Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Toch een vrij karige hoeveelheid kaarten. Maar ter verdediging van Pinkpop. De verkoop is natuurlijk al 1,5 maand volledig stil gevallen. Met dit lekkere weer waren anders genoeg mensen geïnspireerd geraakt om alsnog een kaartje aan te schaffen.
ja, valt mee.

Maar wel al meer dan de stand rond de jaarwisseling, toen was de helft verkocht.
Dat waren circa 65.000 kaarten.
De eerste maanden van 2020 zijn er dus nog tussen 10.000 a 15.000 bij gekomen.

Ik denk wel dat die laatste 2 maanden nog wel enkele tickets verkocht waren, maar die zaterdag en zondag zouden never boven de 60.000 bezoekers komen.
Wellicht was de vrijdag-dagticket nog wel uitverkocht.
Waren waarschijnlijk tot de dagkassa nog weekendkaarten en zaterdag/zondag ticket verkrijgbaar. En rustig terrein voor de bezoekers.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Dan moeten ze maar goed maar het programma van volgend jaar kijken.... dat is idd vrij karig. Gooi Malone maar voor GnR want GnR en Malone verkopen blijkbaar niet voldoende (al zal dat brakke zaterdagprogramma de kaartverkoop ook niet geholpen hebben) en fix een andere headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dan moeten ze maar goed maar het programma van volgend jaar kijken…. dat is idd vrij karig. Gooi Malone maar voor GnR want GnR en Malone verkopen blijkbaar niet voldoende (al zal dat brakke zaterdagprogramma de kaartverkoop ook niet geholpen hebben) en fix een andere headliner.
Dit zeg je alleen maar omdat JIJ dan Volbeat er uit wil...
Not gonna happen!

De combi GnR / Volbeat moet gehandhaafd blijven (als dat kan)
Daarbij waarom zou je de dagticketkopers benadelen, dat geldt dan voor zaterdag en zondag.

Nu het uitverkopen van Graspop was ik eigenlijk in de hoop dat de zondag een opleving zou krijgen, ook de Benelux exclusief van GnR hoopte ik langzaam op meer ticketverkoop. Waarna het nieuwe album nog een boost moest gaan geven. Maar, goed, koffie dik kijken nu...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Volbeat kan dan toch gewoon op Noord? Of Post Malone desnoods NA Guns n Roses? En dagkaarthouders voor za of zo zou je dan toch gewoon de optie kunnen geven van dag te wisselen? Die vouchers zitten sowieso toch niet aan die za of zo vast?

Ik zie het probleem niet echt hier Dennis.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
Volbeat kan dan toch gewoon op Noord? Of Post Malone desnoods NA Guns n Roses? En dagkaarthouders voor za of zo zou je dan toch gewoon de optie kunnen geven van dag te wisselen? Die vouchers zitten sowieso toch niet aan die za of zo vast?

Ik zie het probleem niet echt hier Dennis.

Ik denk dat de vouchers gekoppeld zijn aan waarde. 1 dagkaart = 110,- 2 dagkaarten = 220,- Weekend 230,- en 3 dagkaarten (wie doet dat nou weer, maar je weet het niet) = 330,-
Zo kan men volgend jaar ook kijken wat hen uitkomt.

Overigens was ik wel benieuwd naar Post Malone, in tegenstelling te veel anderen.
Maar ik zou het niet erg vinden als men volgend jaar Eminem boekt. Die heb ik 2 jaar terug in de goffert gezien, wat een show en energie geeft die vent. Zou in zijn eentje een dag kunnen uitverkopen ben ik van mening, show in de goffert was in 20 minuten volledig uitverkocht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik denk dat de vouchers gekoppeld zijn aan waarde. 1 dagkaart = 110,- 2 dagkaarten = 220,- Weekend 230,- en 3 dagkaarten (wie doet dat nou weer, maar je weet het niet) = 330,-
Zo kan men volgend jaar ook kijken wat hen uitkomt.
euhm, zo ongeveer ja...

een voucher is gelijk aan de aankoopsom inclusief de servicekosten, althans zo omschrijven ze het ook op bewaarjeticket
Dus per dagkaart zal het 110,- zijn en per weekendkaart 230,- en eventueel nog € 5,95 indien Collector ticket.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Ook apart dat mensen niet kunnen lezen. Die regeling is op zich niet onduidelijk, maar sommigen snappen dus nog steeds niet hoe het werkt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Zo duidelijk is het allemaal nog niet. Van de FAQ van Saveyourticket:

Je krijgt het terug in de vorm van een voucher. Hoe dat in zijn werk gaat verschilt per organisatie.

Nog even afwachten dus hoe Pinkpop dit gaat regelen. :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Zo duidelijk is het allemaal nog niet. Van de FAQ van Saveyourticket:

Je krijgt het terug in de vorm van een voucher. Hoe dat in zijn werk gaat verschilt per organisatie.

Nog even afwachten dus hoe Pinkpop dit gaat regelen. ?
Knap. want dat zie ik dus niet op hun site staan.
Verplaatste evenementen
1. Tickets voor evenementen die moeten worden verplaatst als gevolg van het Coronavirus blijven geldig voor het verplaatste evenement, mits die verplaatsing geschiedt binnen een termijn van 13 maanden na het oorspronkelijke evenement.
2. Als de houder van het ticket verhinderd is op de nieuwe datum van het verplaatste evenement, dan zal de houder van het ticket dit binnen afzienbare tijd kenbaar maken aan de organisator. De houder van het ticket heeft dan recht op een tegoedbon ter hoogte van de oorspronkelijke ticketprijs, inclusief boekings- of servicekosten. De waarde van deze tegoedbon kan gedurende minimaal 12 maanden na uitgifte worden gebruikt voor de aankoop van een ticket voor een ander evenement van de organisator. De geldigheidstermijn wordt op de tegoedbon vermeld.
Als de houder van het ticket geen gebruik kan maken van een tegoedbon, dan zal de houder van het ticket dat binnen afzienbare tijd kenbaar maken aan de organisator. De houder van het ticket heeft dan recht op restitutie van de oorspronkelijke ticketprijs in geld.
3. Eventuele geldelijke restitutie vindt plaats uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement.
4. Een organisator kan te allen tijde ten gunste van de houder van een ticket afwijken van het bovenstaande.
Het werkt, als het goed is, gewoon zoals bij ieder ander evenement. Je krijgt een voucher, mits je aangeeft dat je je geld terug wil. Dan is de organisatie verplicht om je je geld terug te geven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Zoals ik al zei staat het bij de FAQ (beter lezen :p ;-) )

www.bewaarjeticket.nl

FAQ (https://www.bewaarjeticket.nl/#info)

VERPLAATSTE EVENEMENTEN

Eén na laatste zin in de alinea.

Je krijgt het terug in de vorm van een voucher. Hoe dat in zijn werk gaat verschilt per organisatie.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Zoals ik al zei staat het bij de FAQ (beter lezen ? ? )

http://www.bewaarjeticket.nl

FAQ (https://www.bewaarjeticket.nl/#info)

VERPLAATSTE EVENEMENTEN

Eén na laatste zin in de alinea.

Je krijgt het terug in de vorm van een voucher. Hoe dat in zijn werk gaat verschilt per organisatie.
't Is nog vroeg, hè...
Hoe ik die zin interpreteer is dat het verstrekken van de voucher zelf per organisatie verschilt. We gaan het meemaken. Zal niet heel lang meer duren voordat die mailtjes eruit gestuurd gaan worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ja, true.

In de FAQ staat ook dat voor het ene event het 12 maanden geldig is en voor de ander, afhankelijk van wat de organisatie doet, langer. Benieuwd of de festivals mensen 24 maanden gaan geven. Kun je als je de lineup niks vindt een jaartje wachten.

Terugbetaling kan idd ook maar vind pas plaats een maand na na het verplaatste event. Gaan een hoop mensen over zeuren denk ik. Wel slim bedacht want minder mensen gaan dan geld terugvragen.

Vraag me af of die vouchers ook naamgebonden zijn. Ik zie de Swap nog weleens vol vouchers staan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ja, true.

In de FAQ staat ook dat voor het ene event het 12 maanden geldig is en voor de ander, afhankelijk van wat de organisatie doet, langer. Benieuwd of de festivals mensen 24 maanden gaan geven. Kun je als je de lineup niks vindt een jaartje wachten.

Terugbetaling kan idd ook maar vind pas plaats een maand na na het verplaatste event. Gaan een hoop mensen over zeuren denk ik. Wel slim bedacht want minder mensen gaan dan geld terugvragen.

Vraag me af of die vouchers ook naamgebonden zijn. Ik zie de Swap nog weleens vol vouchers staan.

Voucher voor Into the Grave is alleen voor Loud Noise evenementen. Die geven er wel 24 maanden de tijd voor, op zich wel netjes.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Timmetje wrote:
Ja, true.

In de FAQ staat ook dat voor het ene event het 12 maanden geldig is en voor de ander, afhankelijk van wat de organisatie doet, langer. Benieuwd of de festivals mensen 24 maanden gaan geven. Kun je als je de lineup niks vindt een jaartje wachten.

Terugbetaling kan idd ook maar vind pas plaats een maand na na het verplaatste event. Gaan een hoop mensen over zeuren denk ik. Wel slim bedacht want minder mensen gaan dan geld terugvragen.

Vraag me af of die vouchers ook naamgebonden zijn. Ik zie de Swap nog weleens vol vouchers staan.

Voucher voor Into the Grave is alleen voor Loud Noise evenementen. Die geven er wel 24 maanden de tijd voor, op zich wel netjes.
Zeker netjes. Stel je zou daarvoor je kaartje terug willen, is dat dus €79,00 voor een weekend. Dat zijn toch vier concerten of twee keer Heino... :wink:
Wat doet die bij Loud Noise? In ieder geval, wat ik wilde zeggen: je moet er maar zin in hebben. Het is niet dat ik dusdanig veel evenementen van Loud Noise interessant vindt.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Ben eigenlijk nog wel benieuwd hoe het complete programma eruit had gezien. Zou dit nog ergens naar buiten komen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ben eigenlijk nog wel benieuwd hoe het complete programma eruit had gezien. Zou dit nog ergens naar buiten komen?
ben bang dat we daar nooit achter zullen komen.
misschien een keer een verspreking van Jan Smeets of Rob Trommelen, zo van "die of die hadden we ze goed als rond"
maar de rest zal slechts bij gissen blijven.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Speciaal shirt voor PP2020

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200518_00160813/fan-hans-verheijen-biedt-jan-smeets-pinkpop-gedenkshirt-aan
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Pinksteren 2020 geen Pinkpop, wat een raar gevoel?
Als het al vreemd is dat er tijdens Pinksteren geen Pinkpop is, of een jaar Pinkpop overslaan, hoe gek is het dan een jaar zonder überhaupt Pinkpop, festivalseizoen of de grote concerten?
Maar hoe omschrijf ik dat, die live-beleving, hoe leg ik dat gevoel uit.
De live-beleving is meer dan alleen maar er bij zijn. Meer dan enkel het luisteren naar een bandje en meer dan het zien van een bandje. Het voelen van de trillingen van de muziek, het ruiken van de omgeving, weersomstandigheden, interactie publiek, nog een hapje eten of een drankje er bij, het gevoel dat het optreden of bepaalde nummers je geven.
De live-beleving prikkelen de zes zintuigen: het fysiek lichaam, de ogen, de tong, de neus, de oren, en de geest.
Niets een beter voorbeeld dan Bruce Springsteen op Pinkpop 2009.
Dat gevoel, die beleving…
De kleine grootmeester Springsteen komt op, voor de eerste keer Pinkpop en zelfs eerste keer een festival überhaupt en ja: "Hello Pinkpop, lets go, 1, 2…" BAM!!!!
Volledig bij de schouders gegrepen ontfermt hij zich 3 uur lang over je. Die eerste tonen van Badlands schalt over Landgraaf en het kippenvel komt op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik kippenvel kon krijgen. Het hele nummer en misschien wel het hele optreden was meer dan gewoon een concert van Springsteen, perfectie!
Nu nog, na 11 jaar, als Badlands op radio ingezet wordt, kippenvel. Dat gevoel omschrijft het wel…
De beeldopname zijn dan niet al te best, maar het gevoel kan ik me nog goed voor de geest halen. Niets komt over dit gevoel heen, misschien nog Springsteen op Pinkpop 2012? Misschien Muse in Goffertpark 2010 of Iron Maiden Gelredome 2018, of LIVE op Pinkpop 2017, heel veel vergeet je niet zomaar!
Op dit moment zou de opbouw van Pinkpop 2020 begonnen moeten zijn, maar niets, het heilige gras blijft leeg en wacht op ons voor volgend jaar.
Dan als dat moment daar is en ik bovenaan de trappen sta na binnenkomst en het terrein overzien kan, dat moment is onbeschrijfelijk en zal volgend jaar meer waarde hebben… Badlands: Well, lights out tonight, Trouble in the heartland, Got a head on collision, Smashin' in my guts, man, I'm caught in a cross fire, That I don't understand…

https://youtu.be/OfbanbtAyZo
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken