Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Wij zijn in 2019 niet op de camping geweest. Iemand een idee van de drukte op donderdag avond? Is de drukte voor camping A vergelijkbaar met eerdere jaren?

Normaal gesproken stonden we om 6:00 op de rotonde (en een paar minuten later met de tenten in de rij). Als we nu om 16:00 komen, is de drukte dan vergelijkbaar? Wat zijn de ervaringen?
Ik kan me van 2019 herinneren dat ik 's avonds aankwam rond 19:00 uur... Camping A was toen al redelijk vol , maar er was zeker nog plek. (ergo: stond er zelf ook)
 
  • Leuk
Waarderingen: Schlalip

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
in principe, Boels keetjes voor de backstage en stalen rijplaten waar IBA/Noord podium gaat komen.
zal wel komende dagen meer te zien gaan zijn


1653919101605.png

1653919130949.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Roman

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
692
630
goed punt...

iets in deze orde van aanbod?
met misschien nog wat 0.0-etjes er bij, IPA en Weizen van Brand?

pinkpop9.jpeg
Waarom geen Hapkin, Ciney, Affligem, Judas Lagunitas, .... ? (ook 100% van Heineken).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Waarom geen Hapkin, Ciney, Affligem, Judas Lagunitas, .... ? (ook 100% van Heineken).
tja, dat is geen Brand Bier, kans lijkt me voor een Brand Bier Bijzondere Bieren Terras niet heel waarschijnlijk dat er andere 'merken' te vinden zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Nah….krijg al zoveel prikkels op een festival. Hoe meer voorpret hoe beter!
Wat wil je verwachten?
Het is "gewoon" de Pinkpop Mainstage, met extra schermen die er waarschijnlijk al in de ochtend opgehangen zijn.

dit dus (onderstaande foto), was paar dagen geleden, niet veel spannend op het eerste gezicht hoor. Maar wel flink wat extra werk uit het zicht aan truss en rigging, plus de aansluitingen en montage van de schermen. Afstellen verlichting en dat soort tijdrovende dingen. Waarschijnlijk extra podium verhoging voor Lars.
Wat wellicht voor het publiek wel zichtbaar is, misschien wel extra catwalk constructie voor die dag, of wellicht snakepit voor het podium die dag.
(edit: en ik vergeet nog de extra geluidsinstallatie op het podium aan de achterzijde over gehele breedte dat er de hele dag zal staan, maar die boxen komen pas een kwartier voor stagetijd van Metallica tevoorschijn)

1200x0.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
vraag me wel af of andere acts die dag die schermen achter in de Mainstage mogen gebruiken. Of dat ze enkel voor gebruik Metallica zijn. Dat laatste verwacht ik.
Ik denk dat de andere acts die dag op Mainstage alleen de zij schermen (van Pinkpop) hebben en telkens doeken worden gehangen voor die schermen van Metallica.
(dan laat ik even in het midden of de podium constructie als truss, rigging en schermen van Metallica zelf worden gebracht, of dat Pinkpop deze voorziet/huurt voor die dag, neem aan dat dat laatste in de contracten verwerkt is waardoor voor de Pinkpop gig Metallica niet afhankelijk is van eigen transport)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Wat wil je verwachten?
Het is "gewoon" de Pinkpop Mainstage, met extra schermen die er waarschijnlijk al in de ochtend opgehangen zijn.

dit dus (onderstaande foto), was paar dagen geleden, niet veel spannend op het eerste gezicht hoor. Maar wel flink wat extra werk uit het zicht aan truss en rigging, plus de aansluitingen en montage van de schermen. Afstellen verlichting en dat soort tijdrovende dingen. Waarschijnlijk extra podium verhoging voor Lars.
Wat wellicht voor het publiek wel zichtbaar is, misschien wel extra catwalk constructie voor die dag, of wellicht snakepit voor het podium die dag.
(edit: en ik vergeet nog de extra geluidsinstallatie op het podium aan de achterzijde over gehele breedte dat er de hele dag zal staan, maar die boxen komen pas een kwartier voor stagetijd van Metallica tevoorschijn)

1200x0.jpg
Niet perse om het podium maar verdiep me vantevoren al graag in de setlists, bandjes die ik nog niet ken en mogelijke interessante dingen die ze meenemen voor de productie. Ieder zijn ding toch.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
vraag me wel af of andere acts die dag die schermen achter in de Mainstage mogen gebruiken. Of dat ze enkel voor gebruik Metallica zijn. Dat laatste verwacht ik.
Ik denk dat de andere acts die dag op Mainstage alleen de zij schermen (van Pinkpop) hebben en telkens doeken worden gehangen voor die schermen van Metallica.
(dan laat ik even in het midden of de podium constructie als truss, rigging en schermen van Metallica zelf worden gebracht, of dat Pinkpop deze voorziet/huurt voor die dag, neem aan dat dat laatste in de contracten verwerkt is waardoor voor de Pinkpop gig Metallica niet afhankelijk is van eigen transport)
Ik zag dat Imagine Dragons bij recente concerten een grote catwalk meenam en een soort pit creëerde met die catwalk. Nu weet ik natuurlijk niet of ze dit bij Pinkpop gaan doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Niet perse om het podium maar verdiep me vantevoren al graag in de setlists, bandjes die ik nog niet ken en mogelijke interessante dingen die ze meenemen voor de productie. Ieder zijn ding toch.

wat dat betreft is in de aanloop naar Pinkpop Setlist FM goud waard, zeker gezien Metallica recent al de tour gestart is.
https://www.setlist.fm/setlist/metallica/2022/harvard-athletic-complex-boston-ma-5bb4b7d4.html

Voor Pearl Jam zitten we toch aan de start van de tour, daarnaast is de setlist van Pearl Jam vrij onvoorspelbaar. Zit nog al eens wat verschil in per dag. Maar over algemeen, kan je vrijwel elke act die je wil zien komende weekjes wel via setlist FM gaan inschatten qua festival setlist. Zeker na het eerste weekend van juni.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.010
3.696
vraag me wel af of andere acts die dag die schermen achter in de Mainstage mogen gebruiken. Of dat ze enkel voor gebruik Metallica zijn. Dat laatste verwacht ik.
Ik denk dat de andere acts die dag op Mainstage alleen de zij schermen (van Pinkpop) hebben en telkens doeken worden gehangen voor die schermen van Metallica.
(dan laat ik even in het midden of de podium constructie als truss, rigging en schermen van Metallica zelf worden gebracht, of dat Pinkpop deze voorziet/huurt voor die dag, neem aan dat dat laatste in de contracten verwerkt is waardoor voor de Pinkpop gig Metallica niet afhankelijk is van eigen transport)
Twenty One Pilots gaat echt wel een flinke bak visuals meenemen normaliter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
wat dat betreft is in de aanloop naar Pinkpop Setlist FM goud waard, zeker gezien Metallica recent al de tour gestart is.
https://www.setlist.fm/setlist/metallica/2022/harvard-athletic-complex-boston-ma-5bb4b7d4.html

Voor Pearl Jam zitten we toch aan de start van de tour, daarnaast is de setlist van Pearl Jam vrij onvoorspelbaar. Zit nog al eens wat verschil in per dag. Maar over algemeen, kan je vrijwel elke act die je wil zien komende weekjes wel via setlist FM gaan inschatten qua festival setlist. Zeker na het eerste weekend van juni.
Fijne oude shit....die nieuwe nummers trekken me toch minder
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken