Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.858
Je kan het bijna niet maken tegenover al die fans die al 2 jaar hun kaartje vasthouden. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen...?
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Zie nu dat de hele EU tour gecanceld wordt, een voor een.

Sportpaleis gecanceld, UK data gecanceld, de Duitse shows abgesagt... een voor een nu!?!?

er borrelt iets hoor, spannend!?!?
Ook de VS shows zijn nu gecanceld aangegeven.
Zou dus ook kunnen dat de VS data de zomer 2022 in schuiven en de EU data naar 2023???

Raar verhaal dit, benieuwd wat The Weeknd gaat doen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.858
Ook de VS shows zijn nu gecanceld aangegeven.
Zou dus ook kunnen dat de VS data de zomer 2022 in schuiven en de EU data naar 2023???

Raar verhaal dit, benieuwd wat The Weeknd gaat doen.
Op zijn website staat vermeld dat de nieuwe tour start op 17 januari. De oude begon een paar dagen eerder.
Dus eerst een paar maanden door de VS en dan door naar Europa denk ik.
 
Laatst bewerkt:

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
508
291
De 3e headliner zal vast al ergens een half jaar geleden geboekt zijn (zo niet nog eerder) dus kan mij bijna niet voorstellen dat The Weekend de derde headliner wordt al hou ik een slag om de arm ?
Misschien iets voor 2023/24
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Heerlijke pop headliner, dat zeker. Maar dat betekent dat hij zijn hele Europese tour op de schop gooit vanwege festivals en grotere productie. Je zal maar kaarten hebben voor de Ziggo en deze al 2 jaar vast houden......
Ik ben daar 1 van, wacht er al twee jaar op. Hij kan het niet maken om alleen pinkpop te doen. Dus of alleen arena denk ik of arena + pinkpop
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104

Vanaf minuut 42.55 wordt John Mulder (één van de directeuren van Mojo) geïnterviewd. Strekking van het interview is hoe druk het jaar 2022 wordt voor o.a. de Ziggo Dome en hoe moeilijk dat te behappen wordt doordat er amper crew is. Daar doet hij ook een interessante uitspraken over festivals, hij zegt letterlijk:
- ''We zien een enorm aanbod aan headliners voor de festivals, maar dan ook echt extreem''.
- ''Voor onze festivals van 2022 én ook nu al voor 2023 denk ik dat we heel goed uit de verf gaan komen''.
- ''Je ziet dat de institutionele en grote bands zich allemaal aanmelden''
- ''Waarbij ook nog voldoende over blijft voor nieuw talent''
- ''Er komen nog een paar grote aan voor de outdoors'' Daaronder noemt hij venue's Goffert, ArenaA, Groningen, Malieveld.
- ''Er komt nog een lawine aan namen aan voor de indoors, o.a. Afas en Ziggo''. Hij noemt Gelredome nog als indoor en alles daarboven is outdoor.
- ''Het wordt dringen bij de outdoors voor 2022, dus veel grote outdoor artiesten schuiven tours door naar 2023''.
- ''Hogere ticketprijzen zijn niet te stoppen. Als bands in Duitsland en Frankrijk 99 euro krijgen, dan vragen we in NL dus niet 79 euro.'' Werkt denk ik dus ook weer door bij festivals. Als andere festivals de hoge gages betalen, dan kan een Pinkpop niet achterblijven.

Verwachtingen voor die derde headliner mogen best hoog liggen dus.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389

Vanaf minuut 42.55 wordt John Mulder (één van de directeuren van Mojo) geïnterviewd. Strekking van het interview is hoe druk het jaar 2022 wordt voor o.a. de Ziggo Dome en hoe moeilijk dat te behappen wordt doordat er amper crew is. Daar doet hij ook een interessante uitspraken over festivals, hij zegt letterlijk:
- ''We zien een enorm aanbod aan headliners voor de festivals, maar dan ook echt extreem''.
- ''Voor onze festivals van 2022 én ook nu al voor 2023 denk ik dat we heel goed uit de verf gaan komen''.
- ''Je ziet dat de institutionele en grote bands zich allemaal aanmelden''
- ''Waarbij ook nog voldoende over blijft voor nieuw talent''
- ''Er komen nog een paar grote aan voor de outdoors'' Daaronder noemt hij venue's Goffert, ArenaA, Groningen, Malieveld.
- ''Er komt nog een lawine aan namen aan voor de indoors, o.a. Afas en Ziggo''. Hij noemt Gelredome nog als indoor en alles daarboven is outdoor.
- ''Het wordt dringen bij de outdoors voor 2022, dus veel grote outdoor artiesten schuiven tours door naar 2023''.
- ''Hogere ticketprijzen zijn niet te stoppen. Als bands in Duitsland en Frankrijk 99 euro krijgen, dan vragen we in NL dus niet 79 euro.'' Werkt denk ik dus ook weer door bij festivals. Als andere festivals de hoge gages betalen, dan kan een Pinkpop niet achterblijven.

Verwachtingen voor die derde headliner mogen best hoog liggen dus.
Enkele outdoor areas zijn vol geboekt en kan (straks) niks meer bij. Het is echt dringen van wat ik heb begrepen.
Goffert Park (normaal max.4 popconcerten per jaar)
- 2x Rammstein
- 1x RHCP
- ??
En dan zit het al vol…
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
dan maar wachten op de derde headliner, hoop niet dat we langer moeten wachten en de verkoop weer een maand verschuiven moet.

We zijn wel toe aan goed nieuws
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.858
AC/DC U2 Coldplay Springsteen Beyonce Rolling Stones Paul McCartney The Weeknd, het zal allemaal wel voorbij komen ergens in 2022/2023
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.434
6.094
dan maar wachten op de derde headliner, hoop niet dat we langer moeten wachten en de verkoop weer een maand verschuiven moet.

We zijn wel toe aan goed nieuws
Ik snap niet zo goed waarom de verkoop überhaupt is verschoven. Die derde headliner is toch niet perse nodig om de ticketverkoop te starten? RW verkoopt ook al maanden tickets.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Ik snap niet zo goed waarom de verkoop überhaupt is verschoven. Die derde headliner is toch niet perse nodig om de ticketverkoop te starten? RW verkoopt ook al maanden tickets.
als dat om de headliner gaat, zegt het wel iets over de belangen die er in het spel zijn.
of Pinkpop wil gelijke kansen voor de kaartkopers met namen bekend voor 3 dagen?
er zal vast iets aan ter grondslag liggen.
misschien wacht Pinkpop tot de rode telefoon gaat rinkelen van Leon Ramakers?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
als dat om de headliner gaat, zegt het wel iets over de belangen die er in het spel zijn.
of Pinkpop wil gelijke kansen voor de kaartkopers met namen bekend voor 3 dagen?
er zal vast iets aan ter grondslag liggen.
misschien wacht Pinkpop tot de rode telefoon gaat rinkelen van Leon Ramakers?

Zo jammer dat deze traditie in Paradiso verleden tijd is… Dat was nog eens wat met de telefoon!
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
De tour van the weeknd begon trouwens in januari 2022. Hij geeft aan om de tour te verplaatsen naar begin zomer. Als hij hiermee de zelfde volgorde aanhoud, dus eerst noord amerika en dan de rest betekent dat het best kan zijn dat hij pas in 2023 Europa aan gaat doen?

Ik heb echt geen flauw idee meer van die 3e headliner, heb die voorpret gemist!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken