Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik denk dat de kans groter is dat het heel snel zal gaan (want er zitten natuurlijk veel mensen echt te wachten), dan dat het programma plots uitpuilt van de grote namen (en dan bedoel ik veel meer grote namen dan normaal). Daar hangt een kostenplaatje aan en eerlijk gezegd denk ik dat veel festivals op hun middelen hebben moeten interen. Uiteraard zullen ze proberen een zo vet mogelijk affiche te creëren, maar het lijkt me niet realitisch te verwachten dat de bomen tot de hemel zullen groeien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik verwacht dat Pinkpop aan de bezoekers een affiche wil voorschotelen met waardige headliners.
Als het dan lukt om een set stadion headliners binnen te halen (omdat ze bereid zijn op een festival te spelen of een "festival-tour" doen) dan zullen ze dat niet nalaten, als het in het tourschema past.

Ik verwacht dat het gage van Metallica, Pearl Jam of Springsteen met E Street elkaar niet geheel ontloopt.
Geen idee wat de inflatie van laatste tijd met gage's gedaan heeft, maar naar verluid was de laatste passage ca 1mlj voor Metallica en in 2012 ca 1mlj voor Springsteen... En dat is door de productionele kosten niet echt aan de behoorlijke kant.

Ik zou niet zo kijken naar de gage's... Daar weet Pinkpop normaal goed een draai aan te geven.
Dus dat durf ik wel los te zien, als Mojo een goed aanbod kan doen voor de mogelijkheid om op Pinkpop te staan, dan telt dat.
Nou, is er verder nog geen specifieke aanleiding deze artiesten als 99% zeker te verwachten.

Maar...
Als Metallica een festival tour doet waar Pinkpop binnen de tourdata valt, dan lijkt me voor NL dan Pinkpop de meest logische keuze.
Als Springsteen tourt in juni/juli 2022 door Europa, is het geen geheim van Pinkpop dat ze hem graag eens terug willen halen, als die kans er is is met E street in 2022 misschien wel 1 van de laatste mogelijkheden. En laat The Boss zelf ook niet vies aankijken tegen retour naar Pinkpop.
Niets is zeker, maar ook niet onmogelijk, zeg nooit nooit....
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Als Metallica een festivaltour doet, is Pinkpop uiteraard de enige optie in Nederland.

Denk dat de gages van een miljoen van bijna tien jaar geleden inmiddels wel minstens verdubbeld zullen zijn. Is puur een gok hoor, maar ik krijg de indruk dat die redelijk geëxplodeerd zijn. En die artiesten zitten ook al een tijdje thuis hun geld op te maken, dus goedkoper zullen ze niet worden.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Ben ook benieuwd wat de tickets gaan kostten die nog in de verkoop gaan t.z.t. Alles wordt duurder dus de gages / productiekosten zullen ook wel stijgen. Geen idee hoe groot de reserves zijn bij Buro Pinkpop / Mojo.Hoop dat ze deze Coronatijd goed hebben doorstaan maar blijft toch afwachtten en dat zal ook wel meespelen welke line-up er uiteindelijk zal komen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Was het niet zo twee of drie jaar geleden, dat de drie headlliners al samen 5,5 miljoen gekost hebben? Dat er anderhalf miljoen of zo over was voor de overige programmering? Meen ooit zoiets gelezen te hebben in een artikel, denk de Limburger.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423

Dit geeft al een inkijkje.
Aardig artikel inderdaad , zou graag eens weten wat de catering die 3 dagen oplevert. Volgend jaar kosten de penningen misschien al € 3,00 per stuk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Aardig artikel inderdaad , zou graag eens weten wat de catering die 3 dagen oplevert. Volgend jaar kosten de penningen misschien al € 3,00 per stuk.
pinkpop heeft er lang over gedaan om van 2,50 naar 2,71 in 2018. Vervolgens 2,80 in 2019.
Dat de muntprijs weer verhoogd zal kunnen worden, kijk ik niet van op.
Misschien is 3,00 p st wat voorbarig, maar 2,90 p st in 2022 zou ik geen schok vinden. Een behoorlijke prijs, maar geen schokende vergelijking ten aanzien van andere evenementen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
pinkpop heeft er lang over gedaan om van 2,50 naar 2,71 in 2018. Vervolgens 2,80 in 2019.
Dat de muntprijs weer verhoogd zal kunnen worden, kijk ik niet van op.
Misschien is 3,00 p st wat voorbarig, maar 2,90 p st in 2022 zou ik geen schok vinden. Een behoorlijke prijs, maar geen schokende vergelijking ten aanzien van andere evenementen.
Zeker niet. Lowlands en DTRH gaan ook naar 3 euro deze zomer. Pinkpop zat daar meestal net iets onder.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Denken jullie dat Pinkpop grote acts als Springsteen of Metallica nodig heeft om in 2022 uit te verkopen? Of denken jullie dat dat, ongeacht de lineup, allemaal redelijk snel zou gaan omdat mensen op hun honger zitten?
Ik denk dat de honger na 2 droge jaren de kaartverkoop zeker wel iets zal helpen, maar uitverkopen zonder die hele grote namen verwacht ik net niet. Dat baseer ik op het feit dat zelfs het jubileumjaar, waarvan je toch sneller denkt dat het iets bijzonders is waar je bij wil zijn, verre van uitverkocht raakte omdat de line-up schijnbaar niet interessant genoeg was. Het jaar daarvoor, in 2018, werd op de Pearl jam dag juist nog een record gebroken omdat de capaciteit werd opgerekt naar 70.000, en die dag alsnog stijf uitverkocht was. Dat was puur en alleen aan Vedder & Co te danken.

Nu is Pearl Jam er in 2022 weer bij, dus ze zullen een heel eind komen. Maar om die dragen volle bak uit te verkopen zal er denk ik nog 1 zo'n grote act bij moeten. Dan heb je twee dagen uitverkocht, en vermoed ik dat je ook al je weekendkaarten kwijt kunt. De discussie zit hem er natuurlijk in welke acts daar nog meer toe in staat zijn naast Metallica en Springsteen (en Pearl Jam)...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705

Dit geeft al een inkijkje.
Wat mij opviel, was dat ze dus in ieder geval twee keer in een behoorlijk dal zaten, en dat in beide gevallen grote headliners boeken de redding is geweest. Dat geeft mogelijk wel iets meer inzicht in waarom Pinkpop nog steeds een topdown programmering heeft met grote namen als headliners...
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Wat mij opviel, was dat ze dus in ieder geval twee keer in een behoorlijk dal zaten, en dat in beide gevallen grote headliners boeken de redding is geweest. Dat geeft mogelijk wel iets meer inzicht in waarom Pinkpop nog steeds een topdown programmering heeft met grote namen als headliners...
Dat vind ik wel leuk aan dat artikel, er wordt bijvoorbeeld gesproken over BKS die op dat moment niet echt Top-down programmeerde. Terwijl dat de jaren erna wel (meer) gebeurd is met o.a. Radiohead & Arcade Fire, National & Arctic Monkeys en Bon Iver & Kraftwerk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
pinkpop.nl/2022/tijdschema-pinkpop-2021-thuis-editie/

Tijdschema Pinkpop 2021 Thuis editie​


Uiteraard laten we het 2021 Pinkpop weekend niet zomaar ongehoord voorbij gaan; samen met onze mediapartners zorgen we er voor dat je toch kunt gaan genieten van het festival: niet in Landgraaf maar thuis!
Samen met NTR, BNNVARA, VPRO, NPO 3FM en 3voor12 zijn we in de rijke archieven van het festival gedoken en hebben een erg mooie selectie aan beeld en geluid kunnen maken die we graag met jullie delen, hieronder het tijdschema!

PINKPOP OP TV​

NPO3​

Zaterdag 19 juni:​

  • 23.35 – 00.30 uur
    50 jaar Pinkpop (herhaling)

NPO2 Extra​

Vrijdag 18 juni:​

  • 20:30 – 21.15 uur
    The Scene op Pinkpop 2014

Zaterdag 19 juni:​

  • 19:00 – 21.00 uur
    Pinkpop op NPO 2 extra. Een special van 120 minuten vol hoogtepunten uit het recente verleden van Pinkpop, met optredens van o.a. The Cure, Rage Against the Machine, Stromae en Pharrell Williams.
  • 00:30 – 06:00 uur
    Pinkpopnacht (aansluitend op 50 jaar Pinkpop, op NPO3). Een nacht vol hoogtepunten en concerten uit het recente verleden van Pinkpop.

Zondag 20 juni:​

  • 11:50 uur: The Last Internationale op Pinkpop 2014
  • 12:25 uur: Volbeat op Pinkpop 2009
  • 13:20 uur: Chef’ Special op Pinkpop 2017
  • 14:20 uur: Pinkpop op NPO 2 extra
  • 16:20 uur: The Scene op Pinkpop 2014
  • 17:05 uur: Seasick Steve op Pinkpop 2017
  • 18:00 uur: Twenty One Pilots op Pinkpop 2014
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
pinkpop.nl/2022/tijdschema-pinkpop-2021-thuis-editie/

Tijdschema Pinkpop 2021 Thuis editie​


Uiteraard laten we het 2021 Pinkpop weekend niet zomaar ongehoord voorbij gaan; samen met onze mediapartners zorgen we er voor dat je toch kunt gaan genieten van het festival: niet in Landgraaf maar thuis!
Samen met NTR, BNNVARA, VPRO, NPO 3FM en 3voor12 zijn we in de rijke archieven van het festival gedoken en hebben een erg mooie selectie aan beeld en geluid kunnen maken die we graag met jullie delen, hieronder het tijdschema!

PINKPOP OP TV​

NPO3​

Zaterdag 19 juni:​

  • 23.35 – 00.30 uur
    50 jaar Pinkpop (herhaling)

NPO2 Extra​

Vrijdag 18 juni:​

  • 20:30 – 21.15 uur
    The Scene op Pinkpop 2014

Zaterdag 19 juni:​

  • 19:00 – 21.00 uur
    Pinkpop op NPO 2 extra. Een special van 120 minuten vol hoogtepunten uit het recente verleden van Pinkpop, met optredens van o.a. The Cure, Rage Against the Machine, Stromae en Pharrell Williams.
  • 00:30 – 06:00 uur
    Pinkpopnacht (aansluitend op 50 jaar Pinkpop, op NPO3). Een nacht vol hoogtepunten en concerten uit het recente verleden van Pinkpop.

Zondag 20 juni:​

  • 11:50 uur: The Last Internationale op Pinkpop 2014
  • 12:25 uur: Volbeat op Pinkpop 2009
  • 13:20 uur: Chef’ Special op Pinkpop 2017
  • 14:20 uur: Pinkpop op NPO 2 extra
  • 16:20 uur: The Scene op Pinkpop 2014
  • 17:05 uur: Seasick Steve op Pinkpop 2017
  • 18:00 uur: Twenty One Pilots op Pinkpop 2014
Dan kunnen we The Last Internationale, Volbeat, Chef'special en 21 Pilots wel noteren toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Prachtige dag voor aankondigingen!
misschien morgen avond...


james metallica GIF


?
 
  • Wow
Waarderingen: rhcp

Gebruikers die dit onderwerp bekijken