Door drukte helaas niet kunnen bijhouden zoals ik had gewild. Ik zal toch nog een paar acts benoemen die ik nog niet heb gehad!
Interpol
Deze Amerikaanse band werd al in 1998 opgericht in New York. Waar Interpol een van de grotere headliners is op Primavera Sound weet Pinkpop ze op een vrij lage spot te kunnen boeken. Ze stonden eerder al in het voorprogramma van The Cure, Coldplay en U2. Inmiddels draait de band al een aantal jaren mee. In Nederland is de band nooit helemaal doorgebroken naar een positie zoals Tame Impala(jammer!).
Het is de eerste keer dat Interpol op Pinkpop zal spelen. De sound van Interpol doet me ook veel denken aan Editors.
Voor een echt goed indierock concertje vooral deze act bezoeken… Met nummers zoals C’mere, My Chemistry en Roland.
De melancholische klanken van Interpol klinken soms erg duister en dramatisch maar door de weer wat vrolijkere gitaarinvloeden is dit een heerlijk bandje om naar te luisteren!
Waar te bewonderen? Tent stage (YES!)
Wanneer? Zondag! Van 18:30 -19:30
Voor wie? Indie fans van Tame Impala tot Caribou. Maar ook voor fans van Editors, The Cure , U2 en Coldplay.