Pinkpop 2023

Het lijkt erop dat Taylor Swift de steden waar ze gaat optreden aan het Teasen is.

Hoe werkt het?
Je kunt bij het programma Snapchat lenzen zoeken of downloaden en deze gebruiken. Momenteel zijn er twee lenzen al beschikbaar
London en New York City.

Als ik er nu ook een van Landgraaf vind dan weten we genoeg 😂 al lijkt Amsterdam me aannemelijker.

• Haha
Waarderingen: PJ
ah zo, ja inderdaad, elke dag 5 acts op de mainstage.
dus programma Pinkpop vrijdag begon wel 12:45, zaterdag begon 12:30 en zondag begon 12:45
maar inderdaad de mainstage begon pas na Tent/Noord.
mainstage vrijdag begon 13:30, zaterdag begon 13:15 en zondag begon ook 13:30.
en mainstage eindigde tegen 0:00

Maar, da's geen 'standaard' halve dag tov de andere dagen, die hadden op een kwartier na ongeveer een gelijk tijdschema, zoals gesuggerreert wordt dus niet 2,5 dag...
Alle 3 de dagen zijn even lang, met alleen op de vrijdag geen openingsact op Noord, naast in de tent de winnaar in de catagorie Belofte van de Limburgse Popprijs, aankomend jaar Madoux (voorheen winnaar Nu of Nooit, Elle Hollis was de laatste).

Pinkpop vrijdag schema was als volgt in 2022.
Stel P!nk neemt 4 support acts mee voor (specifiek) de mainstage, moet dat ongeveer goed komen lijkt me.
Bekijk bijlage 2840

Waarom zou je voor Pink in hemelsnaam accepteren dat ze 4 main stage acts mee neemt? Ik vind Pink een prima naam voor Pinkpop hoor, maar het is toch ook weer niet zo dat Pink je jaar maakt of breekt. Voor haar vele andere in mijn ogen, dus snap echt niet waarom Pinkpop dit zou accepteren...

Waarom zou je voor Pink in hemelsnaam accepteren dat ze 4 main stage acts mee neemt? Ik vind Pink een prima naam voor Pinkpop hoor, maar het is toch ook weer niet zo dat Pink je jaar maakt of breekt. Voor haar vele andere in mijn ogen, dus snap echt niet waarom Pinkpop dit zou accepteren...
Wel, op Rock Werchte 2019 was dat anders wel het geval. Main Stage die pas rond 17uur begon met een belachelijk zwakke opvulling die Pink zelf meenam.
Aanvankelijk was het programma op de zijpodia zelfs beperkt, allemaal omdat Pink het zo wou.

Na een storm van protest hebben ze uiteindelijk nog namen als Richard Ashcroft, Elbow en Kalkbrenner in de tenten neergezet maar die dag bleef uiteraard de zwakste ooit en een aanfluiting van jewelste.

ligt er maar aan, P!nk is voor Pinkpop wellicht een aantrekkelijke headliner, de acts die ze mee neemt wellicht goed in te passen, de kosten zijn wellicht dragelijk.
Maar goed, dan gaan we ook nog altijd uit van alle gedoe die naar buiten kwam rond P!nk op Rock Werchter.
Of dat anno 2023 nog van toepassing is is nog gissen.

als Bastille, op de vrijdag sub mainstage komt, dan is dat misschien een hintje...

volgens mij is werchter het enige festival waar die "pink dag" ooit gepland was
dus ik ga er gewoon van uit dat we een normale dag krijgen op pinkpop

Denk dat we pas na dat de gouden tip is gesloten namen krijgen dus na 31 oktober
om vervolgens de eerste week november te komen met : "op veel verzoek is Goldband aan de lineup toegevoegd als Gouden Tip, daar naast nog XX namen..."

althans dat schat ik zo in...

Misschien is de volgende berichtgeving van pinkpop wel pas 22/23 nov. In de week voor aanvang verkoop, een hand vol namen, ticket info etc. Om zo momentum op te bouwen voor de verkoop.

Misschien is de volgende berichtgeving van pinkpop wel pas 22/23 nov. In de week voor aanvang verkoop, een hand vol namen, ticket info etc. Om zo momentum op te bouwen voor de verkoop.
denk nog er voor nog, maar dat is meer omdat ik verwacht dat de presale voor de mensen die de tickets hebben behouden van 2020/2021 de maandag die week al aan tickets kunnen komen (ook voor vouchers, maar dat weet ik even niet meer zeker).

de eerste 3 weken van november zal het meeste nieuws wel bekend zijn, daar ga ik van uit.
Waarbij ik denk dat we met zo'n 30 namen incl de headliners (ongeveer half affiche) wel in de verkoop gaan.
Kan me voorstellen, dat zou 1 keer een losse "grote" headliner kunnen zijn, 1 keer een headliner met wat namen en met de ticketinfo en nog een losse worp met wat namen.

denk nog er voor nog, maar dat is meer omdat ik verwacht dat de presale voor de mensen die de tickets hebben behouden van 2020/2021 de maandag die week al aan tickets kunnen komen (ook voor vouchers, maar dat weet ik even niet meer zeker).
oja die presale was ik even vergeten!

de eerste 3 weken van november zal het meeste nieuws wel bekend zijn, daar ga ik van uit.
Waarbij ik denk dat we met zo'n 30 namen incl de headliners (ongeveer half affiche) wel in de verkoop gaan.
Kan me voorstellen, dat zou 1 keer een losse "grote" headliner kunnen zijn, 1 keer een headliner met wat namen en met de ticketinfo en nog een losse worp met wat namen.
Persoonlijk zou ik headliners altijd apart aankondigen. Optimale publiciteit voor je festival en dat 3 keer.
Daarna nog een losse drop met wat kleinere namen en starten met die verkoop..... Ook datum ticketverkoop/prijzen zou ik apart aankondigen.....

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Wel, op Rock Werchte 2019 was dat anders wel het geval. Main Stage die pas rond 17uur begon met een belachelijk zwakke opvulling die Pink zelf meenam.
Aanvankelijk was het programma op de zijpodia zelfs beperkt, allemaal omdat Pink het zo wou.

Na een storm van protest hebben ze uiteindelijk nog namen als Richard Ashcroft, Elbow en Kalkbrenner in de tenten neergezet maar die dag bleef uiteraard de zwakste ooit en een aanfluiting van jewelste.
Ashcroft, Elbow en Kalkbrenner waren al aangekondigd voor die protest, maar er werden inderdaad nog wat namen toegevoegd nadien.

Zonder die protest was die eerste dag beginnen rond half 6…

• Leuk
Waarderingen: Joe

Users who are viewing this thread