Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Weer eens een rondje gewandeld.. er wordt flink gebouwd aan vanalles en nog wat. Tenten, stellages, de nooduitgang aanduidingen staan er. De Pinkpop letters staan naar mijn mening op een niet echt fotogenieke plek. Precieze plek kon ik niet zien, maar inschatting is ongeveer ter hoogte van de kalm aan laan "uitgang".

(Ik kan geen foto's meer plaatsen)
Hoe staat het met de Glampink? Dit jaar een vermogen neergelegd voor een tentje daar ? Dus ook wel benieuwd hoe het daar eruit ziet.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Hoe staat het met de Glampink? Dit jaar een vermogen neergelegd voor een tentje daar ? Dus ook wel benieuwd hoe het daar eruit ziet.

Bij de glampink ben ik niet geweest, Kaldeborn is me dan net iets uit de richting om te wandelen ;).
Rondom camping A werd het hoge gras wel flink gesnoeid, voor de rest nog niks te bekennen van de campings. Camping A wordt nog flink geparkeerd en gevoetbald. Camping B is nog niks te zien, Camping C ben ik niet geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Hoe groot zijn die kluisjes eigenlijk? Krijg je er een paar truien/vesten/degelijke poncho's in?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nooit zo'n fan van, maar ben benieuwd.
Hadden ze 2014 ook fyi.

Op jouw foto staat 2 bonnen?
Klopt, was foto uit 2016.
Ik ben niet in het Bijzondere Bieren Terras geweest in 2019, geen idee hoeveel munten het toen was. En gezien ze 2018 munten ingevoerd hebben en flinke prijsverhoging (2016 was nog 4 bonnen voor 10,-) en er ook halve munten gevraagd werden, weet ik niet zeker meer of de speciaal biertjes 1,5 munt waren? Ik zou 2 munten wat veel vinden.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Hoe groot zijn die kluisjes eigenlijk? Krijg je er een paar truien/vesten/degelijke poncho's in?
Het plaatje van Dennis op de vorige pagina geeft wel een beeld. Op Dauwpop hadden ze vergelijkbare en die waren denk ik een centimeter of 30 diep. Denk dat je daar twee/drie vesten (met wat drukken) en wat losse dingetjes er wel in krijgt. Niet veel meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fornax

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
De setlist van Nightwish zal me benieuwen. Ik verwacht Ghost Love Score en Last Ride of The Day als setclosers. Voor de rest hoop ik dat Romanticide en Yours is an Empty Hope een plaatsje kijken. Probleem is dat er geen vergelijkingsmateriaal is. Nightwish speelt normaal geen uurtje...
Ik denk dat we songs waarin Marko een belangrijke rol had, als Yours is an empty hope en Romanticide wel kunnen vergeten. Ze zitten sinds zijn vertrek zonder rauwe zanger he. Troy is ook leuk, maar die kan dat soort songs echt niet opvangen en als Floor ze alleen moet zingen is het ook niks. Vind Planet Hell al niks nu Floor dat alleen zingt, kan me niet voorstellen hoe dit soort songs zouden klinken..
Mijn gok kijkend naar de huidige setlist en rekening houdend met de korte tijd:
Noise
Planet Hell
Harvest
Élan
Storytime
I Want My Tears Back
Dark Chest of Wonders
Nemo
Last Ride of the Day
Ghost Love Score
 
Laatst bewerkt:

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.955
3.610
Naar welke act kijken we hier het meest uit? Als je er één moet noemen? Ik zal wel aftrappen.

Interpol. Omdat: nog nooit live gezien, enorm fan van hun (vroegere) platen. Lijkt me daarnaast ook heerlijk om brak, richting het einde van dag 3 te ervaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
één?
oei, dan moet ik kiezen uit enkele van mijn must see's die ik nog niet live gezien heb. Voornamelijk Royal Blood, Maneskin of Nightwish, lastig... Maar goed, 1

Nightwish. Omdat: nog nooit live gezien, enorm benieuwd naar de live ervaring omdat de opname en muziek me enorm bevalt, niet te vergeten Floor Jansen uiteraard. Is Nightwish voor mij toch de kers op de taart van de toch al zo enorm goeie vrijdag, imo beste dag van de drie.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Deftones. Omdat: Nog niet gezien en gaat ook maar één keer gebeuren deze zomer. Niet m'n lievelingsact van het weekend maar wel ontzettend benieuwd naar hoe ze live zijn. Vind een paar hardere optredens op een major festival meepakken voor mezelf altijd een meerwaarde.
Aantal acts waar ik minstens evenveel naar uitkijk heb ik dan al eens gezien (Pearl Jam, Interpol, Nile Rodgers ft. CHIC, Greta van Fleet) of ga ik deze zomer nog vaker zien (Metallica, Froukje, Inhaler).
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ik heb er wel een paar bijzitten waar ik erg naar uitkijk.
Ik kies toch voor een onbekender, kleiner bandje:

Grandson: rap, punk rock en dance/trap door de blender. Heerlijk om het festival echt goed van start te laten gaan.

Verder staan Interpol, Frank Carter en KennyHoopla ook wel hoog op het lijstje, naast de bekendere/grotere jongens als Nothing but thieves en Volbeat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Schlalip

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Naar welke act kijken we hier het meest uit? Als je er één moet noemen? Ik zal wel aftrappen.

Interpol. Omdat: nog nooit live gezien, enorm fan van hun (vroegere) platen. Lijkt me daarnaast ook heerlijk om brak, richting het einde van dag 3 te ervaren.
Dead Poet Society. Misschien een heel verrassende naam, maar hun muziek blaast me op Spotify soms wel omver. Als fan van Royal Blood past dit perfect in het straatje. RB al 2x gezien, als het half zo goed is ben ik content. Kijk ook wel erg uit naar Frank Carter, NBT, IDLES, Interpol en Inhaler. Van de acts die ik nog niet heb gezien dan
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Dan wil ik Sylvie Kreusch even de aandacht geven die ze misschien verliest aan gelijktijdig plaatsen met Nothing but Thieves en Parcels. Desalniettemin is dit een dame met unieke stageperfomance (niet voor niets is zij ook model geweest), fantastische stem en brengt zij gewoon ontzettend goede popmuziek mee. Ze was overigens ook zangeres in Warhaus (side hustle van de zanger van Balthazar).

Oordeel zelf:

 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Naar welke act kijken we hier het meest uit? Als je er één moet noemen? Ik zal wel aftrappen.

Interpol. Omdat: nog nooit live gezien, enorm fan van hun (vroegere) platen. Lijkt me daarnaast ook heerlijk om brak, richting het einde van dag 3 te ervaren.

Inhaler

Die noem ik ook omdat ik niet voor the usual suspects wil gaan, maar ik ben deze band een kans aan het geven op Spotify omdat ik op meerdere plekken lees hoe goed ze zijn, en wat een ontwikkeling ze aan het maken zijn. En wat ik er tot nu toe van beluisterd heb bevalt me uitstekend, en maakt me heel erg nieuwsgierig naar de live performance. Die is in de tent, en dat lijkt me een perfecte spot.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
een naam kiezen is echt te moeilijk maar als ik dan voor een kleine naam kies dan word het

KennyHoopla

een van de talenten in de stal van Travis Barker dus je kunt een mix verwachten van alternatieve muziek en hiphop.
Hij heeft alleen een nadeel tijdens Pinkpop dat die 10 minuten overlap heeft met Deftones hierdoor ga ik hem maar 30 minuten kunnen zien.
Maar dat word waarschijnlijk wel 30 minuten lang een energiebom zien die de stage 4 afbreekt.
 
  • On fire
Waarderingen: rhcp

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik denk dat we songs waarin Marko een belangrijke rol had, als Yours is an empty hope en Romanticide wel kunnen vergeten. Ze zitten sinds zijn vertrek zonder rauwe zanger he. Troy is ook leuk, maar die kan dat soort songs echt niet opvangen en als Floor ze alleen moet zingen is het ook niks. Vind Planet Hell al niks nu Floor dat alleen zingt, kan me niet voorstellen hoe dit soort songs zouden klinken..
Mijn gok kijkend naar de huidige setlist en rekening houdend met de korte tijd:
Noise
Planet Hell
Harvest
Élan
Storytime
I Want My Tears Back
Dark Chest of Wonders
Nemo
Last Ride of the Day
Ghost Love Score
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Natuurlijk kun je de Marko songs wel shaken dan. Maar het ziet er wel goed uit zo. Jammer dat ze maar een uurtje krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken