Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Myles Kennedy zowel vrijdag als zondag op de poster. Bijzonder.

Die mainstage van zondag is wel belachelijk sterk.
Ik zou bijna naar Engeland gaan voor alleen die Zondag
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Biffy zou ik ook zeker een goeie toevoeging vinden hun nieuwe album lijkt een van hun betere te worden
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Biffy Clyro zou zeker een hele fijne toevoeging zijn. Beetje lastig om hun status in NL in te schatten. Heb ze een paar jaar geleden nog in Tivoli gezien en toen niet heel moeilijk hoeven door voor tickets. Vind het verder wel een steengoede band en met nog een goed album op zak gaan ze wat mij betreft ook wel naar een plek hoog (bovenaan?) de affiches.
 

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
75
65
Volgens iemand uit de nederlandse fanclub die veel contact heeft met het merchandise team van Pearl Jam ( spannender kan ik het niet maken) heeft Pinkpop dus 2 headliners voor 2021 die eigenlijk al geprogrammeerd stonden voor 2020.

Dat zijn dan dus PJ en RHCP, dus geen Post Malone als headliner voor 2021? Of is dit een verkeerde interpretatie?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ivm Gojira op Download UK, update:

Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,
Twenty One Pilots, Kensington, Deftones, Frenna Deluxe, Joost, The KIK, Danny Vera, JC Stewart, NONA, Ten Times A Million, Ares, Elle Hollis

Waarschijnlijk wel vanaf affiche 2020 :
Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
NL-acts : Floor Jansen, Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Nog onzeker tov affiche 2020 :
Post Malone, Anderson .Paak, Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Anderson Paak op Opener Festival. Voor mij was dit wel één van de interessante namen op het Pinkpopaffiche. Zou mooi zijn als hij volgend jaar weer komt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Anderson Paak op Opener Festival. Voor mij was dit wel één van de interessante namen op het Pinkpopaffiche. Zou mooi zijn als hij volgend jaar weer komt.

Als hij rond Pinkpop tourt, ongetwijfeld. Lijkt me gek om 'm dan een jaar uit te stellen. Perfect om de tweede stage af te sluiten, niet?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Oasiss wrote:
Anderson Paak op Opener Festival. Voor mij was dit wel één van de interessante namen op het Pinkpopaffiche. Zou mooi zijn als hij volgend jaar weer komt.

Als hij rond Pinkpop tourt, ongetwijfeld. Lijkt me gek om ‘m dan een jaar uit te stellen. Perfect om de tweede stage af te sluiten, niet?

Helemaal mee eens!
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
ivm Gojira op Download UK, update:

Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,
Twenty One Pilots, Kensington, Deftones, Frenna Deluxe, Joost, The KIK, Danny Vera, JC Stewart, NONA, Ten Times A Million, Ares, Elle Hollis

Waarschijnlijk wel vanaf affiche 2020 :
Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
NL-acts : Floor Jansen, Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Nog onzeker tov affiche 2020 :
Post Malone, Anderson .Paak, Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam)

Ik waardeer deze overzichten zeer Dennis! Maar waar is Ellie Goulding gebleven? (de favoriet van mijn vrouw ;-))

Misschien ook aardig om een nieuwe categorie toe te voegen: niet aangekondigt voor 2020 maar wel mogelijk/waarschijnlijk wel op PP 2021
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
DennisvdBr wrote:
ivm Gojira op Download UK, update:

Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,
Twenty One Pilots, Kensington, Deftones, Frenna Deluxe, Joost, The KIK, Danny Vera, JC Stewart, NONA, Ten Times A Million, Ares, Elle Hollis

Waarschijnlijk wel vanaf affiche 2020 :
Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
NL-acts : Floor Jansen, Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Nog onzeker tov affiche 2020 :
Post Malone, Anderson .Paak, Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam)



Ik waardeer deze overzichten zeer Dennis! Maar waar is Ellie Goulding gebleven? (de favoriet van mijn vrouw ;-))

Misschien ook aardig om een nieuwe categorie toe te voegen: niet aangekondigt voor 2020 maar wel mogelijk/waarschijnlijk wel op PP 2021
Die lijst is groter dan het affiche van Pinkpop zelf...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Was idd Ellie Goulding vergeten, inmiddels al eea aangekondigd zelfs, staat er weer bij. Ook Anderson. Paak categorie 'verhoogd' na Open'er aankondiging.
update:

Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,
Twenty One Pilots, Kensington, Deftones, Frenna Deluxe, Joost, The KIK, Danny Vera, JC Stewart, NONA, Ten Times A Million, Ares, Elle Hollis

Waarschijnlijk wel vanaf affiche 2020 :
Anderson .Paak, Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Ellie Goulding, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
NL-acts : Floor Jansen, Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Nog onzeker tov affiche 2020 :
Post Malone, Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam / staan in Londen tijdens Pinkpop)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
LOL, 3fm op Facebook
Clocks? Yellow? Of toch Viva La Vida? Welke track is altijd jouw favoriete moment in een festivalshow van Coldplay? Laat het hieronder weten!
Nou, nou... altijd die festivalshows van Coldplay ook hé?

wat een lachertje, hoeveel festivalshows zijn dat eigenlijk? kan me in Nederland eigenlijk maar 2 bedenken. Lowlands in 2000 en Pinkpop 2011?

Suggestieve verwijzing?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Heeft Kirk Hammett nog iets interessants gezegd over Pinkpop 2014 bij Kink met Tim Op Het Broek op radio?
Of komt het interessante nog?

niet iets over een tour in 2021 toevalligerwijs?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Coldplay of Metallica zijn idd de 2 bands die mij nog zouden bewegen om een dagticket voor de zaterdag te scoren. maar goed Coldplay heeft wel veel credits bij mij verspeelt met hun klimaatneutale tourgelul (flikkerende polsbandjes anyone?)

Maar goed. 1 van die 2 bands erbij en dan verkoop je gewoon uit. Maar dat gaat het niet worden. let maar op. Billie gaat de zaterdag headlinen.
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Coldplay of Metallica zijn idd de 2 bands die mij nog zouden bewegen om een dagticket voor de zaterdag te scoren. maar goed Coldplay heeft wel veel credits bij mij verspeelt met hun klimaatneutale tourgelul (flikkerende polsbandjes anyone?)

Maar goed. 1 van die 2 bands erbij en dan verkoop je gewoon uit. Maar dat gaat het niet worden. let maar op. Billie gaat de zaterdag headlinen.

Als Billie Eilish de popheadliner wordt zal ik dat toe juichen. Post Malone terug naar sub of helemaal niet meer?! Ik neig het laatste.
Met RHCP, Billie en Pearl Jam zal dat de verkoop een boost geven!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Billie Eilish... mij maak je er niet blij mee, maar goed als ze Malone vervanger is is het mij om het even voor die zaterdagavond. Puur persoonlijk hoor, totaal niet mijn ding, ook dat nieuwe nummer ook zo'n gedrocht imo...
Of Eilish de verkoop een boost zal geven, geen idee. Ziggo verkocht ze wel uit. Maar Boutique Pop-up was blamage qua verkoop. Qua headliner imo te min. Maar met al RHCP en PJ heb je twee oude rock acts staan en herhalende voor Pinkpop, die zaterdagavond zal vast wel iets Poppie of HipHop achtige kant worden met waarschijnlijk ook voor Pinkpop een nieuwe naam. In dat plaatje past Eilish prima, als je het zo bekijkt.

Metallica zou ik overigens wel toejuichen hoor. Maar dan zou er 3 rock acts als headliner staan, wat laatste jaren niet meer "de regel" was, zo lijkt. Daardoor verwacht ik geen verschuiving van Volbeat naar zaterdag, of geen SoaD als zaterdag headliner. Binnen Pop achtige genre, Coldplay zou wel een enorme boost aan de verkoop geven. Of ze nog gaan touren heb ik echt een hard hoofd in. Als Boutique niet door zou gaan en Swift wel zou touren zou ze nog een idee kunnen zijn, daarmee ook voor Pinkpop nieuwe headliner.
Ik dacht anders nog aan Eminem, die blijkbaar ook de tour voor zich uit bleef schuiven laatste jaren. Zou dan ook wel een voor Pinkpop nieuwe headliner zijn, maar ook in andere genre dan RHCP/PJ.

Voorlopig vind ik het lastig om een aanname te doen voor de zaterdag headliner. Nog geen aanwijzingen of Post Malone de tourdata gaat verplaatsen, lijkt vooralsnog op cancels. Maar ik kan me ook niet zo veel tours verder bedenken die 19 juni 2021 optie kunnen zijn?
Ik denk dat het iets in genre HipHop of Pop is en een act die een Pinkpop debuut maakt? Maar dat is enkel gebaseerd op hoe Pinkpop laatste jaren de headliners op affiche zet.

Maar goed, als het een oude rock act is, hoor je me ook niet klagen straks... ;)
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Billie Eilish… mij maak je er niet blij mee, maar goed als ze Malone vervanger is is het mij om het even voor die zaterdagavond. Puur persoonlijk hoor, totaal niet mijn ding, ook dat nieuwe nummer ook zo’n gedrocht imo…
Of Eilish de verkoop een boost zal geven, geen idee. Ziggo verkocht ze wel uit. Maar Boutique Pop-up was blamage qua verkoop. Qua headliner imo te min. Maar met al RHCP en PJ heb je twee oude rock acts staan en herhalende voor Pinkpop, die zaterdagavond zal vast wel iets Poppie of HipHop achtige kant worden met waarschijnlijk ook voor Pinkpop een nieuwe naam. In dat plaatje past Eilish prima, als je het zo bekijkt.

Metallica zou ik overigens wel toejuichen hoor. Maar dan zou er 3 rock acts als headliner staan, wat laatste jaren niet meer “de regel” was, zo lijkt. Daardoor verwacht ik geen verschuiving van Volbeat naar zaterdag, of geen SoaD als zaterdag headliner. Binnen Pop achtige genre, Coldplay zou wel een enorme boost aan de verkoop geven. Of ze nog gaan touren heb ik echt een hard hoofd in. Als Boutique niet door zou gaan en Swift wel zou touren zou ze nog een idee kunnen zijn, daarmee ook voor Pinkpop nieuwe headliner.
Ik dacht anders nog aan Eminem, die blijkbaar ook de tour voor zich uit bleef schuiven laatste jaren. Zou dan ook wel een voor Pinkpop nieuwe headliner zijn, maar ook in andere genre dan RHCP/PJ.

Voorlopig vind ik het lastig om een aanname te doen voor de zaterdag headliner. Nog geen aanwijzingen of Post Malone de tourdata gaat verplaatsen, lijkt vooralsnog op cancels. Maar ik kan me ook niet zo veel tours verder bedenken die 19 juni 2021 optie kunnen zijn?
Ik denk dat het iets in genre HipHop of Pop is en een act die een Pinkpop debuut maakt? Maar dat is enkel gebaseerd op hoe Pinkpop laatste jaren de headliners op affiche zet.

Maar goed, als het een oude rock act is, hoor je me ook niet klagen straks… ?

Mijn gedachtes goed omschreven hahaha. Persoonlijk denk ik dat een pop/hip hop act inderdaad de meeste kans heeft en een Billie eilish eigenlijk nog niet zo gek is in een co-head formule met eventueel een DJ of iets als Tame Impala erna.

Het lijstje van pop artiesten die ook festival optredens doen blijft toch wel in het gering. Meeste pop/hip hop acts zullen volgens mij vaak de voorkeur hebben voor concerten ipv festivals.

Even een lijstje van namen die ik die spot nog zie nemen (ongeacht van realiteit);
- Coldplay
- Ed Sheeran
- Beyoncé
- Billie Eilish - Tame Impala (co head)
- Eminem
- Shawn Mendez
- Taylor Swift
- Harry Styles - Imagine Dragons (Co head) (Dua Lips sub ofzo)
- The Weeknd
- Maroon 5
- Lady Gaga
- Drake
- U2
- Kanye West (vooral met de verkiezingen natuurlijk)
- Post Malone
- Adele
- Rihanna
- Madonna
- Justin Timberlake
- Depeche Mode (Zou leuk zijn!)

Zitten zeker wel wat leuke namen in maar ben heel benieuwd waar Pinkpop mee kan komen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ah inderdaad...

Tame Impala op de plek van Malone zou ook niet zo gek zijn, in co head met die Marshmallows. Tame Impala stonden vorige editie al op Hurricane/Southside als headliner, dus daar staan ze dat weekend in 2021 alvast niet.

The Weeknd lijkt me ook best een goed idee hoor voor die zaterdagavond.

Zouden imo inderdaad best kanshebbers kunnen zijn.

Anders zijn Royal Blood of Biffy Clyro wellicht optie als eventueel Malone vervanger, maar dan zit je weer in de rock-hoek.
Punt is ook, afgaande van affiche 2020 zou ik niet zo de sub kunnen aanwijzen die doorschuiven kan. Zie Rag N Bone Man dat niet doen.
Wat wel kan me toch enigszins kan voorstellen, is dat na Crowded House (die ik wel nog verwacht) en voor DJ Marshmello wellicht toch nog een classic act kan inschuiven, een soort late night special. Zoals Dianna Ross voor Glastonbury bijvoorbeeld. Of aan Jan tegemoetkoming doen met bijvoorbeeld, Dolly Parton, Bob Dylan of Neil Young voor die spot...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Qua grootte is Biffy Clyro een bandje die je ergens in de middag op de IBA neerzet hoor Dennis. Dat is echt geen sub, IBA head of 'hoofdpodium-head' materiaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken