Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.542
6.222
Ja, is nu meer wat voor het concert aankondigingen topic inderdaad.

Ik zet mijn geld in op GnR en RHCP (met Malone als sub).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik denk niet dat het nog nodig is veel woorden te wijden aan Beyonce in het Pinkpoptopic toch?
ik heb zo mijn aanleiding... we zouden dat snel moeten weten. (waarschijnlijk dus ongeveer vrijdag)

Twee popheadliners op Pinkpop gaat toch niet zo snel gebeuren?
tja... Pinkpop-headliners... kan je daar echt iets over zeggen, welke genre... of is het ook: "wat kan Mojo neerzetten"?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
ik zal het simpel houden...

alle geruchten rond Beyonce, met oa de uitspraken van Mojo/Murray, aankondiging wereldtour zowat 'nu' verwacht, toevallig voor Pinkpop een week na de P!nk-aankondiging (?), ik heb nog geen aanleiding om te denken dat ze ergens anders gaat staan (ArenA zit ook al goed vol), genoeg EU geruchten dat ze in de periode rond Pinkpop tourt in EU. Wereldtour aankondiging lijkt met het gerucht uit Nieuw-Zeeland "in the air". Pinkpop zal nog 2 headliners gaan aankondigen in de komende 5 (?) weken...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.542
6.222
Ik denk dat je er teveel achterzoekt maar hoop dat je gelijk hebt. Zou een waanzinnige headliner zijn.

Ik verwacht haar met die speciale stage op Goffertpark. Of misschien in de Kuip.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
laten we ook niet vergeten dat Pinkpop met het nieuwe management echt een nieuwe weg in wilt gaan . Met veel “jongere” namen …. Dus misschien stapt Pinkpop in 2023 af van het genre rijtje.

Ik snap Dennis wel.
Enige waarom er niet helemaal achter sta is vanwege de grote van het podium. Zie niet hoe dit op Pinkpop kan passen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Ik snap je gedachte wel Dennis, maar als je kijkt naar de laatste decennia van Pinkpop, wat er aan headliners staat, dan is het toch vooral gitaarwerk. Afgelopen jaar Metallica en Pearl Jam met daarbij popheadliner Imagine Dragons. De afgelaste versie van 2020 had Peppers, G&R en popheadliner Post Malone. Jaar ervoor Cure, Fleetwood Mac en popheadliner M&S. Jaar daarvoor Pearl Jam en Foo Fighters met Bruno Mars erbij. Daarvoor Rammstein, Peppers en McCartney. 2015 was een uitzondering: Muse, Pharell en Robbie Williams. Maar volgens mij was Pharell oorspronkelijk niet bedoeld als headliner.

Daarin valt toch wel een patroon te ontdekken. De gehele line-up is weliswaar vaak een bonte stoet aan namen, maar bovenaan het affiche kun je redelijk uittekenen tot dusverre.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
laten we ook niet vergeten dat Pinkpop met het nieuwe management echt een nieuwe weg in wilt gaan . Met veel “jongere” namen …. Dus misschien stapt Pinkpop in 2023 af van het genre rijtje.

Ik snap Dennis wel.
Enige waarom er niet helemaal achter sta is vanwege de grote van het podium. Zie niet hoe dit op Pinkpop kan passen.
Als Pinkpop een andere koers gaat varen zou het natuurlijk wel kunnen. Los van de vraag of haar productie past.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.542
6.222
laten we ook niet vergeten dat Pinkpop met het nieuwe management echt een nieuwe weg in wilt gaan . Met veel “jongere” namen …. Dus misschien stapt Pinkpop in 2023 af van het genre rijtje.

Los van het feit dat het een fantastische boeking zou zijn is Beyoncé natuurlijk ook niet echt een jonge naam meer. Wel een nieuwe headliner voor Pinkpop natuurlijk.

Zou die mult-Grammy award winning superstar ook niet Taylor Swift kunnen zijn?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.753
7.570
@DennisvdBr Heb je toevallig een overzicht van de afgelopen jaren / edities wanneer de aankondiging van een tweede headliner was ten opzichte van de eerste aankondiging?

Is dat over het algemeen een paar dagen later, of kan dat ook meteen 4 weken later zijn? Aan de hand van vorige edities.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
@DennisvdBr Heb je toevallig een overzicht van de afgelopen jaren / edities wanneer de aankondiging van een tweede headliner was ten opzichte van de eerste aankondiging?

Is dat over het algemeen een paar dagen later, of kan dat ook meteen 4 weken later zijn? Aan de hand van vorige edities.
dat verschilt enorm...
bij headliners is het vaak toch de touraankondiging die het meest bepalend is
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Los van het feit dat het een fantastische boeking zou zijn is Beyoncé natuurlijk ook niet echt een jonge naam meer. Wel een nieuwe headliner voor Pinkpop natuurlijk.

Zou die mult-Grammy award winning superstar ook niet Taylor Swift kunnen zijn?
Ik denk dat zowel Beyoncé als Taylor Swift allebei kunnen komen. De vraag is of Pinkpop het kan betalen, ze nog een pop naam willen, etc.

Zoals iemand hier gisteren zei. Als je Beyoncé naast P!nk kan boeken wie ben je dan om als festival nee te zeggen? Je hebt dan twee grote namen binnen gehengeld.

Denk dat beide vrouwen gewoon op Pinkpop kunnen staan. De vraag is alleen wanneer we duidelijkheid krijgen haha
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.040
8.682
Sowieso eerder iets voor DTRH denk ik. Verwacht ze daar ergens ook nog wel.
Lijkt me niet echt een festivalact (of toch niet voor zulke festivals) anno 2023. Hoop dat organisatoren dat na PkP/LL 2022 en RW/BKS 2018 nu wel geleerd hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Denk dat beide vrouwen gewoon op Pinkpop kunnen staan. De vraag is alleen wanneer we duidelijkheid krijgen haha
ik hoop dat we snel duidelijkheid krijgen...

zelf hoop ik op 2 Rock acts, dus hopelijk staat Beyonce gewoon op een veld in Nederland 🙈 maar ben er bang voor
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Als Beyoncé bij P!nk erbij komt dan verwacht ik wel een hele goede kaartverkoop.

Puur en alleen gebaseerd op hoe de dames eerdere jaren met gemak grote venues vol kregen. Let op ! Laatste Beyoncé tour kreeg Beyoncé van de twee shows haar tweede show niet uitverkocht volgens mij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken