Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

als je op Stage 4 een geluidsdichte hal neerzet misschien, maar anders niet.

Deze issue moet je ook niet vanuit oogpunt van een bezoeker bekijken. Dan wil je als consument zo veel mogelijk uit je gespendeerd geld halen, waardoor je zegt dat je tijdens een headliner die je niet bevalt een alternatief wilt. Ja dat is zo.
Vanuit organisatie is het meer een privilege aanbieden aan de headliner. Op dat moment het alleenrecht van spelen, op het tijdstip dat de artiest normaal de show zou geven op een outdoor locatie. Of die artiest dan op bijvoorbeeld Goffertpark of op Pinkpop staat is dan om het even voor Mojo.
Je kan het een mankement van Pinkpop noemen, maar ik vind het wel z'n charmes hebben. De headliner is dan ook 'echt' de headliner en de dagafsluiter.

Tja, aangezien ik een bezoeker en consument ben, kijk ik het inderdaad vooral uit die positie. Dat Pinkpop wat klantvriendelijker mag worden, lijkt mij ook geen punt van discussie.

Zou Eminem in de race zijn voor 2021? Is natuurlijk een grotere naam dan Post Malone (die wellicht 1 rangorde naar beneden?).

Die past ook enigzins in het straatje van Post Malone. Het is bekend dat Eminem voor 2019 geboekt stond op de plaats van Armin van Buuren, maar toen zei hij in December nog af.

Ik zie geen 'upcoming events' op zijn website staan dus ben benieuwd of 1 van jullie meer weet ?‍♂️

Het is toch een paar jaar geweest dat tijdens de headliner nog een band/act/DJ speelde op Stage4. Zo ben ik bij Rammstein in 2016 lekker stage 4 ingedoken om Noisia te zien.
Datzelfde jaar vond Paul McCartney het niet handig dat er nog een andere band gelijktijdig speelde, sindsdien is er geen alternatief meer geboden voor als je de headliner niks vind.

Ook bij The Stones speelde nog gewoon iets anders op Stage 4. Deze discussie is natuurlijk al een paar keer gevoerd (maar hé, we moeten wat in deze tijden), maar op ieder ander festival speelt gewoon wat anders naast de genoemde grootheden. Daar is ook een uitstekende reden voor. Voor exclusieve optredens heb je een ander platform, genaamd concert.

Ook bij The Stones speelde nog gewoon iets anders op Stage 4. Deze discussie is natuurlijk al een paar keer gevoerd (maar hé, we moeten wat in deze tijden), maar op ieder ander festival speelt gewoon wat anders naast de genoemde grootheden. Daar is ook een uitstekende reden voor. Voor exclusieve optredens heb je een ander platform, genaamd concert.
Stones was voor McCartney.

Sinds dien zijn ze er idd weer vanaf gestapt, dus denk toch dat ze een beetje gezeur hebben gehad destijds. Mja bij Balthazar werd de stekker er ook eerder getrokken toen geloof ik voor Sir McCartney. Ik zie ook niet waarom het niet zou kunnen... soundbleed naar de main valt wel mee. De rest van de dag staan die stages ook gelijk.

Oasiss wrote:

Stones was voor McCartney.

Sinds dien zijn ze er idd weer vanaf gestapt, dus denk toch dat ze een beetje gezeur hebben gehad destijds. Mja bij Balthazar werd de stekker er ook eerder getrokken toen geloof ik voor Sir McCartney. Ik zie ook niet waarom het niet zou kunnen… soundbleed naar de main valt wel mee. De rest van de dag staan die stages ook gelijk.

Klopt, maar ik bedoelde het als voorbeeld dat er ook een alternatief tegenover een grootheid kan staan.

Ik denk dat dit voornamelijk een eis van de artiesten zelf is.
Vorig jaar bij fleetwood mac moest major lazor ook hun set afbreken en zij stonden op IBA stage.

Ik denk dat dit voornamelijk een eis van de artiesten zelf is.
Vorig jaar bij fleetwood mac moest major lazor ook hun set afbreken en zij stonden op IBA stage.
Geen idee hoe dat is gegaan, maar dat klinkt logisch, omdat ze zich gewoon aan een eindtijd moeten houden. Je speelt voor Fleetwood Mac, niet tijdens. Die tijd heb je aangewezen gekregen. Punt.

Fleetwood Mac begon trouwens wel tien minuten te vroeg.

Edit: Staat ook in de 3Voor12 recensie een stukje over:

Aan de hand van beveiligers worden ze veilig naar boven geholpen, om vervolgens tien minuten te vroeg de show af te trappen. Zo gaat dat, als je zo’n status hebt. Veel jonge headliners staan bekend om te laat komen, bij de oude garde beginnen ze net zo makkelijk te vroeg.

Fleetwood Mac begon trouwens wel tien minuten te vroeg.

Edit: Staat ook in de 3Voor12 recensie een stukje over:

Aan de hand van beveiligers worden ze veilig naar boven geholpen, om vervolgens tien minuten te vroeg de show af te trappen. Zo gaat dat, als je zo’n status hebt. Veel jonge headliners staan bekend om te laat komen, bij de oude garde beginnen ze net zo makkelijk te vroeg.

Pinkpop gaat natuurlijk ook tot laat door he, snap dat je op een bepaalde leeftijd toch ook gewoon op tijd naar bed wil.

Timmetje wrote:
Fleetwood Mac begon tien minuten te vroeg.

Dan… Moet Fleetwood Mac niet zo zeiken. Dan zijn ze gewoon fout bezig, ja.
Theoretisch begon Fleetwood Mac 10 minuten te vroeg.
Maar, het was wel de 10 minuten tussen eindtijd Brightlands tent en Noord/IBA.
Major Lazor en Kiwanuka was van 20:20 tm 21:20.
Die zouden bij de start van Fleetwood Mac sowieso al gestopt moeten zijn.
Ik weet wel 100% zeker dat Fleetwood eerder starte, ze zouden 21:30 moeten starten maar begonnen dus al stipt 21:20, dat kan ik zien aan de tijd van mijn foto's. Stond gelukkig al een klein half uurtje klaar ;)

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:

Ik weet wel 100% zeker dat Fleetwood eerder starte, ze zouden 21:30 moeten starten maar begonnen dus al 21:20, dat kan ik zien aan de tijd van mijn foto’s. Stond gelukkig al een klein half uurtje klaar ?

Ik verkies elke dag een half uur kijken naar een leeg podium dan kijken naar Major Lazor. Dus geef je groot gelijk.

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:

Ik weet wel 100% zeker dat Fleetwood eerder starte, ze zouden 21:30 moeten starten maar begonnen dus al stipt 21:20, dat kan ik zien aan de tijd van mijn foto’s. Stond gelukkig al een klein half uurtje klaar ?
Het is wel veel draaien zo. Dan zat Major Lazer fout ;) (of de organisatie, ja).

Weet niet of het hier al is gezegd, maar op vele festivals (nu op greenfield) valt Disturbed (tot nu toe) af en komt daar bijna altijd Rise Against voor in de plaats. Dit zullen we ook wel kunnen verwachten op Pinkpop.

Weet niet of het hier al is gezegd, maar op vele festivals (nu op greenfield) valt Disturbed (tot nu toe) af en komt daar bijna altijd Rise Against voor in de plaats. Dit zullen we ook wel kunnen verwachten op Pinkpop.
Rise Against wel ook 18 juni en 20 juni 2021 op Hu/So in Duitsland.
Theoretisch zou een tussenstop langs landgraaf kunnen, de 19e.

Aardig affiche wel bij Greenfield, trouwens...

ik hoop dat Pinkpop binnenkort dan eindelijk met Volbeat komt hoor, mag langzaam wel.
Danko Jones mogen ze imo wel weer meenemen.
Verder weinig te verwachten hiervan.
Maar idd, wel opvallend dat Disturbed (nog) ontbreekt.
Terwijl ze de VS tour al verplaatst hebben.
Wellicht zetten ze de EU tour ook over in 2021 naar The Sickness 20th Anniversary Tour?

Dan wordt het dus de strijd tussen Pinkpop en Graspop voor het plaatsen van Rise Against. Spannend...

Dan wordt het dus de strijd tussen Pinkpop en Graspop voor het plaatsen van Rise Against. Spannend…
17e Graspop en 19e Pinkpop?
moeten ze wel 4 dagen achtereen spelen, maar in theorie plausibel

in ander nieuws...

via 1Limburg : https://www.1limburg.nl/veroorzaker-pinkpopdrama-krijgt-taakstraf-van-120-uur

De veroorzaker van het Pinkpopdrama krijgt een taakstraf van 120 uur. Ook mag hij zes maanden niet rijden. Dat heeft de rechter woensdag bepaald.

Justitie eiste tegen de 37-jarige Danny S. een celstraf van achttien maanden en een ontzegging van de rijbevoegdheid van vijf jaar.

Niet te verwijten
Volgens de rechtbank valt de verdachte het ongeluk zelf niet te verwijten, maar wel dat hij is doorgereden zonder zich te bekommeren om de slachtoffers. "Hij had beter op de weg moeten letten en zijn snelheid moeten aanpassen, maar hij kon niet verwachten dat er een groep festivalgangers op de weg zat", aldus de rechtbank. Bij het ongeval kwam een persoon om het leven.

Veel onduidelijkheid
Volgens de rechter was er veel onduidelijkheid over het openstellen van de weg. Daarnaast was de maximumsnelheid niet goed aangegeven. Verder was er geen drank of drugs in het spel en ook is er geen bewijs dat hij zijn telefoon gebruikte tijdens het rijden.

Niet gezien
Justitie is van mening dat Danny de groep heeft moeten zien zitten, zeker omdat hij even daarvoor in de andere rijrichting al voorbij reed. De bestuurder was door de afzettingen de weg kwijt en keerde daardoor om. De rechter denkt dat Danny de groep in eerste instantie ook niet heeft gezien.

Danny verzaakte
Danny reed na het ongeluk weliswaar door, maar meldde zich binnen vijf uur bij de politie. Toch valt hem dit te verwijten, vindt de rechter. "De verdachte had moeten begrijpen dat er slachtoffers konden zijn en heeft verzaakt om hulp te bieden."

Omdat hem dat wordt aangerekend volgt er een taakstraf.

Slachtoffers volgden uitspraak
Het ongeluk vond plaats in de vroege ochtend van 18 juni 2018, toen het Pinkpop net was afgelopen. De slachtoffers zaten op de Mensheggerweg in Landgraaf, die op dat moment al open was voor verkeer. Door de klap kwam een persoon om het leven en raakten drie anderen gewond. Zij hebben blijvend letsel.

Bij de uitspraak waren Danny S. en zijn advocaat Raimon Maessen aanwezig. Ook enkele slachtoffers volgden de uitspraak. Hun advocaat komt later woensdagmiddag met een reactie.

Users who are viewing this thread