Je kunt het als een feit brengen, maar het blijft toch echt een mening hoor. Al kun je discussiëren over bij hoeveel mensen je van 'veel mensen' kunt spreken, denk ik bijvoorbeeld dat dit enorm meevalt. Ik denk dat het overgrote deel van de dagkaartkopers die kaart heeft gekocht voor de headliner, en dat ze er een voorprogramma van maximaal 8 uur aan acts bijkrijgen. Dat de focus bij Pinkpop aan het eind van de dag helemaal op die headliner gaat, vind ik dan ook wel zo prettig. Het geeft mij meer een concert gevoel waarbij we allemaal naar dezelfde wereldartiest komen kijken, plus ik hoef niet te kiezen en mis dus ook geen toffe artiest die tegelijk speelt met mijn headliner. Ik vond ook dat The Cure, wat een heel goed optreden was, deels werd verkloot OMDAT die Armin van Buuren er nog achteraan kwam. Dan krijg je een beetje dat zelfde effect dat je ook hebt als er een hele grote naam met een fanatieke fanbase (Stones/Coldplay bijvoorbeeld) komt, en die fans al aan het begin van de dag vooraan gaan staan bij Main, en alle andere artiesten niet de aandacht geven die ze verdienen, puur omdat ze vooraan willen staan bij hun helden die de dag afsluiten.
Ik weet dat er op dit forum velen zijn die graag een alternatief naast de headliner zouden zien op Pinkpop, maar ik denk niet dat ons forum hier representatief is voor de standaard festival bezoeker. Dat dit als Major eigenlijk écht niet kan, vind ik dan ook grote onzin. Je kent het van andere festivals en hebt het daar als prettig/meerwaarde ervaren, en dus mis je het op Pinkpop. Maar dat maakt het niet dat Pinkpop hier tekortschiet en om die reden lager staat aangeschreven voor 'veel' mensen. Dat maakt dat het lager staat aangeschreven staat voor jou...