Pinkpop 2023

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Parkeren + shuttle was perfect geregeld. Na het concert op 4 juli binnen 20 minuten op de parking en daarna meteen de A73 op. Nergens opstoppingen.
De vorige dat ik dat deed bij Goffertpark stonden ook deze bussen vast ik de file. 23.00 concert afgelopen en om 4.30 thuis.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik had bij rammstein ook park & shuttle en verliep inderdaad erg soepeltjes. geen enkele last van file gehad, met de bus niet en met de auto niet.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
De vorige dat ik dat deed bij Goffertpark stonden ook deze bussen vast ik de file. 23.00 concert afgelopen en om 4.30 thuis.

Heb na het laatste concert van AC/DC in het Gelredome het voor elkaar gekregen om in de rij te staan voor de verkeerde bus.

Moest naar het station, maar eindigde ergens op een random parkeerplaats buiten Arnhem. Kwam ik weer terug, stond men nog steeds in de rij voor de bussen naar het station.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Igo. en Rikkie

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Het openbaar vervoer wordt steeds een grotere drama om van een concert naar huis te gaan. Heen gaat probleemloos overigens.

Onlangs Stones, Sheeran en Kiss geweest in Amsterdam en dan slechts een stukje van 20 km verderop doe je ruim twee uur over. Komt er een trein (altijd met vertraging) dan word je als sardientjes erin gepropt. Veel te weinig wagons. Snap nu waarom corona weer opsteekt.

Zal voortaan met de auto moeten maar dan kan je weer geen biertje drinken. Concerten richting Landgraaf of Nijmegen boek ik nu een hotel maar zo wordt een kaartje wel erg duur op zijn tijd.

Voorspelling 2023:

Muse, Ed Sheeran en Guns and Roses.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Het openbaar vervoer wordt steeds een grotere drama om van een concert naar huis te gaan. Heen gaat probleemloos overigens.

Onlangs Stones, Sheeran en Kiss geweest in Amsterdam en dan slechts een stukje van 20 km verderop doe je ruim twee uur over. Komt er een trein (altijd met vertraging) dan word je als sardientjes erin gepropt. Veel te weinig wagons. Snap nu waarom corona weer opsteekt.

Zal voortaan met de auto moeten maar dan kan je weer geen biertje drinken. Concerten richting Landgraaf of Nijmegen boek ik nu een hotel maar zo wordt een kaartje wel erg duur op zijn tijd.

Voorspelling 2023:

Muse, Ed Sheeran en Guns and Roses.

De afgelopen twee concerten de auto geparkeerd in de RAI, hoef je alleen maar de metro te pakken, die over het algemeen denk ik toch rustiger zal zijn, dan een trein richting Utrecht.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
dat laatste vraag ik me elk jaar weer af als Iron Maiden weer eens niet op Pinkpop staat, maar ondertussen op andere festivals weer wel gestaan heeft... zelfs Bospop al 2 maal, maar Pinkpop ho maar! Ze vinden het leuk om festivals te spelen, maar Pinkpop, zou eens tijd worden imo ;)
Iron Maiden is geen Pinkpop headliner meer toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
dat laatste vraag ik me elk jaar weer af als Iron Maiden weer eens niet op Pinkpop staat, maar ondertussen op andere festivals weer wel gestaan heeft... zelfs Bospop al 2 maal, maar Pinkpop ho maar! Ze vinden het leuk om festivals te spelen, maar Pinkpop, zou eens tijd worden imo ;)

Verwacht toch dat Iron Maiden de laatste jaren en in de toekomst altijd de metalfestivals zal verkiezen boven de algemenere festivals. Die twee keer Bospop is ook al erg lang geleden. 2005 en 1996.

Iron Maiden is geen Pinkpop headliner meer toch?

Die komen niet voor minder als headliner, maar lijkt me niet passend voor het gemiddelde Pinkpop publiek.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Iron Maiden is geen Pinkpop headliner meer toch?
Denk dat het wel zou kunnen.
Probleem is dat het zo'n beetje de huisband is van Graspop en dat ze om het jaar zo'n beetje wel te zien zijn in Nederland.
In een jaar dat ze niét op Graspop staan maar wel Europese festivals aandoen, wat dus niet voorkomt, zou ik ze zeker een geschikte Pinkpop-headliner vinden. Zet een pop-act die veel kaarten verkoopt als sub of afsluiter noord zoals The Script, Bastille of liever John Mayer of Lorde op die dag en dat komt wel goed.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Het openbaar vervoer wordt steeds een grotere drama om van een concert naar huis te gaan. Heen gaat probleemloos overigens.

Onlangs Stones, Sheeran en Kiss geweest in Amsterdam en dan slechts een stukje van 20 km verderop doe je ruim twee uur over. Komt er een trein (altijd met vertraging) dan word je als sardientjes erin gepropt. Veel te weinig wagons. Snap nu waarom corona weer opsteekt.

Zal voortaan met de auto moeten maar dan kan je weer geen biertje drinken. Concerten richting Landgraaf of Nijmegen boek ik nu een hotel maar zo wordt een kaartje wel erg duur op zijn tijd.

Voorspelling 2023:

Muse, Ed Sheeran en Guns and Roses.
Na Ed Sheeran op de donderdag gelijk na het laatste nummer het stadion met grote passen naar het station gelopen zodat ik de eerste trein kon halen! Op het perron werd het steeds drukker en op een gegeven moment lieten ze geen mensen meer door! Reis ging daarna voorspoedig!

Ik zeg nu ook Muse en Guns N’ Roses maar denk in plaats van Ed dat het Harry Styles wordt
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Denk dat het wel zou kunnen.
Probleem is dat het zo'n beetje de huisband is van Graspop en dat ze om het jaar zo'n beetje wel te zien zijn in Nederland.
In een jaar dat ze niét op Graspop staan maar wel Europese festivals aandoen, wat dus niet voorkomt, zou ik ze zeker een geschikte Pinkpop-headliner vinden. Zet een pop-act die veel kaarten verkoopt als sub of afsluiter noord zoals The Script, Bastille of liever John Mayer of Lorde op die dag en dat komt wel goed.
Zie toch de gemiddelde Iron Maiden fan niet zo snel naar een niet-metal festival gaan, of ze moeten er een soort metaldagje van maken zoals ze in 2014 deden. Denk dat je dan inderdaad de mainstage vol zet met metal acts en de Noord stage met pop acts, een beetje zoals 2014 dus. Denk wel dat dat prima zou werken hoor.

Wat denken jullie? Zouden het de festivals zijn die Maiden niet zo snel boeken of zou het aan de band zelf liggen dat ze alleen metalfestivals willen doen tegenwoordig? De laatste jaren zie ik ze niet meer echt voorbij komen op line ups van niet-metal festivals terwijl ze vroeger nog wel eens op pinkpop/werchter stonden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Zie toch de gemiddelde Iron Maiden fan niet zo snel naar een niet-metal festival gaan, of ze moeten er een soort metaldagje van maken zoals ze in 2014 deden. Denk dat je dan inderdaad de mainstage vol zet met metal acts en de Noord stage met pop acts, een beetje zoals 2014 dus. Denk wel dat dat prima zou werken hoor.

Wat denken jullie? Zouden het de festivals zijn die Maiden niet zo snel boeken of zou het aan de band zelf liggen dat ze alleen metalfestivals willen doen tegenwoordig? De laatste jaren zie ik ze niet meer echt voorbij komen op line ups van niet-metal festivals terwijl ze vroeger nog wel eens op pinkpop/werchter stonden.

Ik denk de band zelf, omdat ik verwacht dat een solo show in bijvoorbeeld het Gelredome gewoon meer oplevert dan een festivalshow. En dat ze dan gewoon er voor kiezen om festivals te doen, waarvan ze weten dat alle bezoekers het kunnen waarderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Zie toch de gemiddelde Iron Maiden fan niet zo snel naar een niet-metal festival gaan, of ze moeten er een soort metaldagje van maken zoals ze in 2014 deden. Denk dat je dan inderdaad de mainstage vol zet met metal acts en de Noord stage met pop acts, een beetje zoals 2014 dus. Denk wel dat dat prima zou werken hoor.

Wat denken jullie? Zouden het de festivals zijn die Maiden niet zo snel boeken of zou het aan de band zelf liggen dat ze alleen metalfestivals willen doen tegenwoordig? De laatste jaren zie ik ze niet meer echt voorbij komen op line ups van niet-metal festivals terwijl ze vroeger nog wel eens op pinkpop/werchter stonden.
Nooit op Pinkpop gestaan. 1 keertje op Werchter. Ben een groot Maiden fan en ga ieder jaar naar Werchter, maar deze combi werkte niet goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Zie toch de gemiddelde Iron Maiden fan niet zo snel naar een niet-metal festival gaan, of ze moeten er een soort metaldagje van maken zoals ze in 2014 deden. Denk dat je dan inderdaad de mainstage vol zet met metal acts en de Noord stage met pop acts, een beetje zoals 2014 dus. Denk wel dat dat prima zou werken hoor.

Wat denken jullie? Zouden het de festivals zijn die Maiden niet zo snel boeken of zou het aan de band zelf liggen dat ze alleen metalfestivals willen doen tegenwoordig? De laatste jaren zie ik ze niet meer echt voorbij komen op line ups van niet-metal festivals terwijl ze vroeger nog wel eens op pinkpop/werchter stonden.
Ze hebben een paar keer als headliner op Sziget gestaan en dat was best succesvol. Het kan zeker wel.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Zie toch de gemiddelde Iron Maiden fan niet zo snel naar een niet-metal festival gaan, of ze moeten er een soort metaldagje van maken zoals ze in 2014 deden. Denk dat je dan inderdaad de mainstage vol zet met metal acts en de Noord stage met pop acts, een beetje zoals 2014 dus. Denk wel dat dat prima zou werken hoor.

Wat denken jullie? Zouden het de festivals zijn die Maiden niet zo snel boeken of zou het aan de band zelf liggen dat ze alleen metalfestivals willen doen tegenwoordig? De laatste jaren zie ik ze niet meer echt voorbij komen op line ups van niet-metal festivals terwijl ze vroeger nog wel eens op pinkpop/werchter stonden.
Ik meen eens gelezen te hebben dat de band zelf niet tevreden was over hun passage op mainstream festivals. Iets met publieksontvangst die gewoon niet kan tippen aan metalfestivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Koekdoos

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Nooit op Pinkpop gestaan. 1 keertje op Werchter. Ben een groot Maiden fan en ga ieder jaar naar Werchter, maar deze combi werkte niet goed.
Op Pukkelpop werkte het dan weer wel, vond ik. Grappig dat Placebo trouwens toen afsloot na hen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Ik vind dit dan weer een non argument.

Natuurlijk is het een kwestie van willen ipv kunnen.
Rammstein kan ook in de Melkweg spelen volgend jaar waar 1250 man in passen. Dan zullen ze een groot deel van hun productie niet mee kunnen nemen, en verkopen ze 1250 tickets in plaats van 60k tickets.
Kan het? Ja.
Willen ze dat? Nee natuurlijk niet.

Een band speelt gewoon niet snel op een plek waar ze maar een deel van hun max capaciteit kunnen verkopen. Zoals een stadion act te groot is voor een klein zaaltje, zijn er ook acts die te groot zijn voor festivals. Als een band/artiest zoals Ed/Rammstein 150.000 man binnen kan krijgen dan zullen ze niet zo snel op een plek spelen waar ze maar 60k bijeen kunnen krijgen. In zo'n situatie verliest ook iedereen gewoon. De band verliest veel geld en veel productiewaarde, en de fans verliezen want 90k man kan niet naar binnen terwijl ze wel een ticket willen kopen.

Als een band te groot kan zijn om in een klein zaaltje te spelen, waarom kunnen ze dan niet te groot zijn voor een festival? Ik begrijp het niet.


Tickets van Rammstein en van Ed Sheeran lagen beide rond de 70 euro dit jaar geloof ik, dus dat valt nog mee in dat opzicht. Een stuk goedkoper dan een dagticket voor een festival in ieder geval.

Er is nogal een verschil tussen een klein zaaltje en Pinkpop.

De Arena kan zo'n 70.000 man aan, net als Pinkpop. Er zijn, in Nederland, ook niet echt mogelijkheden met een veel grotere capaciteit (Goffert ook iets van die orde meen ik?). De verschillen met een eigen show en spelen op Pinkpop zullen dus niet gigantisch zijn, in elk geval niet wat betreft aantal bezoekers.

En nogmaals: Als Bruce en de Stones niet te groot zijn voor Pinkpop, is in mijn ogen niemand het.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken