Pinkpop 2023

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
op basis hiervan...
misschien is het ook geen slecht idee om de verkoop dan ook te starten met deze 2 headliners (zonder te veel storm op tickets) en nog niet met die 3de headlienr er bij, waarvan ik verwacht dat het best eens losbandig kan gaan (aub)

(alhoewel Muse of RATM imo op zichzelf al een behoorlijke set dagkaart en weekendkaarten wegzetten)
Deze 2 zullen zeker een pak tickets verkopen , maar veel hangt ook af van de verdere programmering..Zal zeker niet gaan uitverkopen als dit het wordt.
Is dit erg? voor de ene bezoeker wel en de andere niet.En of buro PP / Mojo blij zullen zijn ??Misschien komt er wel heel iets anders uit de hoge hoed.we gaan het t.z.t / hopelijk snel horen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Wat soms nog tegenvalt is de prijs en kwaliteit. Goedkope en smakeloze vleesvervangers, terwijl er echt betere en goedkopere alternatieven te krijgen zijn op de markt. Dat geldt trouwens ook voor vlees en vis op festivals. De standaard kraampjes verkopen massa rotzooi en foodtrucks vragen prijzen, die in een sterrenrestaurant nog voor schrik zorgen.
Tsja, ALS je iets aanbied, dan hoort het kwalitatief wel te voldoen aan de standaard die je voor je festival stelt lijkt me. Veganisme is geen trend of hype, het is blijvend en het wint terrein. Dus het zal een kwestie van tijd zijn en dit lost zich op. Als de vraag (of de klachten) groot is, dan investeer je in zo'n verbeterpunt. De progressieve festivals wat sneller dan de ouderwetse, maar uiteindelijk komt dat in orde vermoed ik...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Op Sziget heb ik een vegetarische burger gehad, dat was een vierkant blok tofu op een broodje met sla en tomaat, dus het kan altijd erger.
Maar ik denk dat anno 2022, ook op de wat meer conservatieve festivals, wel iets meer vegetarisch aanbod mag zijn dan op Pinkpop afgelopen jaar te vinden was.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik kan er niet goed over oordelen, want ik heb geen goed beeld hoe groot of klein dat aanbod is. Ik heb wel het idee (gevoelsmatig, wellicht zit ik ernaast) dat het zich teveel beperkt tot de kalm aan laan. Als de vraag ernaar zo hard stijgt als ik vermoed, dan zou het ook tussen de 'gewone' kraampjes aangeboden moeten worden, anders blijf je op die plekken veroordeeld tot poffertjes en Aziatisch...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Ik heb op heel veel festivals lekkerder gegeten en er minder lang voor hoeven wachten dan op Pinkpop. Lijkt me dat dit nog wel een aandachtspuntje is. Laat ze dan veganistisch en vegatarisch eten promoten ook buiten dat immens drukke kalm-aan-laantje om. Ik bedoel, de friet, frikandel en burger hoeven niet te verdwijnen maar iets meer mee met de tijd mag wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups en Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
wat ik overigens voor Pinkpop 2023 graag een mooie toevoeging zou vinden is een "25th Anniversary Secret Samadhi - tour" van LIVE.

zou overigens ook typisch zijn als de Paradiso Amsterdam gig van Live uit 1997 in de Secret Samadhi 25th Anniversary Edition komt?
maar een nieuwe tour met een beetje Secret Samadhi in de setlist, zou ik toejuichen op Pinkpop, in ieder geval.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ik heb op heel veel festivals lekkerder gegeten en er minder lang voor hoeven wachten dan op Pinkpop. Lijkt me dat dit nog wel een aandachtspuntje is. Laat ze dan veganistisch en vegatarisch eten promoten ook buiten dat immens drukke kalm-aan-laantje om. Ik bedoel, de friet, frikandel en burger hoeven niet te verdwijnen maar iets meer mee met de tijd mag wel.
Tja, die kalm-aan-laan die vanwege drukte en hitte dit jaar gesloten werd.
Ik ben dit jaar een dagje geweest en vond het eet-aanbod erg karig, zeker in vergelijking tot BKS een week eerder, waar ik ook na drie dagen lang niet alle foodtrucks had gehad die op het lijstje stonden.

Natuurlijk is Pinkpop van een andere schaal dan BKS, maar ze doen hier gewoon hun best niet op, zeker niet als het gaat om vega of vegan. Als Lowlands het wel kan, waarom Pinkpop dan niet....
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Dit is wel een voorbeeld dat goed aansluit op het voorgaande. Lowlands had het op dit vlak goed voor elkaar, dus nu komt achteraf de vraag waarom Pinkpop dat niet goed voor elkaar had?

Prima dat die vraag gesteld wordt. En ook prima dat er alvast één mogelijk antwoord komt: ze doen hier hun best niet op. Dit is natuurlijk gissen. Ze dachten misschien dat ze het goed voor elkaar hadden, maar de vraag bleek nog groter dan verwacht? Of ze hadden hun focus inderdaad op al die andere veranderingen die er dit jaar waren?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Maar wat is je punt dan precies? Want het erover hebben, het aangeven dat het gemist wordt en hopen dat er verandering in komt is prima toch?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Dit is wel een voorbeeld dat goed aansluit op het voorgaande. Lowlands had het op dit vlak goed voor elkaar, dus nu komt achteraf de vraag waarom Pinkpop dat niet goed voor elkaar had?

Prima dat die vraag gesteld wordt. En ook prima dat er alvast één mogelijk antwoord komt: ze doen hier hun best niet op. Dit is natuurlijk gissen. Ze dachten misschien dat ze het goed voor elkaar hadden, maar de vraag bleek nog groter dan verwacht? Of ze hadden hun focus inderdaad op al die andere veranderingen die er dit jaar waren?
Ik had het niet zozeer over de lange wachttijden en zo. Maar vooral dat het aanbod zo karig is. Dat heeft niets te maken met een grotere vraag, maar met de vraag wat je als festival wil aanbieden. Alleen friet en hamburgers en ergens verstopt een pizza of een frietje zuurvlees?
Dat is niet te vergelijken met de diversiteit die er op een groot festival als Lowlands (dat echt niet veel kleiner is) wel is. Het zou mooi zijn als Pinkpop hier eens wat stappen gaat zetten...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Maar wat is je punt dan precies? Want het erover hebben, het aangeven dat het gemist wordt en hopen dat er verandering in komt is prima toch?
Dat het een mooie weergave is van hoe er anno nu over gediscussieerd wordt. Hoe dat in de loop der jaren er bij is gekomen. We begonnen toch met een vergelijking van het kale Woodstock met de legendarische Pinkpop edities van 1992 en 2014 en het heden? Je laatste zin lijkt me ook een open deur, volgens mij is dat een van de fundamenten van dit forum...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik had het niet zozeer over de lange wachttijden en zo. Maar vooral dat het aanbod zo karig is. Dat heeft niets te maken met een grotere vraag, maar met de vraag wat je als festival wil aanbieden. Alleen friet en hamburgers en ergens verstopt een pizza of een frietje zuurvlees?
Dat is niet te vergelijken met de diversiteit die er op een groot festival als Lowlands (dat echt niet veel kleiner is) wel is. Het zou mooi zijn als Pinkpop hier eens wat stappen gaat zetten...
Ik had het ook over het aanbod, en dan specifiek de vraag naar een groot en divers aanbod in Vega. Daar ging dit punt volgens mij over...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
karig aanbod?
ik kom volgens mij al op 31 verschillende foodstands in de kalm aan laan.
Met aanbod van Vegan Kebab, Zeewierburgers, Soulfood, Pokebowls, Koreaans, Indiaas, Hans Worst, Oui Sans Gluten, noem alle rotzooi maar op...

Buiten de kalm aan laan, kon ik zelfs oesters vinden en buitenom was het verder niet ook alleen maar frikandel met friet.
Vind het erg makkelijk afgedaan, met karig aanbod
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Rockbeer

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Misschien eens naar een ander festival gaan dan Dennis. De Kalm Aan Laan biedt eten aan dat bij andere festivals gewoon standaard is. Pinkpop was qua eten dit jaar wel het matigste festival, daar mag best wat meer aandacht naar uitgaan.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
karig aanbod?
ik kom volgens mij al op 31 verschillende foodstands in de kalk aan laan.
Met aanbod van Vegan Kebab, Zeewierburgers, Soulfood, Pokebowls, Koreaans, Indiaas, Hans Worst, Oui Sans Gluten, noem alle rotzooi maar op...

Buiten de kalm aan laan, kon ik zelfs oesters vinden en buitenom was het verder niet ook alleen maar frikandel met friet.
Vind het erg makkelijk afgedaan, met karig aanbod

Ik maak graag een pas op de plaats om als niet-Vegan iets over het aanbod van Vegan voedsel te vinden. Als redelijke alles-eter ben ik het ontzettend met je eens dat er meer en meer dan genoeg variatie en keus is op Pinkpop.

Verder bekruipt mij het idee dat ik een beetje aan het discussiëren om het discussiëren ben geraakt, maar goed, zo erg is dat ook weer niet...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken