Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave wrote:
Daar ben ik gewoon helemaal tevreden mee. In ieder geval een waardige vervanger voor GNR.

Gaat in ieder geval een pak meer tickets verkopen dan GnR.

Jammer voor de huidige ticketbezitters wel, al is Pearl Jam natuurlijk wel gewoon een heel degelijke vervanger.
Ik had een moord voor beide gedaan. Beide hebben natuurlijk veel klassiekers en altijd mooie setlists. Pearl Jam staat qua kwaliteit wel boven GNR. Inderdaad een logische vervanger die meer tickets zal gaan verkopen. Als dat dagprogramma van dit jaar er staat, zal het nog lastig worden om kaarten voor die zondag te gaan krijgen, denk ik zo.

Als de RHCP ook op Werchter staan moet Pinkpop wel met een klapper komen op die zaterdag trouwens. Want waarom zou iemand anders PP boven Werchter verkiezen?!
Dan kan je dus niet met Post Malone komen aanzetten, ben ik bang. Weet niet of ik Pinkpop boven Werchter zou verkiezen, maar er staan op beide festivals ook genoeg namen die ik niet wil zien en eigenlijk maar weinig die in wel wil zien. En die staan dan vaak op dezelfde dag ook...

Want waarom zou iemand anders PP boven Werchter verkiezen?!

- Dag méér vrij moeten vragen
- Dag méér geld moeten uitgeven
- Verder reizen / de grens over moeten
- Datum kan slecht uitkomen i.v.m. vakantie
- Binding met Pinkpop hebben
- Geen fuck geven om namen als Gorillaz of Alt-J

Was me eigenlijk nog niet opgevallen, maar wel netjes dat degenen met een voucher voorrang krijgen bij de kaartverkoop. Dat is toch wat om ze tegemoet te komen.
Degenen die onlangs een voucher hebben aangevraagd krijgen, zoals beloofd, voorrang. Zij kunnen zodoende al eerder, van maandag 14 september 10.00 uur tot vrijdag 18 september 10.00 uur, hun vouchers verzilveren en worden hierover nog persoonlijk geïnformeerd.

Pfff dat is een flinke tegenvaller zeg. GnR was misschien een beetje vergane glorie maar had ze graag een keer gezien.
Vorige keer Pearl Jam was voor mij een echte afknapper. Vond de setlist tegenvallen en vond het concert ook gewoon niet goed. En dan nu na maar een paar jaar weer terug. Nouja dan in ieder geval op tijd weg. Scheelt weer in de drukte. Ik ga sowieso elk jaar het gehele weekend, dus ook in 2021, maar denk niet dat ik 1 van de hoofdacts ga zien. RHCP was vorige keer ook niet bijster goed, Nu Pearl Jam erbij. Wellicht nog Post Malone. Pfffff dan alleen maar voor de sfeer en gezelligheid met ons cluppie.

Verrassend. Kwalitatief een betere dan Guns maar mijn voorkeur ligt eigenlijk meer bij die laatste (dus iets persoonlijks).

In de mail van Pinkpop staat dan Guns niet komen dus daar kan een streep door. Ik ben steeds nieuwsgieriger met wat Jan bedoelde 'we hebben wat geschoven'. Zou die dat bedoelen een andere headliner erin schuiven of bv een act boven/naast Post Molone schuiven?

PJ is voor PP natuurlijk een betere headliner dan Guns. Als ze nou Metallica erbij kunnen krijgen dan zou je zo maar kunnen uitverkopen. Ik heb het hier een tijdje niet gevolgd maar Posty is uit de running?

in de mail van Pinkpop voor de tijfelaars zekerheid, staat het volgende :
Pearl Jam komt in 2021 naar Landgraaf! Op zondag 20 juni keert de fenomenale band uit Seattle terug naar het Pinkpop-podium om de 51e editie van een knallende afsluiter te voorzien. Daarmee voegt de band zich op het affiche onder andere bij Red Hot Chili Peppers en Twenty One Pilots, evenals een aantal toffe Nederlandse acts: Kensington, Danny Vera, Frenna Deluxe, The Kik met orkest, Joost, Ares, Nona, Ten Times A Million en Nu of Nooit winnaar Elle Hollis. Guns N’ Roses komt helaas niet meer naar de 51e editie van Pinkpop.

Die zaterdag zal dan toch in komende weken nieuws over komen denk ik, als over 8 weken de verkoop begint.
Dan zal binnen deze 2 maanden de headliner voor zaterdag ook bekend zijn.

(sterkter nog de voorrang mensen, van de vouchers bijvoorbeeld, kunnen vanaf 14 september de verkoop in, dus zou de zaterdag headliner in 7 weken bekend moeten zijn?)

PJ is voor PP natuurlijk een betere headliner dan Guns. Als ze nou Metallica erbij kunnen krijgen dan zou je zo maar kunnen uitverkopen. Ik heb het hier een tijdje niet gevolgd maar Posty is uit de running?
Dacht het niet, zeker omdat ie 27 juni gewoon in Portugal staat (al ligt Lissabon volgens zijn site in het Verenigd Koninkrijk, maar goed). Hij is dus wel in de buurt, dus er is nog hoop. Ik denk alleen niet meer dat ze 'm als headliner neer gaan zetten.

bcmrmaybe wrote:

Dacht het niet, zeker omdat ie 27 juni gewoon in Portugal staat (al ligt Lissabon volgens zijn site in het Verenigd Koninkrijk, maar goed). Hij is dus wel in de buurt, dus er is nog hoop. Ik denk alleen niet meer dat ze ‘m als headliner neer gaan zetten.
dat van 27 juni was de 2020 datum, die staat er waarschijnlijk nog in zijn tourschema omdat die datum nog voorbij moet komen.

ik heb het vermoeden dat die shows gecanceld zijn, dat was althans wel wat er over de show in Glasgow gecommuniceerd is destijds.

Benieuwd hoe ze geschoven hebben. In juni gaf Jan al aan dat er eea was geschoven tijdens de Q&A met Corton.

En dan ga ik toch denken mbt die verschuivingen.... misschien dan toch wel Volbeat op een hoge positie op de zaterdag? Of hebben die dan al een gig staan op die dag?

DennisvdBr wrote:
Benieuwd hoe ze geschoven hebben. In juni gaf Jan al aan dat er eea was geschoven tijdens de Q&A met Corton.

En dan ga ik toch denken mbt die verschuivingen…. misschien dan toch wel Volbeat op een hoge positie op de zaterdag? Of hebben die dan al een gig staan op die dag?
Dat niet, maar wel de dag ervoor op Hellfest. Denk dat dat lastig zou worden.

Volbeat speelt nog al eens een dagje na elkaar. Theoretisch, kan dat dus wel.
Maar als sub laten staan voor PJ is ook geen schande hoor.

Maar de gedachte dat Volbeat de zaterdag headliner zal worden ipv Malone, ik ben voor.

Had vanaf dag 1 al het idee dat Pearl Jam wel eens ingevlogen kon worden mocht 1 van de headliners van 2020 afvallen :wink:
Wel jammer van GnR. Dan maar hopen dat die met een nieuw album op zak een andere keer komen.

Had vanaf dag 1 al het idee dat Pearl Jam wel eens ingevlogen kon worden mocht 1 van de headliners van 2020 afvallen
1f609.svg

Wel jammer van GnR. Dan maar hopen dat die met een nieuw album op zak een andere keer komen.
ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ze zouden teruggrijpen naar PP2017, PP2018, PP2019 headliners en met PP2016 al RHCP terug had ik niet verwacht dat die 4 edities nog een headliner zouden delen.
Met RHCP van PP2016 en Pearl Jam van PP2018 is imo wel "beter" dat er een headliner bij komt die nog nooit als Pinkpop-headliner stond, of nog beter een Pinkpop debuut maakt.
En ook daar hinte Jan naar in die Q&A, als er een band komt die nog nooit geweest is maken wij daar graag plek voor?

PJ wrote:
Had vanaf dag 1 al het idee dat Pearl Jam wel eens ingevlogen kon worden mocht 1 van de headliners van 2020 afvallen
1f609.svg

ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ze zouden teruggrijpen naar PP2017, PP2018, PP2019 headliners en met PP2016 al RHCP terug had ik niet verwacht dat die 4 edities nog een headliner zouden delen.
Met RHCP van PP2016 en Pearl Jam van PP2018 is imo wel “beter” dat er een headliner bij komt die nog nooit als Pinkpop-headliner stond, of nog beter een Pinkpop debuut maakt.
En ook daar hinte Jan naar in die Q&A, als er een band komt die nog nooit geweest is maken wij daar graag plek voor?
Maar welke bands zijn dat nog dan?

Ik zie (en daarmee niet de discussie startend óf Volbeat headlinerwaardig is) Volbeat niet de headliner van zaterdag worden. Pinkpop probeert de laatste tijd volgens mij toch wel in ieder geval één headliner te boeken die wat afwijkt van het gebruikelijke. Robbie Williams, Bruno Mars, Justin Bieber, Post Malone als voorbeelden.

Mocht Post Malone niet kunnen komen, denk ik dat Pinkpop toch zal proberen in dezelfde hoek te zoeken. Billie Eilish wellicht? Had net als Pearl Jam al in april aangegeven de tour uit te stellen tot 2021. Als er dan nog ergens ruimte over is in haar agenda zie ik niet in waarom zij niet ook naast haar optreden in de Ziggo Dome Pinkpop kan doen.

o, dat zijn er wel een paar.

Kijk ze kunnen natuurlijk altijd terug grijpen naar headliners die langer geleden stonden, 2011 Coldplay, 2014 Metallica.

Maar, ik noem een Roger Waters, The Who, Neil Young, AC/DC, Bob Dylan, Genesis, Heart uit de oudjes catatogrie of oud de niewere namen als Taylor Swift, Byonce, Royal Blood, Ed Sheeran, Tame Impala, The Weeknd...
Er zijn er wel wat hoor

wenteldave wrote:

o, dat zijn er wel een paar.

Kijk ze kunnen natuurlijk altijd terug grijpen naar headliners die langer geleden stonden, 2011 Coldplay, 2014 Metallica.

Maar, ik noem een Roger Waters, The Who, Neil Young, AC/DC, Bob Dylan, Genesis, Heart uit de oudjes catatogrie of oud de niewere namen als Taylor Swift, Byonce, Royal Blood, Ed Sheeran, Tame Impala, The Weeknd…
Er zijn er wel wat hoor

Dylan Genesis en Heart zie ik niet zo vlug op PP staan eerlijk gezegd. De rest van wat je opnoemt lijkt logisch. Al denk ik ook dat PP weet dat ze met Pearl Jam een hele goede boeking doen. Nieuw album op zak en tickets gegarandeerd over de toonbank. Dit zou ook het geval zijn bij bv een Taylor Swift maar dat doen ze dus toch niet. Om wat voor reden dan ook?

Users who are viewing this thread