Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

En zoals zonet al vermeld: als er daadwerkelijk paniek zou ontstaan bij de band, dan hadden ze gisteren de aankondiging van BST uitgesteld in plaats van er zelf vrolijk over te posten op social media.

Er is trouwens niets dat zegt dat die oorlog deze zomer nog aan de gang is. Het huidige verhaal toont veel parallellen met de oorlog tussen Rusland en Georgië, die amper 2 weken geduurd heeft.

Momenteel zijn er snelle ontwikkelingen waar ook uit paniek soms beslissingen worden gemaakt.

kort samengevat:
- Hele EBU ligt onder vuur vanwege het accepteren dat Rusland mee mag doen aan het songfestival. Oekraine en Finland doen alvast niet mee als Rusland niet mee mag doen.

- er mogen geen Britse vliegtuigen meer over Rusland vliegen.
- er mogen geen Russische vliegtuigen meer over Engeland vliegen.
- er mogen geen Russische vliegtuigen meer over Moldavië , Tsjechië en Polen vliegen.

- olie en gasprijzen stijgen heel snel waardoor door Europa rijden duur wordt. Vooral als je een flink aantal trucks meeneemt.

- Yourope heeft een statement uitgebracht dat er zorgen zijn over de situatie in Oekraïne . Zie ook de Pinkpop post.
-Met de aanslagen in Parijs werd de hele tour van Pearl Jam afgeblazen.

Ik probeer realistisch te denken en helaas niet te optimistisch met al dit nieuws.
Een (verschrikkelijke) oorlog in Oekraïne in februari heeft toch niets te maken met de festivalzomer in compleet andere landen?

Berichten over (eventuele )cancelations moet je imo alleen posten als er daadwerkelijk nieuws is. Zonder bronvermelding posten dat tours aan zijden draadjes hangen zorgt imo alleen maar voor verwarring. Helemaal gezien al die cancellations op andere festivals (bv Graspop). :)

Tours met veel shows in oost Europa denk aan Tsjechië , Polen, Oekraïne en ook Rusland is de grootste kans op een cancel. In die zin valt het dan nog mee met Pearl Jam.
Hier ben ik het wel met je eens. Concerten in oost Europa kunnen afhankelijk van de situatie wel eens komen te vervallen... Of laat ik het zo zeggen, mogelijk dat artiesten geen risico willen nemen en die concerten gaan schrappen uit hun schema...

Om voorbeeld te geven. Clapton heeft zijn 2 concerten in juni die hij in Moskou zou geven geschrapt met vanwege "organisatorische" redenen..

Om voorbeeld te geven. Clapton heeft zijn 2 concerten in juni die hij in Moskou zou geven geschrapt met vanwege "organisatorische" redenen..
Om daarop in te haken: Clapton schrapt niet z'n volledige tour... En nou ben ik er wel klaar mee (zeker omdat dit niks met PP te maken heeft).

Misschien is het een idee om een topic te maken over de toestanden in Oekraïne en de invloed die dit heeft op de festivals/concerten zoals het coronatopic. Dan kunnen dit soort discussies daar naartoe verplaatst worden

Om daarop in te haken: Clapton schrapt niet z'n volledige tour... En nou ben ik er wel klaar mee (zeker omdat dit niks met PP te maken heeft).
Precies dat was m'n punt ook. De mogelijkheid bestaat dat enkele concerten in die regio door artiesten uit hun schema wordt gehaald zoals bv Clapton al heeft gedaan. Maar genoeg nu.... laten we hopen dat de situatie snel verbeterd....

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Zal m’n mond wel houden.
Je mag gerust wat proefballonnetjes posten en ''what if'' situaties bespreken, maar je bracht het nogal feitelijk. Daarnaast leek het, door jouw stelling, alsof de beslissing om de tour te schrappen al zo goed als gemaakt is. Dat lijkt (gelukkig) mee te vallen. That's it, voel je niet persoonlijk aangevallen.

Flemming zegt zojuist in het Jeugdjournaal dat hij hoopt te staan op Pinkpop, Lowlands, Concert at Sea en Paaspop.

Volgens mij is die laatste ook al aangekondigd, sluit ik Pinkpop ook niet uit

Users who are viewing this thread