Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
aparte uitspraak in BuzzE?
Meen toch dat ze wachten tot halverwege mei, of eerder als regering maatregelen verlengd/aanscherpt.

Quote:
Het nieuws heeft geen impact op de organisatie van Pinkpop. ,,Alles gaat door zoals gepland”, laat een woordvoerder weten aan BuzzE. Ook het affiche van Pinkpop is vooralsnog ongewijzigd. Onder anderen Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots, Anderson .Paak, Post Malone, Marshmello en Guns N’ Roses moeten in juni het podium in Landgraaf beklimmen.

Andere grote festivals in Europa in dezelfde periode werden wel al geannuleerd of verplaatst. Zo werd het Britse Glastonbury (24-28 juni) afgelast en het Spaanse Primavera Sound (3-7 juni) opgeschoven naar augustus. In Nederland is Paaspop, dat van 10 tot en met 12 april plaats zou hebben, het eerste grote festival dat is afgeblazen vanwege de coronacrisis.

https://www.ad.nl/show/pinkpop-baas-jan-smeets-75-positief-getest-op-coronavirus~af129d7b/
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Mooi dat je de lichtpuntjes eruit blijft vissen Dennis. Hoop doet leven. De rest van het forum, ik inclusief, is stellig overtuigd dat het niet doorgaat. Maar zolang dit niet bevestigd is, mag je altijd blijven hopen. En met jouw toewijding snap ik ergens ook wel dat je dat doet...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Don't shoot the messenger natuurlijk, maar als dat daadwerkelijk is gezegd door een woordvoerder, zou ik toch ander werk gaan zoeken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het nieuws heeft geen impact op de organisatie van Pinkpop. ,,Alles gaat door zoals gepland”, laat een woordvoerder weten aan BuzzE. Ook het affiche van Pinkpop is vooralsnog ongewijzigd. Onder anderen Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots, Anderson .Paak, Post Malone, Marshmello en Guns N’ Roses moeten in juni het podium in Landgraaf beklimmen.

Dat kan je toch niet maken naar je kaartkopers toe. Geen kans dat dit doorgaat en al helemaal niet met een ongewijzigde line-up. Helemaal met Oasiss eens. Belachelijk.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Het nieuws heeft geen impact op de organisatie van Pinkpop. ,,Alles gaat door zoals gepland”, laat een woordvoerder weten aan BuzzE. Ook het affiche van Pinkpop is vooralsnog ongewijzigd. Onder anderen Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots, Anderson .Paak, Post Malone, Marshmello en Guns N’ Roses moeten in juni het podium in Landgraaf beklimmen.

Dat kan je toch niet maken naar je kaartkopers toe. Geen kans dat dit doorgaat en al helemaal niet met een ongewijzigde line-up. Helemaal met Oasiss eens. Belachelijk.

Ik ben zelf een kaartkoper. Vier weekendkaarten om precies te zijn. En ik vind dat ze dit prima kunnen maken. Ik ben zelf nuchter genoeg om in te zien dat het straks afgelast wordt. Maar ik snap heel erg goed dat ze dit niet op eigen houtje doen, maar dat ze de overheid en het RIVM volgen. Net als nagenoeg alle andere branches, bedrijven, instellingen en verenigingen die in onzekerheid zitten. Lijkt me op dit moment de enige logische koers. De onzekerheid is vervelend, maar dat geldt voor hun net zo goed als voor ons.

Dus als BuzzE het nodig vind om een woordvoerder te vragen hoe de organisatie van Pinkpop momenteel verloopt, terwijl Pinkpop vorige week nog een bericht heeft uitgedaan wat de situatie is, en dat deze tot halverwege mei niet zal veranderen, dan snap ik dat die man hetzelfde antwoord geeft als wat er staat in het statement op de website: vooralsnog is er niks gewijzigd, dus alles gaat nu nog zoals gepland...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Jij bent inderdaad nuchter genoeg om dat in te zien... maar er zullen een hoop mensen zijn die dat niet doen, lezen dat het nieuws Pinkpop en de lineup niet aantast, hun hotelletje lekker laten staan en ervanuit gaan dat het doorgaat. Of nog erger, mensen die dat lezen, nu nog kaarten kopen en dan straks hun geld misschien wel niet terugkrijgen.

Valse hoop. Niet sjiek. Zeg dan gewoon dat de kans minimaal is maar dat ze blijven hopen. Eerlijkheid duurt het langs. Het nieuws heeft geen impact op de organisatie van Pinkpop is gewoon belachelijk en een leugen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Of nog erger, mensen die dat lezen, nu nog kaarten kopen en dan straks hun geld misschien wel niet terugkrijgen.

Zouden die er echt zijn. Ik denk dat er letterlijk geen een kaar verkocht is in pakweg de laatste 2 weken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Afgezien van het feit dat er nog absoluut niet bekend is wat er met de tickets gaat gebeuren als ze gaan annuleren heb je helemaal gelijk. :p

Ik zou zelf iig voorlopig ook niets op Ticketswap kopen. Vrij vaag allemaal nog.

Neem a.u.b. geen contact met ons op over het coronavirus, annuleringen en verplaatsingen van evenementen. Wij nemen contact met je op zodra wij meer weten, en geven updates via onze FAQs. Op dit moment is er nog heel veel niet duidelijk, ook voor ons. Bedankt voor je begrip!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Jij bent inderdaad nuchter genoeg om dat in te zien… maar er zullen een hoop mensen zijn die dat niet doen, lezen dat het nieuws Pinkpop en de lineup niet aantast, hun hotelletje lekker laten staan en ervanuit gaan dat het doorgaat. Of nog erger, mensen die dat lezen, nu nog kaarten kopen en dan straks hun geld misschien wel niet terugkrijgen.

Valse hoop. Niet sjiek. Zeg dan gewoon dat de kans minimaal is maar dat ze blijven hopen. Eerlijkheid duurt het langs. Het nieuws heeft geen impact op de organisatie van Pinkpop is gewoon belachelijk en een leugen.

Ahh oke, nu snap ik je punt beter. Wellicht kijk ik er te makkelijk overheen dat er daadwerkelijk mensen zijn die op basis van de huidige berichtgeving denken "pasen weg, meivakantie naar de klote, en de zomervakantie is ook allerminst zeker, maar Pinkpop gaat vooralsnog door, dus laten we daar dan maar kaarten voor kopen, dan hebben we mogelijk tenminste nog iets." Daar is wat voor te zeggen. Alhoewel ik ook vind dat je bij het maken van een statement toch wel enigszins van het gezond verstand van mensen uit mag gaan. Ik denk dus ook niet dat het er 'een hoop' zijn, maar slechts een handvol.

Overigens, in alle redelijkheid, als ik kijk naar hoe hier mensen die nog een ietsiepietsie hoop hebben dat het festival waar ze al kaarten voor hebben gekocht misschien toch doorgaat, massaal voor gek worden weggezet, hoe moet je dan wel niet denken over mensen die nu nog kaarten kopen? Dan ben je toch helemaal met afstand het domste kuiken in het wak?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik denk dat een goed statement het combineert. Uitgaan van gezond verstand maar geen valse hoop geven. Een beetje zoals BKS dat doet bv:

https://www.bestkeptsecret.nl/corona-update-18-maart-2020/
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Normaal wordt er altijd commentaar gegeven op Jan die iedereen vertelt dat ze zich wel moeten insmeren, en nu moet er wel in Jip en Janneke taal worden uitgelegd dat het festival misschien niet door gaat?

Kom op zeg, mensen kunnen zelf toch ook wel een beetje nadenken.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik denk dat een goed statement het combineert. Uitgaan van gezond verstand maar geen valse hoop geven. Een beetje zoals BKS dat doet bv:

https://www.bestkeptsecret.nl/corona-update-18-maart-2020/

Ja, dit is een mooi statement. In mijn ogen zegt Pinkpop nagenoeg hetzelfde met minder woorden, maar wellicht komt dat door hoe ik het interpreteer. Sommige dingen zie ik als vanzelfsprekend, die hoef je van mijn niet te benoemen, terwijl anderen er baat bij hebben wanneer ze wel uitgesproken worden...

Valse hoop geven, zo interpreteer ik het in ieder geval niet. Dan leg je op elke slak zout naar mijn mening. Ik ga dan ook mee met wat Christiaan hierboven zegt...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Mja.... er zit een imo een hoop verschil tussen

We weten het niet, we volgen de richtlijnen, maar vooralsnog blijven we er wel aan werken. Het zijn onzekere tijden.

En

Het nieuws heeft geen impact op het festival. De lineup blijft ook ongewijzigd.

Verder is het gewoon muggezifterij natuurlijk, maar vind het gewoon wat sneu voor de mensen die hierdoor valse hoop blijven houden. Al zouden dat er maar een handjevol zijn, wees gewoon eerlijk, dan weten de mensen waar ze aan toe zijn. :)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Mja…. er zit een imo een hoop verschil tussen

We weten het niet, we volgen de richtlijnen, maar vooralsnog blijven we er wel aan werken. Het zijn onzekere tijden.

En

Het nieuws heeft geen impact op het festival. De lineup blijft ook ongewijzigd.

Verder is het gewoon muggezifterij natuurlijk, maar vind het gewoon wat sneu voor de mensen die hierdoor valse hoop blijven houden. Al zouden dat er maar een handjevol zijn, wees gewoon eerlijk, dan weten de mensen waar ze aan toe zijn. ?
Als ze eerlijk moeten zijn moeten ze communiceren dat het niet doorgaat.
Dus elk ander verhaal dat ze ophangen is gelogen...

Van Ranst heeft in België alle hoop reeds weggenomen maar er is een reden dat festivals zelf het voorlopig staalhard ontkennen naar het grote publiek toe.
Maar als je dan, ondanks dat je niet aan info over de maatregelen kan ontsnappen, toch nog kaarten koopt... sorry hoor.

In mijn ogen zegt die woordvoerder niets mis, vooralsnog gaan de plannen gewoon door voor de festivals. De verzekering zou je er maar op pakken dat je over een mogelijkheid tot afgelasting communiceert nog voor er van overmacht sprake is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken