Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
De Gouden Tips van dit jaar...

Screenshot_20221011-185435-755.png

toch, benieuwd of uiteindelijk Goldband komt als Golden Tip 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Dat maakt de kans idd een stuk kleiner. Ik zie ze ook niet juni juli augustus door Europa UK gaan. Dat lijkt me veel te lang.
Overigens hebben de RHCP met Post Malone nog wat extra data toegevoegd voor hun tour door Australië. Het hoeft niks te betekenen voor Europa maar verkopen doet het in ieder geval wel...
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Naar mijn idee was er veel publiek einde die dag met meer interesse voor Armin, dat werd tijdens The Cure pijnlijk duidelijk.
Denk zelfs, dat veel van de dagkaarten meer verkocht zijn richting Van Buuren 'als hoofdact'
Ik vraag me dan ook sterk af of een nieuwe boeking 2023 "vlak na" 2019 zo slim is voor The Cure.
Naar mijn mening kan The Cure in aankomende passage door NL beter naar een zaal of een ander festival.

Aan de andere kant, als het dagprogramma verder oke is en de afsluiter Noord veel mensen aanspreekt, kan het de kaartverkoop best heel goed doen verlopen. Maar The Cure an sich... lijkt mij geen slimme match in 2023 die de dag wellicht wel uitverkoopt, tja waar kiest een MOJO voor? Ik zou anders toch een andere keuze maken!
Laat The Cure maar gewoon naar Best Kept Secret komen! Ik denk dat dat een betere match is tbh
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Zou ik briljant vinden. Hun eerste album blijf ik echt heel goed vinden. Nu al 10 jaar verschrikkelijk kut met hier en daar een guilty pleasure hit wat heel goed scoort en verkoopt. Ideale naam voor Pinkpop dus. Onbegrijpelijk dat die nog nooit er hebben gestaan ook.
Helemaal mee eens, ik snap ook echt niet dat ze er nooit gestaan hebben. Die zouden in de eerste helft van het vorige decennium echt een perfecte Pinkpop headliner geweest zijn. Als je festivalshows van ze op youtube bekijkt uit pakweg 2011-2013 dan was dat echt overtuigend, toen speelden ze nog als een echte rockband maar wel met gigantische pophits. Ik heb ze zelf in 2014 nog gezien en ook toen was het echt een goede show met veel oude nummers nog.
Maar tegenwoordig ben ik bang dat de reputatie iets te ver is afgegleden, zelfs voor Pinkpop. Denk dat ze in hun huidige staat nog slechter ontvangen zouden worden dan Imagine Dragons dit jaar.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Helemaal mee eens, ik snap ook echt niet dat ze er nooit gestaan hebben. Die zouden in de eerste helft van het vorige decennium echt een perfecte Pinkpop headliner geweest zijn. Als je festivalshows van ze op youtube bekijkt uit pakweg 2011-2013 dan was dat echt overtuigend, toen speelden ze nog als een echte rockband maar wel met gigantische pophits. Ik heb ze zelf in 2014 nog gezien en ook toen was het echt een goede show met veel oude nummers nog.
Maar tegenwoordig ben ik bang dat de reputatie iets te ver is afgegleden, zelfs voor Pinkpop. Denk dat ze in hun huidige staat nog slechter ontvangen zouden worden dan Imagine Dragons dit jaar.
Oneens. Ik vind dat je ID niet kan vergelijken met Maroon 5. Maroon 5 is bij lange na geen headliner.

En hoewel de meesten ID vonden tegenvallen heb ik in het voorvak juist enorm genoten. Op 3 á 4 nummers, over een tijdsbestek van 2 uur, na kende ik alles en dat terwijl ID mijn spotify lijst niet persé domineert.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Laat maar zitten. Die verkopen de Ziggo nog niet uit. Maar doen dus wel festivals volgend jaar....
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Oneens. Ik vind dat je ID niet kan vergelijken met Maroon 5. Maroon 5 is bij lange na geen headliner.

En hoewel de meesten ID vonden tegenvallen heb ik in het voorvak juist enorm genoten. Op 3 á 4 nummers, over een tijdsbestek van 2 uur, na kende ik alles en dat terwijl ID mijn spotify lijst niet persé domineert.
Lastig dit. Ik zelf vind Maroon5 prima en vergelijkbaar met ID. Ik zelf denk dat veel mensen denken huh ken ik die? En als ze dan liedjes horen herkennen ze er een heleboel.

Je zou Maroon5 moeten aankondigen met een goede video en goede mash up van hits haha! Zoals Werchter het vaker doet bij headliners of nu bijvoorbeeld voor Werchter boutique met P!nk. Mis dat wel een beetje bij Pinkpop.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Oneens. Ik vind dat je ID niet kan vergelijken met Maroon 5. Maroon 5 is bij lange na geen headliner.

En hoewel de meesten ID vonden tegenvallen heb ik in het voorvak juist enorm genoten. Op 3 á 4 nummers, over een tijdsbestek van 2 uur, na kende ik alles en dat terwijl ID mijn spotify lijst niet persé domineert.
Ik zeg toch ook dat het sléchter zou werken dan ID en niet beter? Ik ben me er zeker van bewust dat anno 2022 de gemiddelde pinkpop-ganger echt niet op Adam Levine zit te wachten.
Ik heb ID overigens zelf niet gezien dus geen mening daarover, maar de meerderheid vond het een tegenvallende show volgens mij.

Maar ik blijf er wel bij dat Maroon 5 van vóór pakweg 2015 makkelijk had kunnen headlinen en ook shows gaf die bij het gemiddelde pinkpop publiek beter in de smaak zouden vallen dan de ID show naar mijn idee. En in die jaren waren ze gewoon een van de allergrootste pop-bands ter wereld.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Ik had het kort daarvoor over swedish house mafia. Die zijn net aangekondigd.
Misschien de grote dance act waar ik het vanmiddag over had. Je krijgt dan wel een co headliner constructie want dit is echt een grote naam.

Post Malone & Swedish House Maffia en dan nog RHCP?

Zou wel niet met de theorie passen dat er nog een rock act komt die niet veel genoemd is hier.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Oneens. Ik vind dat je ID niet kan vergelijken met Maroon 5. Maroon 5 is bij lange na geen headliner.

En hoewel de meesten ID vonden tegenvallen heb ik in het voorvak juist enorm genoten. Op 3 á 4 nummers, over een tijdsbestek van 2 uur, na kende ik alles en dat terwijl ID mijn spotify lijst niet persé domineert.
Los van het feit dat van Maroon 5 bij mij de nekharen overeind komen, denk ik dat een act die een halftime show bij de superbowl kan spelen, overal wel een headliner is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken