Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Within Temptation lijkt me een grotere naam dan Anouk. Die laatste kunnen ze ergens in de middag wegzetten. WT alleen als afsluiter tweede podium of als sub.

Aan de andere kant zei ik exact hetzelfde over Nightwish en dat liep ook anders. :p
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Op pinkpop zijn ze denk ik beide even groot zeker als je nagaat dat ze nightwish die groter zijn om 6 uur op mainstage stonden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Even nog wat statistieken uitgeplozen...

Acts 2023 eerste keer Pinkpop:
The War on Drugs, The Black Keys, Niall Horan, Goldband, The Lumineers, Tash Sulltana, Hollywood Vampires, Ronde, Electric Callboy, Disturbed, I Prevail, The Hu, Nathaniel Rateliff, Frenna, Nielson, Nova Twins, Only the Poets en Madoux.
Dat zijn in totaal nu 18 van de 29 als debutant op Pinkpop.

Aantal Nederlandse acts in 2023 op Pinkpop:
Goldband, Di-rect, Ronde, Frenna, Nielson, Donnie en Madoux.
Dus dat zijn er 7 van de 29. In 2022 waren het 21 NL acts.

Herbevestiging van de 2020 cancel lineup:
Red Hot Chili Peppers, Ellie Goulding, Frenna, Distrubed
dat zijn in 2023 zo'n 4 acts uit de 2020 lineup

Nog niet retour uit de 2020 lineup:
5SOS, Balthazar, Bischop Briggs, Keane, Kensington, Maisie Peters, Querbeat, Supergrass, Post Malone, Marshmello, Liam Payne, Mabel, Rag'n'Bone Man, The Big Moon, Guns N' Roses, Anderson Paak, Ares, Gojira, Of Monsters and Men, The Pretty Reckless, The Kik, Marcus King, Velvet Volume. (overigens had Pretty Reckless een plek op de 2022 lineup, maar had deze gecanceld)
Dat hier uit een greep 'kleine' en NL namen nog toegevoegd kan worden, zou mogelijk zijn in 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Ik betwijfel overigens of Nightwish wel groter is dan Within Temptation in Nederland.
Misschien bij fans van het genre dat Nightwish bekender is, maar lijkt me dat bij het grootste deel van het Pinkpop publiek Within Temptation bekender zal zijn. kan het mis hebben hoor maar denk als je random mensen op Pinkpop gaat vragen dat ze Within Temptation eerder zullen kennen dan Nightwish. Nightwish heeft wel een flinke boost in Nederlandse fans gekregen na dat Beste Zangers programma, maar daarvoor was de band nooit zo groot in Nederland volgens mij.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Als WT op Pinkpop staat, zijn ze imo afsluiter kleine stage of sub voor de headliner. Ik weet niet of daar nog plek voor is?
Maar miss zijn ze gewoon headliner op Bospop...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Als WT op Pinkpop staat, zijn ze imo afsluiter kleine stage of sub voor de headliner. Ik weet niet of daar nog plek voor is?
Maar miss zijn ze gewoon headliner op Bospop...
tja...

ik denk eigenlijk dat de plek van De Staat / Nightwish in 2022 of de spot Anouk / Krezip in 2019, dus als voorlaatste Mainstage nog niet zo heel raar zou zijn voor Within Temptation.

( dat zou op de zaterdag kunnen rond The Script / Black Keys bij de namen die nu staan bijvoorbeeld, ook uitgaande van dat QOTSA Noord afsluit , of Pinkpop moet zo gek zijn om QOTSA sub mainstage te zetten en The Script als Noord aflstuiter )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ik schrok wel van dit zinnetje bij Niall Noran...
( om alvast wat vuur te gooien op Pinkpop 2024 roddels )


1669207395741.png
 
  • On fire
Waarderingen: Timmetje

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Op welke spot zou Within Temptation staan op Pinkpop denken jullie? Vind het moeilijk in te schatten.
Vooral aangezien ze Nightwish rond etenstijd neer zetten en disturbed de kleinste naam van de dag is heb ik echt geen idee meer
Wellicht dat Epica ook nog een kans maakt ipv Within Temptation?
Misschien de zondag of zaterdag nog als afsluiter op iba.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Ik verwacht vooral grote Nederlandse acts daar. Chef Special, Jeugd van Tegenwoordig, Anouk, Typhoon e.d.

Die ontbreken ook nog wel wat op het affiche.
Chef special is wel leuk, weet er wel een feestje van te maken. Maar alweer. Is wel erg snel achter elkaar. Vorig jaar stonden ze er ook.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Within Temptation lijkt me een grotere naam dan Anouk. Die laatste kunnen ze ergens in de middag wegzetten. WT alleen als afsluiter tweede podium of als sub.

Aan de andere kant zei ik exact hetzelfde over Nightwish en dat liep ook anders. :p
Ze zouden WT indd dezelfde tijd als Nightwish kunnen plaatsen, zou niet slecht zijn, en dan te bedenken dat WT waarschijnlijk net ietsje groter is en voor mijn gevoel beter zou staan als NW dit jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken