Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Ik verwacht toch ook wel een grotere naam als laatste dan, of er moet iemand hebben afgezegd ofzo

Hoeft niet perse, was bij Rock Werchter inderdaad ook niet zo.

Dit sluit Kensington wel uit toch?
Zou nog kunnen ze hebben die dag een optreden in tilburg, maar daar zullen ze afsluiter zijn. Een plekje overdag op pinkpop is nog mogelijk

W.H. Lung, geinig. Die zondag mist echt een of twee goede namen om die dag de moeite waard maken, maar de intentie is leuk.

Misschien S10 nog erbij voor zondag, als een laatste aankondiging ergens in de aanloop naar het Eurovisie. Die staat ook nog niet op het affiche toch?

Ik verwacht toch ook wel een grotere naam als laatste dan, of er moet iemand hebben afgezegd ofzo
ja, ik zie nog wel een iets grote naam er bij komen.
om reden, dat het een losse aankondiging gaat worden als laatste tik.
en nog altijd dat rare gat op de site tussen Volbeat en Nile Rodgers voor de zondag, waar Maneskin, Nightwish en Nothing But Thieves tussen zitten.

en, daarbij, nog geen podiumindeling... mag langzaam wel, dus daar zit nog wat geheimzinnigheid vanuit Pinkpop

Of misschien dat Rag N Bone Man nog wel even heen en weer vliegt tussen Groningen en Landgraaf, wat in 2020 (?) de bedoeling was.

Rock Werchter deelde een naam voor hun Slope los en als laatste act.

Ik dacht wel dat RW bij hun laatste grote worp had aangegeven dat het programma compleet was, ook al was er een gat op The Slope, en dat ze dat gat nadien gevuld hebben.

Pinkpop geeft expliciet aan dat er nog 1 naam bij komt, ik zou dan toch ook eerder denken aan een (relatief) grote naam.

Goed nieuws trouwens: er lijkt iets tijdens de headliner te gaan spelen.

Nog één laatste naam te vergeven voor de zondag. Waar ik zelf nog steeds verwacht dat Volbeat de sub is voor ID, en dat we dus nog altijd een Noord afsluiter zoeken omdat ik die niet overduidelijk in de rest van de zondagnamen zie staan. Nou kan dat nog altijd een DJ zijn op dat tijdslot (kijk naar bijvoorbeeld Avicii destijds) maar toch zijn die over het algemeen meer gebaat bij optreden na zonsondergang.

Mik ik toch op iets als Placebo...

must see's momenteel
groen = wat ik ga proberen mee te pakken, afhankelijk van spoorboekje/tijdschema
zwart = twijfel of niet
rood = sowieso niet helemaal mijn ding en hoogstwaarschijnlijk sowieso links laten liggen

Vrijdag 17 juni
Metallica, Twenty One Pilots, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet, Danny Vera, Idles, Parcels, The Pretty Reckless, Froukje, MY BABY, Blaudzun, Antoon, Sylvie Kreusch, Wies, grandson, Smash Into Pieces, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis

Zaterdag 18 juni
Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Deftones, Kaleo, Chef’Special, Lost Frequencies live, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam, Selah Sue, Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Son Mieux, Mimi Webb, Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni
Imagine Dragons, Volbeat, Nile Rodgers & CHIC, Dermot Kennedy, De Staat, Zara Larsson, Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father, Eefje de Visser, Interpol, Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost, Navarone, Rare Americans, Sea Girls, MEAU, Hang Youth, W.H. Lung

• Leuk
Waarderingen: Royke en Landgraver
Nog één laatste naam te vergeven voor de zondag. Waar ik zelf nog steeds verwacht dat Volbeat de sub is voor ID, en dat we dus nog altijd een Noord afsluiter zoeken omdat ik die niet overduidelijk in de rest van de zondagnamen zie staan. Nou kan dat nog altijd een DJ zijn op dat tijdslot (kijk naar bijvoorbeeld Avicii destijds) maar toch zijn die over het algemeen meer gebaat bij optreden na zonsondergang.

Dit klopt volgens mij niet, zoals ik de tekst van de email interpreteer, kan die act voor alle dagen zijn:
"Met de bevestiging van MY BABY, Blaudzun, Sylvie Kreusch en Smash Into Pieces op vrijdag en Navarone, Rare Americans en W.H. Lung op zondag is het 2022 programma op één act na compleet.
De acts voor zondag worden als laatste genoemd, maar er wordt niet gezegd dat die resterende act voor de zondag is

must see's momenteel
groen = wat ik ga proberen mee te pakken, afhankelijk van spoorboekje/tijdschema
zwart = twijfel of niet
rood = sowieso niet helemaal mijn ding en hoogstwaarschijnlijk sowieso links laten liggen

Vrijdag 17 juni
Metallica, Twenty One Pilots, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet, Danny Vera, Idles, Parcels, The Pretty Reckless, Froukje, MY BABY, Blaudzun, Antoon, Sylvie Kreusch, Wies, grandson, Smash Into Pieces, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis

Zaterdag 18 juni
Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Deftones, Kaleo, Chef’Special, Lost Frequencies live, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam, Selah Sue, Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Son Mieux, Mimi Webb, Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni
Imagine Dragons, Volbeat, Nile Rodgers & CHIC, Dermot Kennedy, De Staat, Zara Larsson, Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father, Eefje de Visser, Interpol, Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost, Navarone, Rare Americans, Sea Girls, MEAU, Hang Youth, W.H. Lung
lagen Maan en/of Zara Larsson sowieso maar links van me....

Ik denk dat het meest realistische is dat er zondag na ID nog een DJ komt.... Ik hoop ook dat er snel een blokkenschema komt, zodat ik een beetje kan gaan plannen. Staan een aantal namen tussen die ik totaal niet ken, zeker met de batch van vandaag, maar die misschien wel de moeite waard zijn.... eerst een schema en dan eens op onderzoek uit. Ik zeg kom er maar in @NikLN ..... je hebt nog wel een paar acts te gaan

must see's momenteel
zwart = twijfel of niet

Vrijdag 17 juni

Zaterdag 18 juni

Zondag 19 juni
Gezien het verdere sausage-gehalte in je must-sees vraag ik me af hoe je bij Nona komt als must see? Ken haar zelf niet zo goed, maar vraag me wel af wat haar dan beter maakt dan andere vrouwelijke artiesten die er staan?

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Dit klopt volgens mij niet, zoals ik de tekst van de email interpreteer, kan die act voor alle dagen zijn:
"Met de bevestiging van MY BABY, Blaudzun, Sylvie Kreusch en Smash Into Pieces op vrijdag en Navarone, Rare Americans en W.H. Lung op zondag is het 2022 programma op één act na compleet.
De acts voor zondag worden als laatste genoemd, maar er wordt niet gezegd dat die resterende act voor de zondag is
Je hebt in principe gelijk, het is inderdaad geen feit. Ik durf wel te zeggen dat ik voor 99% zeker ben dat die laatste naam nog op zondag erbij komt. Momenteel staan er namelijk 20 acts op vrijdag, 21 acts op zaterdag, en weer 20 acts op zondag geboekt. Echter is het festivalterrein op vrijdag van 12:00 tot 0:00 open, en op zaterdag en zondag van 11:00 tot 0:00. Da's een uur meer, dus het programma zal op dag 2 en 3 (net als de afgelopen ruim 10 jaren dat ik erbij was) iets eerder aanvangen. En daarnaast verwacht ik dat de set van ID korter zal duren dan die van Metallica en Pearl Jam. Dus ik kan er alleen maar van uit gaan dat die laatste missende naam op zondag speelt...

Users who are viewing this thread