Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Ja, ik geloof inderdaad nog wel dat ze in 18 dagen dat terrein klaar hebben, maar het zal nooit een goed idee zijn om dan ineens 50k mensen bij elkaar te brengen.
Daarnaast zullen alle tourschema's overhoop gegooid zijn.

IJdele hoop is dat wij het in Europa langzaam onder controle krijgen, terwijl de USA een enorme puinhoop begint te worden. Als Amerikaanse artiest zou het maar zo kunnen zijn dat je de komende maanden liever elders op de wereld vertoefd dan thuis bij papa Trump. Maar dan nog, de curve moet wel heel positief zijn om inderdaad überhaupt te overwegen om zulke massa's mensen bij elkaar te willen brengen...

De bouwsector is een sector waar op dit moment nog wel wordt gewerkt, het is niet dat er een bouwverbod ligt tot 1 juni. Opbouw zou wat dat betreft in mei kunnen gebeuren.

Vrees wel dat reisrestricties en quarantainemaatregelen de boel in het water gaan gooien. In Europa lijkt de aanpak momenteel op elkaar afgestemd en worden inwoners opgeroepen terug te reizen naar eigen land. Dat zal in afwachting zijn van verdere terugname in vliegverkeer en strengere regels voor reizigers. Dan helpt het niet dat Pinkpop 3/3 Amerikaanse headliners heeft, Werchter 6/7 en BKS 2/3.

Mocht het virus vrijwel uitgestorven zijn tegen die tijd (wat nu toch het doel lijkt te zijn en ik ook zie gebeuren), zie ik festivals na 1 juni misschien wel doorgang mogen vinden, maar grote andere problemen hebben. Waarbij je je zelfs af kunt vragen of het verstandig is om door te gaan.

Kunnen alleen maar afwachten en adviezen van de overheid opvolgen, in afwachting van een vaccin is alleen met gedrag dit virus terug te dringen. De komende weken gaat er weer meer bekend worden over dit virus en de effectiviteit van de huidige maatregelen. Hopen op het beste.

Het gaat alleen om belangrijke beroepen die nu uitgevoerd mogen worden. Ze hadden het in die conferentie letterlijk over de bouw die nu even niet nodig is. Daar hoort een festival opbouwen dus niet bij. Ik denk niet dat ze daar toestemming voor gaan verlenen. Zie ook de opbouw van Paaspop die moest worden stilgelegd

Het gaat alleen om belangrijke beroepen die nu uitgevoerd mogen worden. Ze hadden het in die conferentie letterlijk over de bouw die nu even niet nodig is. Daar hoort een festival opbouwen dus niet bij. Ik denk niet dat ze daar toestemming voor gaan verlenen. Zie ook de opbouw van Paaspop die moest worden stilgelegd

Maatregelen kunnen aangescherpt of afgezwakt worden. Vanwege het wanstaltige gedrag van enkele medelanders afgelopen weekend op het strand en in de bossen, schroeven ze hem nu flink aan. Bij positieve cijfers kan er altijd op een later moment afgezwakt worden. Zelfs op het niveau van uitzonderingen. Daarbij denk ik aan de eredivisie hervatten vóór 1 juni, maar zonder publiek, of dodenherdenking zonder massapubliek, of dus de opbouw van een evenement dat plaatsvind kort na 1 juni...

Wel grappig om te zien dat mensen zich ook plotseling bedenken dat ze in eens niet meer kunnen dat weekend in juni en de tickets op marktplaats verkopen met de grootste BS reden :lol:

Persoonlijk had ik nog even gewacht, waarschijnlijk kun je het ticket gewoon overzetten naar volgend jaar

Ik vind het feit dat Pinkpop zelf nog niet met een officiële annulering/uitstel/verplaatsing of überhaupt een melding is gekomen op één of andere manier toch licht hoopgevend...

Als het naar aanleiding van de gisteren verkondigde maatregelen duidelijk was voor de organisatie dat het wel heel lastig/onmogelijk was om het festival doorgang te laten vinden hadden ze dat wel gemeld, toch?

Ik verwacht later deze week wel een statement. Ze kunnen nu niet stilblijven.

Ik verwacht dat ze op de overheid wachten, op moment dat zij het verbieden kan pinkpop nooit aansprakelijk gesteld worden.

Maar idd hopen dat er voor mensen snel duidelijkheid komt.

Ze gaan het sowieso nu nog niet cancelen omdat het verbod tot 1 juni geldt. Het zelfde gelde ook voor Paaspop die natuurlijk al lang wisten dat het niet door kon gaan maar ze niet in de periode van verbod zaten. Een bericht vanuit pinkpop zou natuurlijk wel netjes en geruststellend zijn.

Ze gaan het sowieso nu nog niet cancelen omdat het verbod tot 1 juni geldt. Het zelfde gelde ook voor Paaspop die natuurlijk al lang wisten dat het niet door kon gaan maar ze niet in de periode van verbod zaten. Een bericht vanuit pinkpop zou natuurlijk wel netjes en geruststellend zijn.
ik denk dat ze nog de situatie eind april / begin mei afwachten

Ik denk dat ze intern al besloten hebben of het wel of niet doorgaat. De vraag is alleen wanneer ze dit naar buiten communiceren.

Denk eerder dat ze in overleg met de gemeente en instanties een go OR no go moment hebben en vooralsnog kijken hoe de boel zich ontwikkeld.

Daarnaast zijn er ook nog wel wat extra maatregelen te bedenken, waardoor het dan wel door kan gaan.
- extra plekken om je handen met zeep te wassen
- geen toegang voor mensen uit besmette landen (waarschijnlijk sowieso al reisverbod)
- hittemeters bij de ingang om mensen met koorts eruit te halen (dat zag je bij de Mexicaanse griep uit 2009 ook op veel luchthavens)
- artiesten uit besmette landen, kunnen wellicht wel komen als ze eerst een periode in quarantaine zijn geweest. Dat zal een Amerikaanse band niet zo snel doen voor 1 festival, maar voor een Europese tour wel.

Ik denk dat het "normale" leven al eind april / begin mei opgepakt gaat worden.
Zeker ten aanzien van scholen, restaurants, cafe's en pretparken.
Heeft ook met groepsimmuniteit te maken, dat punt van omslag moet er ook komen.
De grens van 1 juni is voor evenementen als statement een duidelijke vaste lijn gemaakt, denk ik.
Ik heb de verwachting dat alles na 1juni "gewoon" weer opgepakt MOET worden, dus ook evenementen.

Dus iets zinnigs zeggen over Pinkpop, dat al 3 weken verder zit dan de 1 juni deadline, dat kan imo pas eind april / begin mei.

Ik ben bang dat je daar iets te optimistisch in bent.
Maar dat is misschien beter voer voor het coronatopic.

Waanzin te denken dat pinkpop nog doorgaat.
Gelukkig is Derksen al duidelijk, streep door blues festival.
Hello festival zal volgen. Idem pinkpop.

En dan kun je nog de vraag stellen, moet je überhaupt wel willen dat t doorgaat.
Onverantwoord.
Laat staan dat bands touren gaan cancellen.
Ik gok dat pearl jam ook gaat cancellen voor de ziggo in juli.
2021 iT is. Sport en muziek.

Ik denk dat het “normale” leven al eind april / begin mei opgepakt gaat worden.
Zeker ten aanzien van scholen, restaurants, cafe’s en pretparken.
De grens van 1 juni is voor evenementen als statement een duidelijke vaste lijn gemaakt, denk ik.
Ik heb de verwachting dat alles na 1juni “gewoon” weer opgepakt MOET worden, dus ook evenementen.

Dus iets zinnigs zeggen over Pinkpop, dat al 3 weken verder zit dan de 1 juni deadline, dat kan imo pas eind april / begin mei.

Er MOET eens even helemaal niks. We hebben het over mensenlevens en als we zo halfslachtig en lichtzinnig ermee blijven omgaan, zitten we nog tot minimaal augustus thuis op de bank. Als je je even verdiept, wijst alles erop dat het normale leven absoluut niet opgepakt gaat worden in april of mei, dat is gewoon 100% zeker, (afijn maak er 99,99% van).
Groepsimmuniteit bereik je alleen met een vaccin, dat is er niet. Nog lang niet. We mogen echt blij zijn als concerten uberhaupt nog doorgaan in 2020. Pinkpop gaat op zeker niet door, zie ook wat Throwaway hier laatst zei, het is klaar.

DennisvdBr wrote:
Ik denk dat het “normale” leven al eind april / begin mei opgepakt gaat worden.
Zeker ten aanzien van scholen, restaurants, cafe’s en pretparken.
Ik heb de verwachting dat alles na 1juni “gewoon” weer opgepakt MOET worden, dus ook evenementen.

Er MOET eens even helemaal niks. We hebben het over mensenlevens en als we zo halfslachtig en lichtzinnig ermee blijven omgaan, zitten we nog tot minimaal augustus thuis op de bank. Als je je even verdiept, wijst alles erop dat het normale leven absoluut niet opgepakt gaat worden in april of mei, dat is gewoon 100% zeker, (afijn maak er 99,99% van).
Groepsimmuniteit bereik je alleen met een vaccin, dat is er niet. Nog lang niet. We mogen echt blij zijn als concerten uberhaupt nog doorgaan in 2020. Pinkpop gaat op zeker niet door, zie ook wat Throwaway hier laatst zei, het is klaar.

Misschien is het beter om niet meer op dit soort kortzichtigheid te reageren. Ik vraag me af wat er moet gebeuren voor sommigen werkelijk inzien wat er aan het gebeuren is.

Het is natuurlijk vervelend als een festival (en al helemaal je favo festival) niet doorgaat, maar in dit geval is het voor het grote goed. Pinkpop 2020 gaat niet gebeuren.

Even tanden op elkaar en volgend jaar beter.
Met een beetje mazzel met ACDC dan op het programma!

Users who are viewing this thread