Pinkpop 2023

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Al is kan ik sommige kritiek best begrijpen en vind ik dit ook niet de de sterkste line up in jaren, is het ook onzin om te zeggen dat Pinkpop helemaal niks (meer) is. Het concept kan je niet aanspreken, maar dit is gewoon wat ze al jaren doen en daar is een publiek voor. Een beetje zoals ikzelf,die wat grote namen willen zien, en wat nieuwe artiesten willen ontdekken (nieuw voor de mainstream, niet voor de echte kenners). Voor de echte fijnproever zijn er andere festivals, maar dat maakt Pinkpop niet slecht/ irrelevant.

Vergelijking met Werchter blijft lastig omdat die een grote pot subsidie krijgen.
Zo staan wij er ook in. Leuk dat er grote namen staan, maar vind het ook interessant om iets nieuws of niet nieuw maar iets minder bekende te ontdekken. Ik heb persoonlijk ook niet een specifiek genre dat ik leuk vind kwa muziek dat is zo breed. Dat als iemand het vraagt ik er niet eens antwoord op kan geven. Daarom blijft het toch leuk om naar Pinkpop te gaan, ook al is er op sommige punten terecht kritiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en Landgraver

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Maar een Lil Nas X wordt, naast StuBru, toch ook gewoon stukgedraaid door de Q-Musics van deze wereld? Of zou er serieus een ziel rondlopen die Old Town Road of Thats What I Want nog nooit gehoord heeft?
Old Town Road nog nooit gehoord. Thats What I Want wel helaas al moest ik hem wel even opzoeken om erna te bepalen of ik het zou herkennen. Rotzooi noem ik het.

Op Pinkpop lukt het me overigens nog net om iets van 3 bands per dag te vinden waarbij ik de zondag een gat van zo’n 5-6 uur moet zien te overbruggen. Op Rock Werchter lukt zelfs dit niet. Dus op basis van deze geheel wetenschappelijk onderbouwde mening zijn beide festivals gedoemd 😉
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.122
503
Ben ik blij dat ik nog de jaren 70/80 heb mogen beleven, zeker andere tijden en ook andere beleving / 1 daags festival.Keuze genoeg in festivalland maar soms krijg ik ook een gevoel van overkill.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.822
Lil Nas X onbekend? Dingen als That's What I Want, Star Walkin, Industry Baby, Old Town Road,... waren anders niet weg te kloppen van de (commerciële) radio. Nummers die ook jij wel kent, los van of je het tof vind of niet.

Maar een Lil Nas X wordt, naast StuBru, toch ook gewoon stukgedraaid door de Q-Musics van deze wereld? Of zou er serieus een ziel rondlopen die Old Town Road of Thats What I Want nog nooit gehoord heeft?

Natuurlijk zijn er manieren om lil nas x te ontwijken en zal niet iedereen that's what i want kennen. Maar de helft van het Pinkpop publiek kent montera (videoclip waar hij de duivel een lapdance geeft) en 90% kent old Town Road zeker!

Grote kans dat ik het nog nooit gehoord heb, al ken ik de naam wel via waarschijnlijk het forum. Zal het eens aanzetten later in de week
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.689
Jaja mannen, heel cool dat jullie iets nog nooit gehoord hebben. Nu hebben jullie een dropveter verdiend. Komaan zeg, iedereen kent wel iets niet. Lil Nas X ken ik ook mss 2 nummers van, maar het is gewoon een grote artiest.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Jaja mannen, heel cool dat jullie iets nog nooit gehoord hebben. Nu hebben jullie een dropveter verdiend. Komaan zeg, iedereen kent wel iets niet. Lil Nas X ken ik ook mss 2 nummers van, maar het is gewoon een grote artiest.
Het forum is altijd heel goed om uiteindelijk op dingen te komen waar het helemaal niet om ging/gaat 🤣
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.822
Jaja mannen, heel cool dat jullie iets nog nooit gehoord hebben. Nu hebben jullie een dropveter verdiend. Komaan zeg, iedereen kent wel iets niet. Lil Nas X ken ik ook mss 2 nummers van, maar het is gewoon een grote artiest.

Geen idee, ken de beste man niet verder.

Ben verder ook niet representatief voor het Pinkpop publiek, maar zo zullen er genoeg ‘grote artiesten’ zijn waar ook weer genoeg mensen weinig tot niks van kennen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Geen idee, ken de beste man niet verder.

Ben verder ook niet representatief voor het Pinkpop publiek, maar zo zullen er genoeg ‘grote artiesten’ zijn waar ook weer genoeg mensen weinig tot niks van kennen.
Het ging/gaat er dus om wat je op een dag te zien hebt voor je geld qua grootte van artiesten
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
Al is kan ik sommige kritiek best begrijpen en vind ik dit ook niet de de sterkste line up in jaren, is het ook onzin om te zeggen dat Pinkpop helemaal niks (meer) is. Het concept kan je niet aanspreken, maar dit is gewoon wat ze al jaren doen en daar is een publiek voor. Een beetje zoals ikzelf,die wat grote namen willen zien, en wat nieuwe artiesten willen ontdekken (nieuw voor de mainstream, niet voor de echte kenners). Voor de echte fijnproever zijn er andere festivals, maar dat maakt Pinkpop niet slecht/ irrelevant.

Vergelijking met Werchter blijft lastig omdat die een grote pot subsidie krijgen.
Er is niemand hier die zegt dat Pinkpop niets meer is. Een aantal mensen vinden dit gewoon een vrij matig jaar. Waar vele andere festivals uitverkopen dit jaar valt het aantal bezoekers op Pinkpop tegen. Dit in combinatie met dat bizarre blokkenschema vol grote gaten doet bij mij gewoon de vraag opwekken hoe lang dit concept nog zal blijven werken. Het festival wordt duurder en duurder maar daardoor valt het steeds meer op dat je, itt andere festivals in NL en België, best weinig voor je geld terugkrijgt. Verplicht naar Direct moeten kijken omdat er niets anders speelt of om 21.45u naar huis kunnen als de headliner je niet bevalt zijn rare dingen voor een major anno 2023. Dat ze iets al jaren zo doen betekent niet dat het succes blijft opleveren. Ik denk gewoon dat het roer wat om moet, want in een jaar zonder beschikbare megaheadliners hebben ze ooit een probleem.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Het forum is altijd heel goed om uiteindelijk op dingen te komen waar het helemaal niet om ging/gaat 🤣
Ja voortaan moeten we dus allemaal PDF's met 85 pagina's uploaden, waarin we uitschrijven wat we precies WEL en precies NIET bedoelen omdat mensen blijkbaar soms niet al te best zijn in intercepteren. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
Er is niemand hier die zegt dat Pinkpop niets meer is. Een aantal mensen vinden dit gewoon een vrij matig jaar. Waar vele andere festivals uitverkopen dit jaar valt het aantal bezoekers op Pinkpop tegen. Dit in combinatie met dat bizarre blokkenschema vol grote gaten doet bij mij gewoon de vraag opwekken hoe lang dit concept nog zal blijven werken. Het festival wordt duurder en duurder maar daardoor valt het steeds meer op dat je, itt andere festivals in NL en België, best weinig voor je geld terugkrijgt. Verplicht naar Direct moeten kijken omdat er niets anders speelt of om 21.45u naar huis kunnen als de headliner je niet bevalt zijn rare dingen voor een major anno 2023. Dat ze iets al jaren zo doen betekent niet dat het succes blijft opleveren. Ik denk gewoon dat het roer wat om moet, want in een jaar zonder beschikbare megaheadliners hebben ze ooit een probleem.
Eerlijk gezegd is dit een programma en blokkenschema zoals we van Pinkpop gewend zijn, met hooguit een noodgreep aan de bovenkant van het programma (Robbie Williams als vervanger van RATM?).

Het publiek waar Pinkpop is niet het publiek dat met het blokkenschema in de hand probeert nieuwe bandjes te ontdekken, maar een publiek dat voor een paar grote namen komt, tussentijds met de vriendengroep (of familie) een biertje drinkt op het veld, en het prima vindt als er op de achtergrond iets als Direct speelt.

En volgens mij vindt Mojo het allemaal prima zo, want op deze manier kan Pinkpop, met een grotendeels eigen publiek, prima bestaan naast Lowlands en DTRH. Een festival dat meer zou lijken op Werchter (wat eerder door Jos werd gesuggereerd in de Podcast) zou Pinkpop veel te veel in het vaarwater van die andere festivals brengen.
 

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
763
577
Ik twijfel om last minute een ticket te gaan swappen voor de zaterdag. Iemand tips wat voor prijs ik kan verwachten en/of wanneer dit te doen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Eerlijk gezegd is dit een programma en blokkenschema zoals we van Pinkpop gewend zijn, met hooguit een noodgreep aan de bovenkant van het programma (Robbie Williams als vervanger van RATM?).

Het publiek waar Pinkpop is niet het publiek dat met het blokkenschema in de hand probeert nieuwe bandjes te ontdekken, maar een publiek dat voor een paar grote namen komt, tussentijds met de vriendengroep (of familie) een biertje drinkt op het veld, en het prima vindt als er op de achtergrond iets als Direct speelt.

En volgens mij vindt Mojo het allemaal prima zo, want op deze manier kan Pinkpop, met een grotendeels eigen publiek, prima bestaan naast Lowlands en DTRH. Een festival dat meer zou lijken op Werchter (wat eerder door Jos werd gesuggereerd in de Podcast) zou Pinkpop veel te veel in het vaarwater van die andere festivals brengen.
100% zeker dat Mojo het zo best vindt. Ze kunnen nog aardig namen wegzetten en door de programmering te beïnvloeden houden ze Pinkpop uit de concurrentie van hun eigen festivals. Die wel supersnel uitverkopen. En ze lopen financieel geen enkel risico, want Pinkpop betaalt Mojo voor de programmering.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.881
3.237
Al is kan ik sommige kritiek best begrijpen en vind ik dit ook niet de de sterkste line up in jaren, is het ook onzin om te zeggen dat Pinkpop helemaal niks (meer) is. Het concept kan je niet aanspreken, maar dit is gewoon wat ze al jaren doen en daar is een publiek voor. Een beetje zoals ikzelf,die wat grote namen willen zien, en wat nieuwe artiesten willen ontdekken (nieuw voor de mainstream, niet voor de echte kenners). Voor de echte fijnproever zijn er andere festivals, maar dat maakt Pinkpop niet slecht/ irrelevant.

Vergelijking met Werchter blijft lastig omdat die een grote pot subsidie krijgen.
Mijn kritiek komt uiteindelijk ook door dat ik het gewoon jammer vindt dat dit festival zo georganiseerd wordt. Ik draag Pinkpop een warm hart toe, maar heb zelf het gevoel dat dit concept wat aanpassingen nodig heeft om nog 50 jaar door te gaan.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.881
3.237
Ik twijfel om last minute een ticket te gaan swappen voor de zaterdag. Iemand tips wat voor prijs ik kan verwachten en/of wanneer dit te doen?
Staan er nu 79 op voor een tientje minder, dat aantal zal richting de dag zelf wel omhoog gaan en de prijs wel omlaag. Meestal is 1 dag van te voren het perfecte moment. Mocht de weersvoorspelling een paar dagen van te voren slecht zijn is het al beter om dan een ticket te kopen, aangezien die weersvoorspelling ook weer kan verbeteren.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
Ik twijfel om last minute een ticket te gaan swappen voor de zaterdag. Iemand tips wat voor prijs ik kan verwachten en/of wanneer dit te doen?
Vorig jaar gingen de dagtickets een week van tevoren weg voor 50 euro op TS. Al was toen wel duidelijk dat het gevaarlijk warm zou worden, dus heeft zeker meegespeeld.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
366
100% zeker dat Mojo het zo best vindt. Ze kunnen nog aardig namen wegzetten en door de programmering te beïnvloeden houden ze Pinkpop uit de concurrentie van hun eigen festivals. Die wel supersnel uitverkopen. En ze lopen financieel geen enkel risico, want Pinkpop betaalt Mojo voor de programmering.
Wanneer dit zo is, dan moet je als Pinkpop zijnde toch wel gaan afvragen wat je nog wil. Op deze manier gaat het festival als een nacht kaars uit over een tijd, dan gaat Bospop nog interessanter boeken voor de doelgroep waar Pinkpop op rust.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
100% zeker dat Mojo het zo best vindt. Ze kunnen nog aardig namen wegzetten en door de programmering te beïnvloeden houden ze Pinkpop uit de concurrentie van hun eigen festivals. Die wel supersnel uitverkopen. En ze lopen financieel geen enkel risico, want Pinkpop betaalt Mojo voor de programmering.
Precies dit. Bij Bureau Pinkpop is de huidige lichting medewerkers ook nog te onervaren om het over een iets andere boeg te gooien. Daarom heb ik toch wel zorgen over de toekomst van Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken