Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Als Trump rond Pasen de boel weer de boel laat, is de ellende pas echt niet meer te overzien.

Toch niet zo handig om randdebielen op dergelijke functies te plaatsen. Zie ook Brazilië.

 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.995
2.043
Als Trump rond Pasen de boel weer de boel laat, is de ellende pas echt niet meer te overzien.

Toch niet zo handig om randdebielen op dergelijke functies te plaatsen. Zie ook Brazilië.
UK.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
Oasiss wrote:
Als Trump rond Pasen de boel weer de boel laat, is de ellende pas echt niet meer te overzien.

Toch niet zo handig om randdebielen op dergelijke functies te plaatsen. Zie ook Brazilië.

UK.
Die neemt tenminste maatregelen. Bolsonaro zegt gewoon dat mensen terug moeten keren naar hun normale, onbezorgde leventje, dat ze in Sao Paulo en Brasilia, steden die wel maatregelen hebben genomen, de maatregelen terug moeten draaien. Hij zegt nog steeds dat het een griepje is. Lijkt op wat Trump zei in het begin...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Als Trump rond Pasen de boel weer de boel laat, is de ellende pas echt niet meer te overzien.

Toch niet zo handig om randdebielen op dergelijke functies te plaatsen. Zie ook Brazilië.

Hierdoor voorzie ik een aanzienlijke kans dat de EU een inreisverbod voor Amerikanen zal gaan opstellen als het daar echt helemaal verkeerd gaat. En daarmee het dus ook onmogelijk wordt voor bands om hier op te treden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Joe wrote:

Oasiss wrote:
Als Trump rond Pasen de boel weer de boel laat, is de ellende pas echt niet meer te overzien.

Toch niet zo handig om randdebielen op dergelijke functies te plaatsen. Zie ook Brazilië.


UK.

Die neemt tenminste maatregelen. Bolsonaro zegt gewoon dat mensen terug moeten keren naar hun normale, onbezorgde leventje, dat ze in Sao Paulo en Brasilia, steden die wel maatregelen hebben genomen, de maatregelen terug moeten draaien. Hij zegt nog steeds dat het een griepje is. Lijkt op wat Trump zei in het begin…

True, er zijn wat dat betreft gradaties in achterlijkheid te onderscheiden. Neemt niet weg dat dat de vergelijking "verkeersongelukken zijn erger en we verbieden mensen niet auto te rijden" weer een extra laagje aan stompzinnigheid toevoegt.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
482
194
Een artikel in de limburger vandaag.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200324_00153387/overuren-voor-organisatoren-festivals-door-coronacrisis

Hierin staat goed beschreven de reden waarom festivals wachten om te beslissen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Een artikel in de limburger vandaag.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200324_00153387/overuren-voor-organisatoren-festivals-door-coronacrisis

Hierin staat goed beschreven de reden waarom festivals wachten om te beslissen.

intressant...

wow
Een woordvoerder van de Vereniging van Evenementenmakers (VVEM) schat dat de branche minstens zo’n 30 tot 40 miljoen euro per week kwijt is aan omzet. „Dat is een eerste schatting van schade voor alleen de festivals door misgelopen kaartverkoop en horeca. Concerten zijn nog niet meegerekend.”
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
ja, en de concerten nog niet meegerekend...

en dit dus waarom ( onder andere ) Pinkpop de beslissing zo lang mogelijk uitstellen zal
legt Ruben Brouwer in NRC uit. Hij is bestuurslid van de Vereniging voor Evenementenmakers (VVEM) en CEO van de grootste concertorganisator van het land, Mojo Concerts. „Zelf je festival of evenement afblazen is voor veel organisaties geen optie, want als ze verzekerd zijn, moeten ze wachten tot de overheid besluit of het niet door kan gaan. Anders voldoen ze niet aan de verzekeringsvoorwaarden en krijgen ze hun geld niet terug.”
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Die snap ik volkomen. Het gaat dan meer om de communicatie richting bezoekers. Liever eerlijk (zoals Bospop, BKS en Werchter vandaag) dan "het gaat vast door" (Pinkpop).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Die snap ik volkomen. Het gaat dan meer om de communicatie richting bezoekers. Liever eerlijk (zoals Bospop, BKS en Werchter vandaag) dan “het gaat vast door” (Pinkpop).
waar haal je vandaat dat Pinkpop zegt “het gaat vast door” ???

Ik zei wel, dat ik verwacht dat het doorgaat...
Het statement van Pinkpop was:
Het is zeer begrijpelijk dat er in de huidige omstandigheden veel vragen zijn over het wel of niet doorgaan van Pinkpop 2020. De maatregelen vanuit de overheid verbieden alle evenementen tot 1 juni as. Pinkpop staat ná deze datum op de agenda en daarom gaan we er vooralsnog vanuit dat het festival gewoon doorgaat. Aangezien de situatie dagelijks verandert, zullen wij zeker tot half mei geen andere beslissing nemen, tenzij we al eerder worden ingehaald door een nieuwe realiteit. Wij vragen om jullie begrip voor onze situatie en laten we ons met zijn allen hier doorheen slaan.
dat is ietsje genuanceerder dan “het gaat vast door”
de comminicatie van Rock Werchter gisteren en vandaag, dat vind ik dubieus
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Die snap ik volkomen. Het gaat dan meer om de communicatie richting bezoekers. Liever eerlijk (zoals Bospop, BKS en Werchter vandaag) dan “het gaat vast door” (Pinkpop).

Helemaal mee eens. Verzekeringstechnisch is het heel goed te begrijpen dat Pinkpop niet zelf al aangeeft er een streep door te zetten (al zullen de mensen daar hopelijk ook wel snappen dat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk geannuleerd wordt). Maar hun berichtgeving laat weer heel erg te wensen over.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Timmetje wrote:
Die snap ik volkomen. Het gaat dan meer om de communicatie richting bezoekers. Liever eerlijk (zoals Bospop, BKS en Werchter vandaag) dan “het gaat vast door” (Pinkpop).

waar haal je vandaat dat Pinkpop zegt “het gaat vast door” ???

Ik zei wel, dat ik verwacht dat het doorgaat…
Het statement van Pinkpop was:

Het is zeer begrijpelijk dat er in de huidige omstandigheden veel vragen zijn over het wel of niet doorgaan van Pinkpop 2020. De maatregelen vanuit de overheid verbieden alle evenementen tot 1 juni as. Pinkpop staat ná deze datum op de agenda en daarom gaan we er vooralsnog vanuit dat het festival gewoon doorgaat. Aangezien de situatie dagelijks verandert, zullen wij zeker tot half mei geen andere beslissing nemen, tenzij we al eerder worden ingehaald door een nieuwe realiteit. Wij vragen om jullie begrip voor onze situatie en laten we ons met zijn allen hier doorheen slaan.

dat is ietsje genuanceerder dan “het gaat vast door”
de comminicatie van Rock Werchter gisteren en vandaag, dat vind ik dubieus

De maatregelen vanuit de overheid verbieden alle evenementen tot 1 juni as. Pinkpop staat ná deze datum op de agenda en daarom gaan we er vooralsnog vanuit dat het festival gewoon doorgaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
De maatregelen vanuit de overheid verbieden alle evenementen tot 1 juni as. Pinkpop staat ná deze datum op de agenda en daarom gaan we er vooralsnog vanuit dat het festival gewoon doorgaat.
dat is maar welke stukje quote je er uit pakt en hoe je het leest...

ik lees het misschien anders
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Hij heeft wel gelijk.
1f609.svg
1f642.svg
dat mogen jullie vinden

mijn mening is het niet
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Joh, de overheid gaat grootschalige evenementen in juni ook annuleren.
Dat verzekerings kwestie is bekend.
Festivals zullen aandringen op een annulering.
Zoals Derksen zei: de helft gaat niet komen: vooral ouderen op een blues festival.
Gaan ze alsnog in de problemen komen.
Daarbij gaan bands tours verzetten en annuleren.
2021 weer nieuwe ronde nieuwe kansen.
Voor iedereen het beste.
Wees reeel.!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken