Pinkpop 2023

Ik betwijfel sterk dat Pinkpop bij het boeken van hun headliners denkt in dit soort strakke hokjes: pop - classic - rock.
Dat als Beyoncé langs komt, Pinkpop zegt “nee, sorry queen B, we hebben Pink al”. Ze zullen best kijken naar een bepaalde balans, dus niet een Rammstein, Metallica en GNR in hetzelfde jaar boeken.
Zou je best wel eens gelijk bij kunnen hebben. Het aanbod aan pop headliners voor festivals is normaal vaak wel beperkt.

Mojo boekt voor Pinkpop en zet daar gewoon neer wat zij passend vinden en/of nergens anders kunnen wegzetten in dat weekend. Idealiter zal Mojo zo afwisselend mogelijk willen programmeren, maar dat valt en staat met beschikbaarheid van bepaalde artiesten.

Ik ben nog niet uit mijn Gouden Tip inzending...

Momenteel denk ik aan, Arena en Personal Trainer. De derde twijfel ik nog, maar zou zomaar kunnen dat ik daar Rudeboy ga invullen. Andere optie is Rema, maar misschien dat die door het hitje toch al een kanshebber kan worden. Of gewoon de makkelijkste weg, Goldband invullen.

ik ga er nog een paar dagen over nadenken,
Maar grote kans is:
Arena
Personal Trainer
Goldband

edit, kan ook zijn dat ik Damian Wilson (solo) als derde zet...

Goldband komt toch wel dus bespaar die keuze.

En als ze niks uit die Gouden Tip kunnen boeken, kunnen ze dat vermommen in de naam van Goldband.

Ook enige idee of er festivals bij gaan zitten ?
Het verhaal is alleen dat Swift haar optreden op Glastonbury heeft gecanceld en dat ze vervangen is door een rockact uit de VS waarbij de namen van GnR en Greenday zijn gevallen. Meeste stemmen zijn daar nu voor GnR..

Pink, Guns, RHCP, is inderdaad een mooi headlinertrio, maar zou het kunnen dat Pinkpop ipv Guns of RHCP met iets uit de hoge hoed komt waar niemand hier rekening mee houdt. Ik ben erg druk geweest de laatste tijd dus ik heb niet alles mee kunnen lezen dus ik ben niet van alles op de hoogte. Weet iemand van jullie of er misschien een rap act zou kunnen headlinen, Eminem ofzo. Ik heb geen idee of hij nog tourplannen heeft, ik weet wel dat hij een paar jaar geleden opdook in de geruchten. Ik zou dat voor Pinkpop wel vernieuwend vinden. Pop, Rap, Rock...

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Pink, Guns, RHCP, is inderdaad een mooi headlinertrio, maar zou het kunnen dat Pinkpop ipv Guns of RHCP met iets uit de hoge hoed komt waar niemand hier rekening mee houdt. Ik ben erg druk geweest de laatste tijd dus ik heb niet alles mee kunnen lezen dus ik ben niet van alles op de hoogte. Weet iemand van jullie of er misschien een rap act zou kunnen headlinen, Eminem ofzo. Ik heb geen idee of hij nog tourplannen heeft, ik weet wel dat hij een paar jaar geleden opdook in de geruchten. Ik zou dat voor Pinkpop wel vernieuwend vinden. Pop, Rap, Rock...
😍Zou geweldig zijn. Ik ga voor nu even uit dat RHCP / Guns N roses erbij komen. Puur en alleen om de verwachtingen “realistisch” te houden.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en DennisvdBr
Ik betwijfel sterk dat Pinkpop bij het boeken van hun headliners denkt in dit soort strakke hokjes: pop - classic - rock.
Dat als Beyoncé langs komt, Pinkpop zegt “nee, sorry queen B, we hebben Pink al”. Ze zullen best kijken naar een bepaalde balans, dus niet een Rammstein, Metallica en GNR in hetzelfde jaar boeken.

Ik weet dat nog niet zo zeker, je moet toch een beetje volgens het DNA van je festival boeken. Als je in 1 jaar Pink, Beyonce en Post Malone boekt, jaag je denk ik wel heel veel trouwe bezoekers weg, hoe groot die 3 ook zijn. Maar goed, als je vanaf nu altijd zo boekt heb je vanzelf een nieuwe groep trouwe fans dus misschien werkt het wel.

Over Pink: Toch wel erg blij zijn. Kan Pink zeker wel waarderen, ander dan al die andere Pop namen die hier genoemd worden. De combi van Pop en Rock die ze maakt zorgt er denk ik voor dat ze goed bij Pinkpop past.

Ik weet dat nog niet zo zeker, je moet toch een beetje volgens het DNA van je festival boeken. Als je in 1 jaar Pink, Beyonce en Post Malone boekt, jaag je denk ik wel heel veel trouwe bezoekers weg, hoe groot die 3 ook zijn. Maar goed, als je vanaf nu altijd zo boekt heb je vanzelf een nieuwe groep trouwe fans dus misschien werkt het wel.

Over Pink: Toch wel erg blij zijn. Kan Pink zeker wel waarderen, ander dan al die andere Pop namen die hier genoemd worden. De combi van Pop en Rock die ze maakt zorgt er denk ik voor dat ze goed bij Pinkpop past.
Het DNA van Pinkpop is volgens mij 3 oudere rock headliners en anders 2 plus 1 pop headliner.
De laatste hebben we nu al. Dus dan weten we dat daar nog bij komt.
GnR en RHCP.......

Valt Tash Sultana daar ook onder? Staat dat weekend in Southside/ Hurricane
apart dat ze nog niet op Pinkpop gestaan heeft.
Zal toch 2023 imo moeten gebeuren dan...

Op die Hu/So posters staan er wel een aantal die van mij mogen komen, even los van haalbaarheid en of ze 3 dagen achter elkaar gaan spelen:
Placebo, Queens of the Stone Age, Lumineers, The 1975 en Frank Turner.

Van de duitse festivals ben ik ook wel benieudwd naar Rock am RIng / Rock im Park. meestal komt daar ook wel een handje vol van mee naar Pinkpop.
Eigenlijk vreemd dat daar nog geen nieuws geweest is...

ondertussen, in Nieuw-Zeeland wordt aanstaande vrijdag een groot concert van een "mega ster" en "multi Grammy award winning artist" aangekondigd
missionconcert.co.nz/news/mission-2023-2nd-artist-announcement--coming-friday-14-october/
We are very pleased to announce that the second artist to be announced for 2023 is a multi-Grammy award winning superstar who is recognised as one of the world's best selling music artists of all time.

SEL chairman James Erskine says It’s a rare treat to be able to announce another megastar to grace the Mission Concert stage in 2023.

2023 promises to be a special, unprecedented year for the
Mission Estate Winery in Hawke's Bay
271751324_1274193839652765_8633858337026993130_n.jpg
( fyi, gerucht gaat dat het Beyonce Wereld-tour is... )

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover en PJ
Ik ben nog niet uit mijn Gouden Tip inzending...

Momenteel denk ik aan, Arena en Personal Trainer. De derde twijfel ik nog, maar zou zomaar kunnen dat ik daar Rudeboy ga invullen. Andere optie is Rema, maar misschien dat die door het hitje toch al een kanshebber kan worden. Of gewoon de makkelijkste weg, Goldband invullen.

ik ga er nog een paar dagen over nadenken,
Maar grote kans is:
Arena
Personal Trainer
Goldband

edit, kan ook zijn dat ik Damian Wilson (solo) als derde zet...
Dit moet de eerste keer zijn dat ik in een van de lijstjes van Dennis een naam van Le Guess Who? langs zie komen!
Als je toch met LGW?-namen bezig bent: Gabriels (die er afgelopen jaar stond) zie ik ook zomaar nog wel op Pinkpop of anders op DTRH langskomen.

ondertussen, in Nieuw-Zeeland wordt aanstaande vrijdag een groot concert van een "mega ster" en "multi Grammy award winning artist" aangekondigd
missionconcert.co.nz/news/mission-2023-2nd-artist-announcement--coming-friday-14-october/

( fyi, gerucht gaat dat het Beyonce Wereld-tour is... )
als ik de optelsom een beetje maak, inclusief de geruchten uit Australie en Nieuw-Zeeland
musicfeeds.com.au/news/looks-like-beyonce-will-be-bringing-her-renaissance-tour-to-australia-next-year/
The Daily Mail is reporting whispers from ~inside sources~ that “dates have been locked in” for both Australia and New Zealand.
en dat een paar weken terug het gerucht ging dat de wereldtour aankondiging in "de komende 3 weken" zou komen...
ziet er naar uit dat hier binnenkort een ei gelegd gaat worden over waar Beyonce te zien gaat zijn, neem dan aan, ook in Nederland?

Ik denk niet dat het nog nodig is veel woorden te wijden aan Beyonce in het Pinkpoptopic toch? De kans dat ze er zou staan was al bijzonder klein, maar nu Pink is aangekondigd is het toch allemaal helemaal uitgesloten? Twee popheadliners op Pinkpop gaat toch niet zo snel gebeuren? Daarom denk ik dat Robbie Williams ook uitgesloten is.

En als er al een tweede popheadliner staat, zou je toch eerder denken aan iemand die jonger publiek trekt?

• Leuk
Waarderingen: wenters en Timmetje

Users who are viewing this thread