Pinkpop 2023

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
569
413
Als Beyoncé bij P!nk erbij komt dan verwacht ik wel een hele goede kaartverkoop.

Puur en alleen gebaseerd op hoe de dames eerdere jaren met gemak grote venues vol kregen. Let op ! Laatste Beyoncé tour kreeg Beyoncé van de twee shows haar tweede show niet uitverkocht volgens mij.
Dat was dan wel de arena hè. Twee keer de arena is 7/8 Ziggo Dome denk ik? Misschien nog wel meer!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Sinéad O'Connor in 1995 vergeten???
Sinead O'Connor zelf zal het niet vergeten zijn. Zij werd echt flink uitgejouwd door een (gelukkig relatief klein) deel van het publiek. Kwam daardoor bijzonder moeilijk op gang. Vond het zelf uiteindelijk een erg mooi optreden.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Dat was dan wel de arena hè. Twee keer de arena is 7/8 Ziggo Dome denk ik? Misschien nog wel meer!
Klopt. Dit laat dus wel zien hoe groot ze zijn en dat de verkoop hard zal gaan mochten ze beiden geboekt zijn.

Imagine Dragons verkoopt geen arena uit (met pijn en moeite de GelreDome).
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
850
555
Sinéad O'Connor in 1995 vergeten???
En Alanis Morissette in 1999. Faithless sloot die dag af, maar Alanis stond als eerste op de poster vermeld. Kwam in de jaren '90 wel vaker voor dat de afsluiter niet de hoofdact was, in 1994 bijvoorbeeld sloot The Orb af, terwijl Rage Against The Machine toch echt de populairste act was en ook het langst mocht spelen.

En Fleetwood Mac had natuurlijk beide keren dat ze er waren een frontvrouw.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Deden Imagine Dragons toen in 2018 niet zowel een uitverkochte Ziggo Dome als uitverkochte Gelredome?

En waarom überhaupt Imagine Dragons met Beyoncé of P!nk vergelijken? :p
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416

Toch nog eens even het interview gekeken:

Rond 06 minuten zegt de boeker “Billie Eilish was een mooie headliner geweest maar toen zij die tour aan het plannen was zaten wij al vol. Dat is heel spijtig want we hadden haar graag hier gehad.”

Interessant…de keuze is dus vaak groot voor Pinkpop.

“Sluiten jullie uit dat er volgend jaar ook geen EDM act is na de headliner?”

Ehm…volgend jaar is natuurlijk een geheimpje ….

Over Beyoncé zeggen ze dat zij meteen zou worden geboekt als ze festival shows zou gaan doen. Maar ze heeft dit nog niet gedaan.

Samengevat: als Beyoncé festival shows doet dan komt ze anders gaat ze naar de arena. 😝 I am with @DennisvdBr
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Deden Imagine Dragons toen in 2018 niet zowel een uitverkochte Ziggo Dome als uitverkochte Gelredome?

En waarom überhaupt Imagine Dragons met Beyoncé of P!nk vergelijken? :p
Alledrie popnamen (voor zover je dat op één hoop kunt gooien), maar akkoord: Beyonce is van een ander level dan IM en Pink.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316

Toch nog eens even het interview gekeken:

Rond 06 minuten zegt de boeker “Billie Eilish was een mooie headliner geweest maar toen zij die tour aan het plannen was zaten wij al vol. Dat is heel spijtig want we hadden haar graag hier gehad.”

Interessant…de keuze is dus vaak groot voor Pinkpop.

“Sluiten jullie uit dat er volgend jaar ook geen EDM act is na de headliner?”

Ehm…volgend jaar is natuurlijk een geheimpje ….

Over Beyoncé zeggen ze dat zij meteen zou worden geboekt als ze festival shows zou gaan doen. Maar ze heeft dit nog niet gedaan.

Samengevat: als Beyoncé festival shows doet dan komt ze anders gaat ze naar de arena. 😝 I am with @DennisvdBr
Arena it is, dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078

Toch nog eens even het interview gekeken:

Rond 06 minuten zegt de boeker “Billie Eilish was een mooie headliner geweest maar toen zij die tour aan het plannen was zaten wij al vol. Dat is heel spijtig want we hadden haar graag hier gehad.”

Interessant…de keuze is dus vaak groot voor Pinkpop.

“Sluiten jullie uit dat er volgend jaar ook geen EDM act is na de headliner?”

Ehm…volgend jaar is natuurlijk een geheimpje ….

Over Beyoncé zeggen ze dat zij meteen zou worden geboekt als ze festival shows zou gaan doen. Maar ze heeft dit nog niet gedaan.

Samengevat: als Beyoncé festival shows doet dan komt ze anders gaat ze naar de arena. 😝 I am with @DennisvdBr
in juni 2021 door Niek Murray ook al als grote wens genoemd op 3FM, als co-host bij Sagid. Met als opmerking, "als Beyonce tourt is het aan Rob Trommelen (Mojo) om het voor elkaar te krijgen".
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zie Pink nu ook wel als teken aan de wand dat Beyonce mogelijk niet gelukt is…
dat gebaseerd op?
dat er al 1 popheadliner aangekondigd is?

ik oordeel pas als de tourdata van Beyonce uitkomen, zien we wellicht snel genoeg of Pinkpop uitgesloten is
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Zouden ze P!nk geboekt hebben als Beyoncé was gelukt? Of hadden ze er dan twee rockbands naast gezet? Ik volg Matt hierin wel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.461
Ik denk niet dat je Beyoncé hier moet verwachten hoor 😅. De analyses ten spijt, zou een volledige stadiontour worden.
Er is nog 1 specifieke rock act die niet over de tongen gaat momenteel. Zou snel duidelijk moeten worden.

Mötley Crüe, duidelijk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
ik hoop eigenlijk dat ik geen gelijk heb! 🤣 🙈
Ik denk ook echt dat je hiermee de mening van een belangrijk deel van de traditionele doelgroep van Pinkpop weergeeft. Daar houden ze met boeken ook echt wel rekening mee. Verandering in koers zal geleidelijk worden doorgevoerd, verwacht ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken