Het is inderdaad bizar hoe hard de prijzen blijven stijgen.Wat ik me afvraag: Met de hoge inflatie, zal er bij steeds meer mensen minder overblijven voor bijvoorbeeld conserten en festivals. Dus ik kan me niet voorstellen dat de prijzen zo hard kunnen blijven stijgen, mensen moeten ook nog kunnen eten.
Besefte me vandaag ineens dat ik voor mijn eerste pinkpop 140 euro betaalde voor een heel weekend inclusief Bruce Springsteen, en dat ik voor alleen de rolling stones volgende week, 150 euro heb betaald...bizar eigenlijk.
Ik verwacht (voornamelijk inschatting en economische kennis) dat dit jaar echt een heel duur jaar blijft.
Echter, op een gegeven moment moeten de prijzen gaan dalen of lonen moeten stijgen.
Mijn verwachting is dan ook dat we vanaf 2023 weer naar iets 'normalere' prijzen zullen gaan.
Dit is voornamelijk nodig omdat anders vraag het aanbod niet meer kan betalen en het aanbod daardoor niet van zijn/haar product/dienst afkomt.
Natuurlijk is dit deels speculeren wat ik doe en hebben er heel veel dingen invloed op prijsstijgingen/dalingen (o.a.: oorlog, virussen, etc.).
Maar ik heb dus goede hoop dat de prijsdaling binnenkort in gang gezet zal worden.