Pinkpop 2023

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.689
Rosalia, Lil Nas X en Christine zijn voor Pinkpop publiek relatief onbekende namen. Dat je op Werchter meer waar voor je geld krijgt is een feit. Alleen heeft Werchter toch echt een ander publiek.
Hoe zou je dat verschil omschrijven? Voor mn gevoel hebben Belgen over het algemeen gewoon een betere muzieksmaak. Sowieso is daar (alternatieve) muziek wat meer versmolten in de samenleving. Dat merk je aan alles: gesprekken, muziekmontage onder tv series, etc.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Rosalia, Lil Nas X en Christine zijn voor Pinkpop publiek relatief onbekende namen. Dat je op Werchter meer waar voor je geld krijgt is een feit. Alleen heeft Werchter toch echt een ander publiek.
Lil Nas X onbekend? Dingen als That's What I Want, Star Walkin, Industry Baby, Old Town Road,... waren anders niet weg te kloppen van de (commerciële) radio. Nummers die ook jij wel kent, los van of je het tof vind of niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Lil Nas X kennen ze toch wel!? Word je mee doodgegooid op de radio.

Maar de vrijdag van Pinkpop heeft met Pink, Editors, TWOD, Niall Horan en Ellie Goulding toch wel een paar (redelijk) grote namen.
Ja precies, die vrijdag krijg je best wel wat waar voor dat geld.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Lil Nas X onbekend? Dingen als That's What I Want, Star Walkin, Industry Baby, Old Town Road,... waren anders niet weg te kloppen van de (commerciële) radio. Nummers die ook jij wel kent, los van of je het tof vind of niet.
Sorry Belgen, maar nee. Het Pinkpop publiek is geen niveau StuBru, maar plat gezegd een mix van Radio Veronica die wel op de RHCP’s zitten te wachten, en de commerciële Q-Music namen waar je dus een The Script uit krijgt. Je overschat het PP publiek in deze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
Hoe zou je dat verschil omschrijven? Voor mn gevoel hebben Belgen over het algemeen gewoon een betere muzieksmaak. Sowieso is daar (alternatieve) muziek wat meer versmolten in de samenleving. Dat merk je aan alles: gesprekken, muziekmontage onder tv series, etc.
Ik ga naar beide festivals al zo'n 30 jaar. Werchter heeft altijd een meer spannende en beduidend sterkere programmering gehad en daardoor ook een publiek wat specifiek voor Werchter kiest. StuBru is tegenwoordig niet meer wat het is, maar in die tijd ontdekte je daar de nieuwe alternatieve muziek. Dat zag je ook terug op de line-up van Werchter. Metallica stond daar in 1993, wat onmogelijk was voor Pinkpop (die hadden toen The Black Crowes als headliner, lol). Daarna ook de edities met David Bowie, Neil Young, Björk en noem maar op. Werchter is Pinkpop met DTRH, BKS en Lowlands bij elkaar (bijna).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Sorry Belgen, maar nee. Het Pinkpop publiek is geen niveau StuBru, maar plat gezegd een mix van Radio Veronica die wel op de RHCP’s zitten te wachten, en de commerciële Q-Music namen waar je dus een The Script uit krijgt. Je overschat het PP publiek in deze.
Maar een Lil Nas X wordt, naast StuBru, toch ook gewoon stukgedraaid door de Q-Musics van deze wereld? Of zou er serieus een ziel rondlopen die Old Town Road of Thats What I Want nog nooit gehoord heeft?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Sorry Belgen, maar nee. Het Pinkpop publiek is geen niveau StuBru, maar plat gezegd een mix van Radio Veronica die wel op de RHCP’s zitten te wachten, en de commerciële Q-Music namen waar je dus een The Script uit krijgt. Je overschat het PP publiek in deze.
Ik ben Nederlander maar heb Lil Nas X echt heel vaak op de radio gehoord hoor en nu nog steeds met Starwalkin
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
Maar een Lil Nas X wordt, naast StuBru, toch ook gewoon stukgedraaid door de Q-Musics van deze wereld? Of zou er serieus een ziel rondlopen die Old Town Road of Thats What I Want nog nooit gehoord heeft?
Lowlands publiek vindt dit interessant. Pinkpop publiek (heel gechargeerd) zet liever een andere zender op. Ik heb overigens nog nooit iets van Lil Nas X en alle andere Lil figuren gehoord.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Lowlands publiek vindt dit interessant. Pinkpop publiek (heel gechargeerd) zet liever een andere zender op. Ik heb overigens nog nooit iets van Lil Nas X en alle andere Lil figuren gehoord.
En toch durf ik te wedden dat ook jij er 2-3 nummers van herkent. ;)
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
646
367
Al is kan ik sommige kritiek best begrijpen en vind ik dit ook niet de de sterkste line up in jaren, is het ook onzin om te zeggen dat Pinkpop helemaal niks (meer) is. Het concept kan je niet aanspreken, maar dit is gewoon wat ze al jaren doen en daar is een publiek voor. Een beetje zoals ikzelf,die wat grote namen willen zien, en wat nieuwe artiesten willen ontdekken (nieuw voor de mainstream, niet voor de echte kenners). Voor de echte fijnproever zijn er andere festivals, maar dat maakt Pinkpop niet slecht/ irrelevant.

Vergelijking met Werchter blijft lastig omdat die een grote pot subsidie krijgen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Natuurlijk zijn er manieren om lil nas x te ontwijken en zal niet iedereen that's what i want kennen. Maar de helft van het Pinkpop publiek kent montera (videoclip waar hij de duivel een lapdance geeft) en 90% kent old Town Road zeker!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Ik ben Nederlander maar heb Lil Nas X echt heel vaak op de radio gehoord hoor en nu nog steeds met Starwalkin
neem het niet te letterlijk, het is wat gechargeerd uiteraard. Maar het ligt gewoon niet echt in de PP doelgroep hoor. Zeker gezien de prijskaartje wat er aan zal hangen lijkt mij dit me gewoon geen match. Dus in dat kader snapte ik wel wat hier boven werd vernoemd.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Al is kan ik sommige kritiek best begrijpen en vind ik dit ook niet de de sterkste line up in jaren, is het ook onzin om te zeggen dat Pinkpop helemaal niks (meer) is. Het concept kan je niet aanspreken, maar dit is gewoon wat ze al jaren doen en daar is een publiek voor. Een beetje zoals ikzelf,die wat grote namen willen zien, en wat nieuwe artiesten willen ontdekken (nieuw voor de mainstream, niet voor de echte kenners). Voor de echte fijnproever zijn er andere festivals, maar dat maakt Pinkpop niet slecht/ irrelevant.

Vergelijking met Werchter blijft lastig omdat die een grote pot subsidie krijgen.

Schijnbaar is dat publiek er ook wel wat klaar mee aan de verkoop te zien
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
En fuck Suzan & Freek, we zijn ondertussen in mei 2023, waar Marco Schuitemaker de shit is. Engelbewaarder in Landgraaf live horen, wie wil dat nou niet!
 
  • On fire
Waarderingen: Timmetje

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
Natuurlijk zijn er manieren om lil nas x te ontwijken en zal niet iedereen that's what i want kennen. Maar de helft van het Pinkpop publiek kent montera (videoclip waar hij de duivel een lapdance geeft) en 90% kent old Town Road zeker!
Waar zou men dit van moeten kennen dan? Zojuist ff gecheckt op YT en nog nooit gezien en gehoord.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Waar zou men dit van moeten kennen dan? Zojuist ff gecheckt op YT en nog nooit gezien en gehoord.
De videoclip is door veel gelovigen (verhaal in de VS maar ook in NL) met verontwaardiging ontvangen, maar dat kan langs je heen zijn gegaan. Op veel social media was dat echter niet omheen te komen. Old Town Road was oa in NL, be, vs en de vk een nummer 1 hit. Meerdere weken in de lijsten gestaan en ook controversieel want het was een rapcountry nummer (maar rap kan niet in country want traditie en het bestaat niet volgens de tegenhangers).

Kijk, ik geloof je best dat je nog nooit van lil nas x hebt gehoord. Maar het grootste gedeelte van het Pinkpop publiek gewoon wel.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
Dan zal het waarschijnlijk een leeftijd/generatie en muzikale voorkeur dingetje zijn. Mijn Roadburn groepsgenoten hebben er ook nog nooit van gehoord (wel van de naam overigens).
Gezien de hitnotering zal het zeker bekend zijn bij de jongere Pinkpop bezoekers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken