Pinkpop 2023

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
U2 nog een naam die nog niet heel veel is genoemd hier? Acht het zelf niet heel waarschijnlijk, maar paar jaar geleden stonden ze ook in de Ziggo Dome (en kort daarvoor een paar meter verderop in de Arena)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Ik denk dat je er teveel achterzoekt maar hoop dat je gelijk hebt. Zou een waanzinnige headliner zijn.

Ik verwacht haar met die speciale stage op Goffertpark. Of misschien in de Kuip.
Volgens mij is die finale van de Nations league in juni de kuip, kleine kans daar denk ik
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Er is nog 1 specifieke rock act die niet over de tongen gaat momenteel. Zou snel duidelijk moeten worden.
Dan misschien toch The Cure? Al gaan die volgend jaar naar Amerika zo was de bedoeling maar plannen kunnen wijzigen natuurlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
The Cure sluit ik helemaal uit. Die worden niet zo kort op de laatste keer geboekt.
laatste keer was ook niet best. Met de paar hitjes trokken ze nog iets recht, maar The Cure leek me die dag/editie totaal misplaatst
aandacht van publiek was ook grotendeels totaal niet mee, grootste deel publiek was met een voetbalwedstrijd bezig of wachte op Armin.

Althans zo kwam het op mij over...
2019 en dan weer zo snel terug halen, slecht idee imo!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
laatste keer was ook niet best. Met de paar hitjes trokken ze nog iets recht, maar The Cure leek me die dag/editie totaal misplaatst
aandacht van publiek was ook grotendeels totaal niet mee, grootste deel publiek was met een voetbalwedstrijd bezig of wachte op Armin.

Althans zo kwam het op mij over...
2019 en dan weer zo snel terug halen, slecht idee imo!
Ik vond het zelf ook een mooi optreden!

Dankzij Pinkpop optreden ben ik meer en meer The Cure gaan luisteren en nu bijna alle albums op vinyl.

Dit was gewoon een dikke prima (vond ik)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Laatste keer was niet best? Beste act van Pinkpop dat jaar vond ik, voor wat voor de rest een heel matig jubileumjaar was. Vooral misplaatst qua daginvulling die dag.
Tja... Voor mij was Fleetwood Mac toch echt de kers op de birthday cake van Pinkpop dat jaar. Maandag voor mij ver uit de beste dag.

The Cure viel wat mij betreft tegen, zelf wel genoten van de paar radio hitjes live... Maar had het idee dat ze het publiek ook totaal niet mee hadden.
Was verder wel prima optreden ja, Robert wel een oude voice geworden. Vond het vooral sneu en misplaatst die dag, The Cure. Vooral dat staat me van die avond het meest bij, ik had het idee dat ze het publiek totaal niet mee hadden. De voorvakken daarentegen hadden ze totaal mee. Maar verder, alsof de meeste mensen niet eens voor The Cure op het veld stonden. Hoe onbekender de nummers, leek me het publiek steeds meer af te haken (betrapte mezelf ook op desinteresse). Om pas bij Van Buuren weer tot leven te komen...
Zo haal ik me die avond voor de geest, als ik er aan terug denk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.297
6.493
Bij ons waren er ook veel afgehaakt bij the cure. Als ik het nu aan mijn vriendin vraag, staat dat optreden voor alles waarom ze niet meer naar festivals wil (saai, lang, staan etc). Ik heb staan genieten ter hoogte van de geluidstoren, maar daar waren veel mensen niet meer met het optreden bezig.

Mij staat van die dag vooral Lenny Kravitz bij die een puike set speelde.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Bij ons waren er ook veel afgehaakt bij the cure. Als ik het nu aan mijn vriendin vraag, staat dat optreden voor alles waarom ze niet meer naar festivals wil (saai, lang, staan etc). Ik heb staan genieten ter hoogte van de geluidstoren, maar daar waren veel mensen niet meer met het optreden bezig.

Mij staat van die dag vooral Lenny Kravitz bij die een puike set speelde.
Ook meteen hét grote nadeel dat er tijdens de headliner niks anders speelt. Dat kan als Major eigenlijk écht niet. Juist om die reden zal Pinkpop altijd wat lager blijven staan voor veel mensen (in vergelijking met bijv. Rock Werchter of Roskilde etc)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ook meteen hét grote nadeel dat er tijdens de headliner niks anders speelt. Dat kan als Major eigenlijk écht niet. Juist om die reden zal Pinkpop altijd wat lager blijven staan voor veel mensen (in vergelijking met bijv. Rock Werchter of Roskilde etc)
Je kunt het als een feit brengen, maar het blijft toch echt een mening hoor. Al kun je discussiëren over bij hoeveel mensen je van 'veel mensen' kunt spreken, denk ik bijvoorbeeld dat dit enorm meevalt. Ik denk dat het overgrote deel van de dagkaartkopers die kaart heeft gekocht voor de headliner, en dat ze er een voorprogramma van maximaal 8 uur aan acts bijkrijgen. Dat de focus bij Pinkpop aan het eind van de dag helemaal op die headliner gaat, vind ik dan ook wel zo prettig. Het geeft mij meer een concert gevoel waarbij we allemaal naar dezelfde wereldartiest komen kijken, plus ik hoef niet te kiezen en mis dus ook geen toffe artiest die tegelijk speelt met mijn headliner. Ik vond ook dat The Cure, wat een heel goed optreden was, deels werd verkloot OMDAT die Armin van Buuren er nog achteraan kwam. Dan krijg je een beetje dat zelfde effect dat je ook hebt als er een hele grote naam met een fanatieke fanbase (Stones/Coldplay bijvoorbeeld) komt, en die fans al aan het begin van de dag vooraan gaan staan bij Main, en alle andere artiesten niet de aandacht geven die ze verdienen, puur omdat ze vooraan willen staan bij hun helden die de dag afsluiten.
Ik weet dat er op dit forum velen zijn die graag een alternatief naast de headliner zouden zien op Pinkpop, maar ik denk niet dat ons forum hier representatief is voor de standaard festival bezoeker. Dat dit als Major eigenlijk écht niet kan, vind ik dan ook grote onzin. Je kent het van andere festivals en hebt het daar als prettig/meerwaarde ervaren, en dus mis je het op Pinkpop. Maar dat maakt het niet dat Pinkpop hier tekortschiet en om die reden lager staat aangeschreven voor 'veel' mensen. Dat maakt dat het lager staat aangeschreven staat voor jou...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
tja... wat RickHuissen ook zegt, precies dat.

Naar mijn idee was er veel publiek einde die dag met meer interesse voor Armin, dat werd tijdens The Cure pijnlijk duidelijk.
Denk zelfs, dat veel van de dagkaarten meer verkocht zijn richting Van Buuren 'als hoofdact'
Ik vraag me dan ook sterk af of een nieuwe boeking 2023 "vlak na" 2019 zo slim is voor The Cure.
Naar mijn mening kan The Cure in aankomende passage door NL beter naar een zaal of een ander festival.

Aan de andere kant, als het dagprogramma verder oke is en de afsluiter Noord veel mensen aanspreekt, kan het de kaartverkoop best heel goed doen verlopen. Maar The Cure an sich... lijkt mij geen slimme match in 2023 die de dag wellicht wel uitverkoopt, tja waar kiest een MOJO voor? Ik zou anders toch een andere keuze maken!

(vond "saai, lang, staan etc" overigens een pijnlijke, maar herkenbare samenvatting Brian helaas)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik vind saai een uitstekend argument. Lang staan vind ik dan weer flauwekul. Ruim drie uur staan bij Springsteen was ook geen probleem toch?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Ik vind saai een uitstekend argument. Lang staan vind ik dan weer flauwekul. Ruim drie uur staan bij Springsteen was ook geen probleem toch?
Het gaat helaas altijd hand in hand. Als je plezier hebt merk je niet dat je lang staat. Als het saai wordt heb je opeens het gevoel dat je al drie dagen continu staat. Wat dan ook het geval is vaak
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Je kunt het als een feit brengen, maar het blijft toch echt een mening hoor. Al kun je discussiëren over bij hoeveel mensen je van 'veel mensen' kunt spreken, denk ik bijvoorbeeld dat dit enorm meevalt. Ik denk dat het overgrote deel van de dagkaartkopers die kaart heeft gekocht voor de headliner, en dat ze er een voorprogramma van maximaal 8 uur aan acts bijkrijgen. Dat de focus bij Pinkpop aan het eind van de dag helemaal op die headliner gaat, vind ik dan ook wel zo prettig. Het geeft mij meer een concert gevoel waarbij we allemaal naar dezelfde wereldartiest komen kijken, plus ik hoef niet te kiezen en mis dus ook geen toffe artiest die tegelijk speelt met mijn headliner. Ik vond ook dat The Cure, wat een heel goed optreden was, deels werd verkloot OMDAT die Armin van Buuren er nog achteraan kwam. Dan krijg je een beetje dat zelfde effect dat je ook hebt als er een hele grote naam met een fanatieke fanbase (Stones/Coldplay bijvoorbeeld) komt, en die fans al aan het begin van de dag vooraan gaan staan bij Main, en alle andere artiesten niet de aandacht geven die ze verdienen, puur omdat ze vooraan willen staan bij hun helden die de dag afsluiten.
Ik weet dat er op dit forum velen zijn die graag een alternatief naast de headliner zouden zien op Pinkpop, maar ik denk niet dat ons forum hier representatief is voor de standaard festival bezoeker. Dat dit als Major eigenlijk écht niet kan, vind ik dan ook grote onzin. Je kent het van andere festivals en hebt het daar als prettig/meerwaarde ervaren, en dus mis je het op Pinkpop. Maar dat maakt het niet dat Pinkpop hier tekortschiet en om die reden lager staat aangeschreven voor 'veel' mensen. Dat maakt dat het lager staat aangeschreven staat voor jou...
Dat het voor jou niet uitmaakt, is toch even goed een mening? Daarom is het een forum 😜. Dus alle headliners zijn wereldartiesten die we maar met z'n allen per se moeten en willen zien? Tijdens P!nk zou denk ik een hele rits bezoekers al tevreden zijn met Tramhaus of Sports Team op stage 4 of in de tent...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Dat het voor jou niet uitmaakt, is toch even goed een mening? Daarom is het een forum 😜. Dus alle headliners zijn wereldartiesten die we maar met z'n allen per se moeten en willen zien? Tijdens P!nk zou denk ik een hele rits bezoekers al tevreden zijn met Tramhaus of Sports Team op stage 4 of in de tent...
Zeker is dat ook maar een mening, daarom breng ik het volgens mij ook zo. En de discussie voeren da's gewoon heerlijk om te doen toch?

Ik denk inderdaad dat de Pinkpop headliners over het algemeen wereldartiesten zijn, en ik denk ook dat mensen die een dagkaart kopen dat in veruit de meeste gevallen doen voor die headliner. Voor weekendkaarthouders is inderdaad al anders. Dat zijn vaak vaste Pinkpop gangers en mensen die de gehele line-up de moeite waarde vinden. Hoeveel van de 3 headliners ze de moeite vinden kan ook nog meespelen, maar is al minder essentieel dan bij de dagkaarten. En er zijn ook zeker headliners geweest waar ik weinig aan vond, maar ook daar zal het grootste deel van het veld wel van de headliner aan het genieten zijn. Dan kijk het even aan, eet en drink nog wat, pak een speciaalbiertje, of ga eerder naar de camping, waar ook nog een avond/nachtprogramma is. Als ik het bij mijn favoriete headliners fijn vind dat het hele veld om die headliner draait, dan mag dat natuurlijk ook bij de headliners waar ik minder mee heb of kan. Ik vind dat géén alternatief beiden tijdens de headliner dus niet iets is wat écht niet kan...
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken