Pinkpop 2023

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Met Ghost waarschijnlijk op Graspop, dat zou nu toch echt een ideale Sub zijn voor Pinkpop? Of Noord afsluiter voor Robbie...
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Ik sta nochtans nergens meer van te kijken. Een festival -dat ooit in een ver voelend verleden rockgeoriënteerd was- dat headliners P!nk én Robbie Williams in hetzelfde jaar boekt is tot alles in staat. Ik vraag me af of er in Nederland nog wel iets is voor de rockliefhebber die niet per se volledig punk/metalcore (Jera On Air) of lomphard (dat festival in Leeuwarden waarvan ik de naam ff kwijt ben) wenst. FortaRock is al niet meer en nu is ook Pinkpop overleden.
Nog even afwachten wat dit gaat worden : https://therockcircus.nl/
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Kings of leon en the killers zijn denk ik geen headliners zeker de the killers zouden noord headliner zijn
Over Kings Of Leon kun je dat wellicht stellen op basis van ticketverkoop. Al gaven ze afgelopen zomer in Weert (voor een halfleeg veld) wel het beste concert dat ik van ze gezien heb. The Killers zijn gewoon headliner. Enige reden dat ze in 2009 sub waren was omdat ze dat zelf gevraagd hadden, zodat ze voor Springsteen stonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: D02

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Met Ghost waarschijnlijk op Graspop, dat zou nu toch echt een ideale Sub zijn voor Pinkpop? Of Noord afsluiter voor Robbie...
Lijkt mij ook niet. Afgelopen April was Ghost in RTM stage ook totaal niet uitverkocht. Dus mochten ze die band boeken zullen ze niet zo'n hoge plek krijgen lijkt mij.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Over Kings Of Leon kun je dat wellicht stellen op basis van ticketverkoop. Al gaven ze afgelopen zomer in Weert (voor een halfleeg veld) wel het beste concert dat ik van ze gezien heb. The Killers zijn gewoon headliner. Enige reden dat ze in 2009 sub waren was omdat ze dat zelf gevraagd hadden, zodat ze voor Springsteen stonden.
Ze waren ook sub bij Paul McCartney en voor rhcp op rw
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Ik denk inderdaad dat Slipknot de drie metal fests zal doen.

Ik denk alleen als GNR tourt dat er ook wel een kans is dat die Copenhell en Graspop doen ipv Graspop en Pinkpop? Die zullen geen 3 festivals in 4 dagen doen (iets wat Slipknot wel zal doen waarschijnlijk)

Copenhell is een vrij klein festival maar hadden dit jaar wel Metallica , Iron Maiden en Kiss dus het budget is er wel om ook achter GNR aan te gaan gok ik. Je zou denken dat Pinkpop meer kan bieden maar je weet het nooit. Of ze doen Copenhell en Pinkpop (mijn droom scenario)
ik reageer toch nog op deze, van even terug (pagina 198)

Ik zie in Copenhell nog best een aannemelijk festival voor Guns N Roses.
Is Copenhell ook nog van 14 tm 17 juni en Pinkpop van 16 tm 18 juni.
Waarbij ze eventueel bij onze zuiderburen, ipv Graspop dus Rock Wercher zouden kunnen bezoeken.
En Hellfest tijdens dat weekend slaan ze over, omdat ze er 2022 al stonden in het tweede weekend.

Ze hebben steeds 2 a 3 dagen tussen locaties in de afgelopen tours.
In theorie, zou GnR passen in een scenario Copenhell op 14 of 15 juni en Pinkpop op 18 juni, om vervolgens door te reizen richting Glasonbury en daarna Rock Werchter oppakken?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Is inderdaad niet meer zoals het was…
Heb liever The Prodigy met Florence dan ofzo. Maar goed….

Mocht Pinkpop nog rap zoeken genoeg namen bij Roskilde in de rap categorie zojuist aangekondigd.
En dan noem je the prodigy als voorbeeld dat liever hebt…
Dan kan Guns n’ Roses nog prima.
(PS het is niet Guns & Roses, de n’ staat voor ‘No’)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.585
ik reageer toch nog op deze, van even terug (pagina 198)

Ik zie in Copenhell nog best een aannemelijk festival voor Guns N Roses.
Is Copenhell ook nog van 14 tm 17 juni en Pinkpop van 16 tm 18 juni.
Waarbij ze eventueel bij onze zuiderburen, ipv Graspop dus Rock Wercher zouden kunnen bezoeken.
En Hellfest tijdens dat weekend slaan ze over, omdat ze er 2022 al stonden in het tweede weekend.

Ze hebben steeds 2 a 3 dagen tussen locaties in de afgelopen tours.
In theorie, zou GnR passen in een scenario Copenhell op 14 of 15 juni en Pinkpop op 18 juni, om vervolgens door te reizen richting Glasonbury en daarna Rock Werchter oppakken?
ja er zijn dus een aantal opties als GNR zou touren:
1. Graspop Donderdag, Pinkpop Zondag
2. Copenhell Donderdag, Pinkpop zondag
3. Graspop Donderdag, Copenhell zaterdag

Hoop persoonlijk op optie 2 dan krijg jij je zin met GNR op Pinkpop en ik mijn zin met geen GNR op Graspop :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
ja er zijn dus een aantal opties als GNR zou touren:
1. Graspop Donderdag, Pinkpop Zondag
2. Copenhell Donderdag, Pinkpop zondag
3. Graspop Donderdag, Copenhell zaterdag

Hoop persoonlijk op optie 2 dan krijg jij je zin met GNR op Pinkpop en ik mijn zin met geen GNR op Graspop :)

Awkward Season 3 GIF by The Office
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Loek123

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
405
304
Zou het echt te gek vinden als ‘t Guns ‘n
Roses wordt. Vond het echt jammer dat ze niet meer kwamen, ze hebben het nog in te halen.

Dit jaar op Werchter de Peppers gezien en vond het niet zo. Dus die mogen weg blijven. Verder vindt ik veel goed. Wel zou ik graag Within Temptation zien komen. The Script is altijd welkom. Dit jaar in Londen en Ziggo gezien en was weer te gek.

Het wordt komend jaar hoe dan ook weer Pinkpop en Rock Werchter waar we heen gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Paul McCartney is natuurlijk buitencategorie. En Rock Werchter is een ander festival dan Pinkpop: die hebben elke dag 2 bands aan het eind die op Pinkpop in de meeste gevallen headliner zouden zijn.
dat laatste valt ook wel mee toch, afsluiter 2e podium misschien, of op een totaal ander event in NL zoals losse concerten Goffertpark, Malieveld, GelreDome of Ziggo...
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
dat laatste valt ook wel mee toch, afsluiter 2e podium misschien, of op een totaal ander event in NL zoals losse concerten Goffertpark, Malieveld, GelreDome of Ziggo...

Valt inderdaad wel mee volgens mij. Dit jaar:
Donderdag: The war on drugs voor Pearl jam, The Kid Laroi in de Barn
Vrijdag: Greta van Fleet, Moderat
Zaterdag: 21P
Zondag: The Killers

Alleen die laatste zou heel eventueel een kleine PP headliner kunnen zijn. Verder een aantal namen die ook gewoon op PP stonden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken