Pinkpop 2023

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Ik niet. Die maakt vreselijke kutmuziek en zijn zangstem is verschrikkelijk. Nielson vind ik vele malen beter klinken. Frans is een gimmick...
Voor beide artiesten zijn er al genoeg tweede rangs festival die op elke willekeurig dorpsplein worden gehouden. Snap niet dat Pinkpop zulke namen boekt. Snap dan wel weer de echte "grote" NL namen zoals bijvoorbeeld Goldband, maar niet dit tweede rangs spul.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.763
6.506
Ik vind Nielson prima Nederpop liedjes maken hoor. Wel allemaal wat veel van hetzelfde. Ik vind het qua performance echter wel bij uitstek een artiest die s'avonds een plaatselijke feestdag afsluit. Een feestdag die s'ochtends vroeg begonnen is met kraampjes. Sorry, maar dat is het is een plaatje dat ik erbij in mijn hoofd heb. Dat hij een keer Pinkpop doet dat kan wat mij betreft prima hoor. Al verwacht ik hem dan wel vroeg op de dag...

Donnie is een 538 koningsdag-artiest. Feestje bouwen met slechte teksten die goed vallen bij veel bier. En als je dan een carrousel gasten opentrekt, dan werkt dat. Vind ik al een stuk minder sterk voor het evenement Pinkpop, maar hey, er zal wel behoefte aan zijn...
Die teksten van Donnie zijn vaak toch wel een stuk leuker en inventiever dan die van Nielson imo.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.045
1.891
Voor beide artiesten zijn er al genoeg tweede rangs festival die op elke willekeurig dorpsplein worden gehouden. Snap niet dat Pinkpop zulke namen boekt. Snap dan wel weer de echte "grote" NL namen zoals bijvoorbeeld Goldband, maar niet dit tweede rangs spul.
Pinkpop heeft altijd een aantal singer/songwriters op de line-up staan. Het is een keer Nielson geworden. Ik kijk er niet van op...
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.045
1.891
Die teksten van Donnie zijn vaak toch wel een stuk leuker en inventiever dan die van Nielson imo.
Haha. Nou dat is waarschijnlijk smaak.

Donnie rijmt in mijn ogen allerlei loshangende, jolige woorden aan elkaar. En als er niks fatsoenlijks rijmt springt ie over naar ff een woordje Engels. Even een huzarenstukje:

Aangenaam, Donnie Bon Jovi
Beetje popiejopie, ben op mijn chips, net Croky
Kom ik in een kroeg, everybody know me
Heb styles, net Harry, vlecht, net Obi-Wan Kenobi

Grappig? Een beetje, de eerste keer dat je het hoort. Maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op...

Bij Nielson heb ik tenminste nog het idee dat hij een verhaal probeert te vertellen en het geheel grammaticaal tenminste nog een beetje wil laten kloppen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.763
6.506
Ja, dat vind ik persoonlijk geiniger dan

Blauw was de lucht waar ik onder sliep
Groen was het gras waar ik over liep
Er konden wolken vol zorgen zijn
Uiteindelijk dreven ze toch voorbij
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.763
6.506
Ja, we kunnen allemaal waslijsten namen aandragen die we liever op zijn spot hadden gezien.

Maar dat geldt ook voor de headliners...
Die kleinere namen lijken me wel wat makkelijker te boeken. Waarom Nielson wel maar bv Personal Trainer niet?!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.763
6.506
beetje onder de gordel dit... jammer!

want imo pure onzin deze uitspraak
Waarom? Er zijn zat nieuwe bandjes bomvol talent die staan te springen om op een festival als Pinkpop te spelen. Nielson is een act die elf jaar geleden 1 hitje had op basis van een TV programma. Dat is zonde van een spot die ze ook aan een nieuw bandje hadden kunnen geven die minder makkelijk even snel een theatertour doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.334
6.515
omdat in zo'n uitpraak meer een persoonlijke mening over acts verstopt zit en daarmee een act die niet naar persoonlijke smaak is als "geen talent" betitelen en wel naar persoonlijke smaak als "talent"... dat lees ik er in en dat vind ik dus onzin en onder de gordel

en
Nielson is een act die elf jaar geleden 1 hitje had op basis van een TV programma. Dat is zonde van een spot die ze ook aan een nieuw bandje hadden kunnen geven die minder makkelijk even snel een theatertour doen.
Nielson is inmiddels meer dan 1 hitje elf jaar geleden, doe je hem toch te kort mee
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.801
2.420
Waarom? Er zijn zat nieuwe bandjes bomvol talent die staan te springen om op een festival als Pinkpop te spelen. Nielson is een act die elf jaar geleden 1 hitje had op basis van een TV programma. Dat is zonde van een spot die ze ook aan een nieuw bandje hadden kunnen geven die minder makkelijk even snel een theatertour doen.
Beetje makkelijk. Ik snap wel dat je Nielson niks zou vinden, maar hij verkoopt veel meer tickets dan een Orange Skyline, die moeite hadden met een klein zaaltje in Heerlen bijvoorbeeld.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.045
1.891
Waarom? Er zijn zat nieuwe bandjes bomvol talent die staan te springen om op een festival als Pinkpop te spelen. Nielson is een act die elf jaar geleden 1 hitje had op basis van een TV programma. Dat is zonde van een spot die ze ook aan een nieuw bandje hadden kunnen geven die minder makkelijk even snel een theatertour doen.
Er zijn ook zat talentloze knakenacts die een podium krijgen. Zie een waardeloze act als Prins S. en de geit. Maar ja, de hype he? Snel boeken die meuk.

Nielson heeft best wel wat talent, en ook zeker meer dan 1 elf jaar oud hitje. Laatste jaren wellicht wat minder relevant, maar dat argument kun je bij heel wat namen gebruiken natuurlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.763
6.506
Beetje makkelijk. Ik snap wel dat je Nielson niks zou vinden, maar hij verkoopt veel meer tickets dan een Orange Skyline, die moeite hadden met een klein zaaltje in Heerlen bijvoorbeeld.
Maar als ze acts puur en alleen boeken op basis van hoeveel kaarten ze verkopen dan kan elke goedverkopende Nederlandse brol er staan natuurlijk.

Wat maakt nou dat een Nielson wel kan maar een Nick en Simon niet? Los van dat die geen duo meer zijn natuurlijk. Of een Jan Smit. Is toch allemaal 1 pot nat?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.334
6.515
voor beide is wat te zeggen...

snap dat het niet naar ieders liking is, of als vreemde eend tussen internationale pop en rock artiesten...

zal zeker werken hoor op 1 van de twee grote podia van Pinkpop vroeg op de dag


 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Beetje makkelijk. Ik snap wel dat je Nielson niks zou vinden, maar hij verkoopt veel meer tickets dan een Orange Skyline, die moeite hadden met een klein zaaltje in Heerlen bijvoorbeeld.
Normaliter gaat niemand voor die kleine namen naar Pinkpop, dus eigenlijk is het niet zo relevant of Nielson meer verkoopt of niet. Misschien voor een eigen clubtour, maar geloof niet dat er ook maar iemand speciaal een Pinkpop ticket koopt voor Nielson. Nee, voor Orange Skyline ook niet, maar die zijn wel wat goedkoper en sluiten mijn inziens meer aan bij wat een festival als Pinkpop zou willen boeken.
De echte kaarteschuivers zijn toch de headliners en de andere grote (internationale) namen die niet overal op elk festival staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken