Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Het is natuurlijk vervelend als een festival (en al helemaal je favo festival) niet doorgaat, maar in dit geval is het voor het grote goed. Pinkpop 2020 gaat niet gebeuren.

Even tanden op elkaar en volgend jaar beter.
Met een beetje mazzel met ACDC dan op het programma!
Met een beetje mazzel AC/DC in je Johan Cruijf ArenA. Daar waren ze toch al bezig met programmeren?
Geen idee of het geluid daar daadwerkelijk zo slecht is, maar ik zou een concert daar op papier niet verkeerd vinden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Elk concert in de ArenA is een verloren concert door die galm.
1f610.svg
Dat zijn de bekende verhalen, maar ik wil het zelf wel eens meemaken. Dus vandaar, zet AC/DC dan maar daar neer.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Zullen we dan gewoon afspreken dat je een keer naar de Toppers in de ArenA gaat? Kun jij het geluid daar meemaken en zijn wij ACDC niet aan die verschrikkelijke ArenA kwijt. :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Zullen we dan gewoon afspreken dat je een keer naar de Toppers in de ArenA gaat? Kun jij het geluid daar meemaken en zijn wij ACDC niet aan die verschrikkelijke ArenA kwijt.
1f609.svg
Als jij mij een gratis ticket cadeau doet... Wel leuk voor de heren dat er hele volksstammen op afkomen. Dat geldt ook voor AC/DC eigenlijk.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Het is zeer begrijpelijk dat er in de huidige omstandigheden veel vragen zijn over het wel of niet doorgaan van Pinkpop 2020. De maatregelen vanuit de overheid verbieden alle evenementen tot 1 juni as. Pinkpop staat ná deze datum op de agenda en daarom gaan we er vooralsnog vanuit dat het festival gewoon doorgaat. Aangezien de situatie dagelijks verandert, zullen wij zeker tot half mei geen andere beslissing nemen, tenzij we al eerder worden ingehaald door een nieuwe realiteit. Wij vragen om jullie begrip voor onze situatie en laten we ons met zijn allen hier doorheen slaan.
Stay safe!
https://www.pinkpop.nl/2020/pinkpop-corona-update/
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
<span style=”text-decoration:line-through;”>Sorry, dit was al gepost. Forum werkt nog steeds niet goed.</span>
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
Ze gaan er vooralsnog vanuit dat het doorgaat?!

Verzekeringskwestie. Ze kunnen van de Pinkpop-kant pas cancellen als de overheid de maatregelen van 1 juni verlengt. En dat die maatregelen verlengd worden ligt wel in de lijn der verwachtingen.

Naast het cancellen van het hele festival, zit je ook met headliners en andere bands die hele tours gaan cancellen. Zo zie ik bv. Pearl Jam (niet relevant voor Pinkpop verder) de oversteek naar Europe echt niet maken dit jaar.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Ik vond de ArenA helemaal niet zo erg. Niks van galm gemerkt

Het is veel verbeterd. Ik heb er ooit The Police gezien en The Stones. Was beiden redelijk tot goed te doen maar het geluid red het gewoon niet bij een Ziggo. Kan ook bijna niet anders natuurlijk.... Maar de laatste jaren hebben ze wel wat gedaan om de akoestiek te verbeteren.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
Het is veel verbeterd. Ik heb er ooit The Police gezien en The Stones. Was beiden redelijk tot goed te doen maar het geluid red het gewoon niet bij een Ziggo. Kan ook bijna niet anders natuurlijk…. Maar de laatste jaren hebben ze wel wat gedaan om de akoestiek te verbeteren.

In 2017 met U2's Joshua Tree Jubileumtour was ik blij dat ik Sunday Bloody Sunday kon onderscheiden van Pride In The Name Of Love. Een badkuip is het. Daar moet je geen concert willen bijwonen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
PJ wrote:
Het is veel verbeterd. Ik heb er ooit The Police gezien en The Stones. Was beiden redelijk tot goed te doen maar het geluid red het gewoon niet bij een Ziggo. Kan ook bijna niet anders natuurlijk…. Maar de laatste jaren hebben ze wel wat gedaan om de akoestiek te verbeteren.

In 2017 met U2’s Joshua Tree Jubileumtour was ik blij dat ik Sunday Bloody Sunday kon onderscheiden van Pride In The Name Of Love. Een badkuip is het. Daar moet je geen concert willen bijwonen.

Oké, ik vond het bij de concerten die ik er heb bijgewoond wel te doen. Ga er ook alleen naar toe als ik geen andere optie heb. Dat moet ik wel zeggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Het is zeer begrijpelijk dat er in de huidige omstandigheden veel vragen zijn over het wel of niet doorgaan van Pinkpop 2020. De maatregelen vanuit de overheid verbieden alle evenementen tot 1 juni as. Pinkpop staat ná deze datum op de agenda en daarom gaan we er vooralsnog vanuit dat het festival gewoon doorgaat. Aangezien de situatie dagelijks verandert, zullen wij zeker tot half mei geen andere beslissing nemen, tenzij we al eerder worden ingehaald door een nieuwe realiteit. Wij vragen om jullie begrip voor onze situatie en laten we ons met zijn allen hier doorheen slaan.
Stay safe!
tja...
laten we over een dikke maand eens zien hoe de vlag er bij hangt.
eind april / begin mei.

Ze gaan in ieder geval niet zelf de beslissing nemen, lijkt er op dat ze de regering / RIVM volgen.
Voor de opbouw heeft Pinkpop ca 3 weken nodig, de opbouw starten rond 1 juni is ook vrij reeeel.
Qua artiesten verwacht ik dat de meeste artiesten staan te trappelen om te touren. Er moet immers ook geld verdiend worden.
De economie moet ook weer op gang komen, de muziekbusiness ook.
Vooralsnog, verwacht ik nog geen cancel.
Maar, ben ik bang voor een cancel, ja... dat gevoel overheerst echter niet.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Ik weer niet of alle artiesten staan te trappelen om op te treden Clapton wacht ook niet af en verzet gewoon zijn tour die zou aanvangen in juni..... Denk jij dat de RHCP gaan komen voor enkele optredens in Europa??
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
Qua artiesten verwacht ik dat de meeste artiesten staan te trappelen om te touren. Er moet immers ook geld verdiend worden.

Bands uit de buitencategorie (Pearl Jam, Guns n Roses, RHCP, etc.) hebben echt geen geld nodig en hoeven geen biefstuk minder te eten als ze hun tour cancellen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Ik denk dat er idd op dit moment vrijwel geen band aan het trappelen is om op wereldtoernee te gaan....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Mocht het doorgaan, en dat denk ik niet, krijgt ook PP te maken met afzeggingen. Kan bijna niet anders.
Dit wordt niks natuurlijk, het is helaas zo.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:
Qua artiesten verwacht ik dat de meeste artiesten staan te trappelen om te touren. Er moet immers ook geld verdiend worden.

Bands uit de buitencategorie (Pearl Jam, Guns n Roses, RHCP, etc.) hebben echt geen geld nodig en hoeven geen biefstuk minder te eten als ze hun tour cancellen.
ik zie voorlopig nog geen rare dingen aan de tour van Guns n Roses of RHCP.
Daarbij zie ik een aantal festivals die voor Pinkpop plaatsvinden die ook nog niet de stekker er uit getrokken hebben, zelfs niet Firenze in Italie (waar zowel GnR en RHCP staan)

En als Trump van plan is rond Pasen weer de boel vrij te geven, zal dat ook mee spelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Ik zou niet teveel waarde aan de plannen van Trump hechten. Die kunnen al de prullenbak in voordat ze zijn bedacht.

Ik zou iig voorzichtig gaan accepteren dat Pinkpop niet doorgaat dit jaar. Scheelt een hoop teleurstelling in juni als de maatregelen ondanks versoepeling hoogstwaarschijnlijk en logischerwijs imo nog geen festivals gaan toestaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken