Pinkpop zie ik dat best doen hoor. Met Bieber wisten ze dat ze grotendeels tegen de haren van de vaste bezoekers in gingen aaien.
Komt ook wel een ander publiek op af ja. Vraag is of dat publiek is dat ook bij de horeca de opbrengst binnen haalt. Uitverkochte dagkaarten oke, maar er zal op de muntjes ook verdient moeten worden.
Pinkpop kan prima een headliner neerzetten uit het Pop genre, ik zie ze best ooit met Beyonce komen bijvoorbeeld. Qua productie zie ik de Pop-headliners ook wel een uitstapje maken naar Pinkpop. Ook Shawn Mendes, Billie Eilish, Harry Styles en zelfs Pink, zie ik best door Trommelen of Ramakers naar Pinkpop gezet worden.
Zelfs Kanye West of weet ik veel wat voor hip hop of rap ster, zie ik best door Trommelen/MOJO als poging.
Maar, daar zal Pinkpop altijd wel 2 headliners naast zetten uit de oude garde of met steviger gitaarwerk. (imo gelukkig maar)
Het is toch een beetje het Pinkpop DNA geworden.
Ik denk ook dat dat het weekend van Pinkpop sterk maakt, de oude namen met de nieuwe namen. Het headliner trio is vaak 'beter' als er een headliner bij staat die nooit of al meer dan 10 jaar niet meer langs geweest is.
...en ja PinkPOP, het blijft nog altijd POPulaire muziek tijdens PINKsteren. that's wat puts the PINK in the POP.
niets te maken met POP muziek als het genre, maar dus populaire muziek en dat is meer tijdsgeest bepalend, dat was anders in 70's, anders in 80's, anders in 90's en 00's en zeker nu in 20's tov de 80's...
Dit is dus wat ik bedoel. Kijk, 1 popnaam trek ik ook nog wel en vind ik in veel gevallen best gaaf.
Maar als PP over gaat op 3 pop headliners, en zo las ik de reactie waar ik op reageerde, haak ik af.
En er komen echt wel weer genoeg nieuwe Rock headliners aan + genoeg namen waarvan ik verwacht dat ze nog lang relevant kunnen blijven.