Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
512
293
Jammer van de RHCP maar met Metallica een meer dan prima vervanger ??Dan kan ik hun show van 2014 die ik moest missen alsnog meemaken!
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Ik zie trouwens dat kol de poster van mad cool nu officieel heeft gedeeld die al eerder uitlekte hier staan een paar mooie namen tussen die zeer welkom zijn op pinkpop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik zie trouwens dat kol de poster van mad cool nu officieel heeft gedeeld die al eerder uitlekte hier staan een paar mooie namen tussen die zeer welkom zijn op pinkpop
KOL staat (imo gelukkig) op het affiche van Hurricane in Duitsland op zondag...

edit: fyi The Killers staat vrijdag / zaterdag op Hu/So. en zolang er nog geen duidelijkheid is over het affiche of de datum van TW Classic kunnen zij de zondag wel. Maar aangezien er blijkbaar een tweede TW Classic bij komt, is dat nog niet specifiek te zeggen. Wel dat Crowded House van dat TW affiche af is, gezien een andere BE datum.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
heb het lijstje (in de openingspost) even een update gegeven....
opmerking en aanvulling is welkom.
Volbeat, Twenty One Pilots, Deftones, Crowded House, Frank Carter & The Rattlesnakes, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Inhaler, Querbeat, Zara Larson, lijken oa de namen te zijn die zo goed als zeker terug keren op het affiche, uitgaande van eerdere aankondigingen.

even wat zaken er bij uitleggen, wat ik niet verwacht is een headliner die te veel de rock kant op gaat voor de zondag (dus nog naast Metallica / Pearl Jam).
Waarme imo de kans op Muse of AC/DC (voor zo ver deze verwacht werden) al behoorlijk geminimaliseerd is.
Ook headliners die al aankondingen op headline spots hebben staan, worden naarmate de tijd verstijkt meer en meer minder plausibel om nog aangekondigd te worden (zoals Muse of Post Malone).
Daarnaast deelt Pinkpop nu al 2 headliners met Rock Wercher, de kans op een headliner die niet in Werchter staat of misschien zelfs alleen op Pinkpop voor exclusief Benelux wordt ook groter.

De kans op Placebo en TOP voor Metallica op vrijdag is ook aanwezig.
Met The Killers nog niet duidelijk voor TWC is de zondag wellicht voor ze open, naast Volbeat.
Editors lijken een mogelijk nieuw gerucht voor het affiche en Royal Blood blijft een wishlist ding voor Pinkpop?
Kortom, er valt nog genoeg te speculeren en wensen/meningen te delen!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Daarnaast deelt Pinkpop nu al 2 headliners met Rock Wercher, de kans op een headliner die niet in Werchter staat of misschien zelfs alleen op Pinkpop voor exclusief Benelux wordt ook groter.
Dan neig ik toch naar MUSE. Die slaan Werchter over denk ik.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
512
293
Een optie is ook dat Post Malone de zondag 75 min krijgt als Co headliner voor Muse!
Als Muse niet komt dan een grotere naam zoals Taylor Swift, Dua Lipa, Katy Perry, Beyonce, Lady Gaga enz
Ik zie Coldplay of Bruce eerder Goffert/Malieveld/Arena aandoen
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Een optie is ook dat Post Malone de zondag 75 min krijgt als Co headliner voor Muse!
Als Muse niet komt dan een grotere naam zoals Taylor Swift, Dua Lipa, Katy Perry, Beyonce, Lady Gaga enz
Ik zie Coldplay of Bruce eerder Goffert/Malieveld/Arena aandoen
Lady Gaga of Katy Perry groter dan Muse? Ik denk dat je dan de omvang van Muse enorm onderschat. Uitverkochte Arena, Goffert Park tweemaal uitverkocht terwijl Lady Gaga bijvoorbeeld op North Sea Jazz stond.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
512
293
Lady Gaga of Katy Perry groter dan Muse? Ik denk dat je dan de omvang van Muse enorm onderschat. Uitverkochte Arena, Goffert Park tweemaal uitverkocht terwijl Lady Gaga bijvoorbeeld op North Sea Jazz stond.
Ik bedoelde eerder een grotere popnaam ?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.228
4.500
Lady Gaga of Katy Perry groter dan Muse? Ik denk dat je dan de omvang van Muse enorm onderschat. Uitverkochte Arena, Goffert Park tweemaal uitverkocht terwijl Lady Gaga bijvoorbeeld op North Sea Jazz stond.
In 2015 op NSJ was het een jazz optreden met Tony Bennett, dat is niet te vergelijken met een optreden van haar "solo". Zij doet ongetwijfeld ook heel wat tickets verschuiven. Nu denk ik dat Muse wel een grotere naam is dan Volbeat, maar denk ook wel dat Muse en Lady Gaga qua grootte vergelijkbaar zijn, zij het in een heel andere hoek natuurlijk. (Al zeg je natuurlijk ook niet dat Muse groter is ;)).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ik vind het toch lastig om te denken dat het Muse gaat worden...
Los van dat ik ook al Volbeat verwacht op zondag, is het gevoelsmatig niet verdeeld genoeg, Metallica / Pearl Jam / Muse denk ik dat je de "rockminded-pinkpopper" misschien wel gebonden hebt. Ze sluiten voor mijn gevoel te veel op elkaar aan.
Alleen op basis van de tourdata vrij en dat ze niet op werchter verwacht worden, vind ik te kort door de bocht voor Muse.
Ik verwacht iets meer singer-songerwriter of popact (goh... ik zou bijna zeggen dat Metallica / Pearl Jam / Volbeat-Eilish een optie was geweest...) en met Malone een week later in Lissabon is dat ook geen gekke gedachte de co-head Volbeat-Malone. Al vind ik die aankondiging dan wel lang duren als het zo zou zijn.
Ik denk meer in een wat exclusive kant van de stadion-acts, die catagorie die normaal niet snel een festival spelen bijvoorbeeld. En daatbij verwacht ik ook een act die pas voor de start verkoop met de aankondiging er bij gaat komen, dus pas in september, althans dat vermoeden krijg ik. Waarmee eigenlijk ook wel de acts die nu al data droppen minder relevant worden als headliner kanshebber imo...

als ik ook kijk naar wanneer ze geweest zijn, is dat ook behoorlijk dicht op elkaar als ze ook nog bij Metallica en Pearl Jam komen. Maakt imo de kans veel groter dat men bezig is met een headliner die langer geleden of misschien zelfs nog niet geweest is.
2018 - Pearl Jam
2015 - Muse
2014 - Metallica
2012 - Bruce Springsteen
2011 - Coldplay
nog niet geweest - Post Malone

en dan nog Taylor Swift, verwacht ik eigenlijk dat ze Boutique weer benelux exclusief zou kunnen doen.
Zou Muse nog bij de headliners komen zijn ze alle 3 in herhaling uit 6 jaar. Met Springsteen zit je ook hier al op een heel decennium, dat is al een grotere verschil.

en fyi, om dit verhaal te typen moet ik wel los laten dat ik toch redelijk Muse liefhebber ben en ik in principe meteen zou tekenen als ze er bij komen... want mijn onderbuikgevoel zegt heel wat anders!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Zijn er andere festivals waar Coldplay ook als optie wordt genoemd / mogelijk is?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik durf het niet met alle zekerheid te zeggen, maar is de site van Eminem compleet verandert in de laatste weken/maanden dat iemand weet? Ik verwacht hem namelijk ook weer op tour, en dan hoop ik vooral op een show op Pinkpop
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DennisvdBr

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
512
293
ik vind het toch lastig om te denken dat het Muse gaat worden...
Los van dat ik ook al Volbeat verwacht op zondag, is het gevoelsmatig niet verdeeld genoeg, Metallica / Pearl Jam / Muse denk ik dat je de "rockminded-pinkpopper" misschien wel gebonden hebt. Ze sluiten voor mijn gevoel te veel op elkaar aan.
Alleen op basis van de tourdata vrij en dat ze niet op werchter verwacht worden, vind ik te kort door de bocht voor Muse.
Ik verwacht iets meer singer-songerwriter of popact (goh... ik zou bijna zeggen dat Metallica / Pearl Jam / Volbeat-Eilish een optie was geweest...) en met Malone een week later in Lissabon is dat ook geen gekke gedachte de co-head Volbeat-Malone. Al vind ik die aankondiging dan wel lang duren als het zo zou zijn.
Ik denk meer in een wat exclusive kant van de stadion-acts, die catagorie die normaal niet snel een festival spelen bijvoorbeeld. En daatbij verwacht ik ook een act die pas voor de start verkoop met de aankondiging er bij gaat komen, dus pas in september, althans dat vermoeden krijg ik. Waarmee eigenlijk ook wel de acts die nu al data droppen minder relevant worden als headliner kanshebber imo...

als ik ook kijk naar wanneer ze geweest zijn, is dat ook behoorlijk dicht op elkaar als ze ook nog bij Metallica en Pearl Jam komen. Maakt imo de kans veel groter dat men bezig is met een headliner die langer geleden of misschien zelfs nog niet geweest is.
2018 - Pearl Jam
2015 - Muse
2014 - Metallica
2012 - Bruce Springsteen
2011 - Coldplay
nog niet geweest - Post Malone

en dan nog Taylor Swift, verwacht ik eigenlijk dat ze Boutique weer benelux exclusief zou kunnen doen.
Zou Muse nog bij de headliners komen zijn ze alle 3 in herhaling uit 6 jaar. Met Springsteen zit je ook hier al op een heel decennium, dat is al een grotere verschil.

en fyi, om dit verhaal te typen moet ik wel los laten dat ik toch redelijk Muse liefhebber ben en ik in principe meteen zou tekenen als ze er bij komen... want mijn onderbuikgevoel zegt heel wat anders!
Als Muse komt zal ik zeker niet klagen maar ook mijn onderbuik gevoel zegt dat ze niet komen!
Met de verkoop van Werchter volgende week zullen daar de laatste twee headliners denk ik wel bekend worden gemaakt die waarschijnlijk niet met Pinkpop wordt gedeeld om het een beetje exclusief te maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Marcus King kunnen we eventueel ook terug verwachten op het affiche. Tijdens Pinkpop weekend Azkena Rock in Spanje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
512
293
Marcus King kunnen we eventueel ook terug verwachten op het affiche. Tijdens Pinkpop weekend Azkena Rock in Spanje.
Zal een mooie toevoeging zijn.

Hoe groot is de kans dat we Skunk Anansie met pen kunnen noteren? Nog geen festival shows maar wel een Tour die tot eind april ingehaald wordt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Volbeat en Frank Carter op het affiche van Hellfest terug op de vrijdag (gelijk met Pinkpop)

leuke toevoeging, Rudeboy "plays urban dance squad"... Ik zeg, kom please door en weer terug naar Pinkpop in 2022!?!

hier vind je het gehele affiche van Hellfest 2022
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Zijn er andere festivals waar Coldplay ook als optie wordt genoemd / mogelijk is?
Glastonbury misschien, of Coachella. Maar Coldplay is imo geen kandidaat voor Pinkpop. Die staan dan eerder in de ziggo, Malieveld, Goffert of de Arena.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
584
371
Zou Maroon 5 kansmaken voor een headlinerspot, ze hebben een nieuw album en volgensmij hebben ze nog nooit op pinkpop gestaan…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken