Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zou een 21 Pilots / Imagine Dragons combi ook een optie zijn voor de zondag?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zou een 21 Pilots / Imagine Dragons combi ook een optie zijn voor de zondag?
nee, want 21 Pilots is door Hu/So in duitsland op zaterdag en zondag uitgesloten, kunnen alleen vrijdag


overigens, in het Muse verhaal... doordat Pinkpop nu Metallica deelt met Firenze, heb ik het vage vermoeden dat Pinkpop niet nog een headliner deelt met Firenze.
Firenze heeft nu, donderdag Green Day - vrijdag Muse - zaterdag (komt nieuwe headlienr) - zondag Metallica
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
nou... Metallica en Pearl Jam, met Nothing But Thieves is met 3 namen al de start van een natte droom lineup voor Pinkpop imo

de vooruitzichten zijn goed.
zitten vast wat namen bij die ik zelf minder interessant zal vinden, maar daar zal ik met het tijdschema vast mijn weg in vinden.
ik heb er zo'n ontzettend veel zin in.... het beloofd alvast veel goeds!
(zo jammer dat het nog zo lang wachten is.... 1 f*ck!ng heel jaar)
natte droom... lol, maar zeker +1
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Zou die zondag pop headliner niet ed sheeran kunnen worden. Nieuwe muziek op komst? Zou ook goed een dag uitverkopen
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Wat dennis al zegt. Muse verwacht ik niet meer, Zeker omdat ze in oktober pas starten met ticketverkoop. Muse konden ze dan al lang bekendmaken en eerder starten, zelfde met The killers, Kings of Leon en de rest die al aangekondigd is op andere festivals. Ze wachten denk ik op een grote aankondiging, Coldplay, Bruce, Guns 'N Roses (Leak Hellfest) enz.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
nee, want 21 Pilots is door Hu/So in duitsland op zaterdag en zondag uitgesloten, kunnen alleen vrijdag


overigens, in het Muse verhaal... doordat Pinkpop nu Metallica deelt met Firenze, heb ik het vage vermoeden dat Pinkpop niet nog een headliner deelt met Firenze.
Frinze heeft nu, donderdag Green Day - vrijdag Muse - zaterdag (komt nieuwe headlienr) - zondag Metallica
Ik zie 21 Pilots ook niet als headliner. Sub dat zeker, maar geen headliner. Neemt niet weg dat ik ze graag op het affiche van 2022 zou willen zien.

Nu vraag ik me af of Pinkpop (voor) dit weekend nog meer namen gaat aankondigen. Of moeten we nu wachten tot eind september?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik hoop met jullie mee maar ik vrees dat jullie met Bruce of Coldplay echt veel te hoog inzetten. Zou de datum van de ticketverkoop los zien van de aankondiging van de derde headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Wat een namen joh, Metallica en Pearl Jam! Vind het oprecht jammer dat ik de Peppers met Frusciante niet terug zie keren, maar man oh man dit is nice!!!
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik zie 21 Pilots ook niet als headliner. Sub dat zeker, maar geen headliner. Neemt niet weg dat ik ze graag op het affiche van 2022 zou willen zien.

Nu vraag ik me af of Pinkpop (voor) dit weekend nog meer namen gaat aankondigen. Of moeten we nu wachten tot eind september?
Ze zenden dit weekend show uit van The Last Internationale, Twenty One Pilots, Chef'special en Volbeat. Die stonden ook al heel toevallig in 2020 op de line up. Deze kunnen we denk ik wel verwachten dit weekend
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Los van de 3e headliner ben ik zeer benieuwd naar de rest van de programmering.Wie komen er nog terug van de line-up 2020/2021 ? en nieuwe namen ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ze zenden dit weekend show uit van The Last Internationale, Twenty One Pilots, Chef'special en Volbeat. Die stonden ook al heel toevallig in 2020 op de line up. Deze kunnen we denk ik wel verwachten dit weekend
ja en als Pinkpop dan ook nog eens Volbeat terug zet op de zondag... helemaal happy!

Ben alleen bang dat Volbeat de Noord afsluiter gaat worden misschien.
Alhoewel, ik hoop mainstage sub, zodat ze 1:15 tijdslot krijgen ( en ik misschien kan blijven hangen vooraan voor de headliner )
 
Laatst bewerkt:

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Doet Pinkpop goed hoor. Heb zelf bijzonder weinig met Metallica, maar fantastische boeking natuurlijk. Na Pearl Jam toch al de tweede hele grote naam. In 2014 stond Arcade Fire voor Metallica op het Noord podium, dat ze daar dan ook maar weer een legendarisch optreden boeken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik zie overigens dat op Ticketswap nu wel veel vrijdagtickets geplaatst worden. Waarschijnlijk RHCP-fans. Dus mocht er een die hard Metallica fan zijn, die niet tot oktober wil of durft wachten, sla je slag ;).
 
  • On fire
Waarderingen: wenteldave

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Vind het wel bijzonder pas in oktober te starten met de ticketverkoop. Denk dat je juist nu van de hype kunt profiteren omdat mensen snakken naar festivals. Werchter's verkoop start volgende week. Zonder daarmee de discussie te starten dat je op Werchter voor hetzelfde geld een dag extra krijgt, is het wel zo dat daar nu ook Pearl Jam én Metallica staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.207
Vind het wel bijzonder pas in oktober te starten met de ticketverkoop. Denk dat je juist nu van de hype kunt profiteren omdat mensen snakken naar festivals. Werchter's verkoop start volgende week. Zonder daarmee de discussie te starten dat je op Werchter voor hetzelfde geld een dag extra krijgt, is het wel zo dat daar nu ook Pearl Jam én Metallica staan.
Ik ben misschien een uitzondering, maar ik vind oktober toch fijner, omdat je dan meer namen hebt. Als Rock Werchter met die twee namen de verkoop ingaat, slijten ze aan mij nog geen kaartje.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ja, maar ik denk dat een vrij groot deel van de festivalbezoekers bij de grote meer mainstream festivals toch gaat voor de bovenkant van het programma, zeker bij Pinkpop. Maar wellicht dat het de Pinkpopganger toch in Landgraaf houdt in plaats van alvast safe te zitten op Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Het is natuurlijk niet zo dat de verkoop echt start. Het is meer een herstart. De die hards van zowel Pinkpop als Werchter zijn allang voorzien. Het is de rest van de menigte die je moet verleiden. En dat gaat wel beter met meer gedropte namen. Ik snap de keuze voor oktober dus ook wel...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hoe eerder je begint hoe beter toch? Nu lopen ze in feite onnodig drie maanden extra verkooptijd mis.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Vind het wel bijzonder pas in oktober te starten met de ticketverkoop. Denk dat je juist nu van de hype kunt profiteren omdat mensen snakken naar festivals. Werchter's verkoop start volgende week. Zonder daarmee de discussie te starten dat je op Werchter voor hetzelfde geld een dag extra krijgt, is het wel zo dat daar nu ook Pearl Jam én Metallica staan.
oktober, tja misschien wil Pinkpop met 3 headliners de verkoop in.... maar, komt de derde headliner pas in september met de touraankondiging?

en dan kom ik toch weer bij een naam als Springsteen of Coldplay uit....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken