Pinkpop 2023

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Ieder festival heeft zijn eigen waarde en eigen publiek, maar er zijn toch geen mensen die Pinkpop het nummer 1 festival van Nederland vinden?

Sowieso beetje onzin om te denken in een soort ranglijst voor festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Tuurlijk wel. Qua headliners is er nog altijd geen festival dat het beter/groter doet.
Dat hangt toch echt een beetje af van je definitie van wat een goede headliner is.
En een festival kan meer zijn dan alleen een headliner.
En ook qua aantallen bezoekers kun je daarin andere nummer 1 aanwijzen.

Maar goed: mijn punt was vooral dat je geen nummer 1 kunt aanwijzen: appels en peren vergelijken met elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.174
3.113
Nick Cave, Alt-J, the strokes, War on drugs, Opposites, Disclosure, Gorillaz, Stromae, Arctic Monkeys vind ik over de breedte toch wel heel zwak, los van persoonlijke voorkeuren, ruim de helft daarvan zou (hoogstens) subben op PP.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
HOPELIJK bedenken ze dan dat ze wat anders 'moeten' gaan doen, maar ik VERWACHT het niet 😋
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.867
4.830
vind ik wel prima...

van mij mogen we best < 55.000 per dag zijn blijven hangen. Jammer voor Pinkpop/Mojo, maar lekker rustig op het terrein.

( en voor de mensen die vooraan willen bij Dylan 😉 )
Helemaal mee eens. Van mij mogen ze de capaciteit standaard verlagen. Minder dure headliners en meer in de breedte programmeren. Alleen trekken die dure headliners het kuddevolk dat Pinkpop nodig heeft (volgens MOJO).
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.689
Nick Cave, Alt-J, the strokes, War on drugs, Opposites, Disclosure, Gorillaz, Stromae, Arctic Monkeys vind ik over de breedte toch wel heel zwak, los van persoonlijke voorkeuren, ruim de helft daarvan zou (hoogstens) subben op PP.
Over de breedte? Het is geen pakketje he, maar losse namen. En nee, logisch zijn dat niet allemaal Pinkpop headiners.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.334
7.325
Pinkpop als leverancier van de grootste(/duurste) headliners. Daarbij maak ik het vergelijk van de headliners van vorig jaar tegenover de headliners van BKS/DTRH/LL.
Grootste en duurste headliners staat niet gelijk aan de beste headliners.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.881
3.237
Pinkpop als leverancier van de grootste(/duurste) headliners. Daarbij maak ik het vergelijk van de headliners van vorig jaar tegenover de headliners van BKS/DTRH/LL.
Gorillaz, Cave, Strokes en Stromae zijn zeker wel groot genoeg om een festival als Pinkpop te headlinen als het publiek/de rest van de programmering iets alternatiever zijn. Zijn allen headliner op Werchter geweest (of geboekt als headliner).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken