Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Een beetje offtopic… maar ik had ooit eens een winter editie van BKS in gedachten. Het BKS strand vol met sneeuw, dik gekleed, kraampjes ala een kerstmarkt met glühwein, oliebollen, warme chocomel, koffie met alcoholische versnaperingen, soep, worst, etc. etc. Ook mooi aangekleed met kerstlampen in de bomen, en echt een winter thema als podium.

En dan 3 dagen achter elkaar gewoon enkel losse concerten van bijvoorbeeld Sígur Rós, Björk of Bon Iver. Dus een soort losse concerten zeg maar… maar dan outdoor in een winterlandschap. Lijkt me machtig mooi, en tegen kou kan je je kleden ;).

Hoewel ik me ook kan vinden in "zelfs Snollebollekes is ok" zou ik voor jouw idee echt wel heel wat over hebben!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Een beetje offtopic… maar ik had ooit eens een winter editie van BKS in gedachten. Het BKS strand vol met sneeuw, dik gekleed, kraampjes ala een kerstmarkt met glühwein, oliebollen, warme chocomel, koffie met alcoholische versnaperingen, soep, worst, etc. etc. Ook mooi aangekleed met kerstlampen in de bomen, en echt een winter thema als podium.

En dan 3 dagen achter elkaar gewoon enkel losse concerten van bijvoorbeeld Sígur Rós, Björk of Bon Iver. Dus een soort losse concerten zeg maar… maar dan outdoor in een winterlandschap. Lijkt me machtig mooi, en tegen kou kan je je kleden ;).
Het enige equivalent waar ik op kan komen, is Wacken Winter Nights. Voor de rest is er, voor zover ik weet, niet echt iets in de festivalwereld wat er op lijkt.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Alhoewel dat creatief denken misschien achter de schermen wel volop al gebeurt. Maar nav dat interview met Niek betwijfel ik of dat bij Pinkpop het geval is.
Pinkpop heeft nu Pearl Jam en RHCP op de affiche voor 2021 staan. Elke alternatieve versie betekent dat deze acts niet doorgaan. Met minder publiek zijn ze te duur, met een andere datum past het niet in hun huidige tourschema. Pinkpop gaat echt niet in het openbaar zinspelen op een alternatieve invulling totdat deze acts zelf afzeggen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.824
Indiaantje89 wrote:
Een beetje offtopic… maar ik had ooit eens een winter editie van BKS in gedachten. Het BKS strand vol met sneeuw, dik gekleed, kraampjes ala een kerstmarkt met glühwein, oliebollen, warme chocomel, koffie met alcoholische versnaperingen, soep, worst, etc. etc. Ook mooi aangekleed met kerstlampen in de bomen, en echt een winter thema als podium.

En dan 3 dagen achter elkaar gewoon enkel losse concerten van bijvoorbeeld Sígur Rós, Björk of Bon Iver. Dus een soort losse concerten zeg maar… maar dan outdoor in een winterlandschap. Lijkt me machtig mooi, en tegen kou kan je je kleden ;).

Het enige equivalent waar ik op kan komen, is Wacken Winter Nights. Voor de rest is er, voor zover ik weet, niet echt iets in de festivalwereld wat er op lijkt.
Tsja zo had ik ooit een Lowlands indoor editie in gedachten in de Jaarsbeurs in Utrecht... lekker kamperen in een hal. Maar daar zal de brandweer het niet mee eens zijn gok ik :D. Maar ze mogen me bellen hoor, ideeën genoeg.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Timmetje wrote:
Alhoewel dat creatief denken misschien achter de schermen wel volop al gebeurt. Maar nav dat interview met Niek betwijfel ik of dat bij Pinkpop het geval is.

Pinkpop heeft nu Pearl Jam en RHCP op de affiche voor 2021 staan. Elke alternatieve versie betekent dat deze acts niet doorgaan. Met minder publiek zijn ze te duur, met een andere datum past het niet in hun huidige tourschema. Pinkpop gaat echt niet in het openbaar zinspelen op een alternatieve invulling totdat deze acts zelf afzeggen.

Dat is inderdaad natuurlijk wel een lastige.

Het is gewoon prettig om te lezen dat ze in elk geval wel ergens mee bezig zijn of iig naar mogelijkheden kijken om het festival doorgang te laten vinden. Dat mis ik hier een beetje. Het is hoe dan ook een rotsituatie.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Tsja zo had ik ooit een Lowlands indoor editie in gedachten in de Jaarsbeurs in Utrecht… lekker kamperen in een hal. Maar daar zal de brandweer het niet mee eens zijn gok ik :D. Maar ze mogen me bellen hoor, ideeën genoeg.
Terug naar waar het ooit begon...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.824
Indiaantje89 wrote:
Tsja zo had ik ooit een Lowlands indoor editie in gedachten in de Jaarsbeurs in Utrecht… lekker kamperen in een hal. Maar daar zal de brandweer het niet mee eens zijn gok ik :D. Maar ze mogen me bellen hoor, ideeën genoeg.

Terug naar waar het ooit begon…
Klopt, ik zou het wel een tof idee vinden. Voor dance festivals is het heel normaal om in de winter iets te organiseren. Maar met bands en acts zie je zoiets niet. Al is mijn portemonnee daar ik wel een beetje blij mee.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Indiaantje89 wrote:
Tsja zo had ik ooit een Lowlands indoor editie in gedachten in de Jaarsbeurs in Utrecht… lekker kamperen in een hal. Maar daar zal de brandweer het niet mee eens zijn gok ik :D. Maar ze mogen me bellen hoor, ideeën genoeg.

Terug naar waar het ooit begon…

Als ze dezelfde line-up als die editie in De Doelen neerzetten dan zijn de kaartjes niet aan te slepen vermoed ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Timmetje wrote:
Alhoewel dat creatief denken misschien achter de schermen wel volop al gebeurt. Maar nav dat interview met Niek betwijfel ik of dat bij Pinkpop het geval is.

Pinkpop heeft nu Pearl Jam en RHCP op de affiche voor 2021 staan. Elke alternatieve versie betekent dat deze acts niet doorgaan. Met minder publiek zijn ze te duur, met een andere datum past het niet in hun huidige tourschema. Pinkpop gaat echt niet in het openbaar zinspelen op een alternatieve invulling totdat deze acts zelf afzeggen.
ook dat inderdaad...
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
Een beetje offtopic… maar ik had ooit eens een winter editie van BKS in gedachten. Het BKS strand vol met sneeuw, dik gekleed, kraampjes ala een kerstmarkt met glühwein, oliebollen, warme chocomel, koffie met alcoholische versnaperingen, soep, worst, etc. etc. Ook mooi aangekleed met kerstlampen in de bomen, en echt een winter thema als podium.

En dan 3 dagen achter elkaar gewoon enkel losse concerten van bijvoorbeeld Sígur Rós, Björk of Bon Iver. Dus een soort losse concerten zeg maar… maar dan outdoor in een winterlandschap. Lijkt me machtig mooi, en tegen kou kan je je kleden ;).


Het enige equivalent waar ik op kan komen, is Wacken Winter Nights. Voor de rest is er, voor zover ik weet, niet echt iets in de festivalwereld wat er op lijkt.

Tsja zo had ik ooit een Lowlands indoor editie in gedachten in de Jaarsbeurs in Utrecht… lekker kamperen in een hal. Maar daar zal de brandweer het niet mee eens zijn gok ik :D. Maar ze mogen me bellen hoor, ideeën genoeg.

Volgens mij was Pearl Jam al geen headliner meer:
https://festileaks.com/2020/12/pearl-jam-stelt-tournee-uit-tot-2022/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Volgens mij was Pearl Jam al geen headliner meer:
Kleine nuance, de bron gaat niet specifiek in op Europese tourdata. Maar benoemde specifiek Amerikaanse tourdata, over Europese plannen zijn tot zo ver geen wijzigingen genoemd. Hierbij is uitgegaan van een insider op The Porch / Pearl Jam forum, waarbij het mogelijk uitstellen van de Amerikaanse tour werd aangehaald. (dit is overigens kort na publicatie in dit artikel aangevuld, deze nodige nuance!)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Update
Kleine shuffle, kans op Metallica er bij in 2021 naast RHCP en PJ acht ik op dit moment het grootst.
Daarbij de kans dat Springsteen komt nihil is, dat hij de kans op een tour in 2021 niet zal aangrijpen ( https://www.nme.com/news/music/bruce-springsteen-big-surprise-coming-2021-2849613 )

Zoals ik het zie, kanshebbers Pinkpop headliner zaterdag 19 juni 2021 :


– 1 Metallica, sterke geruchten tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest)
– 2 Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, week later op Rock in Rio Lissabon 2021 (nooit op Pinkpop gestaan)
– 3 Kendrick Lamar, al enkele zomerfestival data in 2021, week later op Roskilde (nog nooit op Pinkpop gestaan)
– 4 Muse, Pinkpop 21 valt tussen de data van NovaRock en Les Eurockéennes de Belfort 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x geweest)
– 5 AC/DC, album uitgekomen in 2020 en mogelijk tour 2021 (nog nooit op Pinkpop gestaan)
– 6 Arctic Monkeys, gerucht over (outdoor-)concerten zomer 2021, laatste keer 2014 headliner, (2 x geweest)
– 7 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (1x geweest)
– 8 Volbeat, data rond Pinkpop, stonden op affiche 2020 en nog niet herbevestigd, geen headliner geweest op Pinkpop (2 x geweest)
– 9 Billie Eilish, stelt moelijk uit naar 2022 of indien niet Firefly festival inhalen in 2021 en in europa die periode een mogelijk optie. (nog nooit op Pinkpop gestaan)


opmerkingen en aanvullingen zijn welkom...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik hoop dat Pinkpop als ze op zaterdag Metallica neerzetten coulant zijn en de mensen met zaterdagtickets/vouchers de optie geven om hun kaart te swappen voor de vrijdag, zaterdag of zondag in 2022. Zoals Werchter ook deed/doet.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Ik hoop dat Pinkpop als ze op zaterdag Metallica neerzetten coulant zijn en de mensen met zaterdagtickets/vouchers de optie geven om hun kaart te swappen voor de vrijdag, zaterdag of zondag in 2022. Zoals Werchter ook deed/doet.
Aan de andere kant, je wist dat zoiets kon gebeuren bij het overzetten van je kaartje. Weet niet hoe het zit overigens met het overzetten van festivalkaarten. Wellicht kan je die van 2021 nog overzetten naar 2022.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Volgens mij hebben ze nooit de optie gegeven om te kiezen voor 2022. Dat zou in dit geval wel een mooi gebaar naar tickethouders zijn. Van Post Malone en Marsmellow naar Metallica is nogal een verschil. :lol:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Volgens mij hebben ze nooit de optie gegeven om te kiezen voor 2022. Dat zou in dit geval wel een mooi gebaar naar tickethouders zijn. Van Post Malone en Marsmellow naar Metallica is nogal een verschil.
1f606.svg
als je een voucher hebt gevraagd is het tegoed in tewisselen voor de editie van 2021 of 2022, is het tegoed na 24 maanden (na 15 mei 2020) niet gebruikt dan geld terug.
https://www.pinkpop.nl/2021/info-verplaatsing/
dus die optie was er...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Mensen hadden dus van mei 2020 tot juni 2020 de optie om een beslissing te maken als ik dat zo goed lees?

Het zou ze sieren om de optie om tickets te ruilen weer even te openen als het inderdaad Metallica is.... maar ik zie het ze inderdaad niet doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Mensen hadden dus alleen van mei 2020 tot juni 2020 de optie om die beslissing te maken als ik dat zo goed lees. Dat is aardig karig.

Het zou ze sieren om de optie om tickets te ruilen weer even te openen…. maar ik zie het ze inderdaad niet doen.
nee, kans dat dat nog gebeurt is nihil...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
In het kader van solidariteit twee kanten op (nog los van dat Post Malone gewoon in de buurt is en zou moeten kunnen) zou bij Metallica ipv Post Malone alsnog de mogelijk tot voucher of refund aanbieden wel netjes zijn.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken