Pinkpop 2023

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Dat het voor jou niet uitmaakt, is toch even goed een mening? Daarom is het een forum 😜. Dus alle headliners zijn wereldartiesten die we maar met z'n allen per se moeten en willen zien? Tijdens P!nk zou denk ik een hele rits bezoekers al tevreden zijn met Tramhaus of Sports Team op stage 4 of in de tent...
Dat denk ik dus ook. Iets van keuze. Het is toch ook een illusie te denken dat er 60.000 mensen op het terrein staan die Pink tof vinden? Misschien 20.000 fans, 20.000 die denken we gaan een keertje Pink zien, 10.000 die het echt niets vinden en 10.000 die al eerder nokken. Waarom niet iets kleins ertegenover?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
is ook iets wat Pinkpop/Mojo als grote "voordeel" van Pinkpop verkondigd, als 'headlinerfestival' met het alleenrecht om dat moment te spelen...
zie ze dat niet zo snel veranderen (buiten die silent-disco)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Op Rock Werchter was The Cure toen in ieder geval niet saai. Heel goed publiek ook toen tijdens de hele show. De registratie van die show staat volledig op Youtube, een aanrader!
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight, Paddy en PJ

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.126
is ook iets wat Pinkpop/Mojo als grote "voordeel" van Pinkpop verkondigd, als 'headlinerfestival' met het alleenrecht om dat moment te spelen...
zie ze dat niet zo snel veranderen (buiten die silent-disco)
Lijkt me ook dat acts liever voor publiek staan te spelen die echt voor ze komen dan voor letterlijk iedereen omdat er niets anders tegenover staat. Ik zie het grote voordeel iig niet echt. Een alternatief is imo altijd goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en liluzi

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Lijkt me ook dat acts liever voor publiek staan te spelen die echt voor ze komen dan voor letterlijk iedereen omdat er niets anders tegenover staat. Ik zie het grote voordeel iig niet echt. Een alternatief is imo altijd goed.
Dit dus. Ik zie dat ook niet als een voordeel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
is ook iets wat Pinkpop/Mojo als grote "voordeel" van Pinkpop verkondigd, als 'headlinerfestival' met het alleenrecht om dat moment te spelen...
zie ze dat niet zo snel veranderen (buiten die silent-disco)
Op Rock Werchter stond Kylie Minogue tijdens The Cure. En Robyn tijdens Tool daarna. Ik denk dat velen die keuze wel prettig vinden. Kan mij niet voorstellen dat dat op Pinkpop niet zo zou zijn.

Je kan ook nooit alle headliners tof vinden toch? Op RW skip ik meestal een tweetal headliners die me niet interesseren, zou zonde zijn om al voor de val van de avond naar de camping/huis te moeten keren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Everyknight

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.126
Mensen blijven dan staan en gaan er gewoon doorheen ouwehoeren. Voor de band niet leuk, voor de mensen om ze heen niet leuk. Doet de sfeer niet ten goede.

Silent disco is dan al iets maar gewoon een goeie andere band (of twee) ertegenover zou wel prettig zijn voor vrijwel iedereen op het festival lijkt me.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Van mij hoeven ze niet nog een artiest te boeken om voor 5% van de bezoekers te spelen terwijl de rest bij de headliner staat, iets anders doet dan muziek beleven, of eerder het terrein verlaat. Ik snap dat ze dat budget ergens anders voor gebruiken.

Maar ik snap heel goed jullie punt hoor. Ik heb vooral het idee dat de discussie draait om dat Pinkpop hierin een andere keuze maakt dan de meeste festivals, en in hoeverre ze daarmee de plank misslaan. Hoeveel mensen maak je blijer met een alternatief, en is dat de moeite waard? Of kun je het beter investeren in de rest van je line-up, aangezien de bovenkant van het affiche superduur is?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Mensen blijven dan staan en gaan er gewoon doorheen ouwehoeren. Voor de band niet leuk, voor de mensen om ze heen niet leuk. Doet de sfeer niet ten goede.
Dat ligt er maar net aan waar je staat. Hoe verder naar voren, hoe minder last je er van hebt. Als je je op een festival een keer stoort aan de mensen naast je, kun je je verplaatsen toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Van mij hoeven ze niet nog een artiest te boeken om voor 5% van de bezoekers te spelen terwijl de rest bij de headliner staat, iets anders doet dan muziek beleven, of eerder het terrein verlaat. Ik snap dat ze dat budget ergens anders voor gebruiken.

Maar ik snap heel goed jullie punt hoor. Ik heb vooral het idee dat de discussie draait om dat Pinkpop hierin een andere keuze maakt dan de meeste festivals, en in hoeverre ze daarmee de plank misslaan. Hoeveel mensen maak je blijer met een alternatief, en is dat de moeite waard? Of kun je het beter investeren in de rest van je line-up, aangezien de bovenkant van het affiche superduur is?
Ik snap het trouwens wel voor eendagsfestivals zoals BST of zelfs All Points East, maar voor een festival dat ook veel combi’s verkoopt, is het een rare zet.

Je kan er toch niet vanuit gaan dat je alle afsluitende acts op het hoofdpodium leuk vindt? 😅
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.961
Het is natuurlijk ook hartstikke onbenullig om The Cure en Armin van Buuren als soort co-headliners te laten spelen. Voor het grootste deel zijn dit totaal verschillende doelgroepen, waarbij ik niemand wil beledigen om zijn of haar interesse.

Als je The Cure als headliner boekt, dan zul je de hele dag eromheen moeten gaan bouwen om het te laten werken. Bij Rock Werchter had je bijvoorbeeld nog Tool erna. Ik ben zelf een van de personen die voor allebei kwam, maar volgens mij zijn dat er veel meer.

Als je dan een dagje Main Stage hebt met bijvoorbeeld: Goldband - Krezip - The 1975 - Placebo - The Cure. Dan verwacht ik dat het heel erg goed gaat werken. Ik probeer eigenlijk ook wat meer alternatieve vrouwelijke namen te bedenken in dit rijtje maar mijn kennis schiet tekort.

De vraag is alleen of Pinkpop dit nog moet willen. Ligt heel erg aan de gedachte van de organisatie. Als je op de andere dagen om P!nk en Harry Styles heen gaat bouwen, dan lijkt me een The Cure-dag niet heel erg passend.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Het gaat helaas altijd hand in hand. Als je plezier hebt merk je niet dat je lang staat. Als het saai wordt heb je opeens het gevoel dat je al drie dagen continu staat. Wat dan ook het geval is vaak
Zoals wachten op Coldplay in Brussel. Waarbij het gehele voorprogramma drama was net zoals bij Rammstein.

Wel top shows uiteindelijk maar voorprogramma was drie keer niks en dan sta je daar….
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Zoals wachten op Coldplay in Brussel. Waarbij het gehele voorprogramma drama was net zoals bij Rammstein.

Wel top shows uiteindelijk maar voorprogramma was drie keer niks en dan sta je daar….
Uiteindelijk vallen 95% van alle voorprogramma’s dood inderdaad. Die ik al gezien heb.

Caribou voor Radiohead was een uitzondering, die hadden het Sportpaleis wel mee. Maar meestal is de zaal halfleeg bij het voorprogramma.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Ik zelf denk dat Robbie Williams perfect bij het P!nk publiek past 😂… gooi er nog een Taylor Swift bij en het feest is compleet.

Dit zal niet gaan gebeuren want geen rock. En dat zou ik zelf dan ook wel missen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken