Pinkpop 2023

Een paar weken geleden ben ik met mijn vrouw nog naar Blind Channel geweest in de 013. Heerlijke band is dat, het nummer Dark Side waarmee ze meededen aan het songfestival was eigenlijk nog een van de mindere in hun set. Ik zou ze zeker een spot in de tent geven al denk ik dat ze met een spot op main of Noord ook zeker de hele wei platspelen. Hun support (Lost Society) was trouwens ook erg gaaf al was dit meer Graspop materiaal denk ik, zoek ze maar even op Spotify🤘🏻

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik heb ze afgelopen zomer in Groningen gezien en dit was ver van uitverkocht, als sub zou kunnen maar headliner zijn ze imo niet meer voor een festival als Pinkpop.
Een beetje zoals kings of leon in weert afgelopen jaar. Ook ver van uitverkocht maar zulke bands komen echt niet minder dan headliner

Nu P!nk de eerste act is wie of wat wordt de volgende! Nu hink ik op twee gedachtes: 1 P!nk is de popheadliner van dit jaar of 2 Pinkpop wil naast P!nk een andere pop act erbij! Bij deze kan de mogelijkheid zijn

1. P!nk - Guns ‘n Roses - RHCP
2. P!nk - Guns ‘n Roses of RHPC - Taylor Swift of Billie Eilish

Ik denk dat Pinkpop voor safe gaan en optie 1 kiezen al zal ik het zeker niet erg vinden met optie 2 met een goed dagprogramma!

Nu P!nk de eerste act is wie of wat wordt de volgende! Nu hink ik op twee gedachtes: 1 P!nk is de popheadliner van dit jaar of 2 Pinkpop wil naast P!nk een andere pop act erbij! Bij deze kan de mogelijkheid zijn

1. P!nk - Guns ‘n Roses - RHCP
2. P!nk - Guns ‘n Roses of RHPC - Taylor Swift of Billie Eilish

Ik denk dat Pinkpop voor safe gaan en optie 1 kiezen al zal ik het zeker niet erg vinden met optie 2 met een goed dagprogramma!
Heeft Pinkpop al eens twee pop headliners gehad buiten 2015 met het wegvallen van de Foo Fighters?

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik denk eerder dat rap, pop en classic act meer passen bij de vernieuwing die Pinkpop wilt. Maar twee keer pop kan dan ook. Maar een andere soort vernieuwing kan ook twee keer heftige rock zijn😏😉

Ik denk eerder dat rap, pop en classic act meer passen bij de vernieuwing die Pinkpop wilt. Maar twee keer pop kan dan ook. Maar een andere soort vernieuwing kan ook twee keer heftige rock zijn😏😉
Nee, dat is anders. Anders hoeft daarentegen niet altijd vernieuwend te zijn. Als volgend jaar Baudet premier wordt en uniformen invoert op scholen, is dat ook niet direct vernieuwend.

Een act als Guns 'n Roses is ook niet vernieuwend. Maar ze hebben inderdaad nooit op Pinkpop gestaan, wat het wat draaglijker zou maken (ookal is het passé).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Nee, dat is anders. Anders hoeft daarentegen niet altijd vernieuwend te zijn. Als volgend jaar Baudet premier wordt en uniformen invoert op scholen, is dat ook niet direct vernieuwend.

Een act als Guns 'n Roses is ook niet vernieuwend. Maar ze hebben inderdaad nooit op Pinkpop gestaan, wat het wat draaglijker zou maken (ookal is het passé).
Rare vergelijking wat je hier nu maakt. Ook geen idee waarom je deze persoon nu in deze vergelijking moet noemen.

Als Pinkpop met Post Malone, P!nk en Guns N roses komt is dat een stuk vernieuwende dan Metallica / Pearl Jam/ Imagine Dragons.

Als Pinkpop komt met Beyoncé / P!nk / RHCP is dat een stuk vernieuwender dan Metallica / Pearl Jam/ Imagine Dragons. Je stapt namelijk af van het veilig programmeren met rock/ pop/ classic. Easy as that. Maar goed blijft natuurlijk een mening.

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Als Pinkpop met Post Malone, P!nk en Guns N roses komt is dat een stuk vernieuwende dan Metallica / Pearl Jam/ Imagine Dragons.
Niet echt toch? Zit weinig verschil tussen die twee rijtjes imo. Twee acts die al een tijd meedraaien en 1 ietwat nieuwe headliner.

Edit: Oh, je bedoelt puur in genres. Weet niet of vernieuwend dan perse het juiste woord is.

Laatst bewerkt:
Niet echt toch? Zit weinig verschil tussen die twee rijtjes imo. Twee acts die al een tijd meedraaien en 1 ietwat nieuwe headliner.

Edit: Oh, je bedoelt puur in genres.
Dat maar vooral hoe vaak ze al op Pinkpop hebben gestaan.
*Guns N Roses volgens mij nog geen keer.
* Post Malone nog niet een keer.
*P!nk nooit als headliner en eerst en laatste keer in 2010.

Als je gaat kijken naar de drie namen van 2022 stonden ze er al veel vaker.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Doorgewinterde artiesten die er nog nooit hebben gestaan, is vooral verfrissend. Niet zo zeer vernieuwend.

• Leuk
Rare vergelijking wat je hier nu maakt. Ook geen idee waarom je deze persoon nu in deze vergelijking moet noemen.

Als Pinkpop komt met Beyoncé / P!nk / RHCP is dat een stuk vernieuwender dan Metallica / Pearl Jam/ Imagine Dragons. Je stapt namelijk af van het veilig programmeren met rock/ pop/ classic. Easy as that. Maar goed blijft natuurlijk een mening.
Ik zal het de volgende keer anders stellen: als Kees van dee Staaij premier wordt en volgend jaar iedereen verplicht om de bijbel te lezen in groep 5, is dat inderdaad 'nieuw' maar niet 'vernieuwend'. Het punt is vooral dat acts als Guns 'n Roses totaal niet vernieuwend zijn, en dat je ze dus ook niet zo kan verkopen als Pinkpop zijnde. Een vernieuwend rijtje: (voor Pinkpop begrippen dan) Kendrick - The Weeknd - Billie.

• Leuk
Ik zal het de volgende keer anders stellen: als Kees van dee Staaij premier wordt en volgend jaar iedereen verplicht om de bijbel te lezen in groep 5, is dat inderdaad 'nieuw' maar niet 'vernieuwend'. Het punt is vooral dat acts als Guns 'n Roses totaal niet vernieuwend zijn, en dat je ze dus ook niet zo kan verkopen als Pinkpop zijnde. Een vernieuwend rijtje: (voor Pinkpop begrippen dan) Kendrick - The Weeknd - Billie.
Heel vreemd dat je Van der Staaij erbij haalt...

• Haha
Waarderingen: elo en Bassie78
Kendrick- The Weeknd - Billie ….tja … denk dat we Kees dan moeten vragen of er minder geld naar de kerk kan gaan en meer naar Pinkpop.

Ik betwijfel sterk dat Pinkpop bij het boeken van hun headliners denkt in dit soort strakke hokjes: pop - classic - rock.
Dat als Beyoncé langs komt, Pinkpop zegt “nee, sorry queen B, we hebben Pink al”. Ze zullen best kijken naar een bepaalde balans, dus niet een Rammstein, Metallica en GNR in hetzelfde jaar boeken.

• Leuk
Waarderingen: mattman en Nikfestilover

Users who are viewing this thread