Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

in ander nieuws…

via 1Limburg : https://www.1limburg.nl/veroorzaker-pinkpopdrama-krijgt-taakstraf-van-120-uur


De veroorzaker van het Pinkpopdrama krijgt een taakstraf van 120 uur. Ook mag hij zes maanden niet rijden. Dat heeft de rechter woensdag bepaald.

Justitie eiste tegen de 37-jarige Danny S. een celstraf van achttien maanden en een ontzegging van de rijbevoegdheid van vijf jaar.

Niet te verwijten
Volgens de rechtbank valt de verdachte het ongeluk zelf niet te verwijten, maar wel dat hij is doorgereden zonder zich te bekommeren om de slachtoffers. “Hij had beter op de weg moeten letten en zijn snelheid moeten aanpassen, maar hij kon niet verwachten dat er een groep festivalgangers op de weg zat”, aldus de rechtbank. Bij het ongeval kwam een persoon om het leven.

Veel onduidelijkheid
Volgens de rechter was er veel onduidelijkheid over het openstellen van de weg. Daarnaast was de maximumsnelheid niet goed aangegeven. Verder was er geen drank of drugs in het spel en ook is er geen bewijs dat hij zijn telefoon gebruikte tijdens het rijden.

Niet gezien
Justitie is van mening dat Danny de groep heeft moeten zien zitten, zeker omdat hij even daarvoor in de andere rijrichting al voorbij reed. De bestuurder was door de afzettingen de weg kwijt en keerde daardoor om. De rechter denkt dat Danny de groep in eerste instantie ook niet heeft gezien.

Danny verzaakte
Danny reed na het ongeluk weliswaar door, maar meldde zich binnen vijf uur bij de politie. Toch valt hem dit te verwijten, vindt de rechter. “De verdachte had moeten begrijpen dat er slachtoffers konden zijn en heeft verzaakt om hulp te bieden.”

Omdat hem dat wordt aangerekend volgt er een taakstraf.

Slachtoffers volgden uitspraak
Het ongeluk vond plaats in de vroege ochtend van 18 juni 2018, toen het Pinkpop net was afgelopen. De slachtoffers zaten op de Mensheggerweg in Landgraaf, die op dat moment al open was voor verkeer. Door de klap kwam een persoon om het leven en raakten drie anderen gewond. Zij hebben blijvend letsel.

Bij de uitspraak waren Danny S. en zijn advocaat Raimon Maessen aanwezig. Ook enkele slachtoffers volgden de uitspraak. Hun advocaat komt later woensdagmiddag met een reactie.
Dit spreekt elkaar allemaal een beetje tegen, naar mijn mening. Het ongeluk valt 'm dus niet te verwijten, maar desalniettemin had hij zijn snelheid aan moeten passen, terwijl hij de groep dus ook nog geen eens heeft gezien. Ook had ie beter op de weg moet letten, maar kon ie niet verwachten dat er een groepje mensen zou zitten. Dan had dat beter op de weg letten ook wel geholpen... Het enige dat ik niet uit dit artikel kan opmaken, is hoe hard hij reed. Zou zelf denken om en nabij de maximumsnelheid, maar het is sowieso een kwalijke zaak dat de maximumsnelheid niet was aangegeven. Ik ben natuurlijk geen rechter en misschien komt dit lullig over, maar zo klinkt het voor mij alsof hem eigenlijk alleen het doorrijden te verwijten valt. Een rijontzegging van zes maanden (ook al is het niks) slaat dan ook nergens op als het ongeluk hem niet te verwijten valt. Ik vind het allemaal een beetje vreemd...

Nogmaals, ik wil het dus niet bagatelliseren, maar het blijft een rare gang van zaken.
 
Het enige dat ik niet uit dit artikel kan opmaken, is hoe hard hij reed. Zou zelf denken om en nabij de maximumsnelheid, maar het is sowieso een kwalijke zaak dat de maximumsnelheid niet was aangegeven.
Hij reed gemiddeld 51 kilometer per uur over de Mensheggerweg. Dat bleek zowel uit de schade aan de auto als uit het gps-systeem van zijn auto. Er gold een tijdelijke maximumsnelheid van 30 kilometer per uur, deze was aangegeven maar enkel bij begin en einde van de straat. Normale snelheid is op dat stukje weg 80.

die gegevens over afzetting en snelheidsbeperking tijdens Pinkpop zijn jaarlijks gewoon in te zien overigens https://repository.officiele-overheidspublicaties.nl/externebijlagen/exb-2019-27190/currentItem
 
wenteldave wrote:
Het enige dat ik niet uit dit artikel kan opmaken, is hoe hard hij reed. Zou zelf denken om en nabij de maximumsnelheid, maar het is sowieso een kwalijke zaak dat de maximumsnelheid niet was aangegeven.

Hij reed gemiddeld 51 kilometer per uur over de Mensheggerweg. Dat bleek zowel uit de schade aan de auto als uit het gps-systeem van zijn auto. Er gold een tijdelijke maximumsnelheid van 30 kilometer per uur, deze was aangegeven maar enkel bij begin en einde van de straat. Normale snelheid is op dat stukje weg 80.

die gegevens over afzetting en snelheidsbeperking tijdens Pinkpop zijn jaarlijks gewoon in te zien overigens https://repository.officiele-overheidspublicaties.nl/externebijlagen/exb-2019-27190/currentItem
Als zelfs de rechter zegt dat de maximumsnelheid niet goed is aangegeven, dan sta ik er niet van te kijken dat hij er gemiddeld 51 kilometer per uur reed. Zeker als de weg weer open is en er daar normaal 80 wordt gereden, ben ik er niet heel verbaasd over dat hij zo hard reed. Vind het sowieso vreemd dat ze de weg vlak na Pinkpop alweer opengooien, aangezien er, en dat is helaas maar weer gebleken, genoeg volk rondloopt, wat weer risico's met zich meebrengt.
 
DennisvdBr wrote:
in ander nieuws…

via 1Limburg : https://www.1limburg.nl/veroorzaker-pinkpopdrama-krijgt-taakstraf-van-120-uur


De veroorzaker van het Pinkpopdrama krijgt een taakstraf van 120 uur. Ook mag hij zes maanden niet rijden. Dat heeft de rechter woensdag bepaald.

Justitie eiste tegen de 37-jarige Danny S. een celstraf van achttien maanden en een ontzegging van de rijbevoegdheid van vijf jaar.

Niet te verwijten
Volgens de rechtbank valt de verdachte het ongeluk zelf niet te verwijten, maar wel dat hij is doorgereden zonder zich te bekommeren om de slachtoffers. “Hij had beter op de weg moeten letten en zijn snelheid moeten aanpassen, maar hij kon niet verwachten dat er een groep festivalgangers op de weg zat”, aldus de rechtbank. Bij het ongeval kwam een persoon om het leven.

Veel onduidelijkheid
Volgens de rechter was er veel onduidelijkheid over het openstellen van de weg. Daarnaast was de maximumsnelheid niet goed aangegeven. Verder was er geen drank of drugs in het spel en ook is er geen bewijs dat hij zijn telefoon gebruikte tijdens het rijden.

Niet gezien
Justitie is van mening dat Danny de groep heeft moeten zien zitten, zeker omdat hij even daarvoor in de andere rijrichting al voorbij reed. De bestuurder was door de afzettingen de weg kwijt en keerde daardoor om. De rechter denkt dat Danny de groep in eerste instantie ook niet heeft gezien.

Danny verzaakte
Danny reed na het ongeluk weliswaar door, maar meldde zich binnen vijf uur bij de politie. Toch valt hem dit te verwijten, vindt de rechter. “De verdachte had moeten begrijpen dat er slachtoffers konden zijn en heeft verzaakt om hulp te bieden.”

Omdat hem dat wordt aangerekend volgt er een taakstraf.

Slachtoffers volgden uitspraak
Het ongeluk vond plaats in de vroege ochtend van 18 juni 2018, toen het Pinkpop net was afgelopen. De slachtoffers zaten op de Mensheggerweg in Landgraaf, die op dat moment al open was voor verkeer. Door de klap kwam een persoon om het leven en raakten drie anderen gewond. Zij hebben blijvend letsel.

Bij de uitspraak waren Danny S. en zijn advocaat Raimon Maessen aanwezig. Ook enkele slachtoffers volgden de uitspraak. Hun advocaat komt later woensdagmiddag met een reactie.



Dit spreekt elkaar allemaal een beetje tegen, naar mijn mening. Het ongeluk valt ‘m dus niet te verwijten, maar desalniettemin had hij zijn snelheid aan moeten passen, terwijl hij de groep dus ook nog geen eens heeft gezien. Ook had ie beter op de weg moet letten, maar kon ie niet verwachten dat er een groepje mensen zou zitten. Dan had dat beter op de weg letten ook wel geholpen… Het enige dat ik niet uit dit artikel kan opmaken, is hoe hard hij reed. Zou zelf denken om en nabij de maximumsnelheid, maar het is sowieso een kwalijke zaak dat de maximumsnelheid niet was aangegeven. Ik ben natuurlijk geen rechter en misschien komt dit lullig over, maar zo klinkt het voor mij alsof hem eigenlijk alleen het doorrijden te verwijten valt. Een rijontzegging van zes maanden (ook al is het niks) slaat dan ook nergens op als het ongeluk hem niet te verwijten valt. Ik vind het allemaal een beetje vreemd…

Nogmaals, ik wil het dus niet bagatelliseren, maar het blijft een rare gang van zaken.

De juridische betekenis van een schuldvraag is anders dan de "simpele" vraag of je iemand iets kan verwijten. De gehele uitspraak is overigens hier te lezen: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBLIM:2020:5579. Naar mijn mening is die best begrijpelijk opgeschreven.

Dit stukje geeft een klein kijkje in de verschillende aspecten van 'schuld':

Aan de verdachte is primair overtreding van artikel 6 WVW 1994 tenlastegelegd, waarbij het bestanddeel “schuld” nader is omschreven als “zeer, althans aanmerkelijk, onvoorzichtig en/of onoplettend”. Volgens vaste jurisprudentie van de Hoge Raad dient bij de beantwoording van deze ‘schuldvraag’ het geheel van gedragingen van de verdachte, de aard en de concrete ernst van de overtreding en de overige omstandigheden waaronder de overtreding is begaan, te worden betrokken. Voor schuld in de zin van artikel 6 WVW 1994 is enige schuld niet genoeg. Er dient minimaal sprake te zijn van een aanmerkelijke schuld. Er valt in zijn algemeenheid niet aan te geven of één verkeersovertreding voldoende kan zijn voor de bewezenverklaring van die schuld, omdat daarvoor immers voornoemde factoren van belang zijn. Voorop staat dat niet enkel uit de ernst van de gevolgen van het verkeersongeval, zoals overlijden of de ernst van het letsel van de slachtoffers, kan worden afgeleid dat sprake is van schuld in de zin van artikel 6 WVW 1994.

Ik vond zelf de strafeis behoorlijk fors. Bij verkeersdelicten kennen we heel vaak enkel verliezers. Ook los van deze zaak zit een ongeluk vaak in zo'n klein hoekje. Letterlijk iedereen die deelneemt aan het verkeer kan betrokken raken bij een ongeval met verschrikkelijke gevolgen. Een straf kan dan ook nooit compenseren voor het verlies van een persoon.

Wel vraag ik me nog af of er nog aansprakelijkheidskwesties lopen met betrekking tot hen die verantwoordelijk waren voor de gang van zaken rondom de afsluiting en opening van de weg.
 
wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:
in ander nieuws…

via 1Limburg : https://www.1limburg.nl/veroorzaker-pinkpopdrama-krijgt-taakstraf-van-120-uur


De veroorzaker van het Pinkpopdrama krijgt een taakstraf van 120 uur. Ook mag hij zes maanden niet rijden. Dat heeft de rechter woensdag bepaald.

Justitie eiste tegen de 37-jarige Danny S. een celstraf van achttien maanden en een ontzegging van de rijbevoegdheid van vijf jaar.

Niet te verwijten
Volgens de rechtbank valt de verdachte het ongeluk zelf niet te verwijten, maar wel dat hij is doorgereden zonder zich te bekommeren om de slachtoffers. “Hij had beter op de weg moeten letten en zijn snelheid moeten aanpassen, maar hij kon niet verwachten dat er een groep festivalgangers op de weg zat”, aldus de rechtbank. Bij het ongeval kwam een persoon om het leven.

Veel onduidelijkheid
Volgens de rechter was er veel onduidelijkheid over het openstellen van de weg. Daarnaast was de maximumsnelheid niet goed aangegeven. Verder was er geen drank of drugs in het spel en ook is er geen bewijs dat hij zijn telefoon gebruikte tijdens het rijden.

Niet gezien
Justitie is van mening dat Danny de groep heeft moeten zien zitten, zeker omdat hij even daarvoor in de andere rijrichting al voorbij reed. De bestuurder was door de afzettingen de weg kwijt en keerde daardoor om. De rechter denkt dat Danny de groep in eerste instantie ook niet heeft gezien.

Danny verzaakte
Danny reed na het ongeluk weliswaar door, maar meldde zich binnen vijf uur bij de politie. Toch valt hem dit te verwijten, vindt de rechter. “De verdachte had moeten begrijpen dat er slachtoffers konden zijn en heeft verzaakt om hulp te bieden.”

Omdat hem dat wordt aangerekend volgt er een taakstraf.

Slachtoffers volgden uitspraak
Het ongeluk vond plaats in de vroege ochtend van 18 juni 2018, toen het Pinkpop net was afgelopen. De slachtoffers zaten op de Mensheggerweg in Landgraaf, die op dat moment al open was voor verkeer. Door de klap kwam een persoon om het leven en raakten drie anderen gewond. Zij hebben blijvend letsel.

Bij de uitspraak waren Danny S. en zijn advocaat Raimon Maessen aanwezig. Ook enkele slachtoffers volgden de uitspraak. Hun advocaat komt later woensdagmiddag met een reactie.



Dit spreekt elkaar allemaal een beetje tegen, naar mijn mening. Het ongeluk valt ‘m dus niet te verwijten, maar desalniettemin had hij zijn snelheid aan moeten passen, terwijl hij de groep dus ook nog geen eens heeft gezien. Ook had ie beter op de weg moet letten, maar kon ie niet verwachten dat er een groepje mensen zou zitten. Dan had dat beter op de weg letten ook wel geholpen… Het enige dat ik niet uit dit artikel kan opmaken, is hoe hard hij reed. Zou zelf denken om en nabij de maximumsnelheid, maar het is sowieso een kwalijke zaak dat de maximumsnelheid niet was aangegeven. Ik ben natuurlijk geen rechter en misschien komt dit lullig over, maar zo klinkt het voor mij alsof hem eigenlijk alleen het doorrijden te verwijten valt. Een rijontzegging van zes maanden (ook al is het niks) slaat dan ook nergens op als het ongeluk hem niet te verwijten valt. Ik vind het allemaal een beetje vreemd…

Nogmaals, ik wil het dus niet bagatelliseren, maar het blijft een rare gang van zaken.

De juridische betekenis van een schuldvraag is anders dan de “simpele” vraag of je iemand iets kan verwijten. De gehele uitspraak is overigens hier te lezen: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBLIM:2020:5579. Naar mijn mening is die best begrijpelijk opgeschreven.

Dit stukje geeft een klein kijkje in de verschillende aspecten van ‘schuld’:

Aan de verdachte is primair overtreding van artikel 6 WVW 1994 tenlastegelegd, waarbij het bestanddeel “schuld” nader is omschreven als “zeer, althans aanmerkelijk, onvoorzichtig en/of onoplettend”. Volgens vaste jurisprudentie van de Hoge Raad dient bij de beantwoording van deze ‘schuldvraag’ het geheel van gedragingen van de verdachte, de aard en de concrete ernst van de overtreding en de overige omstandigheden waaronder de overtreding is begaan, te worden betrokken. Voor schuld in de zin van artikel 6 WVW 1994 is enige schuld niet genoeg. Er dient minimaal sprake te zijn van een aanmerkelijke schuld. Er valt in zijn algemeenheid niet aan te geven of één verkeersovertreding voldoende kan zijn voor de bewezenverklaring van die schuld, omdat daarvoor immers voornoemde factoren van belang zijn. Voorop staat dat niet enkel uit de ernst van de gevolgen van het verkeersongeval, zoals overlijden of de ernst van het letsel van de slachtoffers, kan worden afgeleid dat sprake is van schuld in de zin van artikel 6 WVW 1994.

Ik vond zelf de strafeis behoorlijk fors. Bij verkeersdelicten kennen we heel vaak enkel verliezers. Ook los van deze zaak zit een ongeluk vaak in zo’n klein hoekje. Letterlijk iedereen die deelneemt aan het verkeer kan betrokken raken bij een ongeval met verschrikkelijke gevolgen. Een straf kan dan ook nooit compenseren voor het verlies van een persoon.

Wel vraag ik me nog af of er nog aansprakelijkheidskwesties lopen met betrekking tot hen die verantwoordelijk waren voor de gang van zaken rondom de afsluiting en opening van de weg.
Vond de strafeis ook aan de hoge kant, vandaar ook mijn verbazing. Wat ik dan wel vreemd vind, is dat dat wordt geëist, maar blijkbaar was de aanklager dan ook niet op de hoogte van de situatie rondom deze straat. Anders lijkt het me niet dat je op zo'n belachelijk hoge eis komt.
Die snelheid mocht dus, technisch gezien, ook gewoon.
Tijdens Pinkpop waren er bijzondere verkeersmaatregelen getroffen met dien verstande dat het de bedoeling was dat op de hele Mensheggerweg een maximumsnelheid van 30 kilometer (hierna: km) per uur gold. Verbalisant [naam 2] relateert dat hij na het ongeval rond 04.40 uur vanaf de buitenring richting de plaats van het ongeval rijdt en dat er dan alleen aan het begin van de Mensheggerweg een 30 km bord staat. Dit bord werd niet herhaald na iedere wegaansluiting, hetgeen wel had gemoeten met als gevolg dat in deze rijrichting een maximumsnelheid van 80 km per uur van kracht was.
Ben ik overigens gek bezig als ik zeg dat het OM er te makkelijk van uitgaat dat de bestuurder dat groepje mensen gezien moet hebben? Ik acht dit wat hieronder staat best plausibel. De enige manier hoe je daar achter kan komen is om de situatie na te bootsen, voordat je zo'n beslissing neemt.
“Ik ben over mensen heengereden. Die zaten op de grond. [naam getuige] , ik rijd gewoon 80 en er zitten ineens mensen op de grond. In het pikkedonker. Ik heb die echt niet gezien”
 
Wel vraag ik me nog af of er nog aansprakelijkheidskwesties lopen met betrekking tot hen die verantwoordelijk waren voor de gang van zaken rondom de afsluiting en opening van de weg.
dat onderzoek was al afgesloten.

zie ook https://www.1limburg.nl/evaluatie-geen-steken-laten-vallen-bij-pinkpopdrama
Uit de evaluatie blijkt dat het verkeersplan in orde was, en goed werd nageleefd. "We hebben te maken met een uiterst betreurenswaardig ongeval, maar we hebben alle maatregelen genomen die we als gemeente hadden kunnen nemen", aldus Janssen. De gemeente gaat dan ook niet zelf een extern onderzoek opstarten naar het onderzoek.
Uit de evaluatie blijkt onder meer dat de Mensheggerweg was vrijgegeven op het moment van het ongeval, en dat dat ook de bedoeling was. Verder was duidelijk aangegeven dat de maximumsnelheid 30 kilometer per uur was, en dat er snelheidsremmende maatregelen waren genomen. Er waren ook posten met verkeersregelaars, maar die waren maandagmorgen om 4:00 uur niet meer bemand. Ook dat was volgens het verkeersplan, blijkt uit de evaluatie.

Wel zegt de gemeente toe mee te werken aan een onderzoek als een andere partij, bijvoorbeeld de slachtoffers van het ongeval, daar om vraagt. "Wij staan open voor ieder gesprek", zegt burgemeester Vlecken. "Maar dat onderzoek zal niet door het College van de gemeente Landgraaf worden geïnitieerd."
 
Denk dat je sowieso niet gek bezig bent, maar het is altijd lastig om dit soort zaken te duiden (ook al deed ik dat net ook) zonder een dossier te hebben gelezen, maar ik vermoed dat zij zwaar hechten aan het feit dat hij twee keer langs is gereden en voor het ongeval al mensen op de weg heeft gezien en hij bekend was met de situatie dat het rondom Pinkpop drukker/minder voorspelbaar is etc. Daarbij is er nog de discussie die gevoerd kan worden over het hulpeloos achterlaten van slachtoffers en doorrijden na een ongeval (ook al meldde hij zichzelf na 5 uur).

Edit: dit is een reactie op Dave
 
Oasiss wrote:
Wel vraag ik me nog af of er nog aansprakelijkheidskwesties lopen met betrekking tot hen die verantwoordelijk waren voor de gang van zaken rondom de afsluiting en opening van de weg.

dat onderzoek was al afgesloten.

zie ook https://www.1limburg.nl/evaluatie-geen-steken-laten-vallen-bij-pinkpopdrama

Uit de evaluatie blijkt dat het verkeersplan in orde was, en goed werd nageleefd. “We hebben te maken met een uiterst betreurenswaardig ongeval, maar we hebben alle maatregelen genomen die we als gemeente hadden kunnen nemen”, aldus Janssen. De gemeente gaat dan ook niet zelf een extern onderzoek opstarten naar het onderzoek.

Uit de evaluatie blijkt onder meer dat de Mensheggerweg was vrijgegeven op het moment van het ongeval, en dat dat ook de bedoeling was. Verder was duidelijk aangegeven dat de maximumsnelheid 30 kilometer per uur was, en dat er snelheidsremmende maatregelen waren genomen. Er waren ook posten met verkeersregelaars, maar die waren maandagmorgen om 4:00 uur niet meer bemand. Ook dat was volgens het verkeersplan, blijkt uit de evaluatie.

Wel zegt de gemeente toe mee te werken aan een onderzoek als een andere partij, bijvoorbeeld de slachtoffers van het ongeval, daar om vraagt. “Wij staan open voor ieder gesprek”, zegt burgemeester Vlecken. “Maar dat onderzoek zal niet door het College van de gemeente Landgraaf worden geïnitieerd.”

Hoewel ze het zelf (uiteraard) tegenspreken krijg ik toch een "wij van WC-eend-gevoel" bij die evaluatie. Maar kennelijk hebben slachtoffers/benadeelden op dat gebied geen stappen ondernomen.
 
“Ik ben over mensen heengereden. Die zaten op de grond. [naam getuige] , ik rijd gewoon 80 en er zitten ineens mensen op de grond. In het pikkedonker. Ik heb die echt niet gezien”
Wat ik hier wel enorm gek aan vind, ik ken deze weg 'redelijk goed'. Rij hier wel regelmatig.
Waar het ongeluk is gebeurd is een behoorlijk recht stuk straat, circa 250mtr rechtuit zicht vanuit een bocht en daarbij het punt waar het groepje zat staan lantaarnpalen, overigens de lantaarnpalen langs de weg werkte tijdens het ongeval.

Het verbaasde mij nog altijd, zelfs na 2 jaar, telkens als ik daar langs rijdt dat je die mensen niet gezien kan hebben?!? Al helemaal als je trager dan 80km rijden zal.
 
wel vreemd dat je nadat je de politie belt toevallig je telefoon leeg is, uitvalt en daarna je toegangscode ook nog vergeet?

Van opzet was volgens het OM geen sprake, maar onoplettend of onvoorzichtig rijgedrag wordt de bestuurder wel verweten. Het OM vermoedt dat de verdachte afgeleid was omdat hij met zijn telefoon in de weer was, maar dat kan niet getoetst worden omdat hij zijn toegangscode vergeten is. Daardoor kan het toestel niet onderzocht worden.
https://www.ad.nl/binnenland/taakstraf-voor-bestuurder-fatale-pinkpop-crash-teleurstelling-bij-slachtoffers~a6cb9d9f/
 
wel vreemd dat je nadat je de politie belt toevallig je telefoon leeg is, uitvalt en daarna je toegangscode ook nog vergeet?

Van opzet was volgens het OM geen sprake, maar onoplettend of onvoorzichtig rijgedrag wordt de bestuurder wel verweten. Het OM vermoedt dat de verdachte afgeleid was omdat hij met zijn telefoon in de weer was, maar dat kan niet getoetst worden omdat hij zijn toegangscode vergeten is. Daardoor kan het toestel niet onderzocht worden.

https://www.ad.nl/binnenland/taakstraf-voor-bestuurder-fatale-pinkpop-crash-teleurstelling-bij-slachtoffers~a6cb9d9f/
Dat verhaal rammelt idd aan alle kanten.

Verder blijft het gewoon een uiterst vervelend ongeval met enkel en alleen slachtoffers. Als niet nabestaande is het misschien makkelijk te zeggen, maar die jongen hoeft voor mij ook niet aan de hoogste boom geknoopt te worden. Hij had natuurlijk moeten stoppen, al is dat eveneens makkelijk praten hier achter mijn PC. Ik kan de complete paniek ook wel voorstellen (zonder het doorrijden goed te praten). Daarom kan ik moeilijk een mening hebben over dit soort zaken..
 
Het verhaal kent ook alleen maar verliezers.
Om te beginnen is het dom om op de weg te blijven zitten, zeker als er mensen zijn die al riepen "idioten ga van de weg af".
Punt twee wordt de weg om 4 uur opengesteld door de gemeente.
Het is een samenloop van omstandigheden. Dat wel een dode en 3 zwaargewonde en een aantal getraumatiseerd (slachtoffers als ook Danny S.) overlaat.
Triest allemaal...
 
https://www.1limburg.nl/slachtoffers-pinkpopdrama-teleurgesteld-over-uitspraak

De slachtoffers van het Pinkpopdrama zijn niet te spreken over de uitspraak van de rechter tegen veroorzaker Danny S..

Dat zeiden ze woensdagmiddag tegen L1. S. kreeg alleen een taakstraf van 120 uur. Ook kreeg hij ontzegging van de rijbevoegdheid van zes maanden, maar die periode is al voorbij. "Als je een snoepje steelt, krijg je een hogere straf dan als je iemand doodrijdt", zei een van de slachtoffers vlak na de uitspraak.

Niet hersteld
Bij het ongeluk ruim twee jaar geleden kwam één man om het leven en raakten drie anderen gewond. Ze zijn nog altijd niet hersteld van het ongeluk, zowel geestelijk als fysiek. Twee weken geleden volgden ze de zaak in de rechtbank in Maastricht en deden sommigen ook hun verhaal. Woensdag waren ze bij de uitspraak en die mondde uit in een teleurstelling. "Eigenlijk kan geen enkele straf dit drama goedmaken. Er zijn immers alleen maar verliezers, maar dit is echt wel een teleurstelling", zei een van hen. Ze gaan ervan uit dat het Openbaar Ministerie (OM) in beroep gaat.

Schadevergoeding
Advocaat Nino Pennino is advocaat namens de nabestaanden en de slachtoffers. Hij ziet door deze uitspraak ook wel mogelijkheden. Hij startte al eerder een procedure tegen de gemeente Landgraaf. De uitspraak van de rechter versterkt dat gevoel volgens Pennino. "De rechter zei dat niet duidelijk was of de weg waar het ongeluk gebeurde (Mensheggerweg, red.) nu wel of niet open was voor verkeer. De informatie op de site en de bebording spraken elkaar tegen. Ook was er verwarring over de maximumsnelheid, zo bevestigde de rechter", aldus Pennino. Hij wil eventuele schade niet alleen verhalen op de veroorzaker van het ongeluk, maar ook op de gemeente Landgraaf. Dat zal dan gebeuren in een civiele procedure, die waarschijnlijk jaren gaat duren.

Beroep
Daardoor krijgt het drama dus sowieso nog een vervolg, maar mogelijk ook strafrechtelijk. Het Openbaar Ministerie kan namelijk nog in beroep gaan, maar wilde daar woensdag nog niet op ingaan. Eerst wordt met de slachtoffers gesproken en wordt het vonnis bestudeerd.
 
The Peppers met nieuw album op Pinkpop 2021?
https://www.ad.nl/show/red-hot-chili-peppers-duiken-studio-in~ab5bf1c7/


De Red Hot Chili Peppers zijn druk bezig met hun nieuwe album. De band is de studio ingedoken, deelde bassist Flea in zijn Instagram Stories.

Eerder vertelde drummer Chad Smith al dat de mannen werken aan een nieuwe plaat. ,,De festivals zijn de enige shows die we hebben geboekt. Voor nu zijn we vooral bezig met nieuwe nummers en het schrijven van een nieuw album. We vinden het allemaal geweldig om nieuwe muziek te maken”, zei hij voor de uitbraak van het coronavirus tegen Rolling Stone.

Het is het eerste album sinds de terugkeer van gitarist John Frusciante eind vorig jaar. De groep kondigde in december aan dat Frusciante na tien jaar terugkeert en dat tegelijkertijd afscheid werd genomen van gitarist Josh Klinghoffer. Het laatste album waarop Frusciante te horen was, was Stadium Arcadium uit 2006. Daarna volgden met Klinghoffer I’m With You (2011) en The Getaway (2016).

De ‘Peppers’ zouden in juni eigenlijk op het afgeblazen Pinkpop optreden. De band is wel al geboekt voor volgend jaar.
 
Pearl Jam nu dus wel.

Volgens iemand uit de nederlandse fanclub die veel contact heeft met het merchandise team van Pearl Jam ( spannender kan ik het niet maken) heeft Pinkpop dus 2 headliners voor 2021 die eigenlijk al geprogrammeerd stonden voor 2020.

Pearl Jam was wel degelijk "geboekt" voor 2020, echter kreeg Pinkpop (Mojo) Guns and Roses aangeboden als headliner.
En aangezien Pinkpop gek is op nostalgie heben ze gekozen voor Guns and Roses.
Voor 2021 ligt de situatie weer geheel anders, volgens mij gaat Gusns niet touren.
Ik ben er blij mee, krijg ik toch een 6e optreden van PJ "gratis" in mijn schoot geworpen.

Geen knetterdend nieuws, gewoon wat achtergrond info.
 
En aangezien Pinkpop gek is op nostalgie heben ze gekozen voor Guns and Roses.

Wel grappig dit, want zowel Pearl Jam als Guns 'n Roses zijn gewoon nostalgie namen.

Verder wel leuke inside info!
 
Opzich snap ik wel dat ze GnR een keer op hun festival gehad wilde hebben. Of dat ten koste moest gaan van PJ, dat is misschien een ander verhaal. Maar historisch gezien is GnR ook geen klein bandje natuurlijk.

Ik zie wel of ik dit jaar nog een dagje ga, kwa planning komt het beter uit dan in 2020. Even de rest van de dagen afwachten.
 
PJ is inderdaad een nostalgische band, maar die stonden al op een poster, GnR nog niet, dat bedoelde ik met nostalgie
 
Gojira terug op Europese affiche. Op Download UK.
Biffy Clyro daar headliner ipv Iron Maiden.
Weer geen Disturbed te zien.
Myles Kennedy vinden we daar ook terug, zou een mooie zijn voor Pinkpop.

 
Myles Kennedy zowel vrijdag als zondag op de poster. Bijzonder.

Die mainstage van zondag is wel belachelijk sterk.
 

Users who are viewing this thread