Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Vraagje: ik reis met mijn ov chipkaart morgen naar landgraaf (lang leve studenten ov?) pinkpop zegt het volgende(zie foto) mijn laatste overstap is in Sittard en dan de trein naar Landgraaf. Ik kom wel in Heerlen maar hoef er daar niet uit ofzo om over te stappen. Dan hoef ik toch niet in-en-uit te checken??? Vind het een beetje raar verwoord ofzo? ik ga elke dag met de trein dus ben totaal niet nieuw ermee, maar vond het alleen een beetje verwarrendBekijk bijlage 1933
Om het kort te houden (ervan uitgaande dat je overstapt in Sittard en dan een Arriva trein instapt).

Je moet in Sittard uitchecken bij NS en vervolgens inchecken bij Arriva (de blauwe/witte paaltjes).

Vervolgens uitstappen in Landgraaf en uitchecken bij Arriva. StudentenOV werkt gewoon je moet alleen opletten in het weekend. Je betaalt dan alsnog iets maar wel met enige korting. Ik neem aan dat je geen weekend studenten OV hebt maar een week studenten OV?

Ik ga wel uit van de situatie dat je niet meer hoeft over te stappen in Heerlen en in Sittard in een Arriva trein stapt.
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
precies dat, wat Fornax zegt, als je de kaart met de afsluitingen ziet, is dat ook duidelijk te zien

Ergens bij kruising/rotonde Einsteinstraat / Hoofdstraat, komende vanaf Euregioweg

heb de looproute aangegeven, is dichtst bij de ingang

Bekijk bijlage 1936
Volgens mij woon jij redelijk in de buurt en ken je deze straten op je duimpje. Volgens mij parkeerden wij altijd op het bedrijventerrein aan het eind van de Melcherstraat. Weet jij of deze dit jaar weer beschikbaar is als parkeerplek? We knijpen hem een beetje, voorheen durfden we daar blind op te vertrouwen, maar na 3 jaar.....
 

Doomed

Nieuw lid
13 jun 2022
1
2
Na een hele tijd meelezen, ook maar vanuit mij; Veel plezier iedereen!
Ik moet nog tot vanmiddag werken. Thuis liggen de powerbankjes aan de opladers, morgenochtend vroeg de hond bij ouders brengen en dan treinen richting Landgraaf. ZIN IN! ?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Dinsdag dus nog net op tijd mijn kaartren verkocht, iets met een aankomende Brucetour. ;)
Pearl Jam zie ik toch al in de Ziggodome,
Veel plezier iedereen die wel gaat!
Op Swap staan nu weekend tickets voor 134 euro en dagkaarten voor 78 euro. Plus even melden dat het tyfustakkedruk is in de trein. Geloof dat er nog veel mensen al treinend richting Landgraaf gaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Volgens mij woon jij redelijk in de buurt en ken je deze straten op je duimpje. Volgens mij parkeerden wij altijd op het bedrijventerrein aan het eind van de Melcherstraat. Weet jij of deze dit jaar weer beschikbaar is als parkeerplek? We knijpen hem een beetje, voorheen durfden we daar blind op te vertrouwen, maar na 3 jaar.....
ik heb geen idee?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.216
4.472
Ik ben dus iets minder van de gedegen voorbereiding dan anderen, maar ook voor mij gaat het nu echt ergens op lijken! Zo dadelijk nog even wat boodschappen doen, bier/chips/zachte bolletjes, dat soort dingen. De festivaltent is weer onder het stof vandaan gehaald, veel ligt al gereed. En dan begint vanmiddag de tocht, hopelijk voor de spits, richting het zuiden, nog even een hapje eten bij de ouders, waarna de planning is rond 8 uur bij camping B te zijn. Tentje opzetten, eerste pilsie en dan kan het beginnen!

Heel veel plezier allemaal, hoewel ik er nog niet echt aan wil denken, kijk ik er stiekem toch ook wel naar uit maandag/dinsdag alle verhalen van anderen hier te lezen.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Royke en DennisvdBr

Eske

Nieuw lid
22 okt 2016
3
0
Mogen we dit jaar nou helemaal niet meer vanaf de camping naar de supermarkt om eten te halen?? Zie dit ineens staan op de site en had dit nog niet meegekregen?
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
moeten er niet teveel worden.... ik wil vanmiddag op mijn gemakkie nog een plekkie uitzoeken... Ik ben er rond 16:00 uur ok!? Iemand trouwens nog tips voor de beste plek op camping A?
Wij zijn er rond 18u en hebben weinig voorkeur voor camping A en B, ik ga er vanuit dat er dan nog 'gewoon' plek zat is?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Wij zijn er rond 18u en hebben weinig voorkeur voor camping A en B, ik ga er vanuit dat er dan nog 'gewoon' plek zat is?
Ja joh. 18.00 uur (vanavond) gaan de campings ook pas open. Ik verwacht dan wel een wachtrij, maar als al die mensen zich verspreiden, dan heb jij rond dat tijdstip genoeg keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Ja joh. 18.00 uur (vanavond) gaan de campings ook pas open. Ik verwacht dan wel een wachtrij, maar als al die mensen zich verspreiden, dan heb jij rond dat tijdstip genoeg keuze.
Top, een reis van 2,5u is best flink na een dag werken en school ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
https://www.1limburg.nl/nieuws/1766725/emile-roemer-verheugt-zich-op-metallica

Emile Roemer verheugt zich op Metallica​


Misschien moet je twee keer kijken, maar het kan zijn dat je vrijdagavond op Pinkpop de Limburgse gouverneur ziet headbangen op het veld. Heavy metalliefhebbers weten al lang wat veel andere mensen niet weten: Emile Roemer is groot heavy metalfan.
"Ik ga uiteraard naar Metallica op Pinkpop", zegt de gouverneur in Rumoer met Roemer de Podcast van L1.

Alles wat God verboden had​

Als jongeman maakte hij al snel kennis met verschillende soorten muziek door wat zijn drie oudere broers draaiden: Cuby & The Blizzards, Deep Purple, Jimi Hendrix en Thin Lizzy. Op 17-jarige leeftijd, toen Roemer ook zijn eerste politieke stappen zette, bezocht hij een keer een concert van de punkrockband The Tubes. Voor hem een cruciaal moment in zijn muzikale ontwikkeling. "Ik heb mijn ogen uitgekeken; wat een show, wat een spektakel. Alles wat God verboden had gebeurde daar op het podium, ik wist niet wat ik zag", zegt Roemer.

Eerste Europese headline show Metallica​

Daarna ging hij met schoolvrienden op zoek naar meer en nieuwe harde muziek. Zo stuitten ze ook op de heavy metalband Metallica. De gouverneur was in 1984 dan ook aanwezig bij het allereerste concert dat Metallica gaf in Europa, namelijk in Zwolle. "Dat was tijdens het Aardschok festival, een kaartje kostte 25 gulden. Ze waren niet eens de hoofdact, maar de hele zaal kwam voor Metallica. Het was een gekkenhuis, ik kan me nog goed herinneren dat de band zelf totaal niet in de gaten had hoe populair ze waren in Nederland."

Ontmoeting​

Die liefde is nooit meer over gegaan. Roemer kreeg een paar jaar geleden de kans om de band te ontmoeten. "Mojo bestond toen 50 jaar en er werd een boek gemaakt waarin ze verhalen wilden van 50 bekende Nederlanders met hun muziekhelden." Die ontmoeting viel niet tegen. Zo ging hij naar de Ziggo-dome waar Metallica een concert gaf. "Van tevoren was het allemaal moeilijk, lang wachten, niks vragen gewoon erin en eruit. Ik dacht 'Het zal wel, maar als ik een foto heb, ben ik al blij'. En toen die gasten de ruimte in kwamen hebben we 20 minuten ontzettend gezellig zitten ouwehoeren, we vergaten bijna een foto te nemen."

Metal in de tweede kamer​

De Metallica-liefde kon Roemer gedurende zijn Tweede kamerlidschap goed delen met sommige collega’s, zoals Halbe Zijlstra (VVD) en Esther Ouwehand (PvdD). "Soms heb je wel eens dat je met elkaar ongelooflijk overhoop ligt over politieke issues, maar muziek verbindt." Met Ouwehand heeft hij wel eens een hele dag op het Zwarte Cross Festival doorgebracht. "Daar was ik VIP-DJ in de Metaltent. We hebben eigenlijk de hele dag ongelooflijk genoten van die muziek daar." Een paar jaar geleden draaide Roemer als waarnemend burgemeester ook als deejay op een metalavond in de Nieuwe Nor. "Het was stampvol, ik heb genoten."

Metalpodcast met Roemer​

Roemer luistert niet alleen naar Metallica, maar ook naar Saxon, Cradle Of Filth, Slipknot, Kreator, Slayer, Van Halen en andere metalbands. Toch is het niet alleen maar metal wat de klok slaat. "Ik kan enorm genieten van jazzmuziek, en ook van harmoniemuziek. Ik ben heel breed georienteerd. Muziek verbroedert."
Over zijn muzikale ervaringen en voorkeuren zijn een hele hoop anekdotes te vertellen. Dat doet hij dan ook in de metalpodcast 'Rumoer Met Roemer' van L1. Daarin kun je horen waarom hij vroeger geen lang haar droeg, hoe het grunten hem af ging en welke metalnummers hem kippenvel bezorgen.
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Na 2 jaar 'op pauze' begint het hier nu ook zachtjesaan door te dringen dat het weer gaat gebeuren.
Straks effe spulletjes bij elkaar rapen, nog wat boodschappen doen en dan vanavond in de auto naar Landgraaf!

Ik heb voor het eerst in de app het schema ingevuld:
VRIJDAG: Floor Jansen, Danny Vera, IDLES, Nightwish, Greta Van Fleet, Twenty One Pilots, Nothing But Thieves, Metallica
ZATERDAG:
Ramkot, Selah Sue óf Frank Carter, Crowded House, Courtney Barnett, Deftones, The Last Internationale, Royal Blood, Pearl Jam
ZONDAG:
Turnstile, Inhaler, De Staat, Interpol, Sea Girls, Volbeat, Imagine Dragons.

...Mij benieuwen wat hier van terecht komt. :)

Vanavond alvast een fijn weerzien met oude vrienden in de B&B waar ik al 10 jaar kom en dan morgen eens kijken of ik aan die nieuwe indeling van het terrein kan wennen.

Iedereen heel veel plezier gewenst! Misschien kom ik nog wel even naar de meeting.

PS
Ook ik vind dat het hoofdpodium tot Jan Smeets-stage benoemd moet worden. ;)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.701
Na 2 jaar 'op pauze' begint het hier nu ook zachtjesaan door te dringen dat het weer gaat gebeuren.
Straks effe spulletjes bij elkaar rapen, nog wat boodschappen doen en dan vanavond in de auto naar Landgraaf!

Ik heb voor het eerst in de app het schema ingevuld:
VRIJDAG: Floor Jansen, Danny Vera, IDLES, Nightwish, Greta Van Fleet, Twenty One Pilots, Nothing But Thieves, Metallica
ZATERDAG:
Ramkot, Selah Sue óf Frank Carter, Crowded House, Courtney Barnett, Deftones, The Last Internationale, Royal Blood, Pearl Jam
ZONDAG:
Turnstile, Inhaler, De Staat, Interpol, Sea Girls, Volbeat, Imagine Dragons.

...Mij benieuwen wat hier van terecht komt. :)

Vanavond alvast een fijn weerzien met oude vrienden in de B&B waar ik al 10 jaar kom en dan morgen eens kijken of ik aan die nieuwe indeling van het terrein kan wennen.

Iedereen heel veel plezier gewenst! Misschien kom ik nog wel even naar de meeting.

PS
Ook ik vind dat het hoofdpodium tot Jan Smeets-stage benoemd moet worden. ;)
Had ik kunnen gaan dan zou ik heel veel met jou op kunnen trekken!! ;) Sylvie Kreusch ipv NBT en stuk of wat must see/gewoon zien anders gedaan maar mooie route. Veel plezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: S.O.S.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken