Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
De headliners van Pinkpop van dit jaar zitten ook in dat rijtje.

Zowel Metallica als Pearl Jam als Imagine Dragons zijn bands die GelreDome, Ziggo Dome of zelfs arena uitverkopen. Maar toch nog net te betalen zijn.

Ik kan hier zelf veel over schrijven omdat ik het altijd heel interessant vind. In dit forum zijn er soms (gelukkig niet allen) mensen die niet door hebben hoe populair sommige pop artiesten zijn.

Pinkpop kan de volgende artiesten boeken en daarbij veel tickets verkopen: Shawn Mendes, Billie Eilish, Harry Styles,etc.
Een P!nk heeft dan weer het probleem dat ze vaak een veel te grote productie heeft.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
De headliners van Pinkpop van dit jaar zitten ook in dat rijtje.

Zowel Metallica als Pearl Jam als Imagine Dragons zijn bands die GelreDome, Ziggo Dome of zelfs arena uitverkopen. Maar toch nog net te betalen zijn.

Ik kan hier zelf veel over schrijven omdat ik het altijd heel interessant vind. In dit forum zijn er soms (gelukkig niet allen) mensen die niet door hebben hoe populair sommige pop artiesten zijn.

Pinkpop kan de volgende artiesten boeken en daarbij veel tickets verkopen: Shawn Mendes, Billie Eilish, Harry Styles,etc.
Een P!nk heeft dan weer het probleem dat ze vaak een veel te grote productie heeft.
Pink stond in 2018 op Werchter en zal dus voor Pinkpop ook betaalbaar zijn.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Pink stond in 2018 op Werchter en zal dus voor Pinkpop ook betaalbaar zijn.
Niet meegekregen hoe dat mis is gegaan en bands hun shows moesten aanpassen door P!nk? Het hele programma moest die donderdag worden aangepast door P!nk.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
579
298
Een Coldplay , Rammstein, U2 en Rolling Stones zijn vrijwel onbetaalbaar geworden voor festivals. Mits de bands producties verkleinen en zelf minder willen verdienen.

En dan moet je je afvragen ga je als festival liever voor een Taylor Swift die wellicht meer vraagt dan RATM maar wel meer fans zal trekken? De keuze is dan snel gemaakt.

Zijn bijvoorbeeld de stones in die paar jaar dan echt zoveel meer gaan vragen?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
579
298
De headliners van Pinkpop van dit jaar zitten ook in dat rijtje.

Zowel Metallica als Pearl Jam als Imagine Dragons zijn bands die GelreDome, Ziggo Dome of zelfs arena uitverkopen. Maar toch nog net te betalen zijn.

Ik kan hier zelf veel over schrijven omdat ik het altijd heel interessant vind. In dit forum zijn er soms (gelukkig niet allen) mensen die niet door hebben hoe populair sommige pop artiesten zijn.

Pinkpop kan de volgende artiesten boeken en daarbij veel tickets verkopen: Shawn Mendes, Billie Eilish, Harry Styles,etc.
Een P!nk heeft dan weer het probleem dat ze vaak een veel te grote productie heeft.

Je verkoop dan wel tickets aan een publiek dat geen binding heeft met je festival. Dus als je het omgooit, moet je het definitief doen en een nieuw trouw publiek opbouwen, en niet het jaar erna weer Muse, RHCP en Greenday neerzetten. Want met de name die jij noemt zullen ik en ik denk veel andere vaste PPers iets anders gaan zoeken.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Je verkoop dan wel tickets aan een publiek dat geen binding heeft met je festival. Dus als je het omgooit, moet je het definitief doen en een nieuw trouw publiek opbouwen, en niet het jaar erna weer Muse, RHCP en Greenday neerzetten. Want met de name die jij noemt zullen ik en ik denk veel andere vaste PPers iets anders gaan zoeken.
Dus je gaat ervan uit dat er geen pop liefhebbers naar PinkPOP komen? Ik denk dat je je daar echt op verkijkt hoeveel pop luisteraars er naar dit festival komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Plus je moet blijven vernieuwen dit publiek kan op een gegeven moment ook niet meer komen. Anders word je een Bospop 2.0 en dat wilt Pinkpop niet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.926
Dus je gaat ervan uit dat er geen pop liefhebbers naar PinkPOP komen? Ik denk dat je je daar echt op verkijkt hoeveel pop luisteraars er naar dit festival komen.
Heb jij ooit pop gezien op Bospop...? Die naam zegt niet zoveel.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
En Harry Styles, Taylor Swift , Beyoncé , The Weeknd zijn stuk voor stuk super goede pop acts van vandaag de dag. Dus Pinkpop zou die zo boeken mits ze betaalbaar zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Je verkoop dan wel tickets aan een publiek dat geen binding heeft met je festival. Dus als je het omgooit, moet je het definitief doen en een nieuw trouw publiek opbouwen, en niet het jaar erna weer Muse, RHCP en Greenday neerzetten. Want met de name die jij noemt zullen ik en ik denk veel andere vaste PPers iets anders gaan zoeken.
Pinkpop zie ik dat best doen hoor. Met Bieber wisten ze dat ze grotendeels tegen de haren van de vaste bezoekers in gingen aaien.
Komt ook wel een ander publiek op af ja. Vraag is of dat publiek is dat ook bij de horeca de opbrengst binnen haalt. Uitverkochte dagkaarten oke, maar er zal op de muntjes ook verdient moeten worden.

Pinkpop kan prima een headliner neerzetten uit het Pop genre, ik zie ze best ooit met Beyonce komen bijvoorbeeld. Qua productie zie ik de Pop-headliners ook wel een uitstapje maken naar Pinkpop. Ook Shawn Mendes, Billie Eilish, Harry Styles en zelfs Pink, zie ik best door Trommelen of Ramakers naar Pinkpop gezet worden.
Zelfs Kanye West of weet ik veel wat voor hip hop of rap ster, zie ik best door Trommelen/MOJO als poging.

Maar, daar zal Pinkpop altijd wel 2 headliners naast zetten uit de oude garde of met steviger gitaarwerk. (imo gelukkig maar)
Het is toch een beetje het Pinkpop DNA geworden.
Ik denk ook dat dat het weekend van Pinkpop sterk maakt, de oude namen met de nieuwe namen. Het headliner trio is vaak 'beter' als er een headliner bij staat die nooit of al meer dan 10 jaar niet meer langs geweest is.

...en ja PinkPOP, het blijft nog altijd POPulaire muziek tijdens PINKsteren. that's wat puts the PINK in the POP.
niets te maken met POP muziek als het genre, maar dus populaire muziek en dat is meer tijdsgeest bepalend, dat was anders in 70's, anders in 80's, anders in 90's en 00's en zeker nu in 20's tov de 80's...
 
  • Winning
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Pinkpop zie ik dat best doen hoor. Met Bieber wisten ze dat ze grotendeels tegen de haren van de vaste bezoekers in gingen aaien.
Komt ook wel een ander publiek op af ja. Vraag is of dat publiek is dat ook bij de horeca de opbrengst binnen haalt. Uitverkochte dagkaarten oke, maar er zal op de muntjes ook verdient moeten worden.

Pinkpop kan prima een headliner neerzetten uit het Pop genre, ik zie ze best ooit met Beyonce komen bijvoorbeeld. Qua productie zie ik de Pop-headliners ook wel een uitstapje maken naar Pinkpop. Ook Shawn Mendes, Billie Eilish, Harry Styles en zelfs Pink, zie ik best door Trommelen of Ramakers naar Pinkpop gezet worden.
Zelfs Kanye West of weet ik veel wat voor hip hop of rap ster, zie ik best door Trommelen/MOJO als poging.

Maar, daar zal Pinkpop altijd wel 2 headliners naast zetten uit de oude garde of met steviger gitaarwerk. (imo gelukkig maar)
Het is toch een beetje het Pinkpop DNA geworden.
Ik denk ook dat dat het weekend van Pinkpop sterk maakt, de oude namen met de nieuwe namen. Het headliner trio is vaak 'beter' als er een headliner bij staat die nooit of al meer dan 10 jaar niet meer langs geweest is.

...en ja PinkPOP, het blijft nog altijd POPulaire muziek tijdens PINKsteren. that's wat puts the PINK in the POP.
niets te maken met POP muziek als het genre, maar dus populaire muziek en dat is meer tijdsgeest bepalend, dat was anders in 70's, anders in 80's, anders in 90's en 00's en zeker nu in 20's tov de 80's...
Niks meer aan toe te voegen haha . Precies dit.

En we moeten niet vergeten dat straks in 2030 een act uit 2005 al als een classic wordt gezien ?.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Dus je gaat ervan uit dat er geen pop liefhebbers naar PinkPOP komen? Ik denk dat je je daar echt op verkijkt hoeveel pop luisteraars er naar dit festival komen.
Het is toch gewoon logisch dat een heel groot deel van de mensen afhaakt wanneer je 3 popheadliners zet?
Die worden dan wel vervangen door anderen uiteraard.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.926
Op Pinkpop hebben altijd pop acts gestaan dus ik snap deze discussie niet.
Van de Sugababes tot Fleetwood Mac tot U2 tot Doe Maar tot Bruno Mars tot Robbie Williams tot Coldplay.
Die discussie zat 'm natuurlijk in het feit dat je benadrukt dat 'pop' in de naam van Pinkpop staat om aan te geven dat er veel popliefhebbers naar Pinkpop komen. Volgens die logica moet dat ook het geval voor Bospop zijn, dus dat vond ik een heel klein beetje gek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.918
8.560
Die discussie zat 'm natuurlijk in het feit dat je benadrukt dat 'pop' in de naam van Pinkpop staat om aan te geven dat er veel popliefhebbers naar Pinkpop komen. Volgens die logica moet dat ook het geval voor Bospop zijn, dus dat vond ik een heel klein beetje gek.
En Graspop. Terwijl er nog altijd mensen denken dat Rock Werchter een festival is waar alleen rock mag staan. Onzin natuurlijk.

Uiteindelijk blijft een uitgebalanceerde lineup het mooiste, qua genres. Zowel bovenaan als onderaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.926
En Graspop. Terwijl er nog altijd mensen denken dat Rock Werchter een festival is waar alleen rock mag staan. Onzin natuurlijk.

Uiteindelijk blijft een uitgebalanceerde lineup het mooiste, qua genres. Zowel bovenaan als onderaan.
Absoluut en daar vestigen we onze hoop maar weer eens op voor PP23.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.210
4.452
En Graspop. Terwijl er nog altijd mensen denken dat Rock Werchter een festival is waar alleen rock mag staan. Onzin natuurlijk.

Uiteindelijk blijft een uitgebalanceerde lineup het mooiste, qua genres. Zowel bovenaan als onderaan.
Dit dus, en je gaat er niet aan ontkomen dat de toekomst wat meer popmuziek gaat opleveren, wellicht wat meer DJ's en ook hiphop, omdat dat gewoon de populaire muziekstromen zijn, waar tientallen jaren geleden gitaren de standaard waren. Je ziet ook wel dat Pinkpop daar al iets in meegaat. Metallica, Pearl Jam en Rammstein hebben ook niet het eeuwige leven. Zou me niet verbazen als de komende jaren ook wel een omslag komt dat er twee meer hedendaagse headliners zijn aangevuld met een oudje.

Ik denk ook dat het publiek, zeker de lokale fanbase, gewoon gaat blijven komen hoor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.599
7.308
Dus je gaat ervan uit dat er geen pop liefhebbers naar PinkPOP komen? Ik denk dat je je daar echt op verkijkt hoeveel pop luisteraars er naar dit festival komen.

Dat een festival eindigt met -pop zegt niks over of er pop staat. Kijk maar naar een Graspop ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken