Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
https://www.nu.nl/muziek/6042344/mojo-directeur-over-coronacrisis-en-festivalseizoen-slechtste-timing-ooit.html

Mojo-directeur John Mulder zegt zich zorgen te maken over de doorgang van grote zomerfestivals. Mojo speelt als concertpromotor een grote rol bij onder meer Pinkpop, Down The Rabbit Hole en Lowlands.

"Voor ons - en ook voor alle andere spelers in het veld - is dit de slechtste timing ooit", zegt Mulder tegen 3voor12. "We werken met zijn allen aan de festivals, er wordt met ziel en zaligheid getimmerd aan decors, freelancers komen binnen. Iedereen vraagt zich nu af: wat gaan we doen?"

Vanuit de overheid is besloten dat evenementen in ieder geval tot 1 juni geen doorgang kunnen vinden. Hoewel de grote festivals pas na die datum gepland staan, heeft Mulder er een hard hoofd in dat ze doorgaan.

"Eerlijkheid duurt het langst: wij maken ons daar zorgen over. Het rare is dat we op een enkele band na geen afzeggingen hebben voor de zomerfestivals. Je zou denken dat een Amerikaanse groep nu denkt: ik ga in juni echt niet naar Europa. We krijgen wel telefoontjes: gaat het door, wat vinden jullie ervan? Iedereen wacht op het moment dat het echt niet kan, tot een overmachtssituatie ontstaat. Het zou voor ons desastreus zijn als de overheid pas half mei beslist wat er na 1 juni mogelijk is."
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
toch wel apart...

“Eerlijkheid duurt het langst: wij maken ons daar zorgen over. Het rare is dat we op een enkele band na geen afzeggingen hebben voor de zomerfestivals. Je zou denken dat een Amerikaanse groep nu denkt: ik ga in juni echt niet naar Europa. We krijgen wel telefoontjes: gaat het door, wat vinden jullie ervan? Iedereen wacht op het moment dat het echt niet kan, tot een overmachtssituatie ontstaat. Het zou voor ons desastreus zijn als de overheid pas half mei beslist wat er na 1 juni mogelijk is.”

geen verrassing...
Kaartverkoop
Pinkpop staat 19, 20 en 21 juni op de kalender. De organisatie van het festival in Landgraaf merkt veel van de coronacrisis. "Ja, het virus en de hele situatie heeft effect op de kaartverkoop", zegt Niek Murray van Buro Pinkpop. "Mensen wachten met het kopen van kaarten tot er meer duidelijkheid is, en dat is begrijpelijk."

https://www.1limburg.nl/impact-corona-kaartverkoop-pinkpop-en-bospop-blijft-achter
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
statement van Pinkpop is vandaag aangepast, vooral stuk vanaf Hoewel Pinkpop...

Het is zeer begrijpelijk dat er in de huidige omstandigheden veel vragen zijn over het wel of niet doorgaan van Pinkpop 2020. De maatregelen vanuit de overheid verbieden momenteel alle evenementen tot 1 juni. Hoewel Pinkpop ná deze datum op de agenda staat, bestaat er een kans dat we op 19, 20 en 21 juni nog niet met zoveel mensen bij elkaar mogen komen. We wachten in deze op het advies van de overheid. Ondertussen gaan we er vanuit dat het festival doorgaat en zodoende gaan de voorbereidingen natuurlijk gewoon door, maar het is op vele fronten een uitdaging. Wij hopen op jullie begrip en we willen vooral iedereen veel sterkte en moed wensen in deze onwerkelijke situatie.

Stay safe!

https://www.pinkpop.nl/2020/pinkpop-corona-update/
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Tuurlijk cancellen bands nog niet. Ik kan aanraden om het interview met de frontman van Nothing But Thieves bij Faceculture terug te kijken, die legt haarfijn uit hoe de vork in de steel steekt. We vergeten gemakshalve dat het voor veel bands essentieel is om te touren, anders valt echt alles ineen.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
Tuurlijk cancellen bands nog niet. Ik kan aanraden om het interview met de frontman van Nothing But Thieves bij Faceculture terug te kijken, die legt haarfijn uit hoe de vork in de steel steekt. We vergeten gemakshalve dat het voor veel bands essentieel is om te touren, anders valt echt alles ineen.

Naar welk gedeelte skippen we? Ik vind de rest over een bepaald nummer niet interessant.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Er is een apart filmpje waar hij het over het coronavirus heeft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
weet niet precies wat ik er van moet vinden, pagina grote advertenties Pinkpop en Rock Werchter in de nieuwe uitgave van OOR.

aan de ene kant mooi dat ze dit nog doen, aan de andere kant is het wel een beetje open wondjes open krabben.

ze geven nog een beetje hoop, dat vind ik dan wel mooi
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
weet niet precies wat ik er van moet vinden, pagina grote advertenties Pinkpop en Rock Werchter in de nieuwe uitgave van OOR.

aan de ene kant mooi dat ze dit nog doen, aan de andere kant is het wel een beetje open wondjes open krabben.

ze geven nog een beetje hoop, dat vind ik dan wel mooi

Het gaat echt niet gebeuren, Dennis. Die advertentieruimte is al een tijd geleden ingekocht. Sinds die tijd is de situatie alleen maar verslechterd.
Lees vanochtend de Volkskrant en de gedachten die er zijn voor een 1,5 meter-samenleving. Festivals (en concerten) zitten er voorlopig echt niet in. Laten we hopen dat de concertscene dit najaar/winter weer gaat opstarten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
weet niet precies wat ik er van moet vinden, pagina grote advertenties Pinkpop en Rock Werchter in de nieuwe uitgave van OOR.

aan de ene kant mooi dat ze dit nog doen, aan de andere kant is het wel een beetje open wondjes open krabben.

ze geven nog een beetje hoop, dat vind ik dan wel mooi

Die zijn waarschijnlijk voor de crisis al gekocht en ingepland.

Voor zowel Pinkpop als Werchter is (helaas) 0,0 hoop dat het doorgaat. Zet die knop om. Je geeft jezelf onnodig hoop. :)
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Ik ga de bom toch even droppen: ik hoop dat festivals in 2021 wel kunnen doorgaan. Dat is alleszins onzeker namelijk.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik ga de bom toch even droppen: ik hoop dat festivals in 2021 wel kunnen doorgaan. Dat is alleszins onzeker namelijk.

Laten we eerst maar eens dit jaar door komen. 2021 is nog heeeeeel ver weg....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Ik ga de bom toch even droppen: ik hoop dat festivals in 2021 wel kunnen doorgaan. Dat is alleszins onzeker namelijk.

En wie weet komt 2022 ook in gevaar!

Nooit meer festivals!

We staan inderdaad op hun punt dat onze festivals voor dit jaar gaan cancelen en dat wordt een zware. Laten we even stoppen met dat ongelofelijke doemdenken. Het is zo al erg genoeg. Een jaar geen festivals... ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik ga de bom toch even droppen: ik hoop dat festivals in 2021 wel kunnen doorgaan. Dat is alleszins onzeker namelijk.

Jup. Los van het feit dat het vaccin nog een tijd op zich kan laten wachten en de verloop van het virus en mogelijke immuniteit zie ik ook echt niet voor me hoe festivals vanaf dit najaar weer voor 2021 kunnen gaan boeken. Veel te onzeker allemaal. Grote bands zullen tours ook nog wel even uitstellen. Het is geen doemdenken. Het is realistisch vooruitkijken.

Laten we hopen dat concerten in 2021 wel weer kunnen. En zo niet maar niet. Jammer maar helaas. Gezondheid en veiligheid gaat voor.

Al is dit meer wat voor het coronatopic.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
eloelo wrote:
Ik ga de bom toch even droppen: ik hoop dat festivals in 2021 wel kunnen doorgaan. Dat is alleszins onzeker namelijk.

Jup. Los van het feit dat het vaccin nog een tijd op zich kan laten wachten en de verloop van het virus en mogelijke immuniteit zie ik ook echt niet voor me hoe festivals vanaf dit najaar weer voor 2021 kunnen gaan boeken. Veel te onzeker allemaal. Grote bands zullen tours ook nog wel even uitstellen. Het is geen doemdenken. Het is realistisch vooruitkijken.

Laten we hopen dat concerten in 2021 wel weer kunnen. En zo niet maar niet. Jammer maar helaas. Gezondheid en veiligheid gaat voor.

Al is dit meer wat voor het coronatopic.

De meeste tours worden gewoon verzet naar 2021 dus grote bands haken voor voor volgend jaar zeker niet af.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
...
Laten we even stoppen met dat ongelofelijke doemdenken. Het is zo al erg genoeg. Een jaar geen festivals…
1f622.svg
Amen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
eloelo wrote:
Ik ga de bom toch even droppen: ik hoop dat festivals in 2021 wel kunnen doorgaan. Dat is alleszins onzeker namelijk.

En wie weet komt 2022 ook in gevaar!

Nooit meer festivals!

We staan inderdaad op hun punt dat onze festivals voor dit jaar gaan cancelen en dat wordt een zware. Laten we even stoppen met dat ongelofelijke doemdenken. Het is zo al erg genoeg. Een jaar geen festivals…
1f622.svg

Eens. Gelukkig zijn virologen geen beleidsmakers. Als je een jurist om een mening vraagt krijg je alleen juridische risico's, als je een viroloog om zijn mening vraagt krijg je alleen risico's over virussen. De samenleving veert op een gegeven moment terug naar de (min on meer) normale staat terwijl Corona een risico blijft. We hebben altijd een risico op besmetting met een raar virus, sars bijvoorbeeld. Het zal nooit 0 worden. Deze zomer is idd verloren maar we gaan met elkaar toe naar een samenleving waar we meer bewust zijn van de virologische risico's en passen daar mogelijk structureel ons gedrag op aan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Gelukkig wegen beleidsbepalers inderdaad alle belangen, althans dat pretenderen ze. Maar als volgend jaar medisch experts nog steeds zeggen dat een weekend lang 50.000 man op een kluitje bij elkaar brengen onder gebrekkige hygiëne een groot risico op herhaling met zich brengt, moeten we ons ook dan zorgen maken. Een maand geleden was het nog paniekzaaien te denken dat Pinkpop niet doorgaat. Daar heeft de grootste positieveling zich nu al bij neergelegd. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar dat is wat we op dit forum doen.

Dat gezegd hebbende, ben ik er ook wel klaar mee en was dit een prima weekend geweest waarin ik het festivalseizoen in Schijndel had willen aftrappen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken