Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Nu ook Imagine Dragons in de buurt

Even een lijstje wat ik denk dat het gaat worden. Post Malone misschien i.p.v IM of naar Woohah
17 juni: Muse - Twenty One Pilots - Placebo
18 juni: Pearl Jam - Imagine Dragons - Royal Blood
19 juni: Metallica - Volbeat
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Nu ook Imagine Dragons in de buurt

Even een lijstje wat ik denk dat het gaat worden. Post Malone misschien i.p.v IM of naar Woohah
17 juni: Muse - Twenty One Pilots - Placebo
18 juni: Pearl Jam - Imagine Dragons - Royal Blood
19 juni: Metallica - Volbeat
Gaat niet gebeuren...
alleen al omdat Muse de 17e niet kan ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Geloof me, Metallica - Pearl Jam - Muse hoor je mij zeker niet klagen...
Maar het voelt niet als een correcte match...
Vervang Muse al door Springsteen en het voelt al iets meer legit. Maar met een nog meer poppie headliner, lijkt me meer logisch. Zeker als er een "harde" headliner als Metallica zou komen. Ik bedoel, als metal Metallica bij grunge Pearl Jam komt, lijkt me Muse overdone in het hardere rock segment.

wel benieuwd hoor...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Waarom voelt het meer legit met Springsteen dan MUSE? Klinkt eerder als een wens dan een realistische optie. Nu TW Classic waarschijnlijk McCartney wordt verwacht ik Springsteen iig niet (op festivals?) in Europa in 2023.

Met Muse 3x rock zou veel zijn maar wel snel uitverkopen toch?

Ik blijf op Malone / Pilots - Pearl Jam - Muse inzetten.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Geloof me, Metallica - Pearl Jam - Muse hoor je mij zeker niet klagen...
Maar het voelt niet als een correcte match...
Vervang Muse al door Springsteen en het voelt al iets meer legit. Maar met een nog meer poppie headliner, lijkt me meer logisch. Zeker als er een "harde" headliner als Metallica zou komen. Ik bedoel, als metal Metallica bij grunge Pearl Jam komt, lijkt me Muse overdone in het hardere rock segment.

wel benieuwd hoor...
Het belooft in ieder geval een top zomer te worden, zoveel geruchten zoveel bands in de buurt...
 
  • On fire
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
2022 beloofde sowieso al booming te worden...
Doorgeschoven tours van 2020 naar 2022, doorgeschoven tours van 2021 naar 2022 en tours die al in de pen zaten voor 2022...
en hoe groter de act, hoe verder naar voren ze beginnen met de eerste contouren van touren, meestal gehaakt aan albums
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: rhcp en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Mochten het trouwens wel exclusief Springsteen en Metallica worden dan heb je echt een ijzersterke bovenkant van het affiche. Zou wel een stunt zijn zeg!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Metallica gaat sowieso niet exclusief komen. Die gaan wel wat meer festivals en wel wat meer concerten geven...
Springsteen zal imo maar 1 of heel misschien 2 in Benelux worden, uitgaande van eerdere tours that is...
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Metallica staat waarschijnlijk inderdaad op Mad Cool en RW. Maar las net dat je het eerder vandaag over Springsteen als Benelux exclusief had. Als ze dat voor elkaar krijgen gaat de kaartverkoop chaos worden haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Metallica staat waarschijnlijk inderdaad op Mad Cool en RW. Maar las net dat je het eerder vandaag over Springsteen als Benelux exclusief had. Als ze dat voor elkaar krijgen gaat de kaartverkoop chaos worden haha.
Bruce op bijna uitverkochte vrijdag zou dan helemaal al chaos zijn, ben ik dan blij dat ik nog tickets heb!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
volgens mij gaat zowat elke verkoop voor 2022 chaos worden...

ik denk ook dat de festivals een klein beetje besef hebben dat ze de mensen die de kaarten hebben behouden ook een beetje tegemoet willen komen met een lineup die 2020 minstens evenaart maar wellicht met alles wat er tourt kan overtreffen.

chaos... dat sowieso, dat zal hard gaan
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Bruce op bijna uitverkochte vrijdag zou dan helemaal al chaos zijn, ben ik dan blij dat ik nog tickets heb!
Op vrijdag...? stel hij zou op Pinkpop staan, dan neem ik aan dat Pinkpop hem het liefst op de afsluiting wil hebben. Dat was de bedoeling in 2009, maar lukte tourtechnisch toen niet (zodoende de upgrade van Snow Patrol destijds) en in 2012 is dat uiteindelijk wel gedaan.

Het is allemaal nog eventjes afwachten natuurlijk...

Wat Metallica betreft, kan eventueel wel het vermoeden zijn inmiddels dat ze voor festivals kiezen in 2022. Dus die kans is voor Pinkpop behoorlijk aanzienlijk geworden imo...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Geloof me, Metallica - Pearl Jam - Muse hoor je mij zeker niet klagen...
Maar het voelt niet als een correcte match...
Vervang Muse al door Springsteen en het voelt al iets meer legit. Maar met een nog meer poppie headliner, lijkt me meer logisch. Zeker als er een "harde" headliner als Metallica zou komen. Ik bedoel, als metal Metallica bij grunge Pearl Jam komt, lijkt me Muse overdone in het hardere rock segment.

wel benieuwd hoor...
Ik gun je echt een lineup met Metallica, Bruce en PJ aan de bovenkant maar dat is toch onmogelijk joh? Veel te duur. Of je moet tevreden zijn met een Concert at Sea opvulling voor de rest van het programma.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik gun je echt een lineup met Metallica, Bruce en PJ aan de bovenkant maar dat is toch onmogelijk joh? Veel te duur. Of je moet tevreden zijn met een Concert at Sea opvulling voor de rest van het programma.
Je hebt het tegen een voorstander van Borsato he? Ik denk dat hij ervoor tekent.

Maar ik deel deze mening, dit is financieel een beste som. Nou is de kans dat alle kaarten uitverkopen, dag en weekend, redelijk aanwezig. Maar er zal toch ook wel een financieel gaatje geslagen zijn door het missen van 2 edities. Dus nee, dit lijkt mij een lastig verhaal. Het zou wel wat zijn!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Denken jullie dat Pinkpop grote acts als Springsteen of Metallica nodig heeft om in 2022 uit te verkopen? Of denken jullie dat dat, ongeacht de lineup, allemaal redelijk snel zou gaan omdat mensen op hun honger zitten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken