Pinkpop 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Ik ken eigenlijk alleen Song 2, maar zal eens beginnen met Parklife en kijken of ik het misschien wel gewoon herken
Song 2, Parklife, Girls and Boys, There’s No Other Way, Country House en For Tomorrow zijn een beetje hun bekendste nummers. (Maar niet hun beste 😉)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.749
9.123
Song 2, Parklife, Girls and Boys, There’s No Other Way, Country House en For Tomorrow zijn een beetje hun bekendste nummers. (Maar niet hun beste 😉)

Wat zijn de beste nummers dan? Parklife herken ik in ieder geval niet, wel een 'grappige sound' (als ik dat zo mag zeggen), maar niet geheel mijn ding qua stem/zang.
 
  • Haha
Waarderingen: elo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Wat zijn de beste nummers dan? Parklife herken ik in ieder geval niet, wel een 'grappige sound' (als ik dat zo mag zeggen), maar niet geheel mijn ding qua stem/zang.
Is bij iedereen anders natuurlijk, maar This Is a Low, End of A Century, On Your Own, Beetlebum, Caramel, Out Of Time, Under The Westway, Pyongyang zijn allemaal meesterlijk.

Dat en Tender, wanneer het meegezongen wordt uit duizenden kelen zoals hier:
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Is bij iedereen anders natuurlijk, maar This Is a Low, End of A Century, On Your Own, Beetlebum, Caramel, Out Of Time, Under The Westway, Pyongyang zijn allemaal meesterlijk.

Dat en Tender, wanneer het meegezongen wordt uit duizenden kelen zoals hier:
Geweldige band maar Pinkpop gaat ze nooit als headliner boeken. De grote menigte kent deze band niet of heeft er lang niks meer van gehoord. Van een Imagine Dragons of P!nk wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.749
9.123
Is bij iedereen anders natuurlijk, maar This Is a Low, End of A Century, On Your Own, Beetlebum, Caramel, Out Of Time, Under The Westway, Pyongyang zijn allemaal meesterlijk.

Dat en Tender, wanneer het meegezongen wordt uit duizenden kelen zoals hier:

Tot nu toe in ieder geval niet mijn ding.

"De groep is een van de bekendste britpopbands en zorgde samen met zijn grote rivaal Oasis halverwege de jaren negentig voor het succes van dit genre"

Ervan uitgaande dat deze passage van hun wikipedia pagina klopt, is dat verder ook niet heel vreemd, aangezien ik echt niks met britpop heb, de zang van Oasis kan ik niet aanhoren en Bitter Sweet Symphony van The Verve vind ik verschrikkelijk 😅

Dit allemaal los van de kwaliteit van de muziek uiteraard.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Wat zijn de beste nummers dan? Parklife herken ik in ieder geval niet, wel een 'grappige sound' (als ik dat zo mag zeggen), maar niet geheel mijn ding qua stem/zang.
Beetlebum, the charmless man en vooral Tender idd. Verder zijn de hitjes hierboven ook best lekker hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Geweldige band maar Pinkpop gaat ze nooit als headliner boeken. De grote menigte kent deze band niet of heeft er lang niks meer van gehoord. Van een Imagine Dragons of P!nk wel.
Kan zijn dat ze een beetje in eenzelfde categorie als Tool vallen ja. Al heeft Blur net dat ietsje meer mainstream appeal.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Tool verkoopt de Ziggo en Sportpaleis in 2 minuten uit, andere league dan Blur.
Toch niet echt in een league waarin Pinkpop ze wil laten headlinen blijkbaar. Ging over het feit dat beide bands niet echt bekend zijn bij de grote Pinkpop menigte.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Tool verkoopt de Ziggo en Sportpaleis in 2 minuten uit, andere league dan Blur.
Ik zou best eens willen zien hoe lang Blur erover zou doen de Ziggo uit te verkopen hoor. Kan ook hard gaan lijkt me. Buiten dat moet ik als diehard Tool fan toch ook erkennen dat Blur het Pinkpop publiek waarschijnlijk meer aanspreekt, en wellicht toch ook iets meer bekendheid geniet.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.500
3.693
Ik zou best eens willen zien hoe lang Blur erover zou doen de Ziggo uit te verkopen hoor. Kan ook hard gaan lijkt me. Buiten dat moet ik als diehard Tool fan toch ook erkennen dat Blur het Pinkpop publiek waarschijnlijk meer aanspreekt, en wellicht toch ook iets meer bekendheid geniet.
Denk dat je beide acts ook niet op Pinkpop moet willen hebben om die reden.
Ik verwacht niet dat Blur een Ziggo Dome binnen korte tijd (lees dagen) uitverkoopt. Typische band die in de UK huge is en daarbuiten niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Denk dat je beide acts ook niet op Pinkpop moet willen hebben om die reden.
Ik verwacht niet dat Blur een Ziggo Dome binnen korte tijd (lees dagen) uitverkoopt. Typische band die in de UK huge is en daarbuiten niet.
Tja, persoonlijk hoop ik dat je gelijk heb, dat ze lekker in de Ziggo staan en ik daar in alle rust een kaartje voor kan krijgen, hoef ik niet naar Pinkpop om ze te zien :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Even wat anders: mensen die ik ken willen wel graag naar Pinkpop, maar slapen niet graag in een tentje op een festival camping. Biedt Pinkpop zelf ook nog andere accommodaties aan, en zijn die een beetje de moeite waard? Of ben je daarvoor overgeleverd aan externe partijen? Net even opgezocht, zag dat een hotel in de buurt al vrolijk het drievoudige van hun normale prijs vraagt in het Pinkpop weekend, dan is de lol er ook snel af natuurlijk...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Even wat anders: mensen die ik ken willen wel graag naar Pinkpop, maar slapen niet graag in een tentje op een festival camping. Biedt Pinkpop zelf ook nog andere accommodaties aan, en zijn die een beetje de moeite waard? Of ben je daarvoor overgeleverd aan externe partijen? Net even opgezocht, zag dat een hotel in de buurt al vrolijk het drievoudige van hun normale prijs vraagt in het Pinkpop weekend, dan is de lol er ook snel af natuurlijk...
Dit misschien een optie? https://www.pinkpop.nl/2022/glampink/
 
  • Winning
Waarderingen: Dr. Hannibal

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.981
5.545
Tot nu toe in ieder geval niet mijn ding.

"De groep is een van de bekendste britpopbands en zorgde samen met zijn grote rivaal Oasis halverwege de jaren negentig voor het succes van dit genre"

Ervan uitgaande dat deze passage van hun wikipedia pagina klopt, is dat verder ook niet heel vreemd, aangezien ik echt niks met britpop heb, de zang van Oasis kan ik niet aanhoren en Bitter Sweet Symphony van The Verve vind ik verschrikkelijk 😅

Dit allemaal los van de kwaliteit van de muziek uiteraard.
En we waren nog wel zo'n fijn duo in de Draft :(....
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Even wat anders: mensen die ik ken willen wel graag naar Pinkpop, maar slapen niet graag in een tentje op een festival camping. Biedt Pinkpop zelf ook nog andere accommodaties aan, en zijn die een beetje de moeite waard? Of ben je daarvoor overgeleverd aan externe partijen? Net even opgezocht, zag dat een hotel in de buurt al vrolijk het drievoudige van hun normale prijs vraagt in het Pinkpop weekend, dan is de lol er ook snel af natuurlijk...
Een aantal tips:

* Van der Valk in Heerlen
* Snowworld hotel (ligt naast Pinkpop terrein)
*Hotel de Rousch - Heerlen
* Rolduc hotel - Kerkrade
* Kasteel Ter Worm - Heerlen
* Winselerhof - 1.1 km van Pinkpop terrein
* Fletcher Hotel - Kerkrade (goede optie!!)

Pinkpop biedt zelf geen hotels aan. Dat gaat via externe partijen (zoals bijna elk festival dat doet?)

Kom zelf uit het Zuiden dus geen idee hoe duur het is gedurende het Pinkpop weekend.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: mattman en Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Pinkpop biedt zelf geen hotels aan. Dat gaat via externe partijen (zoals bijna elk festival dat doet?)
Bedoelde ook niet per se hotels, maar inderdaad zoiets als @jamel al linkte, glamping of huisjes ofzo. Dat doen veel festivals wel, kon het op de site van dit jaar nog niet terugvinden, maar inderdaad op de oude site wel en zoiets doen ze vast weer. Het is allemaal wel flink aan de prijs, maar hiermee kan ik mijn kennissen in ieder geval wat tips geven, thanks beide!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken