Pinkpop 2023

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Natuurlijk wil ik ook wel een wat beter blokkenschema en wat grotere namen. Maar ja Pinkpop blijft Pinkpop en die doen de dingen altijd net wat anders dan mensen willen.

Pinkpop blijft voor nu hoe dan ook mijn festival en daar blijf ik sowieso elk jaar heen gaan zolang ‘t kan.

Ook dit jaar staat er meer dan genoeg gaafs wat ik wil en ga zien. En zoals vaker gezegd een niet uitverkochte Pinkpop geeft wat meer ruimte op het veld. Er zijn jaren geweest dat het echt te druk was.
Heb super veel zin in mijn 23e Pinkpop, de 14e op rij
Precies zo.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Ik vind het commentaar op DI-RECT hier ook wel wat bijzonder. Natuurlijk kun je die overal zien, maar live blijft het gewoon een sterke band met nummers die iedereen kent. Perfect voor een festival als Pinkpop.
Ik weet niet of er gezegd is dat Di-rect niet goed is. Ik denk dat het een smaak kwestie is. Ik ga zeker kijken indd zoals je zegt ze zijn echt wel goed hoor daar niet van. Maar persoonlijk vind ik de stem van Eloi van Kensington mooier dan van Marcel. Los van het feit dat ik persoonlijk Marcel gewoon arrogant vind overkomen. Maar ze zijn zeker goed.

En enigszins verplicht bijna wordt om bepaalde acts te gaan zien, dat is niet alleen bij Di-rect zo.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
En dat vinden een aantal van ons dus wat bizar. :)
Bizar weet ik niet, maar bij alle artiesten is er een alternatief, behalve bij sommige dan, dat is dan bijvoorbeeld een Di-rect, een Xavier Rudd en nog wat enkele. Waar ze best nog iets in de tent of op stage 4 hadden kunnen zetten voor de mensen die je niet gelukkig maakt daar mee. Want dat is bij alle andere acts wel, dus waarom dan niet?

En in denk ook zeker dat het uiteindelijk wel meevalt, degene die gaan, weten zich waarschijnlijk toch wel te amuseren. En indd misschien komen er nu wat klachten, wat achteraf misschien niet nodig is. Maar een kritiek puntje zal er altijd zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
vraag me dan wel af of er nog een programma bekend gaat worden van de Silent Disco en van het singer-songwriter podium/IBA-bus...
waarschijnlijk bieden deze nog iets meer "overlap" tijdens de leegte van het 'alleenrecht' van de mainstage acts ;)

(los daarvan, ook het campingprogramma zal nog bekend worden binnenkort, bedenk ik me net)

overigens, raar dat op het tijdschema op de site Editors een kleiner vakje heeft dan Altin Gun, terwijl ze 10 minuten langer tijdslot hebben. Editors zelfs 1:10 tijdslot.
ook mooie settijden voor TWOD en QOTSA die 1:15 krijgen (en Machine Gun Kelly ook btw)
de headliners spelen volgens mij normale settijd die ze op een concert ook zouden spelen, P!nk 2:00, Robbie 1:45, RHCP 1:30
althans als ik zo'n beetje de laatste concerten op zoek, P!nk toch veelal 2 uur, Robbie de ene keer 2 uur en andere keer ca 1:45, laatste settijden van de RHCP concerten lijken allemaal 1:30 te zijn. Dus dat komt wel overeen.

Het is 9 keer het geval. 9 keer de boog niet gespannen. 9 keer even wat eten/drinken. 9 keer even zitten met wat op de achtergrond. 9 keer..
waarvan niet alle 9 keer de gehele tijd, ligt maar aan met welke bril je er naar kijkt 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en mattman

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
Het is 9 keer het geval. 9 keer de boog niet gespannen. 9 keer even wat eten/drinken. 9 keer even zitten met wat op de achtergrond. 9 keer..

Nou goed het is wel duidelijk denk ik ;)
Punt is duidelijk, maar ik denk echt niet de gemiddelde bezoeker dit een probleem vindt.

En zoals Dennis hierboven ook zegt: in tegenstelling tot sommige andere festivals geeft Pinkpop dit keer wel hele keurige speeltijden, ook aan de subs. Die 5 kwartier die TWOD krijgt is maar een kwartier korter dan hun headlineslot op DTRH!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Punt is duidelijk, maar ik denk echt niet de gemiddelde bezoeker dit een probleem vindt.

En zoals Dennis hierboven ook zegt: in tegenstelling tot sommige andere festivals geeft Pinkpop dit keer wel hele keurige speeltijden, ook aan de subs. Die 5 kwartier die TWOD krijgt is maar een kwartier korter dan hun headlineslot op DTRH!

Ooh ja ook zeker niet alles is kut. Met mooie lange sets van TWOD én Editors is het ook best een interessante dag
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Voor mij ook de 30e keer maar niet aan een gesloten. Eerste keer moest ik Van Halen zien in 1980 en jaar daarop Michel Schenker.

Dieptepunt de editie met the Sugar Babes, hoogtepunt zonder twijfel 2013 met the Rolling Stones.

Vind dit jaar 3 prima headliners met aanvullende voorprogramma’s die zeer de moeite waard zijn.

Hollywood Vampires wordt voor mij het hoogtepunt met oud idool Alice Cooper en gitaarheld Joe Perrry. QOSTA, Editors, Script (?), Black keys meer dan prima. De rest mag mij verrassen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064


Nu ben ik nog niet helemaal tevreden en sinds de laptopcrash ben ik genoodzaakt om wat op de chromebook om te prutsen. (en tis mooi weer dus wil zo snel naar buiten) vandaar de imperfecties.

Ze maken het zichzelf al niet heel gemakkelijk door het festival te willen beginnen in de tent en 6 acts op de 4 te proppen
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
592
605
waarvan niet alle 9 keer de gehele tijd, ligt maar aan met welke bril je er naar kijkt 😜
Als die 9 keer de silent disco uitpuilt omdat mensen hun oren willen bedekken zegt dat genoeg lijkt me ^^

Al snapte ze blijkbaar die hint ook niet met The Cure waarbij de silent disco uitpuilde om de tijd naar Armin te overbruggen, want er staat nog steeds geen alternatief tijdens de headliner (jaja, ik weet het, vaak genoeg hier genoemd haha)
 
  • Haha
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.362
2.728
vraag me dan wel af of er nog een programma bekend gaat worden van de Silent Disco en van het singer-songwriter podium/IBA-bus...
waarschijnlijk bieden deze nog iets meer "overlap" tijdens de leegte van het 'alleenrecht' van de mainstage acts ;)

(los daarvan, ook het campingprogramma zal nog bekend worden binnenkort, bedenk ik me net)

overigens, raar dat op het tijdschema op de site Editors een kleiner vakje heeft dan Altin Gun, terwijl ze 10 minuten langer tijdslot hebben. Editors zelfs 1:10 tijdslot.
ook mooie settijden voor TWOD en QOTSA die 1:15 krijgen (en Machine Gun Kelly ook btw)
de headliners spelen volgens mij normale settijd die ze op een concert ook zouden spelen, P!nk 2:00, Robbie 1:45, RHCP 1:30
althans als ik zo'n beetje de laatste concerten op zoek, P!nk toch veelal 2 uur, Robbie de ene keer 2 uur en andere keer ca 1:45, laatste settijden van de RHCP concerten lijken allemaal 1:30 te zijn. Dus dat komt wel overeen.


waarvan niet alle 9 keer de gehele tijd, ligt maar aan met welke bril je er naar kijkt 😜
Klopt Dennis. Ook een van de reden wat ik dan wel fijn vind aan dit soort Major festivals zoals Pinkpop en Rock Am Ring. We krijgen gewoon de volledige P!nk show die ze ook bij haar losse concerten zal gaan doen. De combi met het dagprogramma is daarom stuk aantrekkelijker dan los concert ticket in Keulen bijvoorbeeld . Maar goed die discussie is hier al vaker gevoerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.362
2.728
Als die 9 keer de silent disco uitpuilt omdat mensen hun oren willen bedekken zegt dat genoeg lijkt me ^^

Al snapte ze blijkbaar die hint ook niet met The Cure waarbij de silent disco uitpuilde om de tijd naar Armin te overbruggen, want er staat nog steeds geen alternatief tijdens de headliner (jaja, ik weet het, vaak genoeg hier genoemd haha)
Misschien gaan ze het juist veranderen als wij er eens niet over klagen. Anders weer ik het ook niet meer 😂😂😂
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Misschien gaan ze het juist veranderen als wij er eens niet over klagen. Anders weer ik het ook niet meer 😂😂😂
joh, wie weet?

misschien lezen de festivalmensen van de verschillende festivals wel mee hier op Festileaks in de verschillende topics, zonder dat we het door hebben onderzoeken ze de opties die hier genoemd worden en de reacties die gegeven worden... Wie weet he? Wie weet
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
592
605
joh, wie weet?

misschien lezen de festivalmensen van de verschillende festivals wel mee hier op Festileaks in de verschillende topics, zonder dat we het door hebben onderzoeken ze de opties die hier genoemd worden en de reacties die gegeven worden... Wie weet he? Wie weet
Om dan vervolgens precies het tegenovergestelde te doen? Klinkt aannemelijk haha
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
mooi man, QOTSA met splinternieuw album de tour in!

"In Times New Roman" is al beschikbaar via de store.qotsa.com

(edit: :unsure: eerste single "Emotion Sickness" de 11e te verwachten?)

1683273858217.png
1683273870015.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Minie, PJ en wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken