Pinkpop 2023

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Pinkpop zie ik dat best doen hoor. Met Bieber wisten ze dat ze grotendeels tegen de haren van de vaste bezoekers in gingen aaien.
Komt ook wel een ander publiek op af ja. Vraag is of dat publiek is dat ook bij de horeca de opbrengst binnen haalt. Uitverkochte dagkaarten oke, maar er zal op de muntjes ook verdient moeten worden.

Pinkpop kan prima een headliner neerzetten uit het Pop genre, ik zie ze best ooit met Beyonce komen bijvoorbeeld. Qua productie zie ik de Pop-headliners ook wel een uitstapje maken naar Pinkpop. Ook Shawn Mendes, Billie Eilish, Harry Styles en zelfs Pink, zie ik best door Trommelen of Ramakers naar Pinkpop gezet worden.
Zelfs Kanye West of weet ik veel wat voor hip hop of rap ster, zie ik best door Trommelen/MOJO als poging.

Maar, daar zal Pinkpop altijd wel 2 headliners naast zetten uit de oude garde of met steviger gitaarwerk. (imo gelukkig maar)
Het is toch een beetje het Pinkpop DNA geworden.
Ik denk ook dat dat het weekend van Pinkpop sterk maakt, de oude namen met de nieuwe namen. Het headliner trio is vaak 'beter' als er een headliner bij staat die nooit of al meer dan 10 jaar niet meer langs geweest is.

...en ja PinkPOP, het blijft nog altijd POPulaire muziek tijdens PINKsteren. that's wat puts the PINK in the POP.
niets te maken met POP muziek als het genre, maar dus populaire muziek en dat is meer tijdsgeest bepalend, dat was anders in 70's, anders in 80's, anders in 90's en 00's en zeker nu in 20's tov de 80's...

Dit is dus wat ik bedoel. Kijk, 1 popnaam trek ik ook nog wel en vind ik in veel gevallen best gaaf.
Maar als PP over gaat op 3 pop headliners, en zo las ik de reactie waar ik op reageerde, haak ik af.
En er komen echt wel weer genoeg nieuwe Rock headliners aan + genoeg namen waarvan ik verwacht dat ze nog lang relevant kunnen blijven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
ik denk niet dat Pinkpop overgaat naar 3 headliners buiten het rock genre.
en ook de 80's en 90's bands zullen nog een jaar of 10 a 20 attractieve headliner materiaal blijven.
de 70's acts, gaan we nu echt langzaam afscheid van nemen (op de een of andere manier zal dat gebeuren).

de 80's acts zijn over algemeen de bandleden die langzaamaan in de leeftijdcatagorie in de > 70 terecht gaan komen.
Niet elke act zal zo lang doorgaan als McCartney, The Stones, Aerosmith, Springsteen...
Neem uit de 80's Metallica, James is al 58.
Of 90's act Pearl Jam, Eddie is ook al 57.
of 80's bandje U2, Bono al 62.

Over een jaar of 10 ziet het headliner landschap er al heel anders uit.
Tegen die tijd spreken we bij Foo Fighters (Grohl, nu 53 jaar) al over een "classic headliner" waarschijnlijk.
Kan maar 1 zinnig ding over zeggen: de tijd zal het leren
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Maar goed, nog minder dan 3 weken jongens. Laten we het eens hebben over actuele zaken: welke speciaalbieren gaan ze schenken bij het Bijzondere Bieren Terras??
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Over een jaar of 10 ziet het headliner landschap er al heel anders uit.
Tegen die tijd spreken we bij Foo Fighters (Grohl, nu 53 jaar) al over een "classic headliner" waarschijnlijk.
Dat doen we nu toch al? Ik reken Foos toch stilaan tot de oudjes.

Binnen 10 jaar schurken de leden van Metallica, RHCP, Pearl Jam, Rammstein tegen de 70 aan. Ik mag hopen dat we tegen dan een hele nieuwe generatie headliners hebben.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Dit is dus wat ik bedoel. Kijk, 1 popnaam trek ik ook nog wel en vind ik in veel gevallen best gaaf.
Maar als PP over gaat op 3 pop headliners, en zo las ik de reactie waar ik op reageerde, haak ik af.
En er komen echt wel weer genoeg nieuwe Rock headliners aan + genoeg namen waarvan ik verwacht dat ze nog lang relevant kunnen blijven.
Nee dat heb ik gelukkig nooit gezegd. Ik zou ook niet blij zijn met drie pop headliners. Het is meer dat er mensen soms vergeten dat een Pearl jam op een gegeven moment niet meer te boeken is omdat de bandleden te oud zijn geworden. En dan heb ik het over een aantal jaar van nu.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Maar goed, nog minder dan 3 weken jongens. Laten we het eens hebben over actuele zaken: welke speciaalbieren gaan ze schenken bij het Bijzondere Bieren Terras??
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Tijdens mijn laatste Pinkpop (2016) schonken ze alleen maar Brand bieren, dus Imperator, Up, Zwaar Blond, IPA etc. Mag wat mij betreft wel wat spannender.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Niet meegekregen hoe dat mis is gegaan en bands hun shows moesten aanpassen door P!nk? Het hele programma moest die donderdag worden aangepast door P!nk.
Ja, ik weet het. Ik was erbij.
Maar het ging over betaalbaarheid. Dat artiesten wel eens noten op hun zang hebben, dat geldt voor meer headliners.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Tijdens mijn laatste Pinkpop (2016) schonken ze alleen maar Brand bieren, dus Imperator, Up, Zwaar Blond, IPA etc. Mag wat mij betreft wel wat spannender.
Nog steeds brand toch, dus je mag de speciaalbieren van brand verwachten.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Ik maak me wel enigzins zorgen wat de ticketprijs voor 2023 gaat worden.
Als je ziet hoe makkelijk de grote headliners al met gemak €100+ voor een ticket vragen en verkoopt eigenlijk altijd uit.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Ik maak me wel enigzins zorgen wat de ticketprijs voor 2023 gaat worden.
Als je ziet hoe makkelijk de grote headliners al met gemak €100+ voor een ticket vragen en verkoopt eigenlijk altijd uit.
Het lijkt me bijna onmenselijk om nog meer te gaan vragen. Maar ik snap je zorgen als mensen maar blijven betalen weet de artiest dat het kan.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Het lijkt me bijna onmenselijk om nog meer te gaan vragen. Maar ik snap je zorgen als mensen maar blijven betalen weet de artiest dat het kan.
Ik snap jullie zorgen. Ik vind naar verhouding (met losse concerten) een Pinkpop weekendkaart namelijk helemaal niet duur, en mits de line-up de moeite is, betaal ik er ook 300 euro voor als dat de prijs zou zijn. Maar dat komt natuurlijk omdat ik het ook kan betalen. Verder ben ik geen hele regelmatige festival- of concertganger, dus die ene keer Pinkpop per jaar kijk ik niet op de centen…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joa en Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Ik snap jullie zorgen. Ik vind naar verhouding (met losse concerten) een Pinkpop weekendkaart namelijk helemaal niet duur, en mits de line-up de moeite is, betaal ik er ook 300 euro voor als dat de prijs zou zijn. Maar dat komt natuurlijk omdat ik het ook kan betalen. Verder ben ik geen hele regelmatige festival- of concertganger, dus die ene keer Pinkpop per jaar kijk ik niet op de centen…
Ja dit klopt helemaal! Naar mijn mening krijg je dit jaar bij festivals zoals SZiget en Primavera en Glastonbury het meeste waar voor je geld maar goed dan zit je wel in het buitenland.

Maar over Pinkpop…
Metallica….los ticket arena ook zeker wel rond de 85-100
Pearl Jam …Ziggo Dome (prijzen zijn me niet bekend)
Imagine Dragons….85-100

Dan nog shows van Nightwish, Twenty One Pilots , Volbeat en Nile Rodger’s en Chic.

DUs alleen al gekeken naar de headliners haal je het bedrag er makkelijk uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
De echte kosten zitten hem toch vooral in de consumptiemunten bij mij. Als het moet, kan ik daar wel wat bezuinigen. Niet donderdag maar vrijdag aankomen, niet maandag maar zondag vertrekken. Minder exclusief eten en iets minder zuupen, en zoveel mogelijk eigen versnaperingen mee de camping op…
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Wat ik me afvraag: Met de hoge inflatie, zal er bij steeds meer mensen minder overblijven voor bijvoorbeeld conserten en festivals. Dus ik kan me niet voorstellen dat de prijzen zo hard kunnen blijven stijgen, mensen moeten ook nog kunnen eten.

Besefte me vandaag ineens dat ik voor mijn eerste pinkpop 140 euro betaalde voor een heel weekend inclusief Bruce Springsteen, en dat ik voor alleen de rolling stones volgende week, 150 euro heb betaald...bizar eigenlijk.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Mijn eerste weekendkaart was in 2011. Ik meen 105 of 110 euro. Met Coldplay en Foo Fighters!
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Gezien de populair van bruce zou dit niet alsnog headliner worden voor pinkpop 2023?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Gezien de populair van bruce zou dit niet alsnog headliner worden voor pinkpop 2023?
nee, met de verwachte Belgische datum is The Boss sowieso uitgesloten voor Pinkpop.
(en verklaart imo ook de verschuiving naar een los evenement op Megaland door Leon Ramakers via de Buro Pinkpop organisatie)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken