Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
My bad…. Heb al een tijdje niet meegelezen… Zit met smart op de 3e headliner te wachten en hoop nog steeds op een zooi namen van 2020 op de 2021 editie, maar had een mooi affiche kunnen zijn: RHCP, PJ en FF
zou wel een beetje kort op elkaar zijn, FF en PJ stonden 2018 nog op Pinkpop en RHCP was 2016 nog headliner.
Nee, ik denk dat er een nieuwe headliner komt (lees: voor Pinkpop nieuwe heaadliner) of in uiters geval een headliner die minstens 6 jaar niet geweest is.
Met PJ en RHCP is er qua headliners al iets te snelle herhaling imo...

Als ik zou moeten gokken...
Mijn inziens kanshebbers Pinkpop headliner zaterdag 19 juni 2021 :
- 1 Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, week later op Rock in Rio Lissabon ( geen Top2000 notering)
– 2 AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan (6 x Top2000)
– 3 Dua Lipa, geruchten over 2021 zomertour, nog nooit op Pinkpop gestaan ( 3 x Top 2000 )
– 4 Arctic Monkeys, gerucht over (outdoor-)concerten zomer 2021, laatste keer 2014 headliner, (2 x geweest, 4 x Top2000)
– 5 Muse, enkel NovaRock 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest, 15 x Top2000).
– 6 Kendrick Lamar, al enkele zomerfestival data in 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan ( geen Top2000 notering)
– 7 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest, 11 x Top2000)
– 8 Billie Eilish, eventueel 2021 eerder in europa ipv juli 2020 en niet Firefly festival inhalen in 2021. (1 x Top2000)
– 9 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011, 28 x Top2000)
- 10 Volbeat, data rond Pinkpop, stonden op affiche 2020 en nog niet herbevestigd, geen headliner geweest op Pinkpop (2 x geweest, 2 x Top2000)
reserve getal : Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2022 ( 2021 was tour gepland / afhankelijk van pandemie), laatste keer 2012. (2 x geweest, 23 x Top2000)
 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
Wacht even… Dua Lipa? Is die niet nog een maatje kleiner dan Billie Eilish?
Ja, maar Dua Lipa staat er niet ver achter denk ik. Dua Lipa is tegenwoordig ook echt een grote naam geworden, staat ook al een tijdje boven Billie Eilish op Spotify qua maandelijkse luisteraars (Dua Lipa heeft er 55 miljoen per maand, en Billie Eilish 38 miljoen). Billie Eilish is in korte tijd super populair geworden, en is qua naam ook groter. Maar ik denk niet dat Dua Lipa daar ver onder zit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
had Thelonious Monster nog niet als zodanig aan het lijstje toegevoegd...
bij deze dus nog ;)

Bevestigd voor Pinkpop 2021 :

Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,

vrijdag,
Twenty One Pilots, Kensington, Frenna Deluxe, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis
zaterdag,
Deftones, Danny Vera, Joost, NONA,
zondag,
The KIK, Thelonious Monster, Ares

Tourdata rond Pinkpop 2021, vanaf affiche 2020 :
Post Malone, Anderson .Paak, Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Ellie Goulding, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
Floor Jansen en Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Geen aankondigingen 2021 rond Pinkpop, tov affiche 2020 :
Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam / staan in Londen tijdens Pinkpop)



hopelijk snel meer...
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Buiten dat ik een groot fan ben en buiten dat ik een fan ben... Waarom is 21 pilots niet headliner waardig? Niet groot genoeg? Te weinig muziek? Niet aansprekend genoeg? Qualitatief zou een show als headliner niet misstaan tho.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ik wilde eens even voortborduren op hetgeen als "denkpiste" voorbij kwam in het Rock Werchter topic, qua open tenten en open air podia.
Is voor Pinkpop wellicht ook iets waar een positievere kijk op de festivalzomer mogelijk is?

Brightlandstent als open podium en Stage 4 als open tent (is Stage 4 eigenlijk wel al, rondom geheel open)? Zou dat een reeel idee zijn? Of misschien zelfs Stage 4 schrappen om het aantal bewegingen op het terrein te beperken.

Of eventueel, zelfs de optie om een dubbele mainstage te zetten (als bijvoorbeeld Graspop al had), zou dat meer reeel zijn dan om Brightlands een open air podium te maken?
Ik denk dan aan het programma van Mainstage en Noord op de dubbele mainstage, dus een aansluitend programma op het hoofdterrein. Met dan het programma van Brightlandstent naar Noord podium.
Dan zou het programma enkel op "open air podia" plaatsvinden, met de grootste publiektrekkers op de dubbele mainstage te zien.

Zou er een reeele draai aan gegeven kunnen worden, wat denken jullie?
Roept u maar...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Ik denk dat alle opties bespreekbaar zijn zolang het festival maar door kan gaan. Nog een keer aflasten is een grote financiële strop en voor velen een ramp. Podia zullen er misschien anders uitzien of verzet worden. In de line up zal vermoed ik ook nog wel wat veranderen. Bij Bospop is de eerste canceling al binnen. Er zullen er vast nog wel wat meer zijn die liever niet touren om wat voor reden dan ook dus kan me niet voorstellen dat PP hier niet mee te maken zal krijgen.
Hoe dan ook, andere podia mogelijk niet de gedroomde line up maar het festival zal doorgang vinden als het aan de organisaties ligt. Met man en macht denken ze ook aan oplossingen/mogelijkheden om festivals door te laten gaan..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
https://www.1limburg.nl/grote-onzekerheid-bij-festivalorganisaties-voor-volgend-jaar

Grote onzekerheid bij festivalorganisaties voor volgend jaar

...
Dat blijkt uit een rondgang langs organisatoren van festivals zoals Solar Weekend, Pinkpop en Bospop.

Nog geen hosanna
Volgens Niek Murray van Pinkpop wordt gewerkt aan de volgende editie van het Landgraafse festival. "Maar vanwege de onzekerheden niet zo hard als voorgaande jaren het geval zou zijn in deze tijd", zegt hij. Een aantal artiesten is al geboekt en ook aan verdere invulling van de line-up wordt gewerkt. "Verder loopt de kaartverkoop ook, maar het is vooralsnog geen hosanna."
....

volledig artikel via 1Limburg
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Ik hoop dat de overheid snel duidelijkheid gaat geven voor de sector. Maar ik vrees ervoor....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Ik hoop dat de overheid snel duidelijkheid gaat geven voor de sector. Maar ik vrees ervoor….
Er valt toch geen duidelijkheid te geven? Je weet bij God niet wat de situatie in de zomer is of wat de status van een vaccin
(en verspreiding daarvan) tegen die tijd is.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
PJ wrote:
Ik hoop dat de overheid snel duidelijkheid gaat geven voor de sector. Maar ik vrees ervoor….

Er valt toch geen duidelijkheid te geven? Je weet bij God niet wat de situatie in de zomer is of wat de status van een vaccin
(en verspreiding daarvan) tegen die tijd is.

Maar het zal toch ook niet meer de bedoeling zijn om op 1 juni te zeggen, sorry maar het gaat niet door? Het is natuurlijk een lastige situatie, snap ik ook wel...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Maar er ligt natuurlijk nog wel wat tussen nu en 1 juni. Ik denk dat we voor maart nog niet heel veel zinnigs weten. Misschien dat ontwikkelingen rondom bijvoorbeeld Paaspop dan wel al enige hoop bieden.

Wellicht moeten we ook voor Pinkpop sowieso rekening houden met een programma dat gedomineerd wordt door Nederlandse en Belgische acts. Ik denk echter dat Lowlands daar beter mee wegkomt dan Pinkpop. Van de andere kant, ik ben zo toe aan festivals dat ik ook naar een cd'tje zou luisteren op een festivalweide.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Ik denk dat je daarin inderdaad gelijk gaat krijgen. Als het doorgaat, en dat verwacht ik eigenlijk wel, zal het programma er wel wat anders uit gaan zien. Ik verwacht eigenlijk ook zelf voor april geen duidelijkheid. We kunnen alleen maar hopen dat het doorgaat, in welke vorm dan ook, en dat het natuurlijk voor iedereen ook veilig is.....

Stiekem toch wel benieuwd of ze nog wat namen gaan droppen dit jaar.....
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
op zich natuurlijk wel een idee om over na te denken.
stel dat pinkpop wel door gaat , maar artiesten van over zee gewoonweg niet kunnen/willen komen.
wat dan?
Is er een realistische Pinkpop Line up te verzinnen met enkel acts uit Ned en Bel, eventueel dui.

 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik putte hier gisteren wel hoop uit moet ik zeggen:

DIEDERIK GOMMERS: “WE KUNNEN DEZE ZOMER NAAR LOWLANDS! ”
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik putte hier gisteren wel hoop uit moet ik zeggen:

DIEDERIK GOMMERS: “WE KUNNEN DEZE ZOMER NAAR LOWLANDS! ”

Toppie! Goed nieuws. Als onze nationale knuffeldokter het zegt dan ga ik langzaam meer hoop krijgen!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Ik putte hier gisteren wel hoop uit moet ik zeggen:

DIEDERIK GOMMERS: “WE KUNNEN DEZE ZOMER NAAR LOWLANDS! ”

Ik stel hem ook aansprakelijk voor immateriëleschadevergoeding als dit niet zo is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
rickhuissen wrote:
Ik putte hier gisteren wel hoop uit moet ik zeggen:

DIEDERIK GOMMERS: “WE KUNNEN DEZE ZOMER NAAR LOWLANDS! ”

Ik stel hem ook aansprakelijk voor immateriëleschadevergoeding als dit niet zo is.
Ik weet dat veel mensen fan zijn van hem. Maar ik vind het allemaal nogal ongenuanceerde uitspraken om eerlijk te zijn. Het is niet de eerste keer dat hij voor zijn beurt spreekt. Je moet ook oppassen met verwachtingen creëren die mogelijk niet waargemaakt kunnen worden.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
op zich natuurlijk wel een idee om over na te denken.
stel dat pinkpop wel door gaat , maar artiesten van over zee gewoonweg niet kunnen/willen komen.
wat dan?
Is er een realistische Pinkpop Line up te verzinnen met enkel acts uit Ned en Bel, eventueel dui.

Natuurlijk erg persoonlijk, maar voor mij zou de keuze geld terug of een pinkpop met alleen nederlandse artiesten simpel zijn: Dat laatste.
In normale omstandigheden is het dan natuurlijk wel erg duur betaald, maar het alternatief, nog een jaar geen Pinkpop, is nog veel erger.

Je moet dan wel zo ongeveer de hele Nederlandse Scene uitnodigen, maar dan kun je er wat mij betreft best nog wel iets van maken.
(als je er natuurlijk even doorheen kijkt dat veel namen al vaak zijn geweest etc etc)
Golden Earing, Within Temptation, Spinvis, Doe maar, Racoon, De Jeugd van Tegenwoordig, Navarone, Rowan Heze, Kensington (sorry ;), Anouk, Krezip. Na dit rampzalige jaar zou ik er enorm van genieten :wink:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Parkpop gaat verhuizen naar het Malieveld. Benieuwd of die in de toekomst ook met "grotere" namen gaan strooien dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken