Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
“De maatregelen vanuit de overheid verbieden alle evenementen tot 1 juni as. Pinkpop staat ná deze datum op de agenda en daarom gaan we er vooralsnog vanuit dat het festival gewoon doorgaat.”

In deze quote staat toch precies zoals het is? Vooralsnog gaat het door. En weten allemaal dat evenementen tot 1 juni niet doorgaan. Wat daarna gebeurt weten we niet. Pinkpop zegt hier imo niks verkeerd.
“Vooralsnog” impliceert ook vrij duidelijk, dat een annulering tot de mogelijkheden behoort.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.214
4.467
Welk weldenkend mens kan er nu vanuit gaan dat een festival waar 50.000 mensen per dag komen en de hygiëne te wensen overlaat een kleine drie weken na 1 juni door gaat?

Een statement waarin wordt vermeld dat Pinkpop ervoor zorgt dat, als (wonder boven wonder) het festival doorgang kan vinden, alles tijdig gereed is, was meer op zijn plek geweest.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Welk weldenkend mens kan er nu vanuit gaan dat een festival waar 50.000 mensen per dag komen en de hygiëne te wensen overlaat een kleine drie weken na 1 juni door gaat?

Een statement waarin wordt vermeld dat Pinkpop ervoor zorgt dat, als (wonder boven wonder) het festival doorgang kan vinden, alles tijdig gereed is, was meer op zijn plek geweest.

Weet jij hoe lang het Corona nog aanhoudt?
De maatregelen zullen stapgewijs afgebouwd worden. Nergens is gezegd dat dat afbouwen pas vanaf 1 juni plaatsvindt. In Nederland lopen de meeste maatregelen tot 6 april (nog steeds).
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.214
4.467
Oasiss wrote:
Welk weldenkend mens kan er nu vanuit gaan dat een festival waar 50.000 mensen per dag komen en de hygiëne te wensen overlaat een kleine drie weken na 1 juni door gaat?

Een statement waarin wordt vermeld dat Pinkpop ervoor zorgt dat, als (wonder boven wonder) het festival doorgang kan vinden, alles tijdig gereed is, was meer op zijn plek geweest.

Weet jij hoe lang het Corona nog aanhoudt?
De maatregelen zullen stapgewijs afgebouwd worden. Nergens is gezegd dat dat afbouwen pas vanaf 1 juni plaatsvindt. In Nederland lopen de meeste maatregelen tot 6 april (nog steeds).

Nee, dat weet helaas niemand. Maar evenementen tot 1 juni worden gecanceld. IC's verwachten eind mei een piek. Hoe jammer ik het ook vind, er is toch amper een scenario te bedenken waarin het door laten gaan van major festivals over minder dan 3 maanden een goed idee is. In Wuhan mogen nu weer mensen de straat op, ze gaan niet volgende week een alternatieve Olympische Spelen houden.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Timmetje wrote:
Het is natuurlijk vervelend als een festival (en al helemaal je favo festival) niet doorgaat, maar in dit geval is het voor het grote goed. Pinkpop 2020 gaat niet gebeuren.

Even tanden op elkaar en volgend jaar beter.
Met een beetje mazzel met ACDC dan op het programma!

Met een beetje mazzel AC/DC in je Johan Cruijf ArenA. Daar waren ze toch al bezig met programmeren?
Geen idee of het geluid daar daadwerkelijk zo slecht is, maar ik zou een concert daar op papier niet verkeerd vinden.

Is AC/DC in de ArenA volgend jaar een bestaand gerucht of noem je dit nu als hypothetische locatie waar ze zouden kunnen spelen? Ik had er nog niks over gelezen hier.
Heeft niks met het Pinkpop-topic te maken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Laat er ons in 2021 een dubbel zo mooi festivaljaar van maken. Het voelt nog oneindig lang aan nu, maar het zal er sneller zijn dan gedacht.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.454
6.116
3voor12 herpost net het toneelstuk over Pinkpop. Deze registratie is te zien op:

https://3voor12.vpro.nl/update~7331b486-8936-42a8-a46b-3fc443c82995~kijken-toneelstuk-pinkpop-een-muzikaal-liefdesverhaal~.html

Vermakelijk anderhalf uurtje!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
wenteldave wrote:

Timmetje wrote:
Het is natuurlijk vervelend als een festival (en al helemaal je favo festival) niet doorgaat, maar in dit geval is het voor het grote goed. Pinkpop 2020 gaat niet gebeuren.

Even tanden op elkaar en volgend jaar beter.
Met een beetje mazzel met ACDC dan op het programma!


Met een beetje mazzel AC/DC in je Johan Cruijf ArenA. Daar waren ze toch al bezig met programmeren?
Geen idee of het geluid daar daadwerkelijk zo slecht is, maar ik zou een concert daar op papier niet verkeerd vinden.

Is AC/DC in de ArenA volgend jaar een bestaand gerucht of noem je dit nu als hypothetische locatie waar ze zouden kunnen spelen? Ik had er nog niks over gelezen hier.
Heeft niks met het Pinkpop-topic te maken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Als hypothetische locatie. Dat is ook eigenlijk puur omdat ik niet helemaal naar Landgraaf wil afreizen voor een festivalshow van ze, zoals Tim aangaf. Johan Cruijff ArenA is in ieder geval wel bezig met programmeren voor volgend jaar. Ze hadden al artiesten geboekt, alleen nu het EK is verplaatst naar volgend jaar zomer, krijgen ze een klein probleempje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
In principe nog 80 dagen tot Pinkpop 2020 ?!?

Kans dat er vandaag duidelijkheid komt over juno, is heel klein.

Vanavond om 19.00 uur staat een belangrijke persconferentie gepland. Het kabinet maakt dan bekend hoe de coronamaatregelen eruit gaan zien na volgende week maandag, 6 april.

Scholen blijven dicht en uit eten gaan zit er nog niet in. Het kabinet verlengt na 6 april met waarschijnlijk enkele weken de maatregelen die de verspreiding van het coronavirus moeten tegengaan. De gehoopte ‘afvlakking’ laat langer op zich wachten.

Ingewijden verwachten dat er besloten zal worden tot een "ruime verlenging". Dat schept duidelijkheid voor iedereen en houdt ook het besef levend dat de maatregelen urgent en noodzakelijk zijn, zo is de redenering.

Nederland moet langer op de tanden bijten. Hoe lang maakt het kabinet dinsdagavond tijdens een persconferentie bekend. En zelfs na die nieuwe datum is onduidelijk of daarna het normale leven wel weer langzaam kan worden opgepakt. Ingewijden houden er rekening mee dat daarna nog een extra verlenging nodig zal blijken.

Van één kabinetsmaatregel was al bekendgemaakt dat hij ook na 6 april zou gelden: alle bijeenkomsten en evenementen waarvoor een vergunning nodig is of die van tevoren moeten worden gemeld aan de autoriteiten, zijn verboden tot 1 juni.

#savethesummer
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ingewijden verwachten dat er besloten zal worden tot een “ruime verlenging”. Dat schept duidelijkheid voor iedereen en houdt ook het besef levend dat de maatregelen urgent en noodzakelijk zijn, zo is de redenering.

ik denk dat ze gewoon 1 juni gaan nemen en alles gelijktrekken.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Gisteravond bij op 1 werd al verteld dat het werd verlengd tot 11 mei. De aanwezige minister van onderwijs wilde hier niet op ingaan. Het zou misschien wel handig zijn dat ze ook duidelijkheid gaan geven voor grootschalige evenementen na 1 juni. Omdat we allemaal wel weten dat we in het 2e weekend van juni nog niet met 50.000 man op een festivalweide staan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.214
4.467
Tot 11 mei lijkt me inderdaad vrij plausibel. De grotere, vergunningsplichtige, evenementen zijn natuurlijk al tot 1 juni van tafel.
Ik snap nog wel dat de overheid niet te ver vooruit dingen wil cancelen. Tegelijkertijd betekent dit dat festivals als BKS en Pinkpop nog niet de stekker eruit trekken, ook al weet eigenlijk iedereen wel dat het geen doorgang zal vinden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Dat gezegd hebbende… 1e naam voor Pinkpop 2021? Ik gok op Rage Against the Machine. Zou mooi zijn, want dan heb ik alvast een kaartje
1f609.svg

Ik blijf erbij, dat het meest logische zou zijn om de 3 huidige headliners naar volgend jaar te brengen. Zeker als de kaartjes geldig zijn voor volgend jaar, ga je als festival toch proberen om de namen waarvoor die kaartjes in de eerste plaats gekocht zijn, aan te bieden.

Ik weet het, de praktische haalbaarheid is een tweede. Uiteraard moeten we nog maar zien of RHCP, Posty en GnR volgend jaar beschikbaar zijn, maar ik zou hen wel als grootste kanshebbers zien.

 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Ik blijf erbij, dat het meest logische zou zijn om de 3 huidige headliners naar volgend jaar te brengen. Zeker als de kaartjes geldig zijn voor volgend jaar, ga je als festival toch proberen om de namen waarvoor die kaartjes in de eerste plaats gekocht zijn, aan te bieden.

Ik weet het, de praktische haalbaarheid is een tweede. Uiteraard moeten we nog maar zien of RHCP, Posty en GnR volgend jaar beschikbaar zijn, maar ik zou hen wel als grootste kanshebbers zien.
Zou ook bijvoorbeeld Download daar niet op gedoeld hebben in hun statement, dat ze een week eerder gaan zitten volgend jaar om hun collega’s in Europa te helpen? Als in “we proberen dezelfde bands van 2020 over te hevelen naar 2021 zodat alle festivals een gelijkwaardig programma kunnen neerzetten als dit jaar”
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
jaydee76 wrote:

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:
Het is natuurlijk vervelend als een festival (en al helemaal je favo festival) niet doorgaat, maar in dit geval is het voor het grote goed. Pinkpop 2020 gaat niet gebeuren.

Even tanden op elkaar en volgend jaar beter.
Met een beetje mazzel met ACDC dan op het programma!


Met een beetje mazzel AC/DC in je Johan Cruijf ArenA. Daar waren ze toch al bezig met programmeren?
Geen idee of het geluid daar daadwerkelijk zo slecht is, maar ik zou een concert daar op papier niet verkeerd vinden.


Is AC/DC in de ArenA volgend jaar een bestaand gerucht of noem je dit nu als hypothetische locatie waar ze zouden kunnen spelen? Ik had er nog niks over gelezen hier.
Heeft niks met het Pinkpop-topic te maken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Als hypothetische locatie. Dat is ook eigenlijk puur omdat ik niet helemaal naar Landgraaf wil afreizen voor een festivalshow van ze, zoals Tim aangaf. Johan Cruijff ArenA is in ieder geval wel bezig met programmeren voor volgend jaar. Ze hadden al artiesten geboekt, alleen nu het EK is verplaatst naar volgend jaar zomer, krijgen ze een klein probleempje.

Ik denk dat ze de toppers al hadden geboekt voor de Arena.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
niet veel wijzer geworden.
voor evenementen blijven we hangen tot 1 juni?

Ook binnen "festivals stand united across europe" collectief, nog weinig actie? Volgens mij alleen een data verplaatsing Primavers Sound.
https://www.yourope.org/cms/festivals-stand-united-across-europe/

Lijkt er op dat de intensies van deze festivals, waaronder ook Pinkpop, is om in juni toch echt door te gaan?
Nog 79 dagen dan....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.454
6.116
Denk eerder dat de intensie is om pas te annuleren als het verzekeringstechnisch kan. Dus als de maatregelen straks weer verlengd of versoepelt worden.

Schrijf de festivals in juni en juli maar af. Gaan echt niet door dit jaar. Zelfs augustus is een twijfelgeval.

Ik zie sowieso geen van de headliners naar NL afreizen in juni.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.214
4.467
Als het echt de intentie van de festivals in juni zou zijn om 50.000 mensen op een veld samen te brengen, is het maar goed dat zij uiteindelijk niet zelf die beslissing nemen.
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Dennis het lijkt wel of je een bord voor je kop hebt, sorry hoor. Pinkpop gaat niet door, 100%. Enkel verzekeringskwestie dat nog niet is afgelast.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken