Pinkpop 2023

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Nou schrijf Robbie Williams er dan maar bij de kanshebbers bij. Die heeft er weer zin hoor, afgelopen zaterdag gezien samen met 99.999 andere mensen in München. Entertainment en twee uren lang hits, perfect als Pinkpopheadliner.
Heerlijke setlist inderdaad. Met een grote UK tour op komst, nieuwe single die net uit is zullen er zeker concerten in Europa gaan volgen volgend jaar. Zal me niets verbazen als hij bv in België op Werchter Boutique zal staan. Voor NL is Pinkpop een optie maar hij zou ook naar Goffertpark of Groningen kunnen. Ik neem aan dat de Arena wel uitgesloten is met al dat concertgeweld daar..
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Lucky21

Campingartiest
20 aug 2022
91
40
Er is zoveel mogelijk, joh.

RATM en Muse zijn waarschijnlijk te noemen.
Dan heb je nog Billie Eilish, Ed Sheeran, Arctic Monkeys, Tame Impala, Beyoncé...

En dan zullen er ook nog een aantal acts gaan touren waar we nu nog niks vanaf weten
Tame Impala is denk ik net niet headliner genoeg voor Pinkpop.
Als ik persoonlijk een keuze mag maken, zou ik zelf kiezen voor RATM, Muse en Sheeran graag dan uit deze keuze

maar denk dat er een grote pop-ster te zien gaat zijn?
Ed Sheeran gaat volgend jaar touren in Amerika, dus die kunnen we ook afstrepen
 
  • Confetti
Waarderingen: wenteldave en DennisvdBr

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
509
293
Heerlijke setlist inderdaad. Met een grote UK tour op komst, nieuwe single die net uit is zullen er zeker concerten in Europa gaan volgen volgend jaar. Zal me niets verbazen als hij bv in België op Werchter Boutique zal staan. Voor NL is Pinkpop een optie maar hij zou ook naar Goffertpark of Groningen kunnen. Ik neem aan dat de Arena wel uitgesloten is met al dat concertgeweld daar..
Vergeet Malieveld niet 😉De week voor Pinkpop willen ze elk jaar een groot concert houden (was dit jaar Anouk)!

Ik ga Robbie ook maar op mijn lijstje toevoegen als kanshebber voor Pinkpop!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Nu heb ik wel persoonlijk het idee dat PP voor een wat jongere act zal gaan als het gaat om een pop act. En RW stond er al eerder. Dus als ze kunnen kiezen uit bv een Harry Styles The Weeknd Taylor Swift P!nk Billie Eilish verwacht ik dat ze dat eerder doen dan RW.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Geen kans op twee popheadliners? Williams, Swift en Muse? Gebeurt vrijwel nooit echt he?

Robbie Williams - Muse - RHCP ook een optie?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Geen kans op twee popheadliners? Williams, Swift en Muse? Gebeurt vrijwel nooit echt he?

Robbie Williams - Muse - RHCP ook een optie?
Lastig maar te veel oud vermoed ik.
Ik denk dat ze zeker 1 headliner willen hebben die de jongere garde aanspreekt zoals dit jaar met ID en TOP al waren die laatste geen headliner..
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
waat ik me afvraag, in hoeverre zijn de acts die op de 2020 pre-covid cancel-lineup stonden en niet op de 2022 post-covid editie stonden als ze on tour zijn in 2023 groot kanshebbers?

zie bijvoorbeeld bij de NL/BE-acts wel groot kanshebbers.
bij de internationale acts, vooral onder de headliners, die alle 3 ook niet meer geweest zijn in 2022.

dus met name:
5 Seconds of Summer
Balthazar
Bishop Briggs
Ellie Goulding
Frenna Deluxe
Keane
Maisie Peters
Querbeat
Supergrass
Marshmello
Liam Payne
Mabel
Rag'n'Bone Man
The Big Moon
Anderson Paak & The Free Nationals
Ares
Disturbed
Gojira
Of Monsters and Men
The Kik
The Marcus King


Let wel, in dat lijstje staan een flink aantal namen dat nog nooit op Pinkpop gestaan heeft, dat maakt imo de kans voor 2023 niet kleiner...
RHCP, Post Malone en GnR zijn imo in zeer kleine mate kanshebber nog, maar zeg nooit nooit natuurlijk.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
GnR touren volgend jaar weer door Europa. Hebben ze zelf aangegeven. Waarom zou PP dan nu maar een kleine kans hebben? 2020 nog geboekt als headliner. Niet doorgegaan maar dan maken ze toch net zo veel kans in 2023....??
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Laat het volgende rijtje maar doorkomen hoor! Ik vermaak me wel

5 Seconds of Summer
Balthazar
Bishop Briggs
Keane
Supergrass
Marshmello
Anderson Paak & The Free Nationals
Disturbed
Gojira
Of Monsters and Men
The Marcus King
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
68
31
RHCP, Post Malone en GnR zijn imo in zeer kleine mate kanshebber nog, maar zeg nooit nooit natuurlijk.
Is het niet logisch als PP achter RHCP aangaat die hun optreden van 2020 nog moet inhalen? Als zij in 2023 gaan toeren, zal PP denk ik deze band de eerste band van de toen gecancelde editie willen boeken, of niet soms? Dan zou de headliners RHCP - Beyoncé - Muse kunnen zijn.
 

Remco

Playlistbediener
15 apr 2015
27
19
Keane is er weer voor onbepaalde tijd mee gestopt zodat de bandleden soloprojecten kunnen doen, dus die hoef je volgend jaar niet te verwachten denk ik. Het nieuwe album van de zanger is ook niet bepaald festivalmateriaal 😅
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: Bassie78 en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
GnR touren volgend jaar weer door Europa. Hebben ze zelf aangegeven. Waarom zou PP dan nu maar een kleine kans hebben? 2020 nog geboekt als headliner. Niet doorgegaan maar dan maken ze toch net zo veel kans in 2023....??
Is het niet logisch als PP achter RHCP aangaat die hun optreden van 2020 nog moet inhalen? Als zij in 2023 gaan toeren, zal PP denk ik deze band de eerste band van de toen gecancelde editie willen boeken, of niet soms? Dan zou de headliners RHCP - Beyoncé - Muse kunnen zijn.
het zit me eigenlijk er in, bij dit soort grote acts, dat als ze al een nieuwe datum hadden na de 2020 cancel, dat meer een vervangende datum is.
GnR stond in Groningen 2022 en RHCP op Goffertpark 2022.
Daarbij denk ik dat headliners een plek geven een andere tak van sport is, met soms jaren vooruitplanning voor dit soort grote acts.
Vandaar dat ik verwacht dat de kans groter is, dat laatste jaren Mojo/Pinkpop meer bezig is geweest met invulling van andere tours over 2023.

Los daarvan, ik zou het niet zo erg vinden als RHCP en GnR het in 2023 wederom wel redden op het affiche hoor! Maar in alle eerlijkheid denk ik dat dat headliner-technisch gepasseerde stations zijn en er voor 2023 al andere lijnen uitgezet zijn. Da's vooral een onderbuikgevoel...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Oké, headliners liggen meestal al 1 tot 1,5 jaar van te voren vast heb ik wel eens begrepen. Maar we hebben ook vaak genoeg gezien dat plannen kunnen wijzigen en dat ze moeten schakelen. Ik weet niet goed of dat van invloed is als een act afzegt. Dat ze die dan niet meer nemen voor 1 van de volgende edities omdat ze dan al bezig zijn met andere headliners.....? Geen idee hoe zoiets eigenlijk gaat. Zijn ze bv nu al bezig met de headliners voor 2024?
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.224
739
@ dennis: klinkt idd wel heel logisch
een band speelt in een land, en niet op een bepaald festival.
dus voor het gevoel van RHCP en guns n roses hebben die niets in te halen.

hooguit als een band op t laatste moment zelf heeft moeten afzeggen, dan zouden ze het desbetreffende festival wel kunnen inhalen.
maar dat gebeurd ook niet altijd: depeche mode bijv
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken