Ik denk niet dat alle mensen meteen naar huis gaan en dat er zeker wel mensen zullen zijn die een hotel of een B&B hebben geboekt zoals hotel Snowworld of een B&B in één van de wijken ernaast waar ze te voet naar toe kunnen, maar het zal inderdaad wel even een enorme drukte en chaos worden ondanks de overnachtingen. We gaan het merken bij Bruce Springsteen komend jaar lijkt me.
Betreft OV, ik denk dat dit wel wordt aangemoedigd om die te gebruiken, misschien wordt er vanuit station Landgraaf én/of Heerlen gebruik gemaakt van Pendelbussen voor de mensen die komen met de trein? En misschien kan de organisatie ook nog ergens anders een toegangspoort gebruiken. Volgens mij is er nog ergens aan de andere zijde nog een poort waar je het terrein op zou kunnen. Het ligt alleen niet voor de hand liggend. Dan zou de gemeente nog het pad langs de Wilhelminaberg en MondoVerde waar je zonder problemen kan lopen kunnen gebruiken voor aankomst en weggaan van de menigte, dat stukje pad is immers niet van Mondo Verde, heb daar eens met de hond gelopen toen ik daar zelf in de buurt woonde. Heb je links als rechts van Megaland een toestroom van beide kanten. Lost alleen de verkeersinfarct niet op wanneer men met de auto/fiets weer vertrekt.
Overigens, kwam het vaststaan ook niet door de boeren die bezig waren met een protestactie waardoor er wat wegen waren afgesloten die anders open waren geweest?