarmee de plank misslaan. Hoeveel mensen maak je blijer met een alternatief, en is dat de moeite waard? Of kun je het beter investeren in de rest van je line-up, aangezien de bovenkant van het affiche superduur is?
Denk dat het met name is dat Pinkpop hierin een andere keuze maakt dan alle andere (major) festivals. En hoe blij je mensen maakt met alternatieven is natuurlijk sowieso de vraag. Ik stond afgelopen editie met een paar anderen bij Stage 4 bij Sylvie Kreusch, denk dat dit kostentechnisch ook niet heel rendabel was. Ik denk gewoon dat het best wel aardig is naar mensen die weekendkaarten kopen, ondanks dat ze één of meerdere headliners niet zo heel tof vinden, ook iets anders te bieden dan alvast pilsen op de camping en vooraan staan bij het campingprogramma. Zelfs de Silent Disco tijdens The Cure was goed bezocht. Het hoeft niet eens zoals hier eerder genoemd werd een artiest van het kaliber Robyn te zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Dat dus! Anders kan je iedereen letterlijk een linkje sturen zoals bij de normale presales bij de Mojo nieuwsbrief!
Ik ben voorstander van unieke code met een Max van rond de 6/8 tickets!
Ik hoop stiekem wel op een normale presale die hier lekker gedeeld gaat worden 😜 was in 2019 verhinderd dus heb pas bij de herstart in 2021 een ticket gekocht.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
ben wel benieuwd wie er hier een weekend kaart voor pinkpop zou kopen als er nog geen enkele naam bekend zou zijn.
ik ga vrijwel ieder jaar , maar toch zou ik op voorhand geen kaart kopen.
stel dat ze dit jaar met pink, rhcp , taylor swift, aankomen, dan zou ik daar nog heel blij om zijn ook.

Voor LL koop ik in principe wel altijd een kaartje zonder dat de line up bekend is. Daar draait t meer om de totaal beleving
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
vraag me ook wel af wat het percentage / aantal is dat tickets behouden heeft?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
zou jij wel blind een ticket kopen dennis?
ook als we daarna met beyonce , killers, taylor swift zitten
normaal zou ik blind een ticket kopen...
als het achteraf die 3 headliners zijn, dan eens kijken wat de rest van de dagindeling is?
nou is The Killers niet een enorm drama, Swift lijkt me wel iets grappigs om een beetje mee te pakken. (Beyonce, heb ik 0,0 mee, vreselijk)

maar, ik heb eigenlijk wel vertrouwen in minstens 2 headliners die mij bevallen.
P!nk is alvast een heel goed begin. (als QOTSA op zaterdag Noord afsluit (?) gaat ook al veel goedmaken)
 
  • Leuk
Waarderingen: rednasnamsob

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Op Rock Werchter was The Cure toen in ieder geval niet saai. Heel goed publiek ook toen tijdens de hele show. De registratie van die show staat volledig op Youtube, een aanrader!
Inderdaad, terwijl wij de keren daarvoor wel eens zijn weggelopen omdat we het niks vonden.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
normaal zou ik blind een ticket kopen...
als het achteraf die 3 headliners zijn, dan eens kijken wat de rest van de dagindeling is?
nou is The Killers niet een enorm drama, Swift lijkt me wel iets grappigs om een beetje mee te pakken. (Beyonce, heb ik 0,0 mee, vreselijk)

maar, ik heb eigenlijk wel vertrouwen in minstens 2 headliners die mij bevallen.
P!nk is alvast een heel goed begin. (als QOTSA op zaterdag Noord afsluit (?) gaat ook al veel goedmaken)
Nu P!nk de vrijdag afsluit kunnen we Beyonce wel uitsluiten toch....? aub.... 🙏

Ik heb een onderbuik gevoel dat RCHP er wel zal staan. Al hoop ik deze dan op zaterdag. En dan nog een grote naam voor de zondag, mij persoonlijk lijkt Macklemore me wel wat. Alhoewel ik niet weet hoe die zich verhoud als headliner
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Van mij hoeven ze niet nog een artiest te boeken om voor 5% van de bezoekers te spelen terwijl de rest bij de headliner staat, iets anders doet dan muziek beleven, of eerder het terrein verlaat. Ik snap dat ze dat budget ergens anders voor gebruiken.

Maar ik snap heel goed jullie punt hoor. Ik heb vooral het idee dat de discussie draait om dat Pinkpop hierin een andere keuze maakt dan de meeste festivals, en in hoeverre ze daarmee de plank misslaan. Hoeveel mensen maak je blijer met een alternatief, en is dat de moeite waard? Of kun je het beter investeren in de rest van je line-up, aangezien de bovenkant van het affiche superduur is?
Dat hangt ook af van de headliner natuurlijk. Bij een Bruce of the Stones zal een grote meerderheid naar de headliner gaan. Maar dat is lang niet altijd het geval. Als de headliner je niet bevalt, dan is op Pinkpop om half tien je festivalavond voorbij. Da’s toch best zuur.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Dat hangt ook af van de headliner natuurlijk. Bij een Bruce of the Stones zal een grote meerderheid naar de headliner gaan. Maar dat is lang niet altijd het geval. Als de headliner je niet bevalt, dan is op Pinkpop om half tien je festivalavond voorbij. Da’s toch best zuur.
Mijn festivalavond is dan niet voorbij hoor. Mijn festivalavond is zelfs NA de headliner nog lang niet voorbij. Voor 2 uur / half 3 lukt slapen toch maar matig, dus gaan we nog even gezellig door. Niet op Megaland, maar onderweg naar en vooral op de camping...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Nu P!nk de vrijdag afsluit kunnen we Beyonce wel uitsluiten toch....? aub.... 🙏

Ik heb een onderbuik gevoel dat RCHP er wel zal staan. Al hoop ik deze dan op zaterdag. En dan nog een grote naam voor de zondag, mij persoonlijk lijkt Macklemore me wel wat. Alhoewel ik niet weet hoe die zich verhoud als headliner
Ik zal het wel verkeerd lezen, maar je hoopt dat RHCP (als ze er al staan) op zaterdag komen, zodat er zondag een grotere naam dan RHCP staat, en dan hoop je dat dat Macklemore is? Want dat is natuurlijk verre van headlinermateriaal (voor Pinkpop)
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
Ik zal het wel verkeerd lezen, maar je hoopt dat RHCP (als ze er al staan) op zaterdag komen, zodat er zondag een grotere naam dan RHCP staat, en dan hoop je dat dat Macklemore is? Want dat is natuurlijk verre van headlinermateriaal (voor Pinkpop)
hoop is een groot woord... maar als ze al komen dan graag op zaterdag, als weekend afsluiter vind ik ze sowieso niet geschikt. Wat betreft Macklemore: Ja zou ik best wel als afsluiter willen zien. Bruno Mars was in 2018 ook de afsluiter en dat was alles behalve een tegenvaller, dus ik denk dat Macklemore dat ook wel zou kunnen.
 
  • Haha
Waarderingen: Rick1617899545

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Macklemore is toch vele malen kleiner dan Bruno Mars? Die zijn geen headliner op Pinkpop. Die speelden rond 19:00u op Rock Werchter in 2019.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Macklemore is toch vele malen kleiner dan Bruno Mars? Die zijn geen headliner op Pinkpop. Die speelden rond 19:00u op Rock Werchter in 2019.
Macklemore is een sub headliner of noord afsluiter. Niet meer en niet minder. De vraag is of je zo’n act zou boeken. Zijn laatste nummers waren niet heel relevant.

Ik vraag me af wat Pinkpop aan dance gaat boeken. Dit jaar Lost Frequencies. Ze hebben nog geen namen twee keer geboekt. Maar lijkt me lastig om steeds met een nieuwe dance naam te komen die dan ook veel mensen kennen van de radio hits.

Lost Frequencies, Kygo, Aviici , Alan Walker, Armin van Buuren, Martin Garrix , Lost Frequencies , Don Diablo, Oliver Heldens… stonden er al eerder.

Wat blijft er dan over …
Hardwell , Nicky Romero, Tiësto, Fedde als Grand, Steve Aoki, Zedd, Dj snake, Alesso, Sam Feldt , Lucas & Steve (! Kanshebber?) , Afrojack? Wat mis ik nog? Paul Elstak😂

Calvin Harris , Marshmello, Tiësto, Chemical Brothers en David Guetta lijken me te groot mits er een soort co headliner constructie is.

Zitten ook flinke acts tussen dus lastig inschatten dan wat wel en niet nog kan komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken