Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.362
2.728
Van al het geld dat er in sponsor berichten wordt gestopt had je twee grotere acts kunnen boeken als het zo door blijft gaan. Continu Pinkpop advertenties op mijn socials
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.334
7.325
Gorillaz, Cave, Strokes en Stromae zijn zeker wel groot genoeg om een festival als Pinkpop te headlinen als het publiek/de rest van de programmering iets alternatiever zijn. Zijn allen headliner op Werchter geweest (of geboekt als headliner).
The Strokes zijn echt te klein. De rest zou wel kunnen denk ik.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Pinkpop als leverancier van de grootste(/duurste) headliners. Daarbij maak ik het vergelijk van de headliners van vorig jaar tegenover de headliners van BKS/DTRH/LL.
Tja. Niemand bestrijdt dat de headliners van Pinkpop duurder zijn. Maar dat is ook niet het punt, toch?

Overigens zou Stromae als headliner van Pinkpop zijn dag ongetwijfeld makkelijk uitverkopen. Arctic Monkeys heeft Pinkpop ook afgesloten. Gorillaz en Nick Cave zouden ook niet misstaan. Die staan toch ook op hoge spots op Werchter? Uiteraard niet als grootste headliner, maar als kleinere zou best kunnen. Hou je ook nog wat over voor extra namen daaronder misschien?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.362
2.728
Tja. Niemand bestrijdt dat de headliners van Pinkpop duurder zijn. Maar dat is ook niet het punt, toch?

Overigens zou Stromae als headliner van Pinkpop zijn dag ongetwijfeld makkelijk uitverkopen. Arctic Monkeys heeft Pinkpop ook afgesloten. Gorillaz en Nick Cave zouden ook niet misstaan. Die staan toch ook op hoge spots op Werchter? Uiteraard niet als grootste headliner, maar als kleinere zou best kunnen. Hou je ook nog wat over voor extra namen daaronder misschien?
Stromae verkoopt heel goed. Uitverkopen weet ik niet. Maar wat een top shows levert hij altijd.

Of zet een Foo Fighters exclusive neer zoals Rock am Ring, of niet headliner acts zoals een Sigur Ros, een Lil Nas x, een Lewis Capaldi.

Het is nu een bij elkaar gezocht stapeltje van wat artiesten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.334
7.325
Stromae verkoopt heel goed. Uitverkopen weet ik niet. Maar wat een top shows levert hij altijd.

Of zet een Foo Fighters exclusive neer zoals Rock am Ring, of niet headliner acts zoals een Sigur Ros, een Lil Nas x, een Lewis Capaldi.

Het is nu een bij elkaar gezocht stapeltje van wat artiesten.
Dat Lewis Capaldi er niet staat is imo juist een pluspunt. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Brian

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
Pinkpop is toch wel echt lastig om voor te programmeren hoor. Conservatief feestpubliek gemengd met TikTok jeugd en een paar Zuid-Limburgse liefhebbers/nostalgisten die dan toch maar weer gaan. Maar vooral die absurde capaciteit zonder een Werchter programma te kunnen bieden (financieel gezien, maar ook vanwege het feit dat Pinkpop geen naam meer heeft in het commerciële muzieklandschap).
Ik heb echt een haat-liefde verhouding met Pinkpop. Als medewerker/vrijwilliger heb ik er het ergste publiek ooit ervaren, maar als bezoeker voelt het toch als thuis en koester ik de legendarische edities in de jaren '90.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.689
Pinkpop is toch wel echt lastig om voor te programmeren hoor. Conservatief feestpubliek gemengd met TikTok jeugd en een paar Zuid-Limburgse liefhebbers/nostalgisten die dan toch maar weer gaan. Maar vooral die absurde capaciteit zonder een Werchter programma te kunnen bieden (financieel gezien, maar ook vanwege het feit dat Pinkpop geen naam meer heeft in het commerciële muzieklandschap).
Ik heb echt een haat-liefde verhouding met Pinkpop. Als medewerker/vrijwilliger heb ik er het ergste publiek ooit ervaren, maar als bezoeker voelt het toch als thuis en koester ik de legendarische edities in de jaren '90.
Jongere bezoeker hier en vanaf 2009 steevast aanwezig. Elk jaar een vast uitje met een stel normie vrienden, maar ook elk jaar een paar parels te zien. Zonde dat die parels steeds kleiner worden, waar het eerst nog echt waar voor je geld was.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.362
2.728
Pinkpop is toch wel echt lastig om voor te programmeren hoor. Conservatief feestpubliek gemengd met TikTok jeugd en een paar Zuid-Limburgse liefhebbers/nostalgisten die dan toch maar weer gaan. Maar vooral die absurde capaciteit zonder een Werchter programma te kunnen bieden (financieel gezien, maar ook vanwege het feit dat Pinkpop geen naam meer heeft in het commerciële muzieklandschap).
Ik heb echt een haat-liefde verhouding met Pinkpop. Als medewerker/vrijwilliger heb ik er het ergste publiek ooit ervaren, maar als bezoeker voelt het toch als thuis en koester ik de legendarische edities in de jaren '90.
“Conservatief” feestpubliek?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Tja. Niemand bestrijdt dat de headliners van Pinkpop duurder zijn. Maar dat is ook niet het punt, toch?

Overigens zou Stromae als headliner van Pinkpop zijn dag ongetwijfeld makkelijk uitverkopen. Arctic Monkeys heeft Pinkpop ook afgesloten. Gorillaz en Nick Cave zouden ook niet misstaan. Die staan toch ook op hoge spots op Werchter? Uiteraard niet als grootste headliner, maar als kleinere zou best kunnen. Hou je ook nog wat over voor extra namen daaronder misschien?
Eigenlijk toch best opvallend dat Arctic Monkeys toch weer niet op Pinkpop staan, maar worden weggezet in 2 Ziggo Domes. Op Rock Werchter is hun zondag toch maar weer uitverkocht. En daar loopt meer volk rond dan op Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.334
7.325
Eigenlijk toch best opvallend dat Arctic Monkeys toch weer niet op Pinkpop staan, maar worden weggezet in 2 Ziggo Domes. Op Rock Werchter is hun zondag toch maar weer uitverkocht. En daar loopt meer volk rond dan op Pinkpop.
Maar daar krijg je dan ook oa Rosalia, Lil Nas X, Rüfüs Du Sol en Christine and the Queens bij. Die dag is vele malen sterker dan welke Pinkpop dag dit jaar dan ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Raskolnikov

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Maar daar krijg je dan ook oa Rosalia, Lil Nas X, Rüfüs Du Sol en Christine and the Queens bij. Die dag is vele malen sterker dan welke Pinkpop dag dit jaar dan ook.
Ook zeker waar. Geweldige dag trouwens. Een beetje in lijn met die vorige Werchterzondag met AM, waarop ook Nick Cave, Nine Inch Nails, David Byrne, Post Malone, Noel Gallagher, Eels en Fever Ray stonden.

Maar toch: ik vraag me stiekem niet af of AM in hun eerste tour in jaren niet meer tickets had verkocht dat RHCP met hun tweede show in 2 jaar. Of Robbie Williams in het algemeen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
Eigenlijk toch best opvallend dat Arctic Monkeys toch weer niet op Pinkpop staan, maar worden weggezet in 2 Ziggo Domes. Op Rock Werchter is hun zondag toch maar weer uitverkocht. En daar loopt meer volk rond dan op Pinkpop.
Op Pinkpop krijg je Robbie Williams, die er al eerder in het jaar meerdere shows in de Ziggodome op heeft zitten.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
Maar daar krijg je dan ook oa Rosalia, Lil Nas X, Rüfüs Du Sol en Christine and the Queens bij. Die dag is vele malen sterker dan welke Pinkpop dag dit jaar dan ook.
Dat is wel echt erg smaak afhankelijk. Dan vind ik de Pinkpop vrijdag zelfs sterker. Liever P!NK en TWOD dan hiphop/rap en commerciële flamenco. Ik denk dat meer mensen niks met dat soort muziek hebben en dan liever voor Pinkpop namen gaan. Pinkpop wordt gelukkig ook geen Primavera/Coachella/Glastonbury.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Dat is wel echt erg smaak afhankelijk. Dan vind ik de Pinkpop vrijdag zelfs sterker. Liever P!NK en TWOD dan hiphop/rap en commerciële flamenco. Ik denk dat meer mensen niks met dat soort muziek hebben en dan liever voor Pinkpop namen gaan. Pinkpop wordt gelukkig ook geen Primavera/Coachella/Glastonbury.
Denk dat Timmetje het zelfs niet eens over smaak had. Wel over het feit dat er op Rock Werchter veel grote namen op een dag staan. En je dus objectief gezien meer waar voor je geld krijgt. Want naast Rosalia, Lil Nas X, Christine, Rufus Du Sol heb je er die dag ook nog een Arctic Monkeys, QOTSA, Puscifer, Gabriels, Inhaler, Dermot Kennedy en Amenra bij.
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
Denk dat Timmetje het zelfs niet eens over smaak had. Wel over het feit dat er op Rock Werchter veel grote namen op een dag staan. En je dus objectief gezien meer waar voor je geld krijgt. Want naast Rosalia, Lil Nas X, Christine, Rufus Du Sol heb je er die dag ook nog een Arctic Monkeys, QOTSA, Puscifer, Gabriels, Inhaler, Dermot Kennedy en Amenra bij.
Rosalia, Lil Nas X en Christine zijn voor Pinkpop publiek relatief onbekende namen. Dat je op Werchter meer waar voor je geld krijgt is een feit. Alleen heeft Werchter toch echt een ander publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Lil Nas X kennen ze toch wel!? Word je mee doodgegooid op de radio.

Maar de vrijdag van Pinkpop heeft met Pink, Editors, TWOD, Niall Horan en Ellie Goulding toch wel een paar (redelijk) grote namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken